zout-accu

zoefff

Wegverkenner
Is de nu opkomende z.g. zout-accu de toekomst van de huidige transport middelen?
Het begin wat ik erover lees is wel positiever dan die van de waterstof mogelijkheden, we gaan het zien want ook nog geen prijsstellingen gelezen, zijn die er wel?

In het artikel wordt Changan vermeld, die zouden er mee op de markt komen. Dat is toch het merk dat Mazda-clonen maakt ;) ?

Hier is de link, zit niet achter een paywall:

Laatst bewerkt:
Interessante vraag! Als ik een publicatie van MIT zie, dan zien ze de toekomst voor dit soort accu's eerder in opslag, dan voor auto's.

Aan de andere kant heeft Changan kortgeleden een auto (de Nevo A06) gepresenteerd die een sodium-lithium accu bevat. Voordelen zijn vooral bij lage temperaturen merkbaar.
Deze auto komt ook naar Europa, deze maand in Spanje als BEV en EREV vanaf USD 15.400, zo'n 13.000 euro (absoluut voordelig...!). Hij zou binnen 12 minuten de (wel lithium-ion) accu kunnen laden van 20 - 80%. Accugrootten variëren van 42 - 63 kWh met 800 V techniek.

Maar ik ben nieuwsgierig wat er binnen het forum meer aan kennis op dit gebied is.

In dit topic had ik al een bericht geplaatst!

The World’s First Sodium-Ion Battery EV Is A Winter Range Monster​

Terug
Bovenaan