A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

A3-White zei:
Ook andere dingen, ben met Hershey Chocolade in vergevorderd stadium, zo ook met St Gobain. Net de Ommegang en Sierra Nevada Brewery gedaan, maar ook Anheuser Bush is klant. Druk met Friesland Foods, etc etc. Maar vergt een hele andere aanpak dan de auto wereld.

FrieslandCampina heet dat tegenwoordig, ik kan het weten................... ;)

@haar - hoe zit het met Domo?
@misha - mij hoor ke ook niet klagen.

Even een plaatje: onze Avenger, lekker ding!
bac01656.jpg

DOMO is tegenwoordig een opco en een merk van FrieslandCampina, met o.a. vestigingen in Delhi (USA) en Beilen (NL)

Zo we zijn terug uit NY, eigenlijk alleen op afstand gezien, moest in Englewood zijn. De opdracht voor 8.000 m2 tegels is binnen, bestelling mee gekregen. Erg lekker, is voor de BMW dealer aldaar, drie verdiepingen. Zeer uitdagend project voor diegene die het moet installeren omdat de dealer gewoon open blijft, de klant er niets van mag merken, en dat er maar (door de unions) maar een beperkt aantal uren per dag gewerkt mag worden.

Had dit keer als huurauto een VW Jetta 2.5, brandweerrood. Tja, blij verast met de DSG, dat blijft toch wel ultieme automaat rijden. De vijfcilinder loopt heerlijk, de zit achter het stuur, tja ook niets mis mee. Dan het rijgedrag, ik voel niet het verschil tussen de starre achteras en de onafhankelijke achterwiel ophanging, en ik denk 9 van de 10 berijders niet. Waarom moet dit dan in de auto zitten? De drang naar engineering, het ultieme product, echter de prijs gaat hiermee een stuk in de hoogte. Dan het interieur, leren bekleding, handmatige airco, en toch wel hard plastic op de deuren en dashboard. Was daar nogal veel commentaar op bij de eerste Dodges die naar NL kwamen, deze Jetta was niet veel beter, waarbij ik moet zeggen dat het niet erg opviel vanwege het "luxe karakter" van de kleur, zwart.

Had de auto ook naast een A4 sedan geplaatst; Nou dat het familie is dat is duidelijk.

En verder, morgen een autoshow hier in het dorp, we zullen eens gaan kijken.

Er was vandaag ook een auto show, bij de St Charles East Auto Club (door de plaatselijke High School georganiseerd). Hoorde er deze ochtend van bij HobbyTown. Zoonlief had het rechtervoorwiel van RC auto aan de de auto bungelen, dus onderdelen waren nodig.

Dus op naar de show, waren omstreeks 11.00 uur een dertigtal auto's. Zoonlief zag zijn kans en zijn, Pap hier moeten wij ook met de auto gaan staan. Ik zei confince je moeder. Zo gezegd zo gedaan, en om 13.15 uur kwamen we met de auto, gewassen en al, ingeschreven onder zijn naam. Toen waren er een 60 tal auto's onderverdeeld in categorien (erg veel.........). Allemaal erg vriendelijk en gemoedelijk. Fast, Ketel, Red en nog wat anderen kennen zoonlief, dus..................Yep het gebeurde weer, hij nam het woord en liet alles weer zien. Het was zijn middag. Uiteindelijk een prijsuitreiking, zie de foto's:

6d9029c8.jpg

f9140c96.jpg

2cab5704.jpg

e99321e5.jpg

91244f50.jpg

Prachtig en heerlijk om passie bij een kind van 10 te zien.

A3-White zei:
Zo gezegd zo gedaan, en om 13.15 uur kwamen we met de auto, gewassen en al, ingeschreven onder zijn naam.

Lekker Hollands...

30wb9km.png

"All proceeds benefit the STCE Auto Club". Zo blijft die autoclub arm!

