WK 2026 VS-Mexico-Canada

Summerville is het lichtpuntje maar het zal flink beter moeten. Aanvallend zeer pover, en dan moet je het hebben van een sterke defensie maar dat valt tegen als je de namen ziet.

Na de defensieve wissels was het wachten op de gelijkmaker, je ziet het aankomen.

Anyway, het is wel genieten van het event op zich. Zo was ik vorig jaar zelf nog in het AT&T Stadium en dat is echt zeer indrukwekkend! De Oranjemars naar het stadion was zo te zien ook weer een hele belevenis, vooral door de Amerikanen die Oranje als favoriet hebben geadopteerd de komende weken.

Mooie wedstrijd in Houston! Eindelijk eens wat spektakel. 5-1 winnen is leuk, maar ik merk al wel dat het als zand in de ogen werkt: de Zweden hadden meer schoten, meer schoten op doel, meer balcontacten in de 16 en meer corners. Dankzij onze keeper winnen we die pot, want die had 7 reddingen tov de keeper van de Zweden 2. De rest van onze verdediging was zeer matig.

Hoogtepunt: de Hollanders met de opdruk "Houston, we have the solution" op hun shirts :LOL:

Nou... hier kan een slotje op. WK is afgelopen.
Al is Mexico vs Ecuador ook best een leuke wedstrijd.

Laatst bewerkt:
Kom kom kom, liefst een slotje pas als wij “taalgenoten” er vanavond worden uitgeknald door Senegal :)
Echt, dat WK leeft hier dus voor geen meter. De kijkcijfers zijn bedroevend terwijl echt alle matchen worden uitgezonden met live commentaar ook in het holst van de nacht en zelfs de samenvattingen worden amper bekeken.

Gelukkig is het een openbare omroep met belastinggeld dus die boeit het niet echt qua geld verkwisten, maar een privé speler had daar al lang de stekker uitgetrokken.

Wat een wedstrijden vandaag. Noorwegen door, ten koste van Brazilië.

Mexico vs Engeland: 2-3. Wát een enerverende wedstrijd.

Laatst bewerkt:
Ja bizar! De grote sterren (Haaland, Kane, Mbappe, Messi, Ronaldo) leveren elke keer weer, erg knap.

Benieuwd hoe ver de VS kunnen komen!

hopelijk geven de Belgen forfait en bollen ze het af direct na het eerste fluitsignaal om de corrupte FIFA compleet voor schut te zetten, dit gaat werkelijk nergens meer over.

Er is een nieuw Artikel 28 trouwens : de USA moet ten koste van alles wereldkampioen worden en alle andere artikels zijn met onmiddellijke ingang geschrapt.

De corruptie van zowel USA als de FIFA is wel weer gebleken, deze smerige spelletjes kunnen echt niet, zo open en bloot. Dit moet toch nog wel een staartje krijgen lijkt me, de rest van de wereld kan dit toch niet langs zich heen laten gaan.

Een gevoel van corruptie bekruipt mij eerder bij de scheidsrechter van Frankrijk-Paraguay. Dat je 90 minuten lang iedereen de moeder kan schoppen en eindigt met 11 man zonder kaarten. Zoom daar maar eens op in.

Juist ja, ook zoiets compleet onbegrijpelijk. Arbitrage is vrij zwak of op zijn minst inconsequent te noemen.

De match tussen BRA en Noorwegen gisteren was echt spektakel, die Noorse keeper die niemand kent, wat die allemaal deed…
En dan Haaland met die maffe trommel op het einde, we zaten hier gewoon te gieren van het lachen :ROFLMAO:

Van Brazilië vs Noorwegen heb ik alleen vanaf de 70e minuut gezien. Dat verraste me wel.
Mexico vs Engeland was ook al een bizarre wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Kan best een mooie partij worden. Ik kijk er naar uit.
En fijn ook, de wedstrijd start 7pm....

Nou, dikke terecht dat België won. Sowieso complete onzin dat die rode kaart werd ingetrokken, gelukkig speelden ze ook beter. Trump al een reactie gegeven? Vast een slechte scheidsrechter of iets dergelijks:p

Mooi dat zoveel topspelers na een zwaar seizoen toch in vorm zijn op het WK: Messi, Mbappé, Kane, Haaland, Ronaldo, Lamine Yamal. Ze hebben bij elkaar zoveel gescoord en duels beslist.

En als ik dan die namen zie denk ik: Oranje stelt hier niets tegenover dat ook maar enigszins in de buurt komt qua kwaliteit. En naar de toekomst kijkend zie ik ook niets van het absolute topniveau aan de horizon opdoemen. Onze keeper was de beste man van ons toernooi, en Hecke en Summerville haalden een voldoende. Dit trio moet tot de backbone van het nieuw te bouwen Oranje gaan behoren. Maar daarmee worden we geen kampioen.

Waren die Fransen vandaag nu zo uit vorm, of zijn die Spanjaarden zo goed? Ik had dit grote krachtsverschil niet verwacht iig.

Tot de goal van de Engelsen ging het gelijk op voor mijn gevoel. Daarna kregen de Engelsen last van de Hollandse ziekte: de bus parkeren om de minimale marge over de streep te trekken. Je zit ernaar te kijken als leek en ziet ineens zoveel doelpogingen van de Argentijnen dat het wáchten is op de gelijkmaker. En ja hoor.

Snap niet dat coaches blijkbaar iets anders zien.

Terug
Bovenaan