A3-White: C3 ‘79, Model 3 ‘19, Model 3 ‘26

As vrijdag wordt de C3 getaxeerd, tenminste als @Marc 827 3500 het al in zijn agenda heeft staan. Om hem alvast even op te warmen:

Straks even een set 17” op marktplaats zetten, mag weg voor weinig, en me mag kiezen of 4 mm Michelin all seasons of 3 mm Hankook zomer. Inmiddels gedaan, morgen maar even wat extra foto's erbij zetten.

Voor @Rembrandt :

55185834178_a7ba571266.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag even in Rolde geweest, Amerikaansen klassieker show, maar gastvrijheid voor alles wat rijd wat Amerikaans of klassiek is is meer dan welkom.

55189022328_b16cf6532f_w.jpg

55189019248_398fda98c8_w.jpg

55187983412_a8e01b2fff_w.jpg

Peter en Leon waren uiteraard van de partij, en elkaar nog even gesproken.

55187983417_5cf15cae90_w.jpg

Leon, heb helaas geen foto van je MX5 gemaakt..........en niet weg doen, gewoon wat erbij nemen.

Peter, toen we weg reden vroeg ik nog aan je moeder of Ayo er was.....die zal wel denken, wie kent die kat allemaal?

Haha, het was leuk om jou en Junior gesproken te hebben weer! Bij mijn vader viel het kwartje pas later "Wie was dat, die komt me zooo bekend voor..." Toen ik zei, dat is mijn Autoweekvriend, "Oh die was toen in Eelde he?".. Leon mocht niet zo jokken trouwens, met zijn JDM.. Want meestal wil die een Trabant.

Het was leuk he? Ook weer een grote opkomst, en vaak naast "de bekende auto's" ook weer veel mooie nieuwe onbekende.

Ik heb zelf ook nog foto's van je gemaakt, die komen nog hoor, die staan op de camera, en ik heb wel met het logeren de laptop meegenomen, maar geen kabeltje voor de camera! Die hou je nog te goed. (Ik stuur je zo ook een PB, ik zei wel heel stoer, ik stuur ze, maar als ik tegen Whatsapp of Gmail zeg "stuur naar Adrie" komt het niet aan he?"

Ik heb nog een paar plaatjes online gevonden:
van mijn vriend Dennie, zoek zijn site er ook maar eens bij. Hij rijdt ook vaak mee met ritten door Groningen. Ook gaat hij vaak naar eventjes in jouw buurt. Vaak zijn er ook rondritten bij waar hij heen gaat, :
55190982973_de84527061_b.jpg

En deze meneer, mijn naamgenoot, hij stond bij de ingang:
55189951232_3f8dba14ef_b.jpg

55189951277_dd80d8dce1_b.jpg

Dank je Peter, ik zit niet op FB en Insta, daar zullen de foto’s wel te vinden zijn.

Zojuist de eerste set wielen voor de Mazda verkocht, huidige EV-lader zal ook weg gaan en dan plaatsen we er een met MID certificaat, zal een 10 cent per kW aan ere certificaat opleveren. ROI van 18 maanden.

@Magnifieke malloot , oude lader zal worden vervangen, is 5-10 minuten werk, zelfs geen bedrading aanpassen......

Als je interesse hebt in de oude lader, dan even laten weten, is een Easee Up, 22kW max / 1-3 fase.

Ik lees dit:
Tot vandaag kon je je afvragen: wordt die ERE-regeling wel echt doorgezet? Die vraag is nu beantwoord. De regeling staat in de wet en loopt gegarandeerd tot en met 2030. Sterker nog: de Europese Commissie werkt al aan plannen voor de periode na 2030.

Voor iedereen die twijfelde om mee te doen, is dit het moment om in actie te komen. De vergoeding werkt met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2026.

Hmm, nog eens goed naar kijken dan. Als het daadwerkelijk tot 2030 kan het er wel uit. Blijft het zonde om te vervangen, want het werkt nu gewoon top.
Mag ik vragen hoe jij aan 18 maanden ROI komt? Ik heb nu een Peblar Home, als ik die vervang voor een Peblar Business, kost mij dat bijna €1000.... dat is wel 2 jaar voordat ik het terug heb verdiend met 400 kWh/maand.

Overigens heb ik niks aan terugwerkende kracht, want dan had je al een MID moeten hebben.

De C3 stond vandaag in de planning voor zowel een oliewissel als de taxatie. Helaas de juiste olie niet beschikbaar, en taxatie staat voor iets later in de agenda, daar kan @Marc 827 3500 helemaal niets aan doen, het is het werk van de dag.

