welke auto eruit? Prius 2005 of Prius Wagon

Sjoerd

Startmotor
Beste mensen,
We hebben met het gezin de zomer een mooie tweedehands RAV4 plug-in gekocht (Bitone plus, 2021) en heb onze gezinswagen Prius Wagon (2012, 238.000km) particulier te koop gezet. Mijn oude prius 2 (2005, 215.000km) wilde ik nog doorrijden, want schrijft bijna niets meer af (wagon zou ik nog wel wat voor moeten kunnen krijgen). Wordt als tweede auto gebruikt en vind ik eigenlijk best lekkere wagen.

Nu heb ik de eerste ervaringen op marktplaats en wordt er niet zo blij van: vage berichten, mensen die niet langskomen op een afspraak, of zo weinig bieden dat ik beter naar de dealer kon gaan. Maar inruil bij de dealer was ook erg weinig (zelfde als online websites).

Nu ben ik aan het twijfelen (zeker nu de wagon weer mooi gewassen en gezogen is), kan ik niet beter de prius 2 weg doen en de Wagon houden? Want ouder, minder mooi en minder voorzieningen erin..

Graag jullie advies.

Je vorige adviesvraag staat nog open...

Je vorige adviesvraag staat nog open...

Scherp van je! Maar inderdaad, die keuze hebben we dus pas deze zomer gemaakt: de RAV4 plug-in als opvolger. Mede op basis van advies hier. Verbruik op benzine is wel veel hoger dan de Wagon. Maar wel sterkter, steviger en met meer veiligheids systemen erop…

Weet niet hoe lang die er al op staat? Facebook groepen ook al geprobeerd zijn speciaal alleen automaat groepen waar de prius ook onder valt. Wel veel handelaren en hoog pauper kabouter gehalte, maar wel gratis.

Nu heb ik de eerste ervaringen op marktplaats en wordt er niet zo blij van: vage berichten, mensen die niet langskomen op een afspraak, of zo weinig bieden dat ik beter naar de dealer kon gaan.
Da's Marktplaats-eigen helaas. Ik werd er ook een beetje hopeloos van toen ik mijn auto via dat platform verkocht.

Maar: je hebt maar één serieuze potentiële koper nodig.

Dus maak goede foto's, een eerlijke omschrijving en ik zou je een vaste prijs aanraden. "Op biedingen onder deze prijs wordt niet gereageerd". Dan komt het vast goed, de Prius Wagon is best populair als tweedehands.

Ja wat hogere opbrengst, maar vooral ook dat we weten dat de altijd dealer onderhouden auto nu bij een leuk gezin terecht is gekomen en niet anoniem via een handelaar naar een ver land is geëxporteerd. Dus zonder tussenverdieners eraan en hij was nog te goed om zomaar te verdwijnen wat mij betreft. Dus wat iemand zei: je hebt maar een serieuze kandidaat nodig.

Terug
Bovenaan