Zo verander je jouw avatar / profielfoto of gebruikersnaam

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Standaard heb je als avatar voor je account een wit silhouet tegen een grijze achtergrond. Het kan zijn dat je dat saai vindt en graag iets anders ziet.
Je kunt de avatar veranderen via de homepage van AutoWeek.nl. Daar log je in (als je uit het forum komt ben je al ingelogd). Selecteer rechtsboven in de menubalk je naam. Dan krijg je een menu met opties; kies daarvan onder het eerste blokje 'Mijn gegevens'.
Onder Accountgegevens kun je
  • je gebruikersnaam veranderen
  • een foto uploaden (klik op de link 'Upload profielfoto' onder de 'standaard' of je oude profielfoto). Na het uploaden kun je in zekere mate een kader instellen.
Succes!

Laatst bewerkt:
Enigszins verbandhoudend: is het een idee dat forumleden een onderschrift kunnen zetten bij hun avatar of onder hun posts?
Bijvoorbeeld met huidige vehikels in bezit.

Enigszins verbandhoudend: is het een idee dat forumleden een onderschrift kunnen zetten bij hun avatar of onder hun posts?
Bijvoorbeeld met huidige vehikels in bezit.
Dat kan maar is vrijwillig. Dan moet je juist bij het forum op je naam klikken (in de bovenste menubalk). Dan kun je via 'Handtekening' in het linkermenu de handtekening invullen. Om die zichtbaar te laten zijn, moet je dan ook in het linkermenu van "Jouw Account" binnen het forum klikken op Voorkeuren en hier de optie 'Handtekeningen van anderen weergeven bij berichten' aanvinken (staat standaard uit). Gaat wat tegen het gevoel in, geef ik toe. Zo zit het forumpakket eenmaal in elkaar...

Goed dat je er een topic over maakt, met een duidelijke uitleg.
De eerste dag dat ik een account had gemaakt hier had ik er ontzettend moeite mee om een avatar te oploaden. Ik kwam er maar niet uit. Tot het punt dat ik er maar een topic over had geopend in de hoop dat iemand het mij kon uitlegen.

Dat kan maar is vrijwillig. Dan moet je juist bij het forum op je naam klikken (in de bovenste menubalk). Dan kun je via 'Handtekening' in het linkermenu de handtekening invullen. Om die zichtbaar te laten zijn, moet je dan ook in het linkermenu van "Jouw Account" binnen het forum klikken op Voorkeuren en hier de optie 'Handtekeningen van anderen weergeven bij berichten' aanvinken (staat standaard uit). Gaat wat tegen het gevoel in, geef ik toe. Zo zit het forumpakket eenmaal in elkaar...
Top, bedankt.
Wellicht een idee om het standaard op "aan" te zetten? Dan gaat het minder tegen het gevoel in ;)

En de profielnaam/nickname, is er ook een manier om die aan te passen?

Ik heb nu mijn volledige voornamen met een suf volgnummertje erachter als voor iedereen zichtbare naam, dat wil ik helemaal niet. En ik zie dat anderen wel zelfgekozen namen zonder raar getal hebben, dus het lijkt of het wel kan.
Maar ik kan het nergens vinden bij mijn profielinstellingen. Niet via de nieuwspagina, en niet via het forum.
Dat lijken trouwens wel verschillende profielen, terwijl ik me maar 1 keer heb aangemeld.

profielnaam/nickname, is er ook een manier om die aan te passen?
Je kunt de gebruikersnaam veranderen via de homepage van AutoWeek.nl. Daar log je in (als je uit het forum komt ben je al ingelogd). Selecteer rechtsboven in de menubalk je naam. Dan krijg je een menu met opties; kies daarvan onder het eerste blokje 'Mijn gegevens'. Onder Accountgegevens kun je je gebruikersnaam aanpassen.

Dankjewel. Maar het lijkt alleen op de nieuwspagina te werken, hier is nog niets veranderd. Of zit daar een vertraging tussen?

Een grote grap dat er een heel topic nodig is om zoiets simpels uit te leggen. Net zoals het feit dat er nog steeds de disclaimer over het Forumonderhoud boven alle topics staat. Is gewoon lachwekkend om te zien hoe amateuristisch dit forum bedreven wordt.

