Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Afneembare trekhaak voor het resterende jaar...

De instapper is met 46k relatief betaalbaar en best aangekleed, maar de leaseprijs zal wel i.v.m. de restwaarde niet best zijn :ROFLMAO:.
Ik heb even voor je gekeken in de leaseportal van Arval. De Long Range RWD Launch Edition komt, onafhankelijk van kleur, uit op € 959,- exclusief brandstof. Lijkt dus nog wel wat mee te vallen.

Verder leuke updates! Veel plezier gewenst op vakantie :-)

Ook met een berekeningslooptijd van 36 maanden en 25.000km/jaar? Budget is meen ik 900,-.
Gezien de huidige Megane er al overheen ging verwacht ik niet veel goeds...

Ook met een berekeningslooptijd van 36 maanden en 25.000km/jaar? Budget is meen ik 900,-.
Kan ik niet veranderen. Voor ons is het 48 maanden, 40.000km/jaar, SVI verplicht, winterbanden verplicht. Dat zit er dus allemaal wel in. Brandstof nog niet.

Maar goed, de BEVs vallen wel mee is mijn ervaring. De Sealion kost me €360,- aan eigen bijdrage (budget is 1k).

Nu had ik een Megane E-Tech mee als leenauto gisteren, en ik ben positief verrast.

Dit was een absolute basis versie maar dan nog. OK, ik moet erg wennen aan een EV met een aan/uit knop. En ook zijn beide displays wel erg druk. Maar fijn rijdende auto.
Helaas wel een noodremming door AEB door een schaduw of reflectie...

Voor meer ruimte denk ik wel dat een Twingo helemaal zo slecht niet zou uitpakken :-) Die doet me oprecht ruimer aan, en zeker als het gaat om de ration buitenmaat-binnenmaat een stuk beter dan de Megane.

Nu had ik een Megane E-Tech mee als leenauto gisteren, en ik ben positief verrast.

Dit was een absolute basis versie maar dan nog. OK, ik moet erg wennen aan een EV met een aan/uit knop. En ook zijn beide displays wel erg druk. Maar fijn rijdende auto.
Helaas wel een noodremming door AEB door een schaduw of reflectie...

Voor meer ruimte denk ik wel dat een Twingo helemaal zo slecht niet zou uitpakken :) Die doet me oprecht ruimer aan, en zeker als het gaat om de ration buitenmaat-binnenmaat een stuk beter dan de Megane.

Wat bedoel je met een aan/uit knop?

Onze Niro EV 2023 heeft net als de Corolla 1.8 hybrid 2023 een knop met ACC > Contact of meteen start als de rem ingetrapt is. En uit natuurlijk. Wat is anders bij de Megane?

Onze Niro EV 2023 heeft net als de Corolla 1.8 hybrid 2023 een knop met ACC > Contact of meteen start als de rem ingetrapt is. En uit natuurlijk. Wat is anders bij de Megane?
Een start knop. Ik ben inmiddels gewend om in een EV te stappen die alleen door in de stoel te zitten en het rempedaal in te drukken al actief is. Bij een auto met een brandstofmotor voelt het nog logisch, maar bij een EV is instappen en D selecteren toch genoeg.

Op die manier, ik snap het.

Het voordeel van de manier van de Toyota en de Niro is dat je wel je multimedia hebt, radio kan luisteren zonder dat de airco en DRL verlichting meteen aan gaat. Maar die paar keer weegt niet op tegen de vele malen dat je instapt en meteen weg rijdt.

Klopt. Dat met die DRL is wel soms een nadeel. Bij notabena mijn Fiat 124 Spider is dat slim opgelost; wanneer de auto in neutraal staat en niet beweegt (zou dus een P stand kunnen zijn) dan gaat de DRL naar een minder felle stand.

Zo werkt het ook bij de Megane. Bij komen lopen naar de auto herkent hij de sleutel, gaat de DRL aan en de portiergrepen klappen uit. Deur openen = mediasystemen aan, radio / spotify aan.
Druk op de knop = contact aan
Voet op pedaal en druk op de knop = klaar voor start.

Ik vind het eigenlijk wel veilig zo moet ik zeggen.
Dat wordt een Twingo :)
Of een A290, lekker zakelijk rondsturen en wat ruimers voor erbij...

Tijd dat er een 'betalen naar gebruik' komt, want de vaste lasten van bijvoorbeeld zo'n Talisman zijn niet prettig. Al is ruim 500,- bijtelling netto dat natuurlijk ook niet.

Nog geen uitsluitsel van wagenparkbeheer overigens wanneer het contract van Meggie nou eindigt, dus gewoon nog lekker door. Moet komende week wel de APK gaan inplannen (verloopt 30-8), i.c.m. onderhoud en airco-service.

Daarom stond er ook 'zakelijk rondsturen' bij. Dus alleen werk-kilometers. Al is dat ook niet ideaal bij het op de heenweg of terugweg ophalen/brengen van de kids. Al komt dat steeds minder voor. De oudste gaat na de zomer met de fiets naar haar voortgezet-school. De jongste loopt/fietst in mijn week naar de basisschool aan de andere kant van de wijk. In principe haal/breng ik ze bijna nooit meer in de ochtend voor het werk, of ophalen ná het werk.

Niettemin blijft een leaseauto ook privé gebruiken het makkelijkst. Al geldt 140,- per maand eigen bijdrage voor privé gebruik en max 15.000km, elke km erboven kost 23c/km bruto verrekend met vakantiegeld in mei. Onder aan de streep blijft privé rijden en zakelijke km's declareren het aantrekkelijkst financieel.

Betalen naar gebruik gaat echt niet goedkoper zijn dan de huidige vaste lasten. ;)
Ligt aan het privé-gebruik, maar voor ruim 500,- netto bijtelling valt privé ook best wat leuks te rijden ala Laguna III GT (dank voor de tip Elco). En toch, lease blijft ontzettend gemakkelijk.

Ik zit rond de 15k privé, 20k zakelijk de afgelopen drie jaar. Moet ook minimaal 15k zakelijk rijden om recht op de leaseauto te houden, maar dat zit wel goed de komende jaren met tripjes Brussel en wat meer naar kantoor in de week zonder kids.

Kleine update nog maar even:
- Eind augustus staat de eerste APK ingepland, reguliere onderhoud (110k) en aircoservice.

- De trekhaakset (13-polig) is eindelijk binnen, dus na de vakantie eens een zaterdag inplannen voor wat knutselwerk met de oude heer. Alleen nog even kijken hoe we op de oude tweekolommer de Megane goed kunnen liften.

- De auto moet zoals het er naar uit ziet gewoon mee tot maart 2028, alleen per sept 2027 geniet ik geen 16% bijtelling meer tot 35k, maar is het 22% over alles. Blijkbaar geldt de DET internationaal voor de 60 maanden lage bijtelling. Het is niet anders. Fiscale waarde van Meggie viel toch al gunstig (5k lager dan zou moeten). Een vervroegde zoektocht lijkt uitgesloten, tenzij de werkgever wil meewerken zodat ik nog in 2027 een kan starten om nog 20% bijtelling tot 30k te pakken. Tientjeswerk...

Over niet al te lange tijd zitten de zakelijke km's er even op en is het tijd om Meggie om te ruilen voor de Talisman. Die dan overigens terugkomt van een tripje Italië in de middag om daarna met mij mee te mogen en de volgende ochtend de caravan naar Luxemburg te trekken. Zin in! Foto's volgen t.z.t.

Vorig weekend mocht ie al even proefdraaien binnen Nederland:
ozESfcB.jpeg

Zelf komend weekend nog even een weekendje kamperen met een koepeltentje. Back 2 basics bij Molecaten Flevostrand. Genieten van het laatste weekend zonder kids van beide kanten. Iets met hard werken maar genieten wanneer het kan. ;)

Opgewarmd terug uit Italië en spoedig 1300kg weer zuidwaarts brengen naar een eveneens 30+ Luxemburg. Natuurlijk wel lekker schoon vertrekken terwijl de EV zich iets verderop gaat vermaken bij de Talisman-eigenaar ;)

lstVHus.jpeg

Even checken of mijn gevoel een gedeeld gevoel is voor wie zijn vierwieler ook met de hand wast. Dan vallen je toch bepaalde design-elementen op, hoekjes, vouwen, kleine stijlelementen en ga je het ontwerp van een / je auto nog meer waarderen. Wat een heerlijke station is de Talisman toch eigenlijk...

