FRD
Startmotor
Ik heb enkele vragen over een youngtimer verzekering. Overigens heb ik het nieuws gelezen dat de youngtimerregeling verandert in 2027.
Reden dat ik deze vragen heb is omdat ik wil weten of het goedkoper kan.
Ik heb een youngtimer, rij minder dan 5000km/jaar, niet voor dagelijks gebruik, ik ga met het OV of de fiets naar werk.
Ik zit nu te overwegen een daily driver aan te schaffen (geen youngtimer).
De vragen:
- Welke youngtimer verzekering hebben jullie?
- Is een dagelijkse auto ernaast verplicht? Vanwege hobbymatig gebruik/weinig km.
- Mag je de youngtimer ook buiten stallen? Ik ben nog niet van plan een stalling te nemen.
- Is een taxatierapport nodig? Zo zag ik er bij eentje dat je dat nodig hebt, plus hij moet van een bepaalde waarde zijn.
En tenslotte de belangrijkste vraag:
- Scheelt het enorm per jaar vergeleken met een verzekering bij een van de grote spelers?
Reden dat ik deze vragen heb is omdat ik wil weten of het goedkoper kan.
Ik heb een youngtimer, rij minder dan 5000km/jaar, niet voor dagelijks gebruik, ik ga met het OV of de fiets naar werk.
Ik zit nu te overwegen een daily driver aan te schaffen (geen youngtimer).
De vragen:
- Welke youngtimer verzekering hebben jullie?
- Is een dagelijkse auto ernaast verplicht? Vanwege hobbymatig gebruik/weinig km.
- Mag je de youngtimer ook buiten stallen? Ik ben nog niet van plan een stalling te nemen.
- Is een taxatierapport nodig? Zo zag ik er bij eentje dat je dat nodig hebt, plus hij moet van een bepaalde waarde zijn.
En tenslotte de belangrijkste vraag:
- Scheelt het enorm per jaar vergeleken met een verzekering bij een van de grote spelers?