gast 4494008

Net ingestapt
Hallo,

Eind dit jaar mag ik een nieuwe leaseauto uitkiezen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Skoda Kodiaq of een VW Tayron. Beide vanwege de ruimte met onze 3 kinderen en voor onze caravan.

Binnenkort heb ik een in beide een proefrit gepland.

Mijn vraag is nu, mis ik een auto die ook in deze categorie valt?

Mazda CX-5?
Honda CR-V?
Renault Espace?
En is de Tiguan niet voldoende voor je (ipv de Tayron)? Of wil je een zevenzitter?

Budget: Eén Tayron met opties is wel de max qua cataloguswaarde. Dan kom je op ongeveer €60.000. Leasebudget is ongeveer €1000 per maand ex brandstof.

Een voorwaarde van het werk is minimaal een PHEV. Electrisch mag dan uiteraard ook maar gezien de caravan is dit geen optie.

Waarom een SUV? Goede vraag, toch om de uitstraling en de hoge zit.

PHEV....dan wordt het in elk geval geen 7-zitter bij VAG.
Dan zou ik de Tiguan kiezen ipv de Tayron.

Budget: Eén Tayron met opties is wel de max qua cataloguswaarde. Dan kom je op ongeveer €60.000. Leasebudget is ongeveer €1000 per maand ex brandstof.

Een voorwaarde van het werk is minimaal een PHEV. Electrisch mag dan uiteraard ook maar gezien de caravan is dit geen optie.

Waarom een SUV? Goede vraag, toch om de uitstraling en de hoge zit.
Op welke looptijd en kilometrage is je budget van €1.000,- gebaseerd?

Op welke looptijd en kilometrage is je budget van €1.000,- gebaseerd?
Ik denk niet zo heel veel als de auto ex brandstof 1000 euro per maand kost. Wij hanteren 40.000 km/jaar en dan heb je voor 1000 euro/maand meestal geen auto van 60k.

Als ik bij Ayvens kijk kom ik op een Tayron R-line op € 1000 per maand bij 30.000km. Op andere sites zie ik geen maandbedragen

PHEV....dan wordt het in elk geval geen 7-zitter bij VAG.
Dan zou ik de Tiguan kiezen ipv de Tayron.
Ik moet weer 4 jaar met de auto doen. De kinderen zijn nu 14, 12 en 9 jaar. Daarbij hebben ze de lengte van mij en niet van m'n vrouw

Tiguan is wel een stukje kleiner.

Met 48/40.000 een budget van € 1.000 per maand. Je moet minstens een PHEV en je hebt hoeveel kg trekgewicht nodig?

Je zit een beetje in het segment van een Cupra Formentor (volgens mij wat klein op de achterbank, maar je kids zijn nu nog niet extreem lang lijkt me). Mag 1.700kg trekken en binnen budget.

Een Kia Sportage kan ook (m'n buren hebben die met 3 grotere kids) en 1.510kg trekgewicht. Ook de Kodiaq PHEV is momenteel gunstig geprijsd, is een optie. Skoda Superb en Passat Variant idem.

De Tiguan gaat richting de grens van je budget.

Een test helpt je wellicht aan inzicht en ideeën.... een vergelijking tussen de Volkswagen Tayron en de Mazda CX-60 bijvoorbeeld en van de Skoda Kodiaq en Skoda Superb (ja, een stationwagon maar het geeft wellicht een frisse blik). Als ik op SUV, catalogusprijs tot 60.000, plug-in of elektrisch, aanhangergewicht vanaf 1.500 kg selecteer, dan zijn er best verrassende modellen te zien. BTW, we hebben een aantal van de auto's die je op het oog hebt of zou kunnen hebben (Mazda CX-60, Skoda Kodiaq - recent -, Cupra Formentor bijvoorbeeld) als duurtester gehad. Bekijk die verslagen ook eens.

Terug
Bovenaan