Nagenoeg alles zit erop. Van elektrische achterklep tot stoelverwarming incl. massagefunctie. Overal vakjes, netjes afgewerkt interieur, handigheidjes. Duidelijk een stap hoger dan de Megane IV GT205 van weleer die natuurlijk meer op sportiviteit was gericht. Onderhuids, hetzelfde blok, vierwielsturing en de welbekende EDC.

Dat wordt heerlijk toeren

Ligt aan het privé-gebruik, maar voor ruim 500,- netto bijtelling valt privé ook best wat leuks te rijden ala Laguna III GT (dank voor de tip Elco). En toch, lease blijft ontzettend gemakkelijk.
Ik blijf erbij, als je privé iets fatsoenlijks moet rijden voor niet teveel geld is dat de perfecte keuze.

Even checken of mijn gevoel een gedeeld gevoel is voor wie zijn vierwieler ook met de hand wast. Dan vallen je toch bepaalde design-elementen op, hoekjes, vouwen, kleine stijlelementen en ga je het ontwerp van een / je auto nog meer waarderen. Wat een heerlijke station is de Talisman toch eigenlijk...
Ik waardeer die designelementen eigenlijk pas na het wassen. Terwijl ik bezig ben vraag ik me vooral af wat de ontwerpers dachten, veel van die hoekjes krijgt een wasstraat in ieder geval nooit echt schoon...

Met wassen voel je een auto echt inderdaad. Weet nog van mn bijbaantje destijds dat ik met het wassen van de flanken van een Lexus IS eerste generatie kon voelen of het een vroeg of laat exemplaar was terwijl je dat nauwelijks kon zien.

Eerste keer wassen van de nieuwe aanschaf vond ik vooral spannend. Je komt altijd weer dingen tegen die je niet had gezien. Mijn zwager heeft een Talisman in een wat eenvoudigere uitvoering, dan is het van binnen niet zo’n verwennerij. Infotainment ook tergend traag en achterhaald. Jammer dat zoiets een auto snel doet verouderen.

Het scheelt dat je de infotainment bij Renault relatief eenvoudig kan vervangen. Maar als je een gek bent van 'OEM' dan is het systeem wel wat jammer ja. Ook jaren geleden al trouwens.

Qua wassen vind ik het vooral mooi achteraf. Tijdens het wassen vraag ik me net als Elco af welke gek toch al die vouwen en hoeken heeft bedacht. Of die geinige luchttunnel in de voorbumper van de BYD. Krijg je bijna niet schoon als daar echt iets in gaat zitten hoor.

Kleine update vanuit een warm Luxemburg. Heerlijke rit gehad, op sportstand zodat de bak vlot koppelt ipv wat meer slip toestaat voor comfort. Dat is sowieso het grote verschil met de GT205. De Talisman is echt een kilometervreter. Van de caravan merk je derhalve weinig. Lekker 110 door DL en de heuveltjes het trage vervoer voorbij.

Rlink2 is inderdaad verouderd. Geprobeerd via de DevelopersMode AndroidAuto te activeren, maar hij weigert de aanpassingen op te slaan. Er is eerst een firmware update nodig daarvoor.

Interieur is leer/stof, oorspronkelijk komt de auto ook uit Denemarken meen ik. Als Intens in ieder geval ramvol op panodak na.

Al met al top om zo even van auto te ruilen. Mis alleen het 'instant koppel' van de EV. De enorme ruimte is wel heerlijk. 'Net een limo hier achterin papa' zei de oudste (11). De vijf uur reistijd vloog voorbij.

