Welkom bij AI Fotowedstrijd #88 - Pimp My Van!

D E N N I S

Asfaltkampioen
Banner.png

Welkom bij AI Fotowedstrijd #88 - Pimp My Van!

PEalFj4VbiaRUaiq1pWwhq-NR-txYkxzc1rWh2N1_5AKdggVSQ-tKqyz5_8rjRuOZIw4pxASwqOkyLRaOFv0jpTshwUUQY2uXwSV92zWZIa8_M42e5SwNzBTYTsKTefzqNJHpYN_uIjkPKOHvlWvMBPYzQ6HcMmyrw2GrSZExh5RCikg6yun9NrRmNMSawLW

Pimp My Van!

In de jaren '70 was het customizen van Amerikaanse busjes een enorme rage. Felle lak, murals, side pipes, verchroomde velgen, spoilers, dakramen en een shagtapijt in het interieur: niets was te gek. Maak een AI-afbeelding van een Amerikaanse bestelwagen of personenbus die in de jaren '70 in de Verenigde Staten te koop was, uitgevoerd als een ultieme custom van zijn tijd.

fLI__fPxv7sEWnZ47poxm3mCGsGzI7H6cwuogYHSZ7D_oPIuzMKiY4ko9lzmYqRXkqFh2pPhfrPCYh9sZJTBR-yPPL8IryJa2ZBABzTuG6cn_tUhr0M_u0k3-wNK3oZZgg0EpOUZniyJNv-NZGFYHKnjOPmJ-OoxP7bmytlfjtjrBNf3VWUpdm8oFPn29zHi

De vereisten:
  • Het gekozen model moet tussen 1960 en 1979 in de VS te koop zijn geweest, dus het hoeft niet per se Amerikaans te zijn.
  • Zowel bestelwagens als personenbussen zijn toegestaan.
  • De stijl moet passen bij de jaren '70 (geen moderne tuning of restomod).
  • Creativiteit wordt beloond, maar het voertuig moet herkenbaar blijven.
  • Het draait niet alleen om het uiterlijk, maar ook het interieur speelt een belangrijke rol.
o2NV4eQFSj2bhIw-57uSWOQ890jsL3JJrRCm0SDfrPJh5AxGZSbKN3ajMP4Irjl5I7xdydJUzApHu7HKRGyX3tABNrY5xPfOYFhJ5m1uQHqn45i64yYUuaVggbsh-0C5v6PPo00wN45gBjP6KneUYMTGWm3PgCwvEkpCr544PhSq41UL_cTi2DV0GlTLkIBE

Heel veel succes en plezier allemaal! Ter inspiratie vind je in de openingspost foto’s van echte, bestaande auto’s, geen AI-creaties. Laat je fantasie vooral de vrije loop.

Doelgroep:

De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale afbeeldingen / kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.
mqs8MYNuIs_SHsyT1s71Fl4PsvzYVWCUvvv-MLFK9tLhqmMZs4RVLutEffsUlNxfkgzSvDkYvZlpEb4dj3PEWkAlPLxV2fadwBYRZeQ4rR6fTnm_veOB_pp4sWifiWVoPaEtuWT96Z8j7yTuTBhjvjfrF2TVk8mnJJfk4c1O4dGEVnplY7fZLoLXYpjyANtI

Regels:

• De winnaar van de vorige keer bepaalt de opdracht en geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht.
  • Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host (zoals imgbb of postimages.org). Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
  • Geef bij je inzending aan welke AI-tool je hebt gebruikt.
  • Een inzending mag zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
  • Na afloop (WOE 20h) maakt de wedstrijdleiding een OER, waarna er gestemd kan worden tot VRIJ 20h.
  • Het is de bedoeling dat het OER in ieder geval binnen redelijke tijd wordt geplaatst. Mocht de opdrachtbedenker niet precies weten hoe dit werkt, of mocht er sprake zijn van tijdgebrek, dan is het belangrijk dat dit op tijd wordt aangegeven. Er is immers altijd wel iemand bereid om het over te nemen.
  • Stemmen: de deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
  • Het is de bedoeling dat als je meedoet, je ook meestemt.
  • Het is wel toegestaan om te stemmen, ook al heb je geen inzending geplaatst.
  • Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. - Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
  • In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
  • De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 dit mag doen. Als de winnaar zich niet (op tijd) meldt, gaat de beurt naar de nummer 2.
  • Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
  • Winnaars die vervolgens de wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
  • De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels (rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

Vorige wedstrijden:

002: Starman - Zadelsnuiver
003: Auto van de toekomst - Gullwing
004: Auto voor een beroep - 2CV Lover
005: Het stripverhaal - Marleen
006: Een beetje gezelligheid - Gullwing
007: Even wat warmers - Rudyke
008: Er op uit - Niseko
009: Een persoonlijke kerstkaart van een autoliefhebber - 929V6
010: Het Nieuwe jaar inluiden - D.E.N.N.I.S.
011: De snelweg bij nacht - Rudyke
012: De garage - RONR
013: Je familieauto-herinnering - 929V6
014: De auto als oase van rust - RONR
015: Jouw automotive multitool - Zadelsnuiver
016: Mad Max - Marleen
016b: De banner (tussenopdracht) - D.E.N.N.I,S
017: Het vroege voorjaar! - Joost Boers
018. De auto voor een lange afstandsreis - Marleen
019. De auto als kunstwerk - 929V6
020. Het theorie-oefenboek - Gullwing
021. 90s AutoStyle Challenge - RonR
022. De advertentie - Niseko
023. Dé redders van Maserati! - Jay DoubleYou
024. Centro Stile di.. - Zadelsnuiver
025. 4+2 - RONR
026. Stel dat die het was geworden? - RONR
027. Nieuwe Paus, nieuwe ride - Zadelsnuiver
028. Iets aan de haak - 929V6
029. Op de sportieve toer - Jay DoubleYou
030. Het hulpverleningsvoertuig! - Geuzert
031. Ander tijdperk - JL86
032. Back to the Future - D.E.N.N.I.S.
033. Getekend... - Okmoi
034: Klimaatbestendig Voertuig van de Toekomst - StenilsoN
035: AI Fotowedstrijd #35: De nieuwe koets - Gullwing
036: AI Fotowedstrijd #36: Film & Serie Editie - 929V6
037: Beestachtige auto's - RONR
038: Het perfecte plaatje - Zadelsnuiver
039: Art Deco - Jay DoubleYou
040: Barnfind! - Pink Panther
041: Made in Russia - D.E.N.N.I.S.
042: „Het Refrein Revisited“ - 929V6
043: Om op te vreten! - Zadelsnuiver
044: Helemaal kaal- Pink Panther
045: Bomvol! - RONR
046: Auto's in strips - Zadelsnuiver
047: Help Jaguar uit de brand! - Zadelsnuiver
048: At the drive-in - Zadelsnuiver
049: De vrijetijdsauto - 2CV Lover
050: Frankenstein's Garage - 2CV Lover
051: De Godin - Pink Panther
052: Das Beste oder Nichts - zonder BMW met Skoda
053: Het Zwitsers zakmes - Gullwing
054: De Hobby camper - ex-aequo 2CV Lover en Niseko
055: De teletijdmachine, Urban Mobility in 2040 - Roadracer
056: Een auto met landstypische stijl, afgebeeld in het thuisland - 2CV Lover
057: Sinterklaas vs Santa Claus - D.E.N.N.I.S.
058: Lowriders and Special Paint - RonR
059: Speelgoedauto Revival - Roadracer
059b: Ontwerp een nieuwe banner - 2CV Lover
060: De aflevering van je nieuwe auto - Gullwint!
061: De Droomgarage – Waar staat jouw creatie gestald? - Gullwint!
062: De Mars Commute - RONR
063: Breaking news! - ex aequo Zadelsnuiver en Harry Cabrio
064: Wat als…? - Jay DoubleYou
065: Ouderwets wordt weer nieuwerwets - Alfista
066: De Trumpmobiel - Twix
067: De varianten - Alfista
068: The Love Machine - Jay W
069: Breng de sedans & stations terug - SJ 1001
070: De ultieme cabrio - 929V6
071: Spreekwoorden en gezegden - 929V6
072: De auto in de hoofdrol, maar uit een andere tijd - Twix
073: Bussie (of MPV) komt zo! - 929V6
074: In Paassferen - SVF
075: De compacte stadsauto - Zadelsnuiver
076: AI Fotowedstrijd #76: Brand Shift - Gullwing
077: EV's vanaf nul opnieuw uitgevonden: ex aequo Zadelsnuiver & S J 1001
078: Need for speed: shadowline: Harry Cabrio
079: The return of the ... - Alfista
080: Pikes Peak – Grozz
081: De Europese kei-car - SVF
082: De moderne Coupé - Zadelsnuiver
083 : FIAT comeback - Superformer
084 : Ferrari Luce - Pink Panther
085 : Coachbuild - Jay Double You
086 : Revival - Pjotr
087 : Betaalbare Coachbuilt Cabrio - D.E.N.N.I.S.

