Xenon vervangen fiat 500c

MCE

Net ingestapt
Hallo,

Mijn koplamp fiat 500 is defect. Helaas is dit niet even snel een nieuw pitje erin. De garage vertelt mij dat de hele bumper er voor weg moet en links en rechts vervangen moeten worden, ca 300 euro.

Zijn de originele xenon lampen 100 euro per stuk? En kan iemand mij vertellen welk type dit is, ik zie veel verschillende soorten.

Hoe kan zo'n lamp kapot gaan, is dat iets met levensduur / overbelasting, of gewoon domme pech.

Ja levensduur en veel aan- en uitschakelen. Het zal wel een D1s type zijn maar er zijn verschillen.

Het kan vast goedkoper maar dan moet je zelf gaan bestellen en knutselen. Direct allebei doen hoeft strikt genomen niet, maar is handig en voorkomt kleurverschil.

Xenon heeft een veel langere levensduur dan de traditionele halogeenlampen. Nadeel is wel dat vervangen vaak veel meer werk kost. De garage kan heel goed gelijk hebben dat de bumper er af gehaald moet worden. En als je die er dan toch af hebt dan kun je idd de andere zijde ook beter gelijk vervangen. Ten eerste voorkomt dit kleurverschil en bovendien is de kans aanwezig dat de andere lamp die waarschijnlijk net zo oud is ook binnenkort de geest geeft.

Vaak in en uit schakelen vind xenon over het algemeen niet prettig en verkort de levensduur aanzienlijk.

Volgens Phillips gaat er in jou auto D1S lampen in. Ik zou altijd phillips of Osram nemen en niet iets goedkoops ergens op het internet.

Kosten 42,95 per stuk

Dank voor de reactie. Bij de garage zijn vandaag 2 nieuwe lampen geplaatst a 100 euro per stuk. Heb de oude "goede" lamp meegenomen en dit is idd een philips xenstart ds1 35w lamp welke er dus af fabriek ingeplaatst is (mocht iemand in de toekomst dezelfde vraag hebben).

Online bestellen had 80 euro goedkoper geweest voor 2 stuks maar nu is het ook maar weer klaar 😀

Thanks

Terug
Bovenaan