Wil je met AutoWeek naar Interclassics 2026?

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Het lijkt een tijdje weg, maar Interclassics in Maastricht komt er al redelijk snel aan: van 15 tot en met 18 januari 2026 staan de hallen van het MECC vol met klassiekers en youngtimers. En daarbij staan Japanse sport- en raceauto's speciaal in het (rijzende?) zonnetje. Eerdere edities bewijzen dat dit een goed moment is om een beeld te krijgen van wat er in Nederland (en België) te doen en te krijgen is op gebied van klassieke automobielen.
Wil je erbij zijn? Je kunt kans maken op kaarten! We hebben een aantal kaarten voor zowel het weekeinde als de speciale donderdagkaarten. Dat is de previewdag en die is wat rustiger. Je komt in aanmerking door uiterlijk woensdag 7 januari 2026 hieronder te laten weten dat je Interclassics 'in beeld' hebt om te bezoeken - en laat daarbij zeker weten wat jouw bijzondere interesse heeft. Wil en kun je op de donderdag komen? Geef het even extra erbij aan. We laten de gelukkige autoliefhebbers donderdag 8 januari in een persoonlijk bericht weten dat ze op de kaarten kunnen rekenen.

Leuk hoor! Ik zou er graag heen gaan als het op de donderdag kan. De dagen erna ben ik er niet, dus ik had het eigenlijk al afgeboekt. De interesse is breed, maar auto’s uit de zeventiger en tachtiger jaren vind ik het leukst.

Gaaf! Sowieso een leuke actie. Ik zou zelf de voorkeur(en) hebben voor 17 of 18 januari aangezien ik volgend jaar start bij een nieuwe werkgever en niet direct wil beginnen met een dag vrij vragen.

Waar zou ik voor komen? Niet iets specifieks eerlijk gezegd. De meeste auto shows zijn mooi door juist het brede scala aan bezienswaardigheden. Al moet ik zeggen dat de 787B ondanks dat het een beetje een cliche is wel geweldig is om een keer in het echt te kunnen zien. Afhankelijk van de hoeveelheid kaarten die gewonnen kunnen worden kan ik nog mijn zoon en/of goede vriend meenemen die inmiddels zijn 2e Subaru Impreza in bezit heeft. Dan kan direct het boekje open over de minime verschillen tussen de Europese en Japanse versies. Altijd leuk.

Net zoals vorig jaar komt deze post te laat… :ROFLMAO:

All vanaf het begin fan en trouwe bezoeker. De kaartjes zijn derhalve al gekocht….

Wat leuk! Ik zou ook wel mee willen doen met de actie. En dan graag tickets voor zaterdag.

Hoewel voor mij elke Oostblok-auto, Rover/MG en Lancia me blij maakt, zou mijn bestie , tevens chauffeur is vooral Mazda fan die is dus extra enthousiast over het thema!

Het is me al een paar keer aangeraden maar was er nog niet van gekomen. Als ik win zou ik op zondag gaan, op donderdag ben ik verhinderd. Ik heb pas 1x een Toyota 2000gt gezien en zou daar graag een tweede keer aan toevoegen.

Uiteraard wil ik graag naar Interclassics, liefst op de donderdag.
Britse en Italiaanse wagens uit de 50-er en 60-er jaren interesseren mij geweldig.

Geweldig leuk, ik had Interclassics al weer 'in beeld' om te bezoeken. Ik ben er graag bij, en kan zowel donderdag als in het weekend.

Ik vind alle auto's leuk, van Alfa tot Zastava. Leuk dat Japanse sport- en raceauto's in het zonnetje worden gezet. Misschien zie ik daar nog een Nissan GT-R Nismo, een Honda NSX, een goed opgevoerde Toyota Supra of een Nissan 300ZX (1990-1999). Daar gaat mijn hart sneller van kloppen :love:

Ik neem mij ieder jaar voor om naar de Interclassics te gaan, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt want helaas valt het weekend vaak samen met de verjaardag van mijn schoonzus. Dit jaar valt haar verjaardag na het weekend, dus ik was zeker van plan te gaan! Daarnaast ligt de focus op Japanse sport- en raceauto's en die staan natuurlijk bij mij hoog in het vaandel. De preview-donderdag klinkt leuk, maar voor mij helaas niet haalbaar ivm brengen/halen van de kinderen.

Ik ben er nu één keer geweest en was onder de indruk van de prachtige auto's en de snelheid waarmee de dure auto's van eigenaar wisselen.
Ik ben liefhebber van Japanse auto's en heb vrijwel alle Japanse auto's al eens gezien op onder andere JCS.
De 2000GT ontbreekt nog op mijn lijstje en die zou ik graag eens in het echt bewonderen.
Behalve de weekenden, ben ik ook iedere donderdag vrij en dan is het minder druk en kun je de auto's rustig bekijken.
Wellicht took leuk om met een andere liefhebber op Autoweek af te spreken in Maastricht om al het moois te bekijken.