Inzenden kan tot woensdag 1 juli 2026 om 20.00 uur
Stemmen kan tot vrijdag 3 juli 2026 om 20.00 uur

Hum, ik ken totaal niks van die 1960-1979 “Van scène” in de US, hier kan ik dus echt helemaal niks mee aanvangen.
Veel succes allemaal, ik pas deze week.
Wisselbeker van de nulpunters staat toch veilig en wel in Genève de komende weken :p

toch poging gewaagd, of het voldoet geen flauw idee...

Laatst bewerkt:
Chevy Van ABBA Style
55359133463_5f6a37606f_b.jpg

Jaren 70, de hoogtij dagen van ABBA. Ik heb een klassieke Chevy Van (rond 1975-1977 model) helemaal in de typische 70s custom stijl gepimpt: psychedelische patronen, veel chrome, porthole ramen, etc. Op de zijkant een grote, kleurrijke mural met de gezichten van de vier ABBA-leden (Agnetha, Anni-Frid, Björn en Benny) in hun iconische 70s look, gecombineerd met elementen van hun beroemde platenhoezen (zoals de helicopter uit Arrival en de polaroid-stijl).

Laat ik mij ook maar weer eens aan de AI-fotowedstrijd wagen...

Een Ford Econoline ben ik zelf wel een fan van, maar zo met die adelaar op de zijkant...
AP1GczNJRw31HLf64_eqw8VvdaQtE6eeyvkknIz01kDvCzMolmCo1C0yg1X_k9J6g7NzyfMK9YQkx91zPmbr_-XKdts71xcBA6ZsCivjmbGcZnvkK1lWA3bGcBCgwkuX2bVkYDPFsQS7L_oGf03wsWLl8FsQSw=w1535-h1024-s-no

Maarja, dat is wat ChatGPT er van maakt...

Het adelaars thema herhaalt zich ook aan de binnenkant:
AP1GczOkvZH8ubZrueR1YYIqtHRPIuuMByprHUSXHr9qyzdgcH6L0ILzV5x8MERhAzr0n6elDXkNCHlSH-XBAGWOHTTaLJsKnjDYV5YW2VhUGfqdiugHN9Wh2E_4RHVrvHGagznTpJcZ1YmyFqWdR_H2psG5LA=w1535-h1024-s-no

Ik had niet eens gevraagd om shagpile carpet of de kroonluchters aan het plafond, maar kennelijk kon ChatGPT mijn gedachten lezen! :LOL:

Laatst bewerkt:
Mijn definitieve inzending!
De ultieme American Dream afgebeeld: een gepimpte Greyhound - ontegenzeggelijk dé "Amerikaanse jaren '70 personen bus". Voila.

