Welke SUV raad jij me aan 10-15k?

Aleksius

Startmotor
Liefhebbers,

Op dit moment rijd ik een Volvo V60 (zie review). Erg tevreden over het comfort van deze auto, vooral op de snelweg is dit een slagschip op wielen.

Toch zou ik graag weer een hoge auto willen rijden. Voorheen had ik een Karoq Sportline van mijn werkgever en dit vond ik een hele fijne auto.

Wat ik belangrijk vind in een auto:
- Betrouwbaarheid;
- Veiligheid;
- Comfort;
- Ruimte;
- Een beetje pit zou fijn zijn.

Modellen die mij aanspreken:
- Hyundai Tucson
- Nissan X-Trail
- Mazda CX-5
- Jeep Compass Limited 4x4 (Favoriet door zijn robuuste uiterlijk)
- Kia Sportage

Waar gebruik ik de auto voor?
Weinig stadsritten, vooral snelweg. Zomer- en wintervakantie. Op dit moment niet afhankelijk van een auto, maar het is een luxe toevoeging in ons huishouden. We hebben (nog) geen ambitie om een caravan te trekken, een paardentrailer kunnen trekken zou fijn zijn maar is geen must.

Als ik wat vergeet, vul aan en ik hoor graag jullie tips en ervaringen!

Dank je wel! :)

Deze zoektocht fascineerde me, dus ik heb eens een lijstje gevraagd in de AutoWeek occasionvergelijker. Ik kom daarbij (max 100.000 km en de prijs tot 16.000 om wat onderhandelingsruimte te houden) héél véél Ford Kuga's tegen (1.5l). Je moet daarvan wel de achtergronden onderzoeken. Ik heb daarbij overigens wel rekening gehouden met een paardentrailer, dat betekent dat je toch zeker 1.600 kg aan de haak moet kunnen hangen. Er zit ook een enkele Mazda CX-5 bij, die is dan gelijk 4WD.
Dank voor je bericht! De Ford Kuga vind ik een mooie auto om te zien. De ST Line is een mooie plus hierbij. Waarom deze niet op mijn lijstje staat zijn de gebruikersreviews op dit platform. Veel eigenaren spreken van een trilling in de bodemplaat. Als ik naar Frankrijk rijd om te skiën en m'n nierstenen trillen eruit, dan ben ik niet gelukkig.

Mooi lijstje, zelf zou ik nog de Honda CR-V toevoegen als mogelijke kandidaat. Toyota Rav-4 misschien maar ik lees altijd dat die giga duur zijn.

Het lijstje lijkt mij prima. Zijn goede keuzes.

De Nissan X trail met 1.6 deelt veel techniek met de Renault Kadjar met de zelfde 1.6 motor met 163 pk.

Ik zag dat de Renault ( grand) Scenic met 1.3 TCe ook voldoet aan de wensen.
Er is wel meer aanbod voor een groter bedrag.

Succes.

Van jouw lijstje lijkt me alles een downgrade ten opzichte van de V60.

De Kuga heb ik een paar keer gereden. Op zich wel een prettige auto, maar dat interieur...
Vind het goedkoop aanvoelen en de stand van het multimedia scherm vind ik niet fijn. (te rechtop en niet naar je toe gedraaid)

Je moet het zelf gaan ervaren, maar denk dat je al snel tot de conclusie komt dat de V60 zo verkeerd niet is ;)

Het lijstje lijkt mij prima. Zijn goede keuzes.

De Nissan X trail met 1.6 deelt veel techniek met de Renault Kadjar met de zelfde 1.6 motor met 163 pk.

Ik zag dat de Renault ( grand) Scenic met 1.3 TCe ook voldoet aan de wensen.
Er is wel meer aanbod voor een groter bedrag.

Succes.
De Renault (nog) niet overwogen. Vind 'm optisch weinig 'schwung' hebben, misschien toch maar eens even naar kijken.

Van jouw lijstje lijkt me alles een downgrade ten opzichte van de V60.

De Kuga heb ik een paar keer gereden. Op zich wel een prettige auto, maar dat interieur...
Vind het goedkoop aanvoelen en de stand van het multimedia scherm vind ik niet fijn. (te rechtop en niet naar je toe gedraaid)

Je moet het zelf gaan ervaren, maar denk dat je al snel tot de conclusie komt dat de V60 zo verkeerd niet is ;)
Ik ben benieuwd naar je argumentatie voor dit. Overigens besef ik heel goed dat de V60 niet verkeerd is. (bijna) alle slijtage onderdelen heb ik vervangen, dus hij zou theoretisch nog voor veel kilometers kunnen zorgen.

Als je een V90 een slagschip vind begrijp ik dat wel, zo'n V60 is toch best compact? exact even lang als bijvoorbeeld een opel astra station. :)

als je een SUV zoekt , met jou eisen (weinig specifiek) heeft zowat elk merk wel 1 of 2 modellen die daar aan voldoen.

Kan er zo wel een 20 tal hier neer zetten. Het is dan net wat je zelf mooi vind.

out of the box;
Je koopt ook gewoon een nette BMW 218i voor, geen echte SUV, maar wel een hoge zit, veel ruimte en een fijne auto
voorbeeld
zelfde geld voor de mercedes B klasse

beide te krijgen met vele motor keuze en vierwiel aangedreven als je wil

Het betreft het vorige model V60, niet de huidige versie als ik eens in de reviews zie. En niet eens met gek veel kilometers. Tenzij je de auto beu bent of op zoek bent naar iets praktischer of met een hogere instap zou ikzelf gewoon doorrijden. En ja, die episch grote draaicirkel is wel een dingetje als je krap moet parkeren.

Na een jaar al klaar met je V60?
Overigens wel goed afgesloten, dat zien we wel eens anders

Ben zeer tevreden over mijn Nissan Xtrail 2016 lkr nog met 6 bak, 360gr camera. En de 1.6T is een topper helemaal na tuning. Panorama dak, heerlijk. Heb hem nu 2jr en bevalt uitstekend. Lage onderhoudskosten. Maar CX5 is ook prima natuurlijk. Tucson ook, maar die is ietjes kleiner qua kofferbak ruimte. Suc6 met kiezen leuke zoektocht lijkt veel op mijn zoektocht destijds.

Terug
Bovenaan