Met de Mazda wederom meer dan 700km op een tankje benzine, en jawel, dit keer op de 19", uiteraard rustig gereden, veel CC, maar ook met het verkeer mee. Bevallen de 19", eerlijk gezegd voel ik geen verschil. Wat wel lekker is, de set 17" is verkocht, en financieel, 4 min of meer nieuwe velgen met banden voor Euro 500.-- De benzine prijzen, vandaag voor Euro 2.219 wat toch heel iets minder is als de Euro 2.659 op de Afsluitdijk.

Morgen een nieuwe EV rijder op bezoek, ziet door het bos van laders de bomen niet meer.........gaat onze lader proberen, wat uitleg, en dan wellicht verkocht. Hij komt met een I3, nog nooit in gezeten, dus wie weet.

Deze ochtend een BMW I3s rijder op bezoek gehad, beste man had de auto net een uurtje en heeft interesse in de lader, dus auto de oprit op, stekker in de lader en opladen maar. Eea van de app laten zien, even een kop koffie en een leuk gesprek gehad. En jawel, verkocht, volgende week langs brengen en klaar, de nieuwe lader is ook een Easee, geen kabels vervangen, dit is plug en play, aanmaken in de app, en klaar.

Zojuist bij slimmelaadpunt . nl een nieuwe lader besteld, even chatten, en voila een Euro 50.00 coupon gekregen welke direct inwisselbaar is, daarmee, nieuwe lader Euro 660.- ex btw, oude verkocht voor Euro 300.--. Mooie is: alleen de voorzijde van de lader wisselen, bekabeling kan met rust gelaten worden. Plug en Play, volgende week even doen.

Laatst bewerkt:
Taxatie is geschied, @Marc 827 3500 heeft er oog voor, vele details die mij niet op zijn gevallen zijn nu wel bekend. Het oog van een liefhebber en man van detail geven een meer dan goed beeld van de taxatie. Wel een dingetje, de heren van de garage meenden dat de brug niet op de hoogste stand stond, toch wel.............Marc is ja 2.23 cm lang, en dan is alles klein.

Wat foto's zullen volgen, er zijn er voldoende gemaakt

Even wat plaatjes:

55205132221_9b5b4ae1bd_w.jpg

55205132166_c4e77e641e_w.jpg

De 350 ligt er mooi in:
55205132201_2cd1f41f4b_w.jpg

Onderzijde mooi geconserveerd, lekt altijd eea aan olie uit de stuurbekrachtingingscilinders.
55205524115_33bededc42_w.jpg

En nee, niet naar Wezep, mij te ver weg, en er een hele dag voor uit trekken is me het niet waard......ondanks altijd goede gesprekken, en bekenden te zien. We houden het op 50-60 km enkele reis, de Friesche V8 meetings zijn altijd goed, De Wilp gaan we sowieso weer heen en de Westereen ook.

Bedankt voor de gastvrijheid en de rit in je prachtige Corvette. Super gaaf!!

Mooi om te zien dat je auto zo netjes is tot in de details. Een mooi bezit.

Ik ben wel lang maar geen 2,23 meter haha. :) Heb ik misschien fout gezegd. Ik ben 2,03 meter. Nog steeds lang idd. ;)

Vandaag de eerste zonnige dag en de CX5 stond geparkeerd op een parkeerden, vol in de zon.

In de auto, stukje door Utrecht heen, weinig rijwind, airco en daarmee de Condensor is nu toch echt op. Wat doen we, nieuw voor Euro 1000, of gebruikt en dan voor een Euro 500.

Ik weet het eigenlijk al wel.

ai, dan rij je zoveel in de auto en dan vergeet je het knopje van A/C in te drukken (rest blijft op auto) en gelukkig, koude lucht.

Geen reparatie nodig, maar onderdeel bij Mazda is Euro 495 ex btw.

Nieuwe lader geïnstalleerd, ging vrij eenvoudig, wel de “installer-app” van de installateur gebruikt, met zijn credentials, kwartiertje werk, en het werkt. Straks even kijken waar de hoogste waarde per kWh word betaald.

Vandaag gereden in de nieuwe CX-5, het is geen sprong vooruit, stoelen zijn het net niet, maar na twee weken rijden zal het best goed zitten. Rijd beter dan de 6e, veel knoppen op het stuur. Herkenning verkeersborden faalde 1-2 keer. Wel ruim, vooral achterin een grote stap voorwaarts.