55366642668_1f9b181371_z.jpg

55366714944_b5a9f25cfc_z.jpg

(vorige pogingen hieronder)

55360895525_669aef18ee.jpg

(Inzending afgebrand)

(Vorige poging)

Hoewel er geen productieversie kwam, ontwierp AMC's legendarische hoofdontwerper Richard Teague in 1977 een van de meest spraakmakende concept-busjes uit die tijd: de AMC AM Van: een compacte, brede "muscle van" met uitgeklopte wielkasten, sidepipes en diepe velgen. De invloeden van de Pacer (de bolle ruiten) en de Gremlin waren er duidelijk in te herkennen.
De beloofde techniek: AMC adverteerde dat het busje plaats bood aan drie personen voorin, en uitgerust zou worden met een turbomotor en vierwielaandrijving.

De gepimpte versie ervan werd onlangs gespot op het Burning Man festival.
55359581145_ac8191d9ff.jpg

Interieur:
55358226152_a9de4515b2_n.jpg

het prototype:
55359515085_794352b010.jpg

Laatst bewerkt:
Ik wilde een Busje dat lekker fout is, maar waar ik zelf toch wel met een glimlach in zou rijden. Dus niet al te veel tierelantijnen aan de buitenkant en absoluut geen verhoogd dak maar wel zo'n typische paarse kleur voor die tijd, natuurlijk in combinatie met een airbrush van een paar huilende wolven bij volle maan. De binnenkant moest extreem luxe en tijdscorrect zijn, ik vroeg om duur hout, de beste lederen stoelen en bakken met sfeerverlichting. De AV installatie vind ik persoonlijk echt geweldig goed gelukt, helemaal het neusje van de zalm zoals dat in de jaren '70 naar mijn idee geweest moest zijn.

Chat-GPT-Image-Jun-27-2026-12-17-53-AM.png

Het is overigens een '79 Dodge B200 maar ChatGPT heeft er een Chrysler van gemaakt :)

Laatst bewerkt:
Alhoewel ik me dagelijks bezig houd met de verkoop van accessoires voor bedrijfswagens (denk aan sidebars, treeplanken, imperialen, maar ook spoilerpakketten en velgensets), heb ik maar heel weinig met het 'pimpen' ervan.

De jaren '60 - '70 waren natuurlijk onlosmakelijk verbonden met de flower-power-hippietijd, niet alleen in de USA. Voor mij is dé ultieme hippiebus nog altijd de T1. Vandaar deze creatie van Gemini (wederom 1e poging):

Er staat in de regels:

"Het gekozen model moet tussen 1960 en 1979 in de VS te koop zijn geweest, dus het hoeft niet per se Amerikaans te zijn".

Dus dat zit met de VW bus wel goed denk ik (y)
Dat is dan wel tegenstrijdig met de opdracht:

Maak een AI-afbeelding van een Amerikaanse bestelwagen of personenbus die in de jaren '70 in de Verenigde Staten te koop was

Mijn T1 heeft Amerikaanse kentekenplaten (al zie je die niet) en is dus een Amerikaanse (VW) bus :p
Ik zie wel of ik ermee wegkom... zoals ik al zei: met het pimpen van auto's / bestelbussen heb ik helemaal niks dus dit was puur voor de fun.

Trouwens, Gemini heeft mijn opdracht goed uitgevoerd: ik vroeg om een gepimpte hippiebus compleet met allerhande accessoires waaronder sidepipes en die heb ik ook gekregen. Alleen is de vraag waar die dingen heengaan... met de motor achterin :LOL:

Het is moeilijk om in te loggen.
Ik denk dat ik ook maar pas, als de keuze tot drie busjesmodellen beperkt blijft.
Chevrolet
  • Chevrolet Corvair Greenbrier (1961-1965)
  • Chevrolet Sportvan (1964-1966)
  • Chevrolet G10 (1964-1966)
  • Chevrolet G10 (1967-1970)
  • Chevrolet G10 (1971-1979)
  • Chevrolet G20
  • Chevrolet G30