Ja, mijn "taalkunsten" zijn hier al eerder aan de kaak gevoeld. Lig er niet wakker van, en doe er geen moeite voor.

Ik ga me overigens ook steeds meer op mijn plek voelen hier in de VS. Eigenlijk bemoeit de overheid zich maar weinig met de bewoners, er valt dus ook niet veel te mopperen. Je toekomst heb je zelf in de hand, dus als je alles positief benaderd, dwz die delen benadrukken, dan komt succes en blijheid van zelf. Betrokkenheid bij de community is zo belangrijk, kunnen we in NL nog wat van leren, maar ongedwongen.

Ja, ik kreeg weer een rekening van de gemeente om even $7.000 over te maken, belasting op het huis, wat ieder jaar weer terugkomt. Het goede hieraan is dat van dit geld de locale voorzieningen worden onderhouden en in stand wordt gehouden. Daarmee bedoel ik, politie, brandweer, zorg en het meest belangrijk de scholen. Sinds in ons dorp naar schatting 70% koopwoningen zijn kan je je misschien iets voorstellen van hoe men hier in het dagelijks leven staat. Absoluut niet representatief voor heel de VS, maar een genot om het mee te maken.

Als iemand de kans krijgt om in een ander land te gaan wonen, altijd doen. Ik mis niets aan NL.........alleen de familie, gelukkig is er Skype - fantastisch stukje communicatie.

@White

Mooie prijs voor je zooin. Is de dochter van Red jalours op. Was dit trouwens het nieuwe model Jetta? Deze is zwaar in de US specs gezet met ander interieur en starre achteras.

Trouwens afgelopen week veel gepraat met een tijdelijke collega die 10 jr in de interiors heeft gezeten. Waanzinnig wat in die wereld allemaal gebeurd. Worden nog mooie lunches met veel verhalen de komende maanden. Zoals een Saab (ouder model) die links en rechts 1 cm verschilt in de raampartij. Ff spiegelen van de lijsten in Autocad werkte niet :( Leuk foutje in het design geslopen. En kwaliteit vergelijk van interiors op 1.000'en punten.

@ White
Zo te horen bevalt het goed. Ben je van plan om daar voor nog veel langere tijd te blijven? Of over een paar jaartjes terug?
Ik meen dat het op het begin een plan was om na 2 jaar weer terug te keren oid?

@Fast: Dat is dan ook het verschil tussen $ 16.000 en Euro 15.000

@SRS: Contract is tot juli 2012 (aankomst met visa in de VS), eind juli dit jaar een gesprek met de werkgever. We zullen zien.

@Black: Nog helemal in zijn nopjes.

Maandag mindag vertrokken naar Toronto en gisteravond laat weer terug gekomen. Ruim 1400 mijl gereden, heen en terug is ca. 1000 mijl, en daar dus (tot mijn schrik 400 mijl door de stad en alles wat daar om heen is gereden).

Kwam uit of 22 mijl per gallon, dwz 1 op 9.4. Lijkt mij niet al te slecht voor een 1700 kg zware auto. Op de snelweg toch rond the 75 mijl per uur, lekker op de cruisecontrol. Niet vermoeiend, ook de zit bleef goed. Auto gaat morgen voor een beurtje (olie en ik denk remmerij voor). Hoef je geen afspraak voor te maken, lekker toch.

Volgende week niet al te veel te doen, ik zou nog naar een dealer hier in de buurt moeten, maar die belt maar niet terug. Dan volgende week zondag op vakantie naar Myrtle Beach (SC), een dag of 6 daar en dan terug via Washington. Is een vakantie / werk tripje dus de familie gaat mee. Wordt een mooie reis.

A3-White zei:
Maandag mindag vertrokken naar Toronto en gisteravond laat weer terug gekomen. Ruim 1400 mijl gereden, heen en terug is ca. 1000 mijl, en daar dus (tot mijn schrik 400 mijl door de stad en alles wat daar om heen is gereden).

