Welkom bij AI Fotowedstrijd #87 - Betaalbare Coachbuilt Cabrio : D e n n i s is de winnaar!

Dank voor het pamperen, dat doet altijd goed.
Ik woon in ZW Frankrijk waar het vanmiddag slechts 41⁰ werd, de komende dagen nog ietsjes warmer. Ik heb nog een andere cabrio in gedachten, maar met dit weer prefereer ik toch dicht. Airco, 6 cilinders en extra Electro kracht.... Op dit moment, bijna 23.00 uur is het nog 29⁰. Dat wordt een warme nacht.

Graag gedaan, geen probleem.

Hier is het de hele dag al bewolkt en benauwd, maar door de regen en bewolking is het wwl afgekoeld naar 31 graden.

Fiat 126 omgetoverd tot beach car

1782075489014.png

Moest ik het me kunnen betalen om in Z-W FRA te rentenieren zou ik die 41 graden er met de glimlach bijnemen.
Tomaten en Cavaillons kosten daar niks en zijn supervers. Dat is een dieet dat ik met veel plezierr voor lief zou nemen bij die hitte ;)

Leuke inzendingen allemaal! Alles is goed goed gekeurd!

Leuk om verschillende inzichten te zien! (y)

Geen idee hoe ik een verwijzing naar mijn inzending plaats, dus maar zo;
Ik heb mijn inzending gewijzigd.

Misschien niet de meest praktische auto. En vast ook niet het meest cabrio. Maar wel heel erg coachbuilt, niet duur en wel bijzonder. Ik heb het over de Fiat Panda Cabrioni. En als er een nieuwe Panda is, moet er ook een nieuwe Cabrioni komen. Hier is de Grande Panda Cabrioni. Het lukte me niet om Gemini de kap open te laten maken zonder er een heel andere auto van te maken...

1p97uNb.jpeg

Mijn eigen inzending dan, de Bohse Volkswgen UP! Cabrio. (Gemaakt met Gemini)

55351230137_acf97ee74f_h.jpg

55352321448_3818191a49_h.jpg

En beide wagens naast elkaar:
55352375779_e4278f8b62_h.jpg

Eerste inzending: Bohse Hyundai i10 Cabrio

55350649771_097b1e9096_h.jpg

55350649756_a454c8f28b_h.jpg

Leuk om te vertellen, de Hyundai Pony, uit de openingspost, is de laatste gemaakte Bohse. Bohse was een Noord-Duitse ombouwer van Cabrio's. De Pony is zo zeldzaam, naar verluid zijn er 3 tot 5 gemaakt, dat een bekende uit Estland, de voorzitter van de Boshe club daar, de auto niet eens kende of ooit in het in het echt had gezien. De Duitse Wikipedia benoemd hem niet eens.

Met die auto in gedachte kwam ik dus ook tot deze wedstrijd!

Laatst bewerkt:
Leuk gedaan Coupé Life maar hou er rekening mee dat bij het OER de 1ste foto van je post wordt genomen - tenzij dat de bedoeling was uiteraard?

Oké, ik waag ook een poging. Bij een betaalbare coachbuild cabrio moest ik meteen denken aan de door Heulieuz gebouwde Citroën Visa décapotable.

CITROENVisaDecouvrable-2062_2.jpg

En bij betaalbaar moest ik aan een Dacia Sandero denken. Gemini combineert deze twee tot:

12ea8754-3617-4fd6-983c-6696bf2263b4.jpg

65fcb36d-f318-4bfe-a263-a2b0cc8aef21.jpg
Dit is een heel leuke invulling van de opdracht.

De Renault Mégane was in eerdere edities een populaire cabriolet. De huidige editie, de Renault Mégane E-TECH heeft die uitvoering moeten overslaan. Toch wil ik zo'n auto die volgens mij ook goed in de markt moet liggen. Dus heb ik voor deze klus een coachbuilder in de arm genomen om een ontwerp te maken. Hierdoor is ze gebaseerd op het model van voor de recent gepresenteerde facelift.