GMC
  • GMC Handi-Van
  • GMC Rally Wagon
  • GMC Vandura
  • GMC G-Series
Ford
  • Ford Econoline (1961-1967)
  • Ford Econoline (1968-1974)
  • Ford Econoline (1975-1979)
Dodge
  • Dodge A100 (1964-1970)
  • Dodge A108
  • Dodge Tradesman (1971-1979)
  • Dodge Sportsman

International
  • International Harvester Metro
Volkswagen (gebouwd/verkocht in de VS)
  • Volkswagen Type 1 (tussen 1950 en 1967 verkocht in de USA)
  • Volkswagen Type 2 (tussen 1968 en 1979 verkocht in de USA)
Maak een AI-afbeelding van een Amerikaanse bestelwagen of personenbus die in de jaren '70 in de Verenigde Staten te koop was
Deze zin lijkt mij duidelijk genoeg. Een Amerikaanse bus of een niet-amerikaanse bus die in die tijd in Amerika te koop was.

Hoewel er geen productieversie kwam, ontwierp AMC's legendarische hoofdontwerper Richard Teague in 1977 een van de meest spraakmakende concept-busjes uit die tijd: de AMC AM Van: een compacte, brede "muscle van" met uitgeklopte wielkasten, sidepipes en diepe velgen. De invloeden van de Pacer (de bolle ruiten) en de Gremlin waren er duidelijk in te herkennen.
De beloofde techniek: AMC adverteerde dat het busje plaats bood aan drie personen voorin, en uitgerust zou worden met een turbomotor en vierwielaandrijving.

De gepimpte versie ervan werd onlangs gespot op het Burning Man festival.

Interieur:

Prototype:
Ik ben er niet helemaal zeker van of dit een inzending voor de wedstrijd is of gewoon een interessant stukje informatie. Als inzending kan ik hem niet goedkeuring want hij is nooit te koop geweest, maar als autoliefhebber vind ik hem prachtig.

De inzending zijn prachtig mooi tot nu toe.

Laatst bewerkt:

Ik ben er niet helemaal zeker van of dit een inzending voor de wedstrijd is of gewoon een interessant stukje informatie. Als inzending kan ik hem niet goedkeuring want hij is nooit te koop geweest, maar als autoliefhebber vind ik hem prachtig.
Het was uiteraard bedoelt als inzending voor de wedstrijd (want: gepimpte Amerikaanse Van uit Seventies). De extra info is omdat het origineel voot de meesten onbekend zal zijn, maar dat vind ik juist interessant bij deze wedstrijden: iets bijzonders/verrassends inzenden. (Zie vorige inzendingen). Als het niet “mag” : mij best hoor. ;)

Alle respect voor The Founding Father van de AI-wedstrijd DENNIS, maar dit soort opdrachten met alle beperkingen die geen mens kent...

Weet ik veel wat er in de 60s in de US te koop was / geproduceerd is, ik was niet eens geboren.

Gemini-Generated-Image-kjg70kkjg70kkjg7.png

Gemini

eerdere poging

Laatst bewerkt:
Het was uiteraard bedoelt als inzending voor de wedstrijd (want: gepimpte Amerikaanse Van uit Seventies). De extra info is omdat het origineel voot de meesten onbekend zal zijn, maar dat vind ik juist interessant bij deze wedstrijden: iets bijzonders/verrassends inzenden. (Zie vorige inzendingen). Als het niet “mag” : mij best hoor. ;)
Ik vind hem prachtig en origineel, maar hij heeft nooit in de showroom gestaan. Jammer natuurlijk, maar als je een wedstrijd organiseert en daarbij bepaalde richtlijnen opstelt, moet ik me als tijdelijke wedstrijdleiding wel aan mijn eigen regels houden.

Maar ik ben je wel dankbaar voor het feit dat jij mij iets hebt kunnen leren.

Jazeker! Daar staat een mooie T1 pickup in de showroom, vandaar ook mijn keus...

