Woensdag 5 augustus - AutoWeek forum offline voor onderhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roadracer

Administrator

Forumleiding
We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Hopelijk een beter draaiend forum daarna. Had net weer een error, kon niet op het forum komen zonder eerst in te loggen.

Nou werkt het na lange tijd een beetje fatsoenlijk, gaan ze eraan knutselen. Ik ben sceptisch benieuwd wat het gaat brengen

Omdat wij woensdag dan gedwongen een tijd technisch forumwerkloos zijn, heb ik wel een paar uitdagingen voor de forumtechs en hun statistisch vermogen ;)

- wat (& wanneer) was het eerste topic op het forum?
- wat (& wanneer) was het eerste topic op het forum dat nog steeds min of meer actief is?
- welk topic heeft de voorbije eeuwen de meeste reacties gekregen?
- wie was buiten AW zelf / Mods / Admins de eerste gewone gebruiker die een bericht heeft geplaatst?
- wie heeft de meeste reacties geplaatst? (dat weet ik wel, maar goed)
- hoe zit het met je forum status als je 10.000 - 100.000 - 1.000.000 berichten hebt geplaatst (kilometervreter, asfaltkampioen, hypermiler en noem het allemaal maar) - wat komt er nog op ons af?

Omdat wij woensdag dan gedwongen een tijd technisch forumwerkloos zijn, heb ik wel een paar uitdagingen voor de forumtechs en hun statistisch vermogen ;)

- wat (& wanneer) was het eerste topic op het forum?
- wat (& wanneer) was het eerste topic op het forum dat nog steeds min of meer actief is?
- welk topic heeft de voorbije eeuwen de meeste reacties gekregen?
- wie was buiten AW zelf / Mods / Admins de eerste gewone gebruiker die een bericht heeft geplaatst?
- wie heeft de meeste reacties geplaatst? (dat weet ik wel, maar goed)
- hoe zit het met je forum status als je 10.000 - 100.000 - 1.000.000 berichten hebt geplaatst (kilometervreter, asfaltkampioen, hypermiler en noem het allemaal maar) - wat komt er nog op ons af?
Ja hallo... ik blijf mezelf niet herhalen:

Waar is Geelhoed als je hem nodig hebt?

Overigens zullen die statistieken natuurlijk niet accuraat zijn, er zijn veel dingen gereset.

Het zou inderdaad mooi zijn als het probleemloos verloopt, en dat het Forum daarna weer prima bereikbaar is.

dan heeft alleen Twix er last van
Die zit nu even hier maar Der Magistrat is wel aan de overkant van de plas.

Een aantal van de statistieken die @Niseko vermeldt zijn eigenlijk nauwelijks meer te achterhalen. Zo zijn we een aantal jaar geleden van platform verhuisd (nieuwe technische basis) maar belangrijker: door de Europese regelgeving moeten we gebruikers die langere tijd niet actief zijn eerst anonimiseren en na nog een aantal jaren verwijderen.

Fijn dat je het updaten aankondigd, en hopelijk verloopt alles zonder problemen!
Hopen we hier natuurlijk ook!

Die zit nu even hier maar Der Magistrat is wel aan de overkant van de plas.

Een aantal van de statistieken die @Niseko vermeldt zijn eigenlijk nauwelijks meer te achterhalen. Zo zijn we een aantal jaar geleden van platform verhuisd (nieuwe technische basis) maar belangrijker: door de Europese regelgeving moeten we gebruikers die langere tijd niet actief zijn eerst anonimiseren en na nog een aantal jaren verwijderen.
Krijgen ze dan eerst wel een melding dat ze langere tijd niet actief zijn en binnen welke termijn het account verwijderd wordt?

...maar belangrijker: door de Europese regelgeving moeten we gebruikers die langere tijd niet actief zijn eerst anonimiseren en na nog een aantal jaren verwijderen.
Volgens mij gaat dat over persoonsgegevens. Mijn nickname en ook mijn emailadres zijn niet naar mij te herleiden. Je zou bij een boete (worden die ooit gegeven?) Zelfs kunnen aanvechten dat de nick 'Mark Rutte' niet betekent dat dit dan wel ineens persoonsgegevens zijn. Het staat de gebruiker immers vrij een fantasienaam te gebruiken.

De opschoonactie wordt nog interessanter wanneer berichten allemaal geanomiseerd zijn maar het gebruiksnummer niet (deze zie je in diverse URLs van je profiel). Of wanneer ik ergens in een bericht een afbeeldingplaats van een offerte/factuur met mijn persoonlijke gegevens of een herleidbaar adres in tekst of foto zoals 'naast patatzaak Gekke Gertruda'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan