A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

@PauseBreak klopt, kleine aanpassingen zoals met de pedalen, bakjes in de deurvakken, middenconsole, dopjes op de stoelrails, allemaal zo simpel, kan ik wel van genieten, gewoon omdat het leuk is en allemaal geen drol kost.

Ah, zojuist ook nog de rubberen matten voor de winter binnen gekregen.

Deze ochtend een mooi bericht in de '26: software update, tijdens het rijden met de hotspot gedownload, en zojuist geinstalleerd, waar ik naar op zoek was, de ritten met verbruik zijn nu net zo zichtbaar als in de '19.

Wat wel opvalt: de blauwe kleur van de auto is op het scherm foeilelijk, en niet juist in te stellen. Niet erg natuurlijk, maar had beter verwacht.

Morgen op de 5.000 km..........ritje Groningen, Beverwijk, Nieuwendijk en terug.
Kleur kan je aanpassen via Toybox en dan Paint Shop.

Wat de stoelen aangaat, die gaan waarschijnlijk op dezelfde stand door je profiel? In de stoelen van de '19 zakte je veel meer weg, die in de '26 zijn veel steviger. In het begin meerdere keren op de hoogteverstelling gedrukt omdat ik gevoelsmatig zo hoog zat. Stuur is ook net een tikje anders qua dikte, grip of iets.
Lijkt me toch wel mooi om ze voor het vergelijk zo naast elkaar te hebben. En dan vooral elke keer weer verbazen over hoe goed en fijn de '26 is.

Vandaag de 6000 km gepasseerd.............het gaat snel, komende weken zal het minder zijn.

Wel leuk, ik laad toch regelmatig bij de Tesla snelladers, vaak maar 5-10 minuten, om een toilet te bezoeken, en/of om thuis te komen, met 10-15% lading. Doe mijn best om op zoveel mogelijk verschillende plekken te laden. Akersloot, Harderwijk, Vuuren, Houten, Drachten, Urmond, Apeldoorn, Horst, en Wolvega.

Vandaag in Harderwijk, was leuk, daar kan je ook proefrijden met de Y en 3, en dan ook FSD. Kwam een stelletje aanrijden, wilde bij de lader gaan staan en FSD moet dan zijn werk doen. Stonden verder geen auto's aan die kant, en dan lijkt FSD volledig in de war. 4-5 keer steken, gebaseerd op de lijnen op de laadplaats. Dat werkt dus niet, zowel zei beiden als ik moesten er erg om lachen.

Wat zegt de handleiding:
  • De parkeerplaats moet ten minste drie zichtbare lijnen hebben, zoals parkeervaklijnen, wegmarkeringen of onderscheidende stoepranden. Automatisch inparkeren werkt mogelijk niet in bijvoorbeeld een garage zonder drie zichtbare parkeervaklijnen.
Dan zou je denken dat Tesla dit bij alle laadpleinen wel op orde zal hebben.

We worden iedere dag wijzer,

Laatst bewerkt:
Ja, parkeren lijkt nog wel een dingetje.

Ik ga over een jaar ergens anders werken (stage) en wellicht op 2x anderhalf uur rijden van mijn huis. Ik weet niet hoe jij het doet, A3, maar ik zou - ondanks m'n sterke afgunst van meneer Musk - toch ook wel serieus naar een M3 kijken. Ik word niet bepaald enthousiast van 15u forenzen elke week..
Anderzijds, misschien is FSD nóg wel saaier?

@der Magistrat, ik heb ook mijn bedenkingen over Musk, maar hij zal het niet voelen als ik er geen auto koop. De auto / infrastructuur is gewoon goed, is het uitzonderlijk goed, dat weet ik niet. Voor mij past het, zijn de kosten gewoon laag ook in vergelijk tot andere EV's welke wellicht "beter" zijn, maar wat is beter? Ja, er rijden veel Tesla's rond, maar maakt het wat uit als het woon-werkverkeer is.

Ga gewoon eens rijden, kan je online boeken en inchecken in de auto zonder dat er ook maar een verkoper bij is. Zelf alles ondervinden, proberen, en je plan trekken. Als je gaat kopen, even laten weten dan krijg je 1000 km gratis snelladen van mij (en ik van jou).

@der Magistrat, ik heb ook mijn bedenkingen over Musk, maar hij zal het niet voelen als ik er geen auto koop. De auto / infrastructuur is gewoon goed, is het uitzonderlijk goed, dat weet ik niet. Voor mij past het, zijn de kosten gewoon laag ook in vergelijk tot andere EV's welke wellicht "beter" zijn, maar wat is beter? Ja, er rijden veel Tesla's rond, maar maakt het wat uit als het woon-werkverkeer is.

Ga gewoon eens rijden, kan je online boeken en inchecken in de auto zonder dat er ook maar een verkoper bij is. Zelf alles ondervinden, proberen, en je plan trekken. Als je gaat kopen, even laten weten dan krijg je 1000 km gratis snelladen van mij (en ik van jou).
Bijzonder dat het in km is en niet in kWh?

Het duurt nog wel een jaar, maar ik houd je op de hoogte. ;) Er zal wellicht - indien van toepassing - ook wel een zoektocht volgen in mijn topic.
Het liefst blijf ik hier wonen en werken of verhuis ik naar een andere grote stad, maar goed, onze stages zijn een 'matching' proces; je krijgt een stageplaats toegewezen en dan ben ik contractueel verplicht dat aan te gaan.
Maar goed, dit is wellicht wat te specifiek voor jouw topic. :)

Wat zegt de handleiding:
  • De parkeerplaats moet ten minste drie zichtbare lijnen hebben, zoals parkeervaklijnen, wegmarkeringen of onderscheidende stoepranden. Automatisch inparkeren werkt mogelijk niet in bijvoorbeeld een garage zonder drie zichtbare parkeervaklijnen.
Dan zou je denken dat Tesla dit bij alle laadpleinen wel op orde zal hebben.
Al helemaal omdat je visueel zelfs de weergave krijgt welke laders vrij zijn. En de belijning overal ook wel duidelijk in orde is, moet de eerste SC zonder duidelijke vakken nog tegenkomen.

Al helemaal omdat je visueel zelfs de weergave krijgt welke laders vrij zijn. En de belijning overal ook wel duidelijk in orde is, moet de eerste SC zonder duidelijke vakken nog tegenkomen.
En toch was FSD in de war, kwam niet tussen de lijnen terecht. Ik hoop FSD een maandje op proef te krijgen, en zal het dan zeker proberen.

Woensdag: Lange rit, 590 km op 85% lading, en hier is het om te doen, thuis komen, stekker er in en eten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan