Met zo'n dik budget valt er voor jou sowieso genoeg te configureren Rembrandt ;-)
Hier toevallig een mail van HR dat de leaseregeling juist wordt aangescherpt. EV was sowieso al verplicht per 1-1-2025, maar daarnaast mag de luxe eigen bijdrage niet meer over 60 maanden worden uitgesmeerd, maar over de standaard 36. I.c.m. een niet heel ruim leasebudget wordt het dus allemaal wat prijziger. Volle bak 22% bijtelling, en daar gaat je netto maandelijkse storting ;-)
Maar, Meggie mag de 5 jaar vol maken, dus ik heb gelukkig nog even. Beetje rondklikken kan natuurlijk wel altijd. Er schijnt van de Scenic nog een sterkere versie te komen. Eigenlijk wil ik niet inleveren op acceleratie (7,3), maar wel meer ruimte, hoger trekgewicht, en goede looks. Google-integratie is briljant.
Maar goed, t.z.t. is er vast nog veel meer keuze op de markt. Meteen het bruggetje dan maar naar het gebrek aan trekgewicht, en überhaupt een trekhaak, op Meggie EV. Vandaar wilde ik de caravan uit de stalling hebben. Gezien de Captur II nog met de ouders in Zuid-Frankrijk is, en de Talisman Estate Te200 van mijn jongere broer (nog) geen trekhaak heeft werd auto nummer twee, een Clio II 1.6-16v geslachtofferd. Ruim 2 ton op de klok, loopt feilloos, eerste koppeling nog ... ... ...
Nee hoor, niks aan de hand. Vooruit, op papier mag de Clio II 1200kg trekken, en op papier mag de caravan 1280kg wegen (ooit teruggekeurd door vorige eigenaar). Maar zo uit de stalling zal ie niet meer dan 1100 kg wegen. Kortom, ging prima voor dat kleine ritje:
En zo staat huis 2 van mezelf (paar maanden terug al overgeschreven), nu bij huis 1 welke sinds vrijdagochtend van mezelf is. En de financierende bank ;-)
Fijn, maar ook even confronterend om weer in de caravan te zijn, wetende dat ik nu alleen aan de lat sta om alles erin te stoppen wat mee moet voor een geweldige zomervakantie. Ach, het went vanzelf.
Daarnaast, wanneer de kinderen drie weken naar Kroatië zijn met de ex en haar ouders, nog een roadtrip aan het plannen met de EV. Luxemburg, Vogezen, Reims, Ardennen. Lekker simpel met een tentje, gasbrandertje, twee stoelen, een tafeltje, etc. Back to basics. Alleen dat laden nog eens goed uitpluizen, want waar hier op elke straathoek een laadpaal staat, is daar in Noord-Frankrijk / Zuid België zéker geen sprake van...