L Breevoort
Kilometervreter
Ik wacht al een tijdje totdat Xpeng de nieuwe P7 naar Europa haalt. Dat moet blijkbaar even duren, in China is de eerste modeljaar update al achter de rug, en dus blijft er weinig anders over dan spelen met de Chinese configurator. Echt spelen is het overigens niet, want Xpeng leidt je heel erg in je keuzes. Een kleur of ADAS optie kan zomaar al je andere keuzemogelijkheden beperken.
Maar goed, de nieuwe P7 is er in 4 basisuitvoeringen:
RWD 702 Max voor RMB 203.800
RWD 820 Max voor RMB 223.800
AWD 750 Max voor RMB 243.800
AWD 750 Ultra voor RMB 301.800
Het getal staat voor de CLTC range en de Ultra is de versie met vleugeldeuren.
Ik ga voor de AWD 750 Max.
Die komt standaard met ADAS L2 met 1 'Turing' chip. Dat is Xpeng's eigen microchip en eentje is genoeg voor FSD-achtig gebruik. Er zijn echter 2 opties (Ultra SE = 2 chips, Ultra = 3 chips) en ik ga vanzelfsprekend voor het Ultra smartpack. Kost RMB 20.000, maar is klaar voor ADAS L4.
Verder valt er nog te kiezen uit een lakkleur, wieldesign en interieurkleur. Meer opties zijn er niet.
De P7 heeft een strak, techno-futuristisch design. Als je hem zwart of donkergroen neemt, wordt het een heel serieuze auto. Maar ze hebben ook een soort babyblauw voor RMB 12.000 en dat vind ik persoonlijk een hele vriendelijke, zachte 'afdronk' aan het strakke uiterlijk geven. Dat was tot nu toe altijd mijn keuze. Je zit direct vast aan een licht interieur (goed!). Blijft over de wielen, standaard 20" of design wielen van 20". Ik vind de standaard mooier, dus dan is dit het resultaat:
Sinds de update heeft Xpeng echter een hele mooie dieprode metallic versie toegevoegd onder de naam Starry Red. Dit staat de wagen ook fantastisch en is bovendien een voor RMB 5.000 in de aanbieding. Als je deze kleur kiest, heb je vervolgens nog 1 gecombineerde keuze:
20" design wielen en een rood interieur:
21" X-design wielen en een "charcoal" interieur (optie van RMB 14.000):
Overzicht:
Prijs van de blauwe config: RMB 275.800 = €35.500
Prijs van de rode 20" config: RMB 268.800 = €34.600
Prijs van de rode 21" config: RMB 282.800 = €36.400
Qua (Chinese) prijs maakt het allemaal niet zoveel uit. Maar dit maakt de keuze wel lastig, want dat rood is erg mooi. Ik zou alleen wel het lichte interieur willen en die combi kan niet. Van de twee rode versies, zou ik de 21" optie kiezen. Mooiere wielen en dat rode interieur van de 20" is wat mij betreft net over de top. Maar het babyblauw vind ik ook heel mooi, de wielen eigenlijk het mooist van allemaal en dat lichte interieur wint het. Dus ik blijf bij m'n oorspronkelijke configuratie.
Nu moet Xpeng alleen dit ding nog op de boot naar Nederland zetten...
Toevoeging:
Dit is de Chinese modelpagina met betere plaatjes
Dit is de configurator
Maar goed, de nieuwe P7 is er in 4 basisuitvoeringen:
RWD 702 Max voor RMB 203.800
RWD 820 Max voor RMB 223.800
AWD 750 Max voor RMB 243.800
AWD 750 Ultra voor RMB 301.800
Het getal staat voor de CLTC range en de Ultra is de versie met vleugeldeuren.
Ik ga voor de AWD 750 Max.
Die komt standaard met ADAS L2 met 1 'Turing' chip. Dat is Xpeng's eigen microchip en eentje is genoeg voor FSD-achtig gebruik. Er zijn echter 2 opties (Ultra SE = 2 chips, Ultra = 3 chips) en ik ga vanzelfsprekend voor het Ultra smartpack. Kost RMB 20.000, maar is klaar voor ADAS L4.
Verder valt er nog te kiezen uit een lakkleur, wieldesign en interieurkleur. Meer opties zijn er niet.
De P7 heeft een strak, techno-futuristisch design. Als je hem zwart of donkergroen neemt, wordt het een heel serieuze auto. Maar ze hebben ook een soort babyblauw voor RMB 12.000 en dat vind ik persoonlijk een hele vriendelijke, zachte 'afdronk' aan het strakke uiterlijk geven. Dat was tot nu toe altijd mijn keuze. Je zit direct vast aan een licht interieur (goed!). Blijft over de wielen, standaard 20" of design wielen van 20". Ik vind de standaard mooier, dus dan is dit het resultaat:
Sinds de update heeft Xpeng echter een hele mooie dieprode metallic versie toegevoegd onder de naam Starry Red. Dit staat de wagen ook fantastisch en is bovendien een voor RMB 5.000 in de aanbieding. Als je deze kleur kiest, heb je vervolgens nog 1 gecombineerde keuze:
20" design wielen en een rood interieur:
21" X-design wielen en een "charcoal" interieur (optie van RMB 14.000):
Overzicht:
Prijs van de blauwe config: RMB 275.800 = €35.500
Prijs van de rode 20" config: RMB 268.800 = €34.600
Prijs van de rode 21" config: RMB 282.800 = €36.400
Qua (Chinese) prijs maakt het allemaal niet zoveel uit. Maar dit maakt de keuze wel lastig, want dat rood is erg mooi. Ik zou alleen wel het lichte interieur willen en die combi kan niet. Van de twee rode versies, zou ik de 21" optie kiezen. Mooiere wielen en dat rode interieur van de 20" is wat mij betreft net over de top. Maar het babyblauw vind ik ook heel mooi, de wielen eigenlijk het mooist van allemaal en dat lichte interieur wint het. Dus ik blijf bij m'n oorspronkelijke configuratie.
Nu moet Xpeng alleen dit ding nog op de boot naar Nederland zetten...
Toevoeging:
Dit is de Chinese modelpagina met betere plaatjes
Dit is de configurator
Laatst bewerkt: