Nico GTR
Asfaltkampioen
Nee Nee een oude. 1990. Sylva Striker. Een super seven replica.Blauw moet kunnen.Is dat de nieuwe Dacia?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee Nee een oude. 1990. Sylva Striker. Een super seven replica.Blauw moet kunnen.Is dat de nieuwe Dacia?
Bepaal jij?Misschien naar de Telegraaf of nu.nl gaan. Of ad.nl. Dan kunnen we hier inhoudelijke discussies houden.
zelfs mij weerhoud het ervan om zo'n oud hok te kopen.
Dat nieuwe is inderdaad een verkeerde aanname. Maar goed een auto met een beetje range (mensen met een lager inkomen zullen niet de luxe hebben van een eigen parkeerplaats en dus afhankelijk van openbare laadpaal) én waar nog meer dan 1 persoon en doos eieren in past heb je niet voor "een paar duizend euro".Dan ga je uit van een nieuwe EV? Dat lees ik nergens. Lijkt me ook niet logisch gelet op de voorwaarde dat alleen mensen met een laag inkomen in aanmerking komen. Voor een paar duizend euro heb je bijvoorbeeld al een C-Zero/I-Miev/iOn of een Fortwo, Leaf of ZOE.
Ik verwacht niet dat veel toekomstige klassiekers op deze manier verdwijnen. Het nadelen van slopen is wel dat deze auto's bijvoorbeeld ook niet meer naar Afrika verscheept worden, of andere landen waar onze afdankertjes het wagenpark 'vergroenen'. Maar de invloed van deze maatregel in alleen Nederland zal verwaarloosbaar zijn.
Ik vind de goedkoopste Zoë's al onder de < €4.000. Ook de goedkoopste met 'koopaccu'. Ik ben niet bekend met het systeem van de 'huuraccu' maar wellicht juist interessant vanwege de risico's van een oudere accu?Paar duizend? Succes daarmee. Een Zoë voor €5000 is al lastig, die andere auto's heb je echt niet veel aan. Enkele mensen hebben misschien voldoende aan een kleine auto met stadsbereik, maar wil je wat meer dan gaat het budget al snel richting de €7-10 duizend euro...
Stel je krijgt €3.500 subsidie, moet je nog €3.500 bijleggen. En dan heb je auto met amper range. Als ik krap bij kas zou zitten, had ik gezegd, nee dankje!
Ik vind de goedkoopste Zoë's al onder de < €4.000. Ook de goedkoopste met 'koopaccu'. Ik ben niet bekend met het systeem van de 'huuraccu' maar wellicht juist interessant vanwege de risico's van een oudere accu?
Nee Nee een oude. 1990. Sylva Striker. Een super seven replica.
Inmiddels, alle reacties lezende, blijkt er heel wat meningsverschil en weinig kennis. Dus de topicstarter heeft wel een goed punt waarom Autoweek hier geen goed artikel over heeft.
2027 2028 2029 2030 Max. subsidie 3.500 euro 3.250 euro 3.000 euro 2.750 euro Aantal gebruikers 17.000 20.000 22.000 24.000 Budget in euro’s 59,5 mln 65 mln 66 mln 66 mln
| Indicator | Nederland | Verenigde Staten | Verhouding (VS vs. NL) |
| Aantal auto's (Wagenpark) | ~9,0 miljoen personenauto's | ~250 miljoen personenauto's / light vehicles (2009) | ~28x zo groot |
| Omvang sloopregeling | 100.000 auto's | 690.000 auto's (afgerond 700.000) | ~7x zo groot |
| Relatieve impact op wagenpark | 1,11% van de totale vloot | 0,28% van de totale vloot | NL relatief 4x groter |
"De overheid schrijft: ‘’Voor de inruilregeling geldt dat belangrijk is dat de middelen bij de juiste doelgroep terechtkomen.’’ Die doelgroep zijn huishoudens met ‘’lagere (midden)inkomens’’. Hier heeft het kabinet nog geen definitie voor in deze zin, maar wel bij andere materie. Bij sociale huurwoningen gaat de overheid uit van 49.669 euro (prijspeil 2025) voor eenpersoonshuishoudens en 54.847 euro voor huishoudens van twee of meer personen (prijspeil 2025) voor laag en middeninkomen."
![]()
Nederlands plan voor inruilen oude benzineauto voor EV gaat FALEN!
De inruilregeling is er eentje die bij alle automedia, waaronder ook Autoblog.nl , onder de radar bleef. Nu de overheid eraan sleutelt, krijgt de regeling veel aandacht. Het plan klinkt op voorhand erg vooruitstrevend, maar wie dieper in de materie duikt, vindt een boel problemen.www.autoblog.nl
Hier ga je naar mijn idee wel voorbij aan twee vrij cruciale marktmechanismen.De VS heeft veel minder im- en export in de automarkt dan Nederland. Het is vrij standaard om hier bij advertenties van goedkope auto's in het Nederlands, Duits, Frans, Pools, Roemeens, Oekraïens e.d. "wij verzorgen exportpapieren" te zien staan en hele hordes jong gebruikte auto's komen vanuit Duitsland hierheen. Zodra er een tekort gaat zijn aan goed onderhouden goedkope auto's, zullen deze vanuit de gehele EU wel naar Nederland komen.