Wie maakt de stickers?

L Breevoort

Wegverkenner
Ik gok op een vrijdagmiddagberichtje op de voorpagina, maar hier lees je het iets eerder.

T&E publiceerde een ranglijst van ecologisch en sociaal verantwoorde autofabrikanten (link onderaan). De uitslag is misschien verrassend. Toen de CEO van een van de leidende merken zichzelf in de spotlights plaatste, moesten heel wat eigenaren van die auto's excuus-stickers plakken om hun geweten te sussen en potentieel vandalisme tegen te gaan.

Wie helpt de bestuurders van die Japanse aso-bakken aan een setje stickers?

Artikel:

Logisch, Toyota maakt/verkoopt gewoon nog niet zoveel EV's. Tesla alleen maar en die scoort slechts voor de helft.. dat kan toch ook een pak beter of nie?

The fourth edition of the Lead the Charge Auto Supply Chain Leaderboard, which ranks global automakers based on their efforts to build equitable, sustainable, and fossil-free supply chains for electric vehicles, shows clear momentum of carmakers cleaning up their supply chains.

BYD staat ook laag, terwijl die toch graag de grote jongen wil uithangen, qua productievolume.

Verbaast me wel dat Tesla daar staat in een lijstje waarbij ook gekeken wordt naar 'sociaal verantwoord'. Musk doet er nl álles aan om de vakbonden buiten de deur te houden.

Bij de laagste vijf zitten drie Chinese merken, waaronder de laagste twee; ik zou het dan eerder over "Chinese aso bakken" hebben als je graag die term wilt gebruiken...

Ik heb twee Fordjes voor de deur staan. Ik zit dus goed.
Compenseert mooi voor de hybride Toyota die 1:17 loopt.

Terug
Bovenaan