@D E N N I S Ik heb inderdaad ook el de hele week moeite met inloggen via mijn mobiel. Moet daarom steeds (las ik thuis ben) mijn laptop weer voor de dag halen. Heel irritant.

Reactie op jouw opmerking dat de T1 niet nieuw in de USA geleverd is ;):
Mijn Volkswagen busje is een originele Amerikaans (door een dealer in Chicago) geleverde T2 die daarna via de Route 66 is doorgereden naar Oklahoma. Daar is hij door een coachbuilder (om in de AI-sferen te blijven) omgebouwd naar een T1 en toen (via wat omzwervingen langs festivals en Love-Peace-and-Happiness-meetings) over dezelfde Route 66 verder gereden naar Santa Monica (CA), waar hij is gepimpt is door een èchte vakman zoals je kunt zien.
Compleet met de sidepipes waar ik nog altijd mijn twijfels over heb, maar goed.

Dit maakt mijn inzending volstrekt recalcitrant regelementair. Toch?!

Jazeker! Daar staat een mooie T1 pickup in de showroom, vandaar ook mijn keus...

@D E N N I S Ik heb inderdaad ook el de hele week moeite met inloggen via mijn mobiel. Moet daarom steeds (las ik thuis ben) mijn laptop weer voor de dag halen. Heel irritant.

Reactie op jouw opmerking dat de T1 niet nieuw in de USA geleverd is ;):
Mijn Volkswagen busje is een originele Amerikaans (door een dealer in Chicago) geleverde T2 die daarna via de Route 66 is doorgereden naar Oklahoma. Daar is hij door een coachbuilder (om in de AI-sferen te blijven) omgebouwd naar een T1 en toen (via wat omzwervingen langs festivals en Love-Peace-and-Happiness-meetings) over dezelfde Route 66 verder gereden naar Santa Monica (CA), waar hij is gepimpt is door een èchte vakman zoals je kunt zien.
Compleet met de sidepipes waar ik nog altijd mijn twijfels over heb, maar goed.

Dit maakt mijn inzending volstrekt recalcitrant regelementair. Toch?!
Ik heb nog eens gegoogeld en gelezen dat de T1 tussen 1950 en 1967 in de VS werd verkocht. Eerder vandaag had ik daar een ander antwoord op gekregen. De T1 valt dus gewoon binnen de regels van deze wedstrijd. De T3 kwam in 1980 op de markt en valt daarmee net buiten het venster. Ik ga dit nu ook aanpassen in het overzicht van mijn vorige post.

Jouw inzending met de T1 is dus gewoon goed.

Laatst bewerkt:
Brubaker Box

Een design dat eerder lijkt op een fantasierijke Hot Wheels of Matchbox creatie, maar er zijn daadwerkelijk 25 exemplaren gemaakt in de jaren 70. Op basis van een Volkswagen Kever chassis.

Helaas finaal geflopt, maar ik vind het een geniaal model. Dus hier mijn inzending voor deze week. Helemaal in flower power California surfing style, dus zet de Beach Boys maar vast aan:

IMG-9183.png

IMG-9181.png

Gemaakt met Gemini

Ik heb de regelementen nog eens goed bestudeerd , met name de sleutelzin
"Maak een AI-afbeelding van een Amerikaanse bestelwagen of personenbus die in de jaren '70 in de Verenigde Staten te koop was"

En heb mijn inzending aangepast

Eindelijk thuis na een lange werkdag van 15 uur met lastige klanten en in totaal 3 uur files met extreem egoïstische medeweggebruikers.

@Grozz, ben jij boos of zo? Als ik je berichten zo teruglees en zie hoe je die arme, uiterst zeldzame AMC zomaar in brand steekt, terwijl je zelf hebt gezegd dat het nooit een productieversie is geweest en dus ook nooit in de showroom heeft gestaan. Met andere woorden, hoe je jezelf daarmee buiten de regels van deze wedstrijd hebt geplaatst, om vervolgens in de verdediging te schieten als ik beargumenteerd aangeef dat ik hem jammer genoeg niet goed kan keuren.

