Wiellagers kapot? En buitenspiegel gaat niet meer terug uit lage positie

Sinisa 9578230

Net ingestapt
Ik zit met het volgende: ik heb sinds een tijd een brommend geluid in mijn nieuwe (precies 1 jaar oude) Seat Leon. Daarmee naar de garage gegaan en na een uur komt de monteur en kan niets vinden (heeft alles gechect, onder meer kogellagers die ok zijn) en stukje mee gereden en niets gehoord. We zijn toen samen een ritje gaan maken en toen was het wel t horen (op hogere snelheden op bepaalde stukken snelweg) en ik heb ook verteld (ook aan de voorkant bij de servicebalie) dat ik in Duitsland een baksteen tegen mijn wiel op 160km/h heb gehad (nieuwe band moeten plaatsen).

Na nadere inspectie is de conclusie van de dealer dat l toch de wiel lager is kapot , 550 euro en ik moet er zelf voor betalen want geen garantie want door externe oorzaken (baksteen).

Nu vraag ik mij af waarom ze in eerste instantie niets hebben gezien bij de wiel lager?

Ik betaal met alle liefde een bepaald bedrag als dat ook de oorzaak is maar heb geen zin om 550 euro te betalen en straks tot conclusie te komen dat dat het niet verholpen heeft.

Iemand ervaring met iets soortgelijks of advies?

En nu ik toch bezig ben een minor issue: mijn rechter spiegel gaat omlaag bij achteruit inparkeren en in 9 van de 10 gevallen ook netjes omhoog. Maar die 1 van de 10 gevallen blijft ie lekker laag hangen ook bij hoge snelheden (snelweg). Ik heb electrische stoel met geheugen functie en als ik dan, nadat de spiegel niet terug omhoog is gegaan, op mijn stoel immer druk, gaat deze wel weer netjes omhoog

Dealer gaat software updaten. Iemand ervaring met iets dergelijks.

En hoelang zit die nieuwe band er op? Eerst een 1000 km rijden voor je iets gaat zoeken wat er misschien niet is.

Als je het niet vertrouwt, ga je naar een andere garage voor een 2nd opinion. Een garage kan ook niet altijd 'zomaar' zien wat er aan de hand is. Dat blijkt vaak pas definitief als de boel los ligt.

Mbt die spiegel: dat is wel irritant en zou ik bij de garage neerleggen. Maar daar lijkt inderdaad iets in de software te zitten, ook lastig repareren zo'n storing die af en toe oppopt en met een druk op de knop weg is.

"op hogere snelheden op bepaalde stukken snelweg"

Dit is wellicht het antwoord op je vraag waarom ze het in eerste instantie niet hadden gevonden.

Terug
Bovenaan