A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

Gisteren toch best de mooiste dag van het week-einde, even op pad geweest met de Corvette. En dat geeft mij iedere keer weer het echte plezier van autorijden, niet comfortabel, veel lawaai, 1 op 5, de geur van warm gietstaal.

Dan de Model 3, vandaag de 100.000 km aangeraakt.

55292635558_7b471a66b2_w.jpg

Een 60 km gereden, in een oude model 3, geen slecht verbruik
55291575362_18d35d18ec_w.jpg

Voor wat betreft zelf een import auto opzoeken, dat zie ik mijzelf niet doen, lijsten met 60 en meer zaken die op de auto is voor mij geen plezierige doorworstel opsomming. Laat een ander dat maar doen. Heb aangegeven dat het een blauwe zal moeten worden. Eigenlijk alles wat er nu te koop staat bij bv Wensink zijn leuk voor een taxi bedrijf.

De CX5 heeft wat schade, ik heb iets of iemand heeft mij geraakt. Heb geen idee waar dit gebeurt kan zijn.

Als je echt voor een EQE gaat, duik dan even in de software en hardware problemen, ze schijnen niet altijd een oplossing te hebben. Idem voor de EQS, met name rondom de connectiviteit en omdat er geen opvolgers van komen, wordt er dus ook geen tijd door MB ingestoken. Ik heb daar het eea voor uitgezocht mbt de EQS en het zou mij niks verbazen als dat tevens voor de EQE geldt. Maar wellicht zit ik er naast!

Vandaag afspraak gemaakt bij de bandenfitter voor 2 nieuwe banden op de model 3, Pirelli gelijk als achteren.

Vandaag een belletje gehad van de MB dealer uit Apeldoorn, had een grijze binnen, verteld zal een blauwe moeten wezen, gevraagd naar onderhoudskosten, tot 50k per jaar kost dit Euro 76 per maand, ex banden, blokken, wissebladen, en andere consumables. Dat is veel geld…….

Inmiddels wel iets verder, de nieuwe auto word blauw, dus niet CX-6e paars, al is dat geen slechte kleur.

ik heb goede ervaringen met Wensink Heerenveen, vriendelijke mensen daar. Heb mijn auto gekocht bij verkoper Bas.

Leuk om je zoektocht en afwegingen te lezen Adrie! Ik kan je geen tips geven, maar ik lees mee!
Ga je trouwens de Mazda inruilen of hou je die?

Bas ken ik, heb eens proef gereden in een C300e, moet zeggen dat Jaco ook een gunfactor heeft, zei een jaartje geleden gewoon, ga diesel rijden met jouw kilometers..........toffe gast wel!

De blauwe EQE staat in Hoogeveen, mooie auto, en volledig electrische stoelen, zeker mooi en ik zie mij maar daar best in rijden............. al zal dat nog wat jaartjes duren. Nee, het meeste plezier / ontspanning haal ik uit de Corvette, al rijden we er niet veel in.

@Pjotr, de Mazda gaat weg, interesse?? Van iemand geweest met een fluwelen voetafdruk, zitten nu wat rottige krasjes op, maar verder wereldwagen.

Laatst bewerkt:
Volledig mee eens, bij elke keer gas geven tovert die rochelende V8 een glimlach op je gezicht.

Laatst bewerkt:
moet zeggen dat Jaco ook een gunfactor heeft, zei een jaartje geleden gewoon, ga diesel rijden met jouw kilometers..........toffe gast wel!

Jacco is een droogkloot eerste klas en pracht kerel! Ouwe Liwwadder, die mooie verhalen kan vertellen. Toen hij nog bij De Beier zat en dat nog geen Ekris was kocht ik de BMW's bij hem. Dus ik snap dat van de gunfactor.

Tegenvallertje, één van de banden op de Tesla heeft een “bobbel”, zeer zeker iets geraakt, dus vandaag geen 2 maar drie banden vervangen.
Het lawaai aan de voorzijde is nu weg, een stuk rustiger, hadden we eerder moeten doen.

Vandaag forummer @Pietzoveel even gebeld om toch een dilemma voor de keuze te maken, wit interieur, AWD, leveren in 2-3 weken, range 660 km, of zwart interieur RWD Long range en wachten tot medio augustus range 750 km. Ja, ze gaan het beide niet halen.....en dat maakt ook niet uit en aan de ene kant weet ik het wel wat we gaan doen, aan de andere kant, de Mazda is nog zo goed.

We zijn een stap verder, afgelopen week het interieur even netjes gemaakt, exterieur is vies, was nat op de bouw in Warmenhuizen.

Kogel door het kerkje, het word een model 3, blauw, wit interieur, RWD long range, 18", voor mij is de range het belangrijkste, verwacht een 20% aan de snellader te staan, om de laaste 100-150 km thuis te komen.

Daarmee veel thuisladen, en met de ERE certificaten word dit aantrekkelijk om te zien wat de kosten zullen zijn. ++

Zij-ruiten en laatste deel van het dak zal worden voorzien van een tintje.

Met referal code van vrouwlief beide 1000 km snellaadmogelijkheid gekregen, beter dan een bos bloemen.

Behalve die zwarte ruiten lijkt me dat een uitstekend vervoersmiddel! Gefeliciteerd!
Wordt het een nieuwe? En de CX-5 er uit?

Wordt het een nieuwe? En de CX-5 er uit?

CX-5 zojuist verkocht, wordt ergen rond 30-06 opgehaald, een bieder, denk dat ik de wielen nog even omzet, en de 19" verkoop. Leveren met een beetje geluk nog Euro 1.100 op............ maar eens de boel gaan poetsen en online zetten.

En, de donkere achterramen, lijkt mij nu juist wel mooi, en hoop iets minder warmte in de auto te hebben tijdens zomerse dagen. PS, zijn alleen de passgiersruiten.

Gefeliciteerd! En inderdaad, die velgenset moet makkelijk nog genoeg opleveren. Kan je mooi accessoires voor kopen voor de 3.

Vandaag de koper gezien van de Mazda, reed richting Enschede en de beste man belde, een heuze Hengelose tukker, met een Turkse naam, meer dan aardige kerel. Even langs gereden kop koffie (en lekker) gedronken en de auto bekeken. Deal gesloten, 26-06 word de auto opgehaald.

En de 3, die staat voor 20-06 van de boot en 27-06 leveren, nog even in het 2e kwartaal, dat zien we wel vaker.

Wat staat er op de planning:
- 04/07 Tinten
- Matten (rubber) / bakjes / pedalen set / deurinleg / welkomst licht
- Easee RFC aan de beide Tesla's koppelen om scheiding van laden te kunnen verrekenen

En op 29-06 direct een rit naar Malle, BE - 290 km enkele reis, zou het lukken zonder te laden onderweg.............

Mag de btw verrekenen met omzetbelasting, nog lekker in het tweede kwartaal.

Tesla heeft weer aanbiedingen die volledig betalen niet nodig maken.

Boot, Glovis Sunlight, is aangekomen voor de kust van Belgie, lossen in Zeebrugge?? Zal as zaterdag lukken?

Daar lijkt het wel op, is nu ook bij de RDW bekend, tenminste online zichtbaar. Tesla wil zoals altijd veel auto’s voor 01.07 op kenteken hebben.

Bootje is aangemeerd, wel leuk om te volgen, ligt nu bij ICO SIT Terminal K504-525.
Als je kenteken bij de RDW invoer kan je hem zien.

Laatst bewerkt:
Vandaag voor het laatst benzine in de Mazda gegoten, nog even gewassen en leeg gehaald, daarna de extra wielen, matten en dakdragers er in gereed voor vrijdag ophalen.

Tesla is vertraagd…….aflevering dinsdag, het is niet anders, iets met chauffeurs die niet willen rijden vanuit België. Maandag dan met de auto van de vrouw op pad.

Nog een paar dagen en alles is weer tot de orde van de dag in België. Denk overigens dat het veelal oost Europese chauffeurs zijn die de wagens rond rijden.

Wat een ondankbaar afscheid van je trouwe compagnon de route en in je review schrijven dat je em helemaal niet zal missen :p Stank voor dank noemen ze dat hier.

De Mazda was gewoon een hele goede wagen, die deed wat moest: heel blijven, comfortabel zijn en nog best goed met de brandstof omgaan, weg met 446k km, compleet klaar voor de volgende berijder (staat inmiddels op MP).

Gisteren de Easee lader iets aangepast, stond op openbaar j geschakeld, nu op privé met RFID druppels de laadsessies apart van elkaar toewijzen. Lekker om de zakelijke sessies goed te kunnen verrekenen. De hoogte van de prijs voor de kWh-tjes nog eens goed bekijken, wat mag en komt dit uit met de daadwerkelijke kosten.

De ERE certificaten gaan lekker, wil niet zeggen “gratis” rijden maar helpt zeker mee. Ik verwacht met thuisladen een 8.000 kWh nodig te hebben.

Laatst bewerkt:
Dan heb jij dus de Easee Max lader, met MID meter? Ik kocht eind vorig jaar een Easee, toen de lettercombinatie ERE nog nergens bekend was. Dus ik heb de versie zonder MID meter :(

Ik had de lite, twee maanden geleden verkocht en deze er op gezet, het is vrij simpel, geen bedrading om te wisselen, 10-15 minuten werk en de installateur om de unit software matig bekend te
maken.

De nieuwe is thuis, al even gereden, 320 km, 115 w/km, word ik blij van. Zijn er verschillen, zekers, klein, verbruik is een 20% lager, dat is veel, zal de WP, het mindere gewicht en vermogen en stroomlijn zijn.

Met de nieuwste software mis ik al wel iets: je kon voorheen bij verbruik naar boven swipen en kreeg je een tweetal mooie diagrammen, leuk om te zien over piekverbruik.

Het witte interieur is wit, erg wit, voor mij super cool.

Terug
Bovenaan