Kwam uit of 22 mijl per gallon, dwz 1 op 9.4. Lijkt mij niet al te slecht voor een 1700 kg zware auto. Op de snelweg toch rond the 75 mijl per uur, lekker op de cruisecontrol. Niet vermoeiend, ook de zit bleef goed. Auto gaat morgen voor een beurtje (olie en ik denk remmerij voor). Hoef je geen afspraak voor te maken, lekker toch.

Volgende week niet al te veel te doen, ik zou nog naar een dealer hier in de buurt moeten, maar die belt maar niet terug. Dan volgende week zondag op vakantie naar Myrtle Beach (SC), een dag of 6 daar en dan terug via Washington. Is een vakantie / werk tripje dus de familie gaat mee. Wordt een mooie reis.

belt niet terug? Volgende week een tegel door z'n window..:cool:

Ja, ja, ja, al voldoende gedaan. Geduld is een schone zaak hier. Men belt / mailed eigenlijk alleen naar je toe als men je nodig hebt.

Na terugkomst van Toronto de Journey voor een oliewissel naar de dealer gebracht. Vond ook dat het stuurde bij remmen op hogere snelheid (120 km/uur). Oliewissel geen probleem, de remmen was een ander verhaal. Meerdere Journey rijders hebben problemen met overmatige slijtage, mijn auto, inmiddels 28.000 mijl (45.000 km) kon ook een nieuw setje gebruiken. Dodge heeft hiervoor een soort van recall bedacht, dwz mits binnen de garantie termijn een beperkte vergoeding.

<1 jaar / 12.000 mijl : gratis vervangen blokken en schijven waar nodig
<2 jaar / 24.000 mijl : $ 50, vervangen blokken en schijven waar nodig
<3 jaar / 36.000 mijl : $ 100, vervangen blokken en schijven waar nodig

Dus ik was voor $100 klaar en kan lekker op vakantie. O, de olie verversing, daar had ik het pakket voor gekocht, 4 x incl. filter voor $40.00 met een kleine bijdrage ($2.75) omdat er in de Journey iets meer olie gaat. Weer helemaal klaar voor de vakantie.

Rij zondag ochtend weg en kom over een dag of 12 weer thuis en dan ca. 2300 mijl gereden. Zal onderweg wat foto's plaatsen.

De eerste 587 mijl gereden, 23 mijl / gallon, heerlijk fris uit de auto alles perfect, ook vrouwlief zat achter het stuur.

We zijn inmiddels een paar dagen in Myrtle Beach. Fantastiche Condo, circa 180 m2!!!!! Uitzicht op "little river" het zwembad en wie echt op google gaat kijken het restaurant van golver Greg Norman.

Vanmiddag naar het SpeedwayPark geweest. Erg leuk, niet druk, de carts gaan niet hard (mist sensatie) maar onbeperkt rijden voor $65.00 (twee personen) was erg gaaf. Zoonlief deed het goed. Voor een dag als vandaag alles dubbel en dwars waard, in het hoogseizoen zou ik het er niet voor over hebben.

433206ca.jpg

We zijn weer thuis, in totaal 2700 mijl gereden. SUPER tijd gehad.

Gezien:
- North Myrtle Beach
- Boone Hall Plantation
- Charleston
- Fredericksburg
- Alexandria
- Washington DC (incl private tour Capitol, Witte Huis, The Needle, Spy Museum, Congress Library)
- Middlefield, OH - Amish nederzetting

en:
f9696eca.jpg

Wat het is weet ik niet maar in ieder geval een verbouwde Ford Cmax. Deels vast met popnagels en achterdeur leek verlengd. Heb meer foto's.

Allereerst wil ik je laten weten dat de avonturen in de VS door mij op de voet gevolgd worden, ik heb een soortgelijke ervaring en heb tijdens mijn promotieonderzoek en kort daarna zo'n twee jaar in de VS gewoond en gewerkt. Erg leuk en herkenbaar om op deze manier de avonturen te volgen!

Verder ben ik wel geïnteresseerd in meer foto's van deze auto, zoals je hebt kunnen terugvinden rij ik met een Grand C-max en ben er erg over te spreken!
Het is een fijne stuurauto met, voor mij, voldoende ruimte. Ik ben wel benieuwd wat er met de door Ford genoemde 'worldcar' geknutseld is!

Viv av, ik heb meer foto's. Had ze gepost in het Foucs topic maar is er uit........Nic de Boer heeft de foto's en wie weet komt er eerdaags een nieuws topic. Ik denk zelf dat het een plug in hybride is. Overigens reed er ook een Mustang GT voor deze auto met kleine modificaties. Te laat gezien en heb hiervan geen foto's.

Deze twee foto's wil ik jullie niet ontnemen:
1 - de Journey onder bomen:
9750498e.jpg

2 - een BBQ / koelbox combinatie (moet iedere man hebben!!)
e6ac9b24.jpg

Gaaf die BBQ. Nu nog de bumperdumper integreren en de after BBQ is ook geregeld.

Weinig gebeurt op auto gebied of het moet de olie en filter wissel zijn voor $ 2.75. Was een aanbieding van een maand of wat gelden, 4 wissels voor $ 39.95. Moet bijbetalen omdat er iets meer olie in moet dan bij een normale auto.

Deze week een leuk opdrachtje voor een BMW - 2800 m2 voor Rick Hendrick BMW in Charlotte, NC, Keyes Mercedes Benz Van Nuys, CA, Hershey Chocolade en definitief voor BMW of Manhattan (de hobbels zijn genomen nadat ze werden opgeblazen na ontvangst van de bestelling een maand geleden.

Deze week bij ons in het dorp de Corvette Nationals. Vandaag begonnen, denk dat er 400 Corvettes staan geparkeerd bij de Phaesant Run. Ga er zaterdag eens lekker rond wandelen.

Vandaag al naar de Corvette Nationals gegaan: TOP!!!

a87c81e1.jpg

49cb2794.jpg

10734abc.jpg

93bbbac0.jpg

50d84e6f.jpg

e26a2e82.jpg

Het mooiste van alles om ter plekke je uitlaat te laten vervangen:

52c481f7.jpg

3eab175b.jpg

6f7df555.jpg

Of de veiling (filmpje):

Eten:
5217b573.jpg

40fd0221.jpg

2453ea2e.jpg

Heb een top middag gehad. 400-500 Corvettes, een verdwaalde Camaro. Ze stonden op de "green" van de golfbaan.

Denk dat er zo een 600-700 auto's zijn geweest, op ieder kruispunt zag je een auto. Voor iedere restaurant minimaal 3. Zelfs de Toyota Camry was in de minderheid. Allerlei kleuren combinaties, en van de bereider was het gros was de 45 gepasseerd.

Lag zondag heerlijk aan het zwembad en hoorde de PKtjes voorbij komen, na drie keer kijk je niet meer.

Zaterdag vliegen we naar NL, huurauto bij Sixt gearangeerd, kon geen instapper met automaat vinden voor een redelijke prijs, dus daar baal ik wel wat van, maar niets aan te doen.

Ben met twee kleine aanpassingen bezig op de Avenger, de gasklep wordt uitgeboord en een nieuwe uitlaat. Van het week einde de achterste sway bar vervangen naar een dikker exemplaar. Voor al de meeste "torgue steer" eruit gehaald door een strut brace te plaatsen (std op de de nieuwe modellen en een ingreep van 2 x niets qua kosten, maar met erg goed resultaat qua rijden).