Je aanpassing is, zoals je zelf al zei, behoorlijk recalcitrant. Ik wil je dan ook graag vriendelijk vragen om het verschil op te zoeken tussen een autobus en een personenbus. Je mag zelf beslissen en anders laten we de stemmers beslissen...

Alle respect voor The Founding Father van de AI-wedstrijd DENNIS, maar dit soort opdrachten met alle beperkingen die geen mens kent...

Weet ik veel wat er in de 60s in de US te koop was / geproduceerd is, ik was niet eens geboren.
Ik zie deze post nu pas, dus beantwoord ik hem ook nu pas.

Google en of ChatGPT zijn bij deze vragen je beste vriend. Een simpele vraag (KLIK OP DEZE LINK) leverde een uitgebreid antwoord op. Daarnaast: ik was ook nog niet geboren in de jaren '60, maar ik ben een omniforisch autoliefhebber. Ik weet niet elke detail, maar ik ben geïnteresseerd in alle auto's tussen 1886 en het heden. Die kennis had ik dus ook niet vanzelf. Ik heb die gaandeweg opgedaan door interesse, en tegenwoordig kun je ontbrekende kennis bovendien eenvoudig opzoeken. Ik zit al 24 jaar op dit forum. Ik ben al in 10-tallen automuseums geweest. Ik kijk het liefst naar de Discovery Channel en Nat Geo met al hun auto programma's (Wheeler Dealer, Fast & Loud, Car SOS, A car is born, Flipping Bangers). Daarom ben ik het ook niet eens met jou als je zegt dat deze wedstrijd beperkingen heeft. Want dit zijn geen beperkingen, dit maakt allemaal deel uit van het gekozen thema. Bij AI wedstrijd #83 was de beperking dat het per se een Fiat moest wezen. Dit keer gaat het om personen- of bestel bus die in de jaren '60 en '70 in de Amerikaanse showrooms stonden. Dat is een thema, geen beperking.

Laatst bewerkt:
Oow, ik zit binnenkort 21 jaar op het forum ;)

Correct - ik had een beter woord moeten gebruiken. Verschil met de Fiat wedstrijd (of mijn Maserati wedstrijd) is dat zoiets goed omlijnd is (dat woord zocht ik dus) - je moet dan niet met een Mazda, een Pontiac, een Rolls of weet ik het afkomen als inzending.

Ik heb mijn prompt uitgeschreven en duidelijk aangegeven dat het een in de US geproduceerde en geleverde Van moest zijn uit de 70s en dan de scene waarin ik die auto wou beschreven. Ik krijg een plaatje, verfijn het wat verder tot het me aanstaat en post dat.
Weet ik veel welke auto Gemini als basis heeft genomen & wat ik dus heb ingezonden...

@D E N N I S Boos? Zucht... Helaas humor is niet besteed...
- je hebt eerst mijn inzending virtueel "afgebrand" (verwijzend naar de regelementen) - dus heb ik het zelf maar met AI nagebootst - ik vond dat wel grappig
- Daarna las ik in die regelementen letterlijk dat er een "Amerikaanse Personenbus" gevraagd was - voor mij is dat (ook) de Greyhound.: een bus voor personen. De grafitti erop toont een andere auto. (ipv ABBA of een Trump-Duck of een landschapje..) - en dat is idd die AMC die niet in productie ging,- ik vond ook dat wel grappig: kon ik m toch legaal kwijt - volgens mij is het volgens de regels.

Verder in het algemeen lijkt het mij het beste om de stemmers te laten spreken wat ze ervan vinden. Ik doe nu enkele maanden mee, en zie wekelijks dingen passeren die (volgens mij althans) veel meer "niet volgens de regels: zijn dan deze inzendingen, en doorgaans (altijd) is dan: een glimlach en nul punten..
Maar goed, ieder moet het maar doen zoals hij/zij zelf het beste dunkt.
Ik wijzig mijn inzending verder niet meer, I rest my case.

Terug
Bovenaan