X3 M40i 2018 Uitlaat geluid ( G01)

Alby72

Startmotor
beste allemaal.
alle eerste sorry voor mij NL het is ver van perfekt
:amen:

ik heb een X3 M40i uit 2018. Tot nu toe zeer tevreden over auto en prestaties
:///m:

een van de sterkste punten van mijn auto was het brullende geluid vanuit de ( originele) uitlaat, met name de cold start. 1 maand geleden heb ik helaas een kop start botsing gehad waarvoor mijn uitlaat moest vervangen worden. Ondanks het originele uitlaat is geleverde en gemonteerd ik heb het gevoel dat het geluid een stuk minder brullende is
:(
:(
.......... ik baal als en stekker hiervoor. Ligt aan mij of kan het zijn ondanks de originele uitlaat dat toch een andere ( minder) geluid heeft?

De autoschade garage heeft echt de originele 2018 uitlaat sparepart besteld en gemonteerd, ik heb de papieren gezien.
kan ik wat aan doen? ik vind echt maar echt jammer dit!!!
:roll:
:roll:

Bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
De vraag is; wat heeft er onder gezeten? Nu zit er misschien wel origineel onder zoals deze ook uit de fabriek kwam.

Ik weet niet of je de eerste eigenaar bent, maar mogeljk heeft de vorige eigenaar de uitlaat (iets) aangepast voor meer geluid?

Deze blokken hebben volgens mij een klep in de uitlaat. deze zit standaard dicht. Vaak word deze aangepast zodat deze altijd open staat voor een mooier geluid. Mogelijk nu alles weer origineel aangesloten is heeft deze dat geluid ook niet meer.

Daarnaast: Een uitlaat uit 2018 kan al best wat vergaan zijn aan de binnenkant waardoor die meer geluid maakt dan origineel. Al zal dat niet bijster veel verschil geven. Maar wel merkbaar als je ineens nieuw hebt.

bedankt voor jullie reacties, nee ik ben niet de eerste eigenaar dus ik weet het niet als iets aangepast is. wat grappig is, op youtube heb ik verschillende videos gezien van een originele uitlaat en het klonky exact als mijn oude uitlaat. daardoor ik verwacht niet dat heel veel aangepast was.

Kijk even of je zo'n klep hebt (denk het haast wel) en kijken of deze nog werkt zoals origineel (soms dicht, soms open) of altijd open zoals velen aanpassen.

zoiets moet het er uit zien, vaak ergens bij de einddemper(s). sommigen zetten hem software matig altijd open, sommigen zetten hem softwarematig open met een app en trekken dan de stekker er af. geen idee hoe precies maar kijk maar eerst of je zo'n klep hebt. denk haast van wel. Op internet staat vast dan wel hoe deze permanent open zet.

attachment.php

nog wat meer info

Top, ik zal het checken. En bedankt voor de mogelijk gouden tip. Ik heb ook BMW gebeld en ze hebben me bevestigd dat de uitlaat lijkt identiek maar ( door nieuwe NL regels geintroudccerd in 2020) zijn bepaalde dingen aangepast waaronder de kleppen,. Daardoor geen crackling brullende geluid meer. Ik denk dat er is heuswel een manier om weer dingen aan te passen
bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt:
Bij Crooke Tuning kunnen ze de originele demper prima aanpasen. Bijvoorbeeld de klep altijd open en isolatiemateriaal verwijderen. Hebben veel ervaring met BMW en doen het ook voor dealers.

Lijkt verband te houden met het OPF filter, voor de X3 M40i ingevoerd voor modeljaar 2019 (voor auto's geproduceerd vanaf september 2018). Lijkt erop dat je eerst geen OPF had in je uitlaat, maar nu wel.

Ja, of had je eerst wel een uitlaat voor een M40i en nu van een diesel. Net zo'n grote onzin. Elk zichzelf respecterend schadebedrijf bestelt onderdelen op chassisnummer. En daar kan/zal niet zo heel veel fout gaan. En BMW levert zeker niet even een OPF filter ertussen, gratis en voor niks. En wat dan te doen met de sensoren die het filter controleren?

Ja, of had je eerst wel een uitlaat voor een M40i en nu van een diesel. Net zo'n grote onzin. Elk zichzelf respecterend schadebedrijf bestelt onderdelen op chassisnummer
Kan het OPF filter dat mogelijk oorspronkelijk in de uitlaat zat niet zijn verwijderd door de vorige eigenaar? Waarna het schadebedrijf nu de uitlaat bestelde op chassisnummer en er dus weer een OPF filter in zit?

Kan het OPF filter dat mogelijk oorspronkelijk in de uitlaat zat niet zijn verwijderd door de vorige eigenaar? Waarna het schadebedrijf nu de uitlaat bestelde op chassisnummer en er dus weer een OPF filter in zit?
Ja, maar dat is simpel te zien en ook een moteur hoort te controleren op modificaties en dat het onderdeel dat hij plaatst niet gelijk is aan het onderdeel dat eraf komt.

Goedemorgeb, ik ben benieuwd, hoe het verhaal verdergaat. Was het een opf die geplaatst was of iets met uitlaatkleppen?

Terug
Bovenaan