Mhmx1H8.jpeg

YoqDZ2N.jpeg

Ahja Zweden was het. De eigenaar had ook 5 jaar fabrieksgarantie erbij genomen, dus dat ging mee over naar NL en scherp aangekocht door familielid..
Inmiddels weet ik 'Tallie' goed te waarderen. Al is ICE wel even wennen tov het instant koppel van de EV. Heerlijk om als ie warm is in Sportstand door te toeren te halen.

De kids ontdekken ook continu nog nieuwe vakjes, handigheidjes, etc. Opvallend vind ik het lage windgeruis. Dat was bij de Megane IV GT meer en bij de acht jaar jongere EV hoor ik het ook meer.

Feit blijft dat het een erg fijne kilometermaker is, en met de caravan heeft ie geen enkele moeite.

Einde week weer huiswaarts na twee heerlijk zomerse weken. Klein spatje regen vanmorgen, maar inmiddels half zonnetje, 24 graden. Prima.

Ja, de Talisman is nog een echte Franse kilometervreter. Helaas ondergewaardeerd waardoor we nu geen goed alternatief meer hebben.

Goede updates (tu)
Ik ben ook wel benieuwd naar de 'recensie' van de Talisman-eigenaar na zijn weken in de e-Megane?
Ah ja goede. Had hem even kort aan de lijn omdat hij er met snellader even niet uit kwam. (Eerst pasje, dan kabel ipv andersom bij AC laden).

In het kort: in de Megane EV passen twee kinderstoeltjes met Isofix en een zitverhoger makkelijker omdat de Isofix verder naar buiten zit. Talisman is uiteraard wel breder achterin, maar kids zitten beter.

Het rijden is verslavend lekker. Geloof dat daar als 2e auto nu zeker een EV zou moeten komen. Talisman kan dan juist aanblijven, want dat missen ze wel, de enorme bak bagageruimte. Drie kids waarvan de jongste nog in een buggy. Tja, dan is het al snel proppen op een dagje uit. Ik vraag me telkens af wat ik nog meer erin kwijt kan. T.o.v. de Megane 4 is het al fors meer ruimte.

Komende zaterdag overigens ook kluszaterdag. De afneembare trekhaak eens monteren onder de EV. (tu)

Ja, de Talisman is nog een echte Franse kilometervreter. Helaas ondergewaardeerd waardoor we nu geen goed alternatief meer hebben.

Een Initiale Paris met de 1.8 TCe225 lijkt me fantastisch. Zeker van na de facelift, of althans met de verbeterde Rlink2 (na juni 2017) zodat AndroidAuto / Carplay werkt. Iets verbeterde bak, goed in zijn spullen. Heerlijk. De vaste lasten houden me tegen, al is lease ook onbetaalbaar aan het worden straks. Maar dat is een discussie voor een later moment.

Geen lease, alleen zakelijk, zakelijk&privé, we gaan het zien.

Eerste keer wassen van de nieuwe aanschaf vond ik vooral spannend. Je komt altijd weer dingen tegen die je niet had gezien. Mijn zwager heeft een Talisman in een wat eenvoudigere uitvoering, dan is het van binnen niet zo’n verwennerij. Infotainment ook tergend traag en achterhaald. Jammer dat zoiets een auto snel doet verouderen.

Bij phase2 was infotainment prima voor elkaar en snel zat. Vanaf 2020 zat er Easy Link in. Daar is weinig mis mee.

Ik had de laatste -letterlijk- instapversie van de Talisman. De crisis uitvoering zeg maar…

Zelfs die had al massagestoel, dualzone climatecontrol, verlichte bekerhouders, in kleur instelbare sfeerverlichting in de cabine, keyless entry etc.
Items die ik nu in een MB van ruim 20K meer niet heb! :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Bij phase2 was infotainment prima voor elkaar en snel zat. Vanaf 2020 zat er Easy Link in. Daar is weinig mis mee.

