Welke banden oldtimer

ThomasVDB f655098

Startmotor
Hallo iedereen,

Na mijn bestelling van nieuwe Kuga wil ik mijn oldtimer in orde maken. Het is een bmw e34 van 1988, maar zou eens willen kijken naar nieuwe banden, nu liggen er 4 seizoens kleber banden op van 2011, ze hebben misschien 15.000km gereden maar worden wel ouder.

Ik zou nu gewoon zomerbanden nemen. Maar weet niet wat goede banden zijn, op men focus en toekomstige Kuga liggen en zullen komen te liggen Michelin crossclimate 2 en heel tevreden van alsook van de vorige banden de CrossClimate+, maar wat is een goede michelin zomerband, wil vooral 1 die niet snel uitdroogt, andere merken geen ervaring mee, wil vooral een degelijke en veilige band.

Km per jaar zal 1000 a 2000 Max worden. Velgen zijn 15 inch stalen velg met wieldop.

Tja een michelin energy zou dan kunnen.
Of een vredestein.
De betere goedkopeband is een Landsail, gezien het aantal km/j is dat misschien wat.

Veilig (vooral) en degelijk gaan samen met op tijd nieuwe banden monteren. Banden van 2011 zijn dat niet meer. Als je auto droog en in het donker staat zou tot 10 jaar wellicht kunnen, anders echt eerder vervangen.

Uit ervaring zou ik een Vredestein afraden, bij langer dan 2 weken staan hadden die bij mij altijd last van vervorming (platte kant wat de eerste 10 km hobbelt). Nu al op 3 auto's gehad, zegt mij genoeg.

De oldtimer heeft een tijdje stil gestaan een jaar of 3, nu wil ik hem in orde krijgen, banden heb ik zitten opzoeken, crossclimate+ kost me 25€ meer per band dan Energy+ banden, denk dat ik toch maar gewoon allseasons doe.

Michelin Pilot Sport zijn meestal wel goed. Ik zou op een klassieker nooit allseason doen, want dat is een compromis band, prima voor een normale dagelijkse auto maar met je klassieker wil je (neem ik aan) lekker sturen bij mooi weer.

Het beste is om te kijken naar forums van dat type auto, want de beste band voor welke type auto en velg grote kan best veel verschillen.

Wat je trouwens kan doen, als je de auto voor langere tijd opslaat is de auto op 4 as steunen zetten om de wielen van de grond af te houden. Zou er wel een plak rubber tussen de steunen doen en ze op de draagarm punten voor en achter doen ipv de dorpels. Hier kom je met een goedkope garagekrik en een setje degelijke as steunen qua kosten wel onder een complete set budgetbanden(€30/€40p/s)

Terug
Bovenaan