Interclassics Brussel heb ik in november door andere afspraken moeten missen, dus om dat goed te maken ben ik er in Maastricht graag bij in januari. Een mooie aftrap voor het nieuwe jaar op autogebied. Het weekend komt mij het beste uit.

Ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van een #oldtimer. Maar de keuze is werkelijk reuze. De Interclassics in Maastricht, biedt de mogelijkheid om misschien tot een juiste keuze te komen. Ik ga graag samen met mijn pa omdat hij een oldtimer bezit en weet waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf of keuze! Verder houd ik van de sfeer en de speciale thema’s die er worden tentoongesteld. Ik loot heel graag mee voor dit vader/dochter uitje.

Leuk deze reacties! Even een herinnering dat je tot en met woensdag 7 januari kunt laten weten waarom juist jij niet kan wachten op de kaarten voor Interclassics!

Ik neem mij ieder jaar voor om naar de Interclassics te gaan, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt want helaas valt het weekend vaak samen met de verjaardag van mijn schoonzus. Dit jaar valt haar verjaardag na het weekend, dus ik was zeker van plan te gaan! Daarnaast ligt de focus op Japanse sport- en raceauto's en die staan natuurlijk bij mij hoog in het vaandel. De preview-donderdag klinkt leuk, maar voor mij helaas niet haalbaar ivm brengen/halen van de kinderen.
Nou schrap mij maar van de lijst: mijn schoonzus heeft haar verjaardag natuurlijk verplaatst naar het weekend van de 18e :cry:

Nou schrap mij maar van de lijst: mijn schoonzus heeft haar verjaardag natuurlijk verplaatst naar het weekend van de 18e :cry:
Jammer zeg! Zeker het thema van Japanse sportauto's moet je wel aanspreken. Donderdag of vrijdag ook geen optie?

Mooie actie, het Keverwinterfestijn in het Autotron bezoeken was afgelopen weekend helaas niet mogelijk vanwege de sneeuw.
Door de vele foto's toch spijt dat het niet is gelukt.
Maar Interclassics in het Mecc is zeker net zo'n geslaagd begin van het oldtimerjaar.
Vanuit mijn woonplaats is Rosmalen of Maastricht even ver rijden.
1 kaart voor donderdag of zaterdag/zondag zou geweldig zijn.
grt, Martijn

Het lijkt me leuk om Interclassics te bezoeken! Ik ben er nu driemaal geweest met mijn vader (2x Maastricht, 1x Brussel - de laatste twee heb ik moeten missen) en het is iedere keer weer een leuke dag. Ik vind de minder oude relatief gewone auto's leuk, mijn vader is vooral van de klassieke 'sigaren' gecharmeerd en in het midden vinden we elkaar. Een kaartje (of twee kaarten - maar ik wil niet inhalig zijn :)) zou super zijn en dan bij voorkeur de donderdag.

Wat een leuke actie!

Ik heb interesse in 2 kaartjes op de donderdag. Kan ik mijn vader meenemen voor een leuke dag uit.

Hij heeft er veel gehad (Citroën DS, ID19, HY, Sunbeam Alpine, etc.) en sommige ken ik niet, dus kan hij mij daar mooi weer wat kennis bijbrengen.

Ik win nooit iets, maar deze keer wel
Bedankt Autoweek voor deze leuke actie.

Besloten om toch op zaterdag te gaan, omdat mijn kennissen niet konden op donderdag.

Ik zal ook foto's maken en hier op het forum plaatsen, in een ander topic.

Laatst bewerkt:
Ik ga op zondag, als er dan nog iemand is die tegelijk lunch of koffie lust is dat altijd gezellig!

Intussen hebben de mensen persoonlijk bericht gehad over de kaarten.

Wie het leuk vindt een meet & greet te hebben: ik ben er volgens mijn planning op zaterdag 17 januari en we kunnen een moment prikken op de AutoWeek-stand, bijvoorbeeld om 11.00 uur (dat moment had ik al bedacht).

Laatst bewerkt:
Het was geweldig in Maastricht, dank je wel Joost/Autoweek!

De show had vele hoogtepunten, enkele daarvan waren de Porsche 992 S/T en een heel fraaie Mercedes SL300 in witmetallic. Ik moest er 500km voor rijden, maar het was zeer de moeite waard!

U8gJgjr.jpeg

lM8KHZ6.jpeg

XlIuVHM.jpeg

Andere hoogtepunten waren o.a. de stand met Japanse auto's en motoren (met een mooie Subaru XT en Honda NR750), de stand van Kallenhard, de vele mooie Porsches, Ferrari's en Mercedessen, en veel ander moois.

Laatst bewerkt:
Het ziet er allemaal veelbelovend uit! En voor wie wil: tot ziens om 11.00 uur bij de AutoWeek stand.