Dankjewel. Maar het lijkt alleen op de nieuwspagina te werken, hier is nog niets veranderd. Of zit daar een vertraging tussen?
Dat zou kunnen. Dit forum is een ander platform en er kan enige tijd tussen zitten voor synchronisatie.
Gebeurt het met de hand dan en gaat het het hele weekend duren tot iemand onder kantooruren met het handje synchroniseert? Het is nu al bijna 24u geleden en nog altijd loopt het hier dan achter op de thuispagina.

Als ik de stappen volg dan krijg ik geen "mijn gegevens" te zien. Alleen een rijtje van nieuwsfeed, jouw inhoud, accountdetails etc.Nergens een button, linkje waarin ik iets kan aanpassen

Als ik de stappen volg dan krijg ik geen "mijn gegevens" te zien. Alleen een rijtje van nieuwsfeed, jouw inhoud, accountdetails etc.Nergens een button, linkje waarin ik iets kan aanpassen
Ik vermoed dat je hierboven in de balk kijkt. Je moet 'terug' naar autoweek.nl (de homepage - klik in de balk hierboven op 'Home') en daar op je naam klikken om bij 'Mijn gegevens' te komen.

Sorry maar ik snap er niks van. Ik wil mijn forumavatar veranderen. Dan denk je toch juist dat je het hierboven moet veranderen als je op het forum zit waar ik mijn nickname en avatar zie.... maar dus dan moet ik naar de hoofdpagina waar mijn profielnaam anders is. En via een omweg kan je het veranderen. Echte krijg ik "Er ging iets mis bij het ophalen van gegevens, probeer het later nog eens" te zien.

Vraagje. Ik zie in een andere stukje (hier: https://www.autoweek.nl/forum/threads/zo-plaats-je-een-foto-of-meer-in-het-autoweek-forum.13639/ ) dat je voor fotootjes enzo toestemming moet hebben
"Let op: Denk er wel aan dat op afbeeldingen auteursrechten rusten. Plaats daarom uitsluitend afbeeldingen die je zelf hebt gemaakt of waarvan je toestemming hebt om deze te (her)publiceren."

Geld dat ook voor die avatar waar het hierover gaat? Ik zie in Google streetview dat ons auto,tje er best wel aardig opstaat en heb een schermprintje van m met hulp van deze tips als avatar neergezet

Mag dat wel? Streetview zet ook best wel duidelijk in beeldat er (c)2025 opzit
Of ben ik nu het angsthaasje wat mijn gosertje altijd zegt over die twijfeltjes?
Want veel mensen hun avatar hier lijken ze ook best wel vaak niet zelfgemaakt te hebben, met logoos, stripfiguren enz

Liefkozend bedoelt hoor dat haasje, eigenlijk is hij best wel lief (-:

dankjewel alvast
Petra

Laatst bewerkt:
Dolf Brouwers / Sjef van Oekel fan?

Zag ook een nieuw account (FP / VinFast) met de naam en FOTO (!) van 'Dennis Bergkamp'.
Dan geldt maar één ding: Strafbaar want Identiteitsfraude.
.
"Misbruik van foto’s bij social media accounts strafbaar op grond van art. 231b Sr."

Mijn Autoweek profiel plaatje en het plaatje op het forum zijn anders. Plaatje p Autoweek is mijn Alfa Romeo, en op het forum is het mijn oude SAAB. Ik zie nergens waar ik die laatste kan wijzigen.

Je kunt de gebruikersnaam veranderen via de homepage van AutoWeek.nl. Daar log je in (als je uit het forum komt ben je al ingelogd). Selecteer rechtsboven in de menubalk je naam. Dan krijg je een menu met opties; kies daarvan onder het eerste blokje 'Mijn gegevens'. Onder Accountgegevens kun je je gebruikersnaam aanpassen.
Als ik dat probeer krijg ik als ik op opslaan klik een rode balk met de melding
"Er ging iets mis bij het ophalen van gegevens, probeer het later nog eens"
en blijft de naam ongewijzigd.
Het later nog eens proberen help niet, iedere keer krijg ik die melding.

Waar kan dat aan liggen? Hier op de wifi in het hotel gebruik ik natuurlijk VPN, kan dat nog uitmaken?
Zijn er soms browserinstellingen waarbij het niet werkt?

Zijn er soms browserinstellingen waarbij het niet werkt?
Als je cookies hebt uitstaan of een adblocker hebt, dan kan dat problemen geven. Mocht je die hebben, zet die dan (tijdelijk) uit. Het effect is vaak per browser verschillend en ook voor ons daardoor lastig te bekijken.

Terug
Bovenaan