6c2ad928.jpg

Zo wat heen en wee gemailed voor een update aan de throttle body (gasklephuis?) en heb het juiste adres gevonden om deze te modificeren. Diameter wordt vergroot van 65 naar 71 mm, moet vooral bij de lagere toerentallen makkelijker gaan oppakken. Is de eerste keer dat ik dit ga doen, zal mij benieuwen. De tocht naar meer PK's is begonnen.

Doet me een beetje denken aan de Golf V TD(rode)I die gechipped was naar 135 pk. Helaas zit er om de Avenger geen turbo dus makkelijk meer vermogen zit er niet in.

Ben overigens nog steeds aan het zoeken voor de juiste Porsche. Heb er al een aantal gezien waarbij de onderhoudshistorie niet voledig bekend was. Kleurstelling is ook niet altijd wat het moet zijn, het donker rode interieur valt mij vreselijk tegen en dan heb je nog de scheuren in het dashboard. Ik heb de tijd, dus we blijven verder zoeken.

Shirts naar de cleaner gebracht. Zaterdag klaar verpakt en wel.

Ga overigens op bezoek bij www.nieuweautokopen.nl, wie heeft ervaring met hen?

Weer wat gedaan:

- Limo is besteld om op ons weg te brengen morgen omstreeks 02.45 PM
- Gasklephuis op post gedaan
- Journey gewassen, gepoetst en volle tank
- Porsche bekeken............iets te kostbaar en zaten wat "kreukels" in de historie (944 Turbo).
- Koffers gepakt door vrouwlief.
- Goede vriend haald ons op.
- Hotel in de planning in Amsterdam van 21 op 22 July.
- Limo besteld voor de terugreis.
- Tickets geboekt voor de schoonfamilie.

En:
MINI of Darien CT en Crews Chevrolet in opdracht, toch 1800 m2 tegelplezier. Denk dat er ook nog een Nissan aankomt van ca. 300 m2.

Overigens proberen wij ook bij Century (=Pon) in Groningen de tegels te leveren, maar men wil er niet aan. Valt niet over te praten, zonde want de Porsche ook Century heeft het is tevreden. Heb nog niet het idee om ze te overtuigen, al blijft mijn vloer 20 jaar als nieuw en een eenvoudige epoxy mag je na 5 jaar vervangen. Doet men niet omdat de kosten van een brug per dag circa Euro 1500 is aan stilstand. Dus met expoxy 5 jaar plezier, en dan 15 jaar mokken. Het is maar wat je wil. Leuke is dat Pon in Leusden wel kiest voor ons.

Heb via Free Shipping inmiddels de waar al binnen uit China. Binnen 4 dagen is echt ongelooflijk o_O. € 16 materiaal en gratis verzonden.

Bestelling di 28-6-2011 17:38
Levering za 2-2011 11:00

Dank U heren, ben in NL. Al even in een auto gereden. Auto ging vooruit tijdens starten? Hoe kan dat nou denk je dan. Tuurlijk koppeling intrappen of in de vrij zetten.

Wat ook opvalt is dat het pas om 10.00 uur donker begint te worden.

Zo vandaag de huurauto opgehaald bij Sixt. Heb een Polo met 3 cylindertje, en doet mij denken qua geluid aan mijn eerste auto: de Daihatsu Charade GTti, zelfde brom. Heb al wat recenties en meningen gelezen over het VW 3 cylindertje, en ja het bromt wat, maar vind het absoluut niet storend, integendeel, best lekker geluidje.

Wat leuk is, de auto heeft een Duits kenteken, en ja omdat ik een buitenlander ben, mag ik daar in Nederland mee rijden. Een huurder woonachtig in Nederland mag dat niet. Ook staan er pas 951 km op de teller, airco, stoelverwarming en deels alcantara bekleding. Niet slecht, totaal van vandaag tot 20 juli gehuurd voor een bedrag van Euro 311, KM vrij en incl. de BTW. Een goede deal, en vertrouw op veilige kilometers.

Terug
Bovenaan