Het was geweldig in Maastricht, dank je wel Joost/Autoweek!

De show had vele hoogtepunten, enkele daarvan waren de Porsche 992 S/T en een heel fraaie Mercedes SL300 in witmetallic. Ik moest er 500km voor rijden, maar het was zeer de moeite waard!

U8gJgjr.jpeg

lM8KHZ6.jpeg

XlIuVHM.jpeg

Andere hoogtepunten waren o.a. de stand met Japanse auto's en motoren (met een mooie Subaru XT en Honda NR750), de stand van Kallenhard, de vele mooie Porsches, Ferrari's en Mercedessen, en veel ander moois.
Aardige reis gemaakt, gelukkig voor een mooie indruk!

Bedankt @Roadracer , ik heb je net nog even een PB gestuurd voor morgen, ik moet al bijna slapen, Ik zal maar niet vertellen hoe laat ik de deur dicht doe morgenvroeg.

Ik was er gisteren met mijn vader. We waren er om een uur of twee en gingen om half zeven weer weg; het was een erg mooie dag! Bedankt dus AutoWeek en Roadracer voor de kaartjes.

Het meest opvallende verschil met de laatste drie edities was dat de kleinste hal met de oldtimerclubs (o.a. Simca, Opel, Volvo) was vervangen door moderne supercars (en wat oude Ferrari's). Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ligt de kracht van Interclassics toch bij de exclusievere auto's. De Simca's enzo komen op andere evenementen weer goed aan bod. Ook verschuift de aandacht steeds meer naar recentere auto's uit de jaren tachtig en negentig. Er stond opvallend veel leuk Japans spul.

O ja, bij het cateringpunt onder de roltrap (halverwege de grote hal te bereiken) kun je lekkere koffie drinken. De koffie bij binnenkomst van de grote hal links is niet lekker.

Nou ik ben uiteindelijk niet zo lang geleden weer thuis gekomen!

Nogmaals bedankt voor de kaartjes @Roadracer /Autoweek. Ook namens mijn gezelschap.

Een mooie beurs en veel te zien. Ook leuk om (nieuwe) AutoWeek gezichten te zien. 929v6,kende ik natuurlijk al, maar ook om nu met jou , Joost, een gezicht te hebben. En ook bij @MX6 :)

Het is me al een paar keer aangeraden maar was er nog niet van gekomen. Als ik win zou ik op zondag gaan, op donderdag ben ik verhinderd. Ik heb pas 1x een Toyota 2000gt gezien en zou daar graag een tweede keer aan toevoegen.
Check! Een mooie middenweg tussen een auto en een kunstwerk.

Nogmaals bedankt Roadracer/AutoWeek! Leuke beurs, divers aanbod en gezellig druk. Voor herhaling vatbaar.

Het was erg leuk jullie kaarten te kunnen geven en om een aantal van jullie (@Pjotr , @929V6 , @MX6 en wat later ook @funf ) te treffen en te spreken tijdens Interclassics. Ik heb buiten dat moment op de AutoWeek-stand véél te veel foto's gemaakt waarvan ik later een selectie op een andere plek zal plaatsen.En er komen best nieuwe mogelijkheden, ik houd jullie uiteraard op de hoogte.

In het kader van beter laat dan nooit, was een erg leuke dag! Ik moet zeggen dat het Japanse tintje mij wat tegenviel. Er stonden een paar bijzondere auto's tussen maar anderzijds is de Mazda 787B ook een beetje de standaard voor Japanse geschiedenis.

Ik moet zeggen dat ik het aanbod verder erg leuk vond en er stond eigenlijk meer dan ik verwacht had! Ook mijn dochter had een leuke dag, niet op de laatste plaats dankzij Dirkje, de hond die ook bij jullie stand stond.

Wellicht ga ik volgend jaar weer met hetzelfde groepje. Uiteindelijk hebben vrienden van mij namelijk ook kaartjes gekocht.

In het kader van beter laat dan nooit, was een erg leuke dag! Ik moet zeggen dat het Japanse tintje mij wat tegenviel. Er stonden een paar bijzondere auto's tussen maar anderzijds is de Mazda 787B ook een beetje de standaard voor Japanse geschiedenis.

Ik moet zeggen dat ik het aanbod verder erg leuk vond en er stond eigenlijk meer dan ik verwacht had! Ook mijn dochter had een leuke dag, niet op de laatste plaats dankzij Dirkje, de hond die ook bij jullie stand stond.

Wellicht ga ik volgend jaar weer met hetzelfde groepje. Uiteindelijk hebben vrienden van mij namelijk ook kaartjes gekocht.
Bedankt voor deze terugkoppeling en leuk dat jullie hebben genoten! Dirkje stal inderdaad de show, is een dogfluencer met een eigen instagrampagina maar wellicht had je dat op de stand ook al gehoord. Houd deze plaats in de gaten voor de updates van volgend jaar!

Terug
Bovenaan