Zeekr 007 | Nieuw: GT

L Breevoort

Wegverkenner
Zeekr timmert aan de weg met de 001 en X, maar de 007 kan wel eens het belangrijkste model worden. Een D-segment sedan met serieuze specs en een Chinese prijs om jaloers op te worden. Bijvoorbeeld goedkoper dan de BYD Seal een stuk goedkoper dan de made-in-China Model 3. De wagen komt in verschillende varianten. Er zijn twee accupakketten (76 of 100 kWh, de eerste heeft Zeekr's zelf-ontwikkelde accucellen) die allebei serieus snel kunnen laden. Aandrijfopties zijn voorlopig achterwielaandrijving met 420 pk of vierwielaandrijving met 650 pk.
De presentator van onderstaand filmpje noemt aan het einde een mogelijk Smart sedan op dit platform, maar ik zou me kunnen voorstellen dat de toekomstige Volvo ES60 ook veel techniek met de Zeekr gaat delen. Interessante auto dus, hier is een eerste review:

Gezien in Beijing

De Zeekr 001 heeft wat mij betreft wel iets meer karakter in het ontwerp

Qua interieur heeft de 007 wel de voorkeur boven de 001 wat mij betreft. Ook handig die sneltoetsen op het stuur.

Ik kijk uit naar de Zeekr 007 Smart AWD. Dual motor, 100 kWh accu, die kan laden met 500 kW, verbruik gaat richting Tesla waarden en in China kost'ie net iets minder dan een vergelijkbare Model 3. Als Zeekr dit in dit Nederland op vergelijkbare wijze in de markt zet, dan staat'ie hoog op m'n verlanglijstje.

2025010902155714.jpg

2025010902155948.jpg

2025010902160130.jpg

Prachig!

Laatst bewerkt:
Lelijk front en erg rommelige C-stijl. Zal ook wel weer erg onzuinig zijn, deze bamiblok laat ik aan mij voorbij gaan.

Dit is juist het nieuwe familiegezicht. De oude zag je op zowel een Lynk & Co als een Zeekr wat verwarrend is.

Ik vind m wel erg fraai hoor. Toevallig net bij het hardlopen nog een 001 gespot, ligt prettig op het netvlies

Terug
Bovenaan