Daarna een Macan bekeken en een nieuwe laten samenstellen, snel naar de 5 nullen. 21”, luchtvering, groen exterieur en groen/zwart leder, paar kleine dingetjes, vaker nee dan ja gezegd bij configureren. Mooi, veel geld, ik weet het gewoon niet.

Tja een Macan is wel erg mooi, maar Porsche rijden is Porsche geld betalen en zeker als je zoveel km’s doet.
Zie maar eens het recente artikel van een collega Nederlandse site over zijn 997.
Ik heb eigenlijk nog nooit gedoe gehad met airco in mijn Honda (was toen ik die wegdeed stokoud en nog op dat oude koelmiddel) en de Mazda’s - gewoon permanent laten aanstaan op Auto. Dat is ook wat de garage adviseert.

Als Twixin die Macan ziet... mooie auto hoor. Wij hebben vorig jaar een testrit gemaakt, waanzinnig snel.

De shipping cost van Groningen naar the USA is wel een dingetje.
Schitterende spec (die kleur!!), maar wat een geld...

Nieuwe lader geïnstalleerd, ging vrij eenvoudig, wel de “installer-app” van de installateur gebruikt, met zijn credentials, kwartiertje werk, en het werkt. Straks even kijken waar de hoogste waarde per kWh word betaald.
Een Easee denk ik? Heb ik zelf ook, helaas de versie zonder MID meter.
Na aankoop kwam ik er achter dat ik toch een installateur nodig had, dat was even een tegenvaller. Maar het is een fijne lader met een fijne app!

Een Easee denk ik? Heb ik zelf ook, helaas de versie zonder MID meter.
Na aankoop kwam ik er achter dat ik toch een installateur nodig had, dat was even een tegenvaller. Maar het is een fijne lader met een fijne app!
Easee, klopt heb de installer app met inloggegevens. Mijn oude moet ik dan even met de koper installeren.

De mazda inmiddels op 430k km, deze week nog naar Harderwijk, Deurne, Osnabruck, en dan is het week-end en tijd om de Tesla mee te nemen naar Texel.

Laatst bewerkt:
Vandaag, ik weet niet waarom, even op het dak van de CX-5 gekeken, zitten wat roestplekjes op, sommige van steenslag, anderen kan ik niet plaatsen. Denk ergens volgende week door een plaatwerker laten bekijken. Roest weg halen en nieuw verfje, of wrappen? Gewoon zwart, glanzend, kan best simpel, zit tussen de dakstrippen.

Zal eens een paar foto's maken.

Vandaag bij een schadehersteller geweest. Denkt dat de roest iets is vanheet "ijzerslijpsel" welke in de lak is gebrand. Hoe en wat en waar geen idee, niets aan doen is een optie, wrappen ook (zijn keuze) en anders spuiten.

55237004463_9a5779f2c2_w.jpg

Morgen maar eens naar een wrapper gaan voor een advies.

Laatst bewerkt:
Gelet op kilometerstand zou ik de plekken lokaal behandelen, roestomvormer gebruiken, wat primer eroverheen en misschien, als het goedkoop is, lokaal bijpunten met de juiste kleur.

Ik sluit mij wel aan bij Pause Break om eerlijk te zijn. Even dremel er voorzichtig overheen, dan idd roest omvormer etc. Denk dat het onder de wrap gewoon door gaat.

Ook goede adviezen, zat ook wat steenslag tussen ruit en dak. Dit week end eens goed kijken en wie weet inderdaad roestvrij en aantippen. Ik denk een 20-25 plekjes van allebij te samen.

Spuiten van het dak en bijwerken is een Euro 1000.-, een wrap Euro 350,-, dan wel in glanzend zwart, past mooi bij de rest wat al zwart is.

Komt goed!

Wrappen van de CX5 staat voor as vrijdag geplanned, hele dak wordt zwart glanzend, zal mooi passen bij de rest van de auto.

De ERE certificaten gaan lekker, een ruim Euro 15.00 deze maand, bij 120 kWh laden.

Deze week even met vrouwlief op stap geweest, en we werden een drietal keren door een EQE ingehaald.........dat is wat voor jou.........hmmm, grote zware auto, 2e hands worden die nu wel betaalbaar, een Macan word het niet, reeds besloten, te veel Euro's, en afschrijving bij mijn Km-ters per jaar is dan onbetaalbaar. Wellicht bij pensioen, maar hoeveel jaar dat nog duurt is nog niet bekend.

De model 3 zit net over de 99.000 km, wel leuk als deze de 100k km gaat aanraken. Claxon doet het niet lekker, maar eens een andere opzetten.

Terug
Bovenaan