20260624-renault-Megane-voorzijde.png

20260624-Megane-achterzijde.png

Carrossier: ChatGPT.

De OER komt er aan, Dat ging mis!

Het op een rijtje staat hier onder, bedankt voor alle mooie inzendingen! Er zitten hele leuke en toffe modellen bij!

Leuk om jullie verschillinde inzichten te zien! Succes met stemmen mensen!

Laatst bewerkt:
En dan het OER:

Smart #3:gemaakt door @SVF

Renault 5 EBS Cabrio, gemaakt door @929V6
55345942251_69f8ff61df_o.png

BMW i3 Baur, gemaakt door @S J 1001

Aygo Roadster met D-Type elementen, gemaakt door @Grozz
55346015041_d603a86986_c.jpg

Mazda CXC-30 Cabrio, gemaakt door @Niseko

Skoda Epiq, gemaakt door @Zadelsnuiver

Gullwings Cabrio, gemaakt door @Gullwing
SafSYzD.jpeg

Suzuki Swift cabrio, gemaakt door @Zonder BMW met Skoda

Citroën é-C3 Cabrio, gemaakt door @Twix

Hyundai Inster, gemaakt door @Pink Panther
IMG-0973.png

Volvo C30 Cabrio, gemaakt door @Jay DoubleYou
IMG-1105.png

Toyota Yaris Cabrio, gemaakt door @Liefhebber van Lexus

Fiat Multipla, gemaakt door @K Bouter
mulitpla.jpg

Renault Jolly, gemaakt door @D E N N I S
Chat-GPT-Image-21-jun-2026-16-10-42.png

Lancia Delta HPE Cabrio, gemaakt door @superformer

Daihatsu Cuore 1.0 Trend Cabrio, gemaakt door @AnoniemeAutofan
Copilot-20260621-201831.png

Fiat 126 beach car, gemaakt door @Alfista
1782075489014.png

Mazda RX7, gemaakt door @Guus Leferink
nMTOrvt.jpeg

Skoda Fabia Fun, gemaakt door @Kloser
Skoda-Fabia-Fun-1.png

FIAT Grande Panda Cabrioni, gemaakt door @Harry Cabrio
1p97uNb.jpeg

Dacia Sandero, gemaakt door @Coupe life
12ea8754-3617-4fd6-983c-6696bf2263b4.jpg

Bohse Volkswgen UP! Cabrio, gemaakt door @Pjotr
55351230137_acf97ee74f_h.jpg

Renault Mégane E-TECH Cabrio, gemaakt door @Roadracer
20260624-renault-Megane-voorzijde.png

.Stemmen kan tot vrijdag 26 juni 2026 om 20.00 uur

Succes met het maken van je keuze!

1. Harry cabrio, als het om échte coachbuilding gaat, denk ik dat dit de meest realistische kandidaat zou zijn.

2. 929V6, het nieuwe Vijfje leent zich gewoon ontzettend goed voor een cabrio-conversie, goed gezien!

3. SJ 1001, het stijf houden van een carrosserie lijkt me bij zo'n conversie de grootste uitdaging. Ik denk oprecht dat de achterste "suicide" doors het project iets makkelijker zouden kunnen maken.

Mijn eigen punten:

1. Harry Cabrio, perfect wat ik mijn in hoofd had. Het (met alle respect) gammele dakje maakt het helemaal af voor me!
2. Coupé Life, ik was zelf in mijn Bohse bubbel gebleven, maar ook dit is precies wat ik in gedachten had. Had Harry een open dak afgebeeld, dan was jij mijn nummer 1.
3. Alfista is mijn nummer 3, gek eigenlijk dat er van de 126 geen Jolly is gemaakt, hij was er perfect voor

Eervolle benoemingen zijn alle nieuwkomers, welkom en mooie inzendingen hebben jullie gemaakt, overigens ook door alle anderen, het wordt steeds moeilijker om een top 3 te maken!