Ik had de laatste -letterlijk- instapversie van de Talisman. De crisis uitvoering zeg maar…

Zelfs die had al massagestoel, dualzone climatecontrol, verlichte bekerhouders, in kleur instelbare sfeerverlichting in de cabine, keyless entry etc.
Items die ik nu in een MB van ruim 20K meer niet heb! :ROFLMAO:
Heb je dit niet op de Mercedes? dualzone climatecontrol, verlichte bekerhouders, in kleur instelbare sfeerverlichting in de cabine, keyless entry etc.

Waar is het verslag van de montage van de haak?

Tja... Iets met (priori)tijd ... Drukke weken zo na de vakantie met werk, kids (oudste gestart op het voortgezet), famliie, vriendin, etc. Maar, inmiddels werd het wel tijd voor een trekhaak-montage update én duidelijkheid over de resterende looptijd van Meggie.

Zoals gezegd werd het een lekkere klus zaterdag om de afneembare Brink-trekhaak te monteren. Vrijdagavond eigenlijk al begonnen met het nodige demontagewerk. Achterwielen eraf, wielkuip-isolatie los, binnenwerk in de bagageruimte diverse clipjes en schroefjes los en ook de bumper er nog afgetrokken. Even spannend, want hoewel we ervan overtuigd waren dat er geen schroefjes meer in zaten, was het spannend toch nog wat lomper te trekken aan de bumper.

55503270905_81b2bef48d_b.jpg

Ook het loskoppelen van wat kabeltjes van alles wat er in de bumper zit (parkeersensoren, dode-hoek radar, GPS-antenne) was niet makkelijk met clips die vooral bedoeld zijn om vast te blijven zitten.

In het kort:
Montagepunten trekhaak is de auto op voorbereid. Alleen even aan beide kanten twee 'stickers' eraf peuteren waar de schroefdraad achter zit.

55502889006_f06e535ab5_b.jpg

Hier monteer je twee forse stalen platen, waaraan de trekhaakbalk komt. Relatief simpel allemaal, al hielp het om vaders met 42 jaar Renault-ervaring erbij te hebben natuurlijk.

55502994753_a5feb04c1d_b.jpg

De elektraset van ECS bleek plug-and-play. Van de doorvoer met rubberen dop, tot stekkertjes erin prikken.

55501887202_bbc9efe2f2_z.jpg
55501887177_9ab7e86d1d_z.jpg

Kind kan de was doen. Al zou ik montage zonder brug afraden om goed overzicht te houden / overal goed bij te kunnen. En het goede nieuws. Programmeren is niet nodig. De auto herkend dat er een stekker is aangesloten en schakelt de parkeersensoren/radar/etc. uit en biedt een 'aanhangwagen-modus' waarbij de achteruitrijcamera opvraagbaar is tijdens het rijden.

55503048364_a8b7aeeb58_b.jpg

Een stukje zaagwerk natuurlijk onder uit de bumper, en daarna de boel weer terugbouwen. Het resultaat is zoals gewenst. De haak haal je binnen enkele seconden eraf, of zet je erop. De 13-polige doos klap je weg en is ook niet meer zichtbaar. Enige wat resteert is een stukje van de montagehuls en het 'oog' waar de breekkabel aan kan.

55503048349_6081632811_b.jpg

55501887182_a190243b74_b.jpg

Al met al, hij zit er strak onder én is al goed gebruikt de afgelopen dagen. Metname met een fietsendrager, maar ook de caravan heeft er even kort achter gehangen om de bedrading te testen en toch even te kijken hoe dat rijdt. Al valt dat niet te zeggen over een paar km. Dankzij het EV-koppel merk je wel bar weinig van wat er achter hangt. De volgende EV moet dus sowieso een hoger trekgewicht hebben.

De combinatie ziet er wel goed uit, technisch geen enkel probleem, helaas op papier mag het niet...
55503048399_c66490efaa_b.jpg

De fietsendrager dan weer wel. Komend weekend een weekendje Scheveningen gepland (Q Zomerfeest) en we nemen twee fietsen mee zodat de auto bij V.d. Valk kan blijven staan. Eens kijken hoeveel wind twee fietsen gaan vangen ;-)

55503048404_ff23d34aa0_b.jpg

Rondje onderhoud
Verder heeft Meggie het jaarlijkse bezoek aan de dealer gebracht voor:
- Reguliere onderhoud, incl. vervanging 12v accu (voorgeschreven). Daarnaast zijn alle vier de banden vervangen na toestemming leasemij. Met het oog op de herfst/winter zou het krap worden met de all-seasons qua voldoende profiel. Daarnaast stond de eerste APK gepland en waren twee banden net wel/niet op de 1,6mm.
Daarnaast is het aircosysteem gereinigd omdat ik die vond stinken.

Inmiddels staat er 111.000 km op de klok. Hoeveel komt daar nog bij?!?

Jaartje te gaan
Er was bij mij nog altijd wat onduidelijkheid wanneer Meggie nou uit de lease gaat. Maak ik de 60 maanden vol? Geldt de bijtellingskorting 60mnd na DET? En wat gebeurt er dan na 1 september 2027?

Ik vond in de MyAthlon en FleetPack-portal dat de leasetermijn op 53 maanden staat. Vreemd...
Vanmorgen wagenparkbeheer benadert en aangegeven dat ik prima september 2027 een nieuwe vierwieler wil gaan rijden omdat ik dan nog net een stukje bijtellingsvoordeel mee pak in 2027.

Antwoord duurde niet lang. Ze gaan inderdaad maart 2027 de bestelportal open zetten, want Meggie gaat er per 1 september 2027 uit. Exact dus over een jaar. En dat betekent concreet dat de zoektocht in het nieuwe jaar concreter gaat worden. Zin in, maar de Megane bevalt stiekem zo goed dat ik het nu ook al weer jammer vind...

Niettemin, méér dan genoeg ontwikkelingen hier. Voorlopig nog lekker kilometers zoefen en bedenken welke harde eisen er zijn voor een opvolger en of ik überhaupt wil blijven leasen. Iets voor de komende tijd om over na te denken, ervaringen te lezen, en vooral lekker tijdens het kilometers maken te kijken wat er zoal op de weg rijdt.

Wie weet komt er een facelift/ update met meer trekgewicht... zag het bij de Scenic nog niet, wel meer rijbereik.
Ik heb ook weleens gehoord van het laten verhogen van het trekgewicht. Maar of dat nu verstandig is, geen idee.

Haal je dan de trekhaak er einde lease weer onderuit? Lijkt me anders zo’n desinvestering.

Er is zoveel meer keus nu in elektrisch mét trekgewicht. Zoektocht is het leukste deel van de lease. :p

Zonde, om zo’n gat en ‘ding’ in je auto te hebben voor een caravan die je maar een paar keer per jaar gebruikt. Mag dit echt zomaar van de wagenparkbeheerder?

Goed verslag. Voor onder de 25k is zo'n gebruikte Megane echt heel interessant. Fijne EV, niet te groot, beetje trekgewicht.

Wie weet komt er een facelift/ update met meer trekgewicht... zag het bij de Scenic nog niet, wel meer rijbereik.
Ik heb ook weleens gehoord van het laten verhogen van het trekgewicht. Maar of dat nu verstandig is, geen idee.
Ik zag de facelift idd, en de Scenic is zeker interessant. Maar dat trekgewicht wat hoger had het nog wel wat makkelijker gemaakt. Aan de andere kant, de Talisman staat ook ter beschikking als het agenda-technisch te regelen is. En dan heb ik het nog niet over de vakantieplanning aan de kant van de vriendin met kids.

Haal je dan de trekhaak er einde lease weer onderuit? Lijkt me anders zo’n desinvestering.

Er is zoveel meer keus nu in elektrisch mét trekgewicht. Zoektocht is het leukste deel van de lease. :p
Ja, trekhaak gaat er dan weer onderuit en raak ik vast wel kwijt. Wellicht zelfs incl. aanbod van monteren.
En inderdaad, de zoektocht begint wel te kriebelen...

Zonde, om zo’n gat en ‘ding’ in je auto te hebben voor een caravan die je maar een paar keer per jaar gebruikt. Mag dit echt zomaar van de wagenparkbeheerder?
Akkoord van de leasemaatschappij dat ik de trekhaak mocht monteren én demonteren voor het inleveren van de auto onder de voorwaarde dat er geen zichtbare schade aan de auto zou zijn. En dat zit dus wel goed. En als dat gat (wat je niet ziet, tenzij je op de grond ligt) een probleem is bestel ik wel een nieuw stukje plastic.

Ik heb de trekhaak inmiddels overigens in enkele weken al vijf keer gebruikt. Vooral met de fietsendrager en aanhanger.

Goed verslag. Voor onder de 25k is zo'n gebruikte Megane echt heel interessant. Fijne EV, niet te groot, beetje trekgewicht.
Ontzettend fijne EV met goede looks. Relatief ligt voor de wegenbelasting. Ergens het overwegen waard om hem privé over te nemen, maar dan moet ik ergens budget vandaan zien te halen. Geen idee wat ie t.z.t. nog moet kosten met zo'n 145k op de klok.

Al met al, ik zal eens gaan nadenken over welke eisen er zijn, welke wensen, en dit keer is het serieus om verder dan de Renault-stal te kijken omdat het uiteindelijk ook gaat om relatief lage bijtelling. Moet een auto vol in de opties zitten, of moet het noodzakelijke erop zitten? Keuzes te over.

Vliegen gaan we in november doen, lekker zonder de vier kids. :LOL:

Als je bent opgegroeid met kamperen blijft een camping ontzettend leuk. De caravan is er toch al en ik hoef niet zo nodig meer naar Zuid Frankrijk en 16 uur rijden. Luxemburg was helemaal prima, mede door het mooie weer natuurlijk...

Niet dat kamperen zo ontzettend goedkoop is. Ik betaalde voor 12 nachten ook 1500,- voor een 'deluxe' kampeerplek. Lees: met wateraansluiting en rioolaansluiting.

Om toch al een beetje het over een zoektocht te hebben. Zijn er inmiddels meer merken die keyless hanteren zoals Renault dat doet? Dus weglopen bij de auto en hij gaat vanzelf op slot / ontgrendeld bij het aan komen lopen?

Stond bij de super vanmiddag naast een EV5. Best een forse auto.

Om toch al een beetje het over een zoektocht te hebben. Zijn er inmiddels meer merken die keyless hanteren zoals Renault dat doet? Dus weglopen bij de auto en hij gaat vanzelf op slot / ontgrendeld bij het aan komen lopen?

Zijn er auto's die dat niet doen?
Zo gaat het toch bij elke auto? Bij mijn Mini (en dus BMW) werkt het zo, en zelfs beter dan bij Renault - waar ik nog wel eens heb dat je aan het handvat trekt, maar het systeem later is en je moet wachten tot hij open gaat.

Genoeg auto's hebben nog geen keyless entry! Er zijn ook genoeg mensen die het niet willen hebben ivm potentiele diefstalgevoeligheid. 'Mijn Renault' sprong vrij vlot alweer op de slaapstand en diende je eerst bij de handel iets aan te raken om daarna te ontgrendelen.

….
Niet dat kamperen zo ontzettend goedkoop is. Ik betaalde voor 12 nachten ook 1500,- voor een 'deluxe' kampeerplek. Lees: met wateraansluiting en rioolaansluiting.
….

Stond bij de super vanmiddag naast een EV5. Best een forse auto.
Wow. Ik betaalde voor de laatste twee weken van de vakantie op de Landal- camping de helft.

Die EV5 vind ik ook goed smoelen qua proportie. Is een kloeke bak.

Mijn Capri gaat keyless open bij naderen en op slot bij weglopen. Is in samenwerking met VAG, dus die hebben dat wellicht ook.
Je kan het ook allemaal instellen, of je keyless wil of niet.
Maar m'n Zoë had dat ook al. Focus eerder had het enkel met aanraking van de deurhendel. Was ook prima!

Terug
Bovenaan