Het is "Renault week" qua stemmen hier :

1. DENNIS - de R Jolie, past perfect bij dit subtropisch weer
2. 929V6 - de R5 Cabrio by EBS (helaas failliet sedert 1996)
3. Roadracer - de Mégane-variant die we zo missen in het gamma

Klopt het is nu al de 4de wedstrijd op rij met 23 deelnemers, daar zijn we voorlopig niet bovengeraakt - over de laatste 10 AI wedstrijden gerekend ruim 20 inzendingen gemiddeld (y)

Klopt het is nu al de 4de wedstrijd op rij met 23 deelnemers, daar zijn we voorlopig niet bovengeraakt - over de laatste 10 AI wedstrijden gerekend ruim 20 inzendingen gemiddeld (y)
Geeft aan hoeveel autoliefhebbers ook van cabrio's houden. Ik denk er is hiervoor echt een markt.

Ja, maar het nieuw aanbod is er nog amper bij gewone merken itt 15-20 jaar geleden.
Dat zie je dus ook aan de 2DH prijzen. Ik rij nu +5 jaar “gratis” (0 afschrijving) met mijn roadster, integendeel.

Komen andere kosten bij uiteraard, maar dit had ik echt niet gedacht in 2021. Veel win ik er overigens niet mee want ik em wegdoe zal ik navenant meer moeten betalen voor een opvolger. Veel mensen dromen van een cabrio of roadster maar zie eens wat er na de zomer te koop komt?

Lastig kiezen weer, deze week:

1. SVF met de Smart #3: originele keuze! Dit model leent zich prima om omgebouwd te worden tot cabriolet; het wordt een soort "Mini meets Beetle". Zeer geslaagd!
2. Roadracer met de Megane Cabrio: Oogt net zo fris als de eerste Megane Cabrio. Laat maar komen!
3. D E N N I S met de Renault Jolly: zoiets wil je toch meteen huren voor een ritje langs de Côte d'Azur?!

Als groot liefhebber zou ik de meeste van deze cabrio's wel willen hebben. Wat zijn er weer veel originele en mooie creaties ingezonden!

1) K Bouter (de Multipla gaat erop vooruit zo)
2) Liefhebber van Lexus (Cabrio past wonderwel goed bij de Yaris-1 lijnen)
3) SJ 1001 (dat knikje in het achterportiertje pakt nu goed uit)

1. Suzuki Swift Cabrio - Zonder BMW met Skoda
Erg goed gelukt, dit zou Suzuki zelf ontworpen kunnen hebben. Het past ook goed bij de Swift als auto.

2. Renault Jolly - D E N N I S
Superleuke auto, lijkt ontzettend op de originele R4, maar maakt de Plein Sud misschien een beetje overbodig...

3. Hyundai Inster - Pink Panther
Sympathieke auto, nu extra chique. Dat bruine interieur i.c.m. de buitenkleur is supergaaf!

Allemaal heel geslaagd wat mij betreft. Leuk onderwerp ook!
Ik heb me laten leiden door de vraag: 'Wat ziet eruit als een onderwerp van een afzonderlijke carrosseriebewerker?'
Mijn aanvechtbare keus:

1. Renault Jolly, gemaakt door @D E N N I S
2. Dacia Sandero, gemaakt door @Coupe life
3. Bohse Volkswgen UP! Cabrio, gemaakt door @Pjotr

1. SVF
2. Roadracer
3. Niseko
Merci man, do appreciate - ik had door de examenstress / hitte bij de kinderen erg weinig tijd voor de wedstrijd...

Ik ging sowieso uit van een nulpunter, maar door je punt blijft die wisselbeker minstens nog 3 weken in CH bij @JL86 glimmen.
Als ik in de rats kom, kan ik ook tactisch niet deelnemen en hopen dat JL of niet deelneemt of geen punten behaalt :ROFLMAO:

<edit> Papa, de examens zijn gedaan wij willen onze glimmende nulpunter beker terug hier :love:

Terug
Bovenaan