Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Helaas kan ik vanuit deze kant van de oceaan weinig betekenen, anders dan een bijdrage leveren aan het benzinegeld.

Ja…eh….ik kan niet twéé caravans erachter hangen. :ROFLMAO:
screenshot_20180624_183251_948cbfbefbd21c1aafdce84df519c08fe45504b5-jpg.870442

Mijn eigen combi is 12,5 meter. Dus daar de caravan van Adinsx nog achter hangen……..
Wordt toch twee keer rijden dan. Op zich ook geen probleem, hoor. :p

Mooi dat -ie verkocht is en niet mooi dat -ie verkocht is, beetje paradoxaal. Maar hopelijk is de nieuwe eigenaar inderdaad een goed baasje. En dat je die caravan op z'n plek krijgt, daar twijfel ik niet aan (y)

Dank allen, hartverwarmend hoewel ik slechts een deel fysiek ken, de rest digitaal. Toch mooi.
En ja die hut op zijn plek krijgen gaat wel goedkomen. Eerst eens kijken of die inderdaad te behouden is, want hoogste prio is uiteraard de stenen hut behouden. En gezien ook hier de woningprijzen nogal gestegen zijn moet er behoorlijk wat extra gefinancierd worden. Maar goed, eerste signalen staan op groen gelukkig.

En ja, de rode rakker blijft lekker de boel opvrolijken op de oprit, al staat ie er wat eenzaam bij. Toch maar eens een cabriootje scoren t.z.t. als de boel op de rit is ;).

Dank allen, hartverwarmend hoewel ik slechts een deel fysiek ken, de rest digitaal. Toch mooi.
En ja die hut op zijn plek krijgen gaat wel goedkomen. Eerst eens kijken of die inderdaad te behouden is, want hoogste prio is uiteraard de stenen hut behouden. En gezien ook hier de woningprijzen nogal gestegen zijn moet er behoorlijk wat extra gefinancierd worden. Maar goed, eerste signalen staan op groen gelukkig.

En ja, de rode rakker blijft lekker de boel opvrolijken op de oprit, al staat ie er wat eenzaam bij. Toch maar eens een cabriootje scoren t.z.t. als de boel op de rit is ;).
Als eerste sterkte en succes met een weg te vinden in deze moeilijke periode.

Alles Komt uiteindelijk weer goed.

Mooi dat je iemand hebt gevonden voor de Megane! Nu hopen dat alles met het huis goed geregeld kan worden.

Mocht je tegen de tijd geen auto hebben om hem naar de achterhoek te brengen wil ik het wel voor je doen geen probleem aanbod blijft staan. ;)

Ik moet er wat caravans bij gaan kopen geloof ik om al het aanbod aan te kunnen... Meest ideaal voor de toekomst is de zomervakantie niet tegelijk met een collega (die nog net een benzineauto kon kiezen eind 2024) laten vallen. Kan hij weer even van een EV genieten, en ik de hut over de landsgrenzen trekken.

Optie B; Kijken of ik vervroegd vanwege privé-omstandigheden van leaseauto kan ruilen. Maar... een Model Y zie ik zéker niet zitten. Daarnaast is de fiscale waarde van Meggie relatief laag (import als simpele uitvoering blijkt) en 2022 bijtellingspercentage. Dus nee, geen optie B.

Optie C: De Talisman Estate TCe200 van broertje gezamenlijk van een trekhaak voorzien én de vakanties niet tegelijk laten lopen.
Fijn dat het verkopen toch gelukt is. Gelukkig heb je nog een bloedmooie rode Renault.

Precies, en daarom: nog maar even wat plaatjes om de boel toch wat op te fleuren...

Het is eenzaam op de oprit:
BfYEHdp.jpeg

Maar vandaag nog vrij (carnaval / voorjaarsvakantie) dus terwijl beide dochters lekker in de wijk aan het spelen waren de tijd genomen om er een handwasje tegenaan te gooien. Doet hem goed, zéker met de zon weer op de lak:

8ArGbZe.jpeg

Yo2j3By.jpeg

Optie C: De Talisman Estate TCe200 van broertje gezamenlijk van een trekhaak voorzien én de vakanties niet tegelijk laten lopen.
Dat lijkt me een heel pragmatische oplossing. Heeft je broertje ook een caravan? Je zou het ook kunnen combineren en na elkaar gaan op dezelfde camping.

De titel van het topic krijg ik niet aangepast, maar... Vanmorgen de GT205 definitief uitgezwaaid toen ie mee mocht met zijn nieuwe eigenaar. Aan animo op de MP-advertentie was er geen gebrek, maar het blijft altijd even 'gedoe' natuurlijk met filteren wie serieus is, en wie niet. Uiteindelijk nog wel iets in prijs gezakt, maar de GT205 krijgt een fijn nieuw baasje in het westen van het land.

Al met al, vinkje op de to-do-list erbij, en er gaan er nog velen volgen. Het topic zal de komende maanden dan ook wat in slaap sukkelen op auto-gebied. Tegen de zomervakantie tijd weer wat opleven, want hoe krijg ik de caravan (die ik behoud) op de camping in de Achterhoek? Dat gaan we nog ontdekken ;)
Mag ik vragen of het veel tijd/moeite heeft gekost om je auto te verkopen? Ik rijd momenteel exact dezelfde GT, ook qua opties etc. en neig er sterk naar om ook de overstap te maken naar E-Tech. Twijfel of ik eerst een poging ga doen om deze zelf te verkopen of ga informeren wat inruil doet.

Bij mijn vorige ervaring met een wat duurdere auto particulier verkopen viel het wat tegen qua animo.

Een mooi 'trapje' van dit topic Aaron. De ex (de vierwieler) is eergister nog gespot op de A12 in Rijswijk. Niet door mijzelf, maar de auto is vrij bekend gebleken inmiddels dus tja, dan krijg je ineens van een vreemde een bericht :)

YN2Olx8.jpeg

Ik was de auto denk ik met vier weken kwijt? Maar ik had hem heel scherp qua prijs neergezet. Uiteindelijk ook nog wat gezakt in prijs zelfs, want het geld ging toch naar de inmiddels ex-partner. Ik denk dat je hem redelijk goed zelf kan verkopen, omdat C-segment stations met dit vermogen en goede looks (zit ie goed in de opties?) best aantrekkelijk zijn.

Kleine topic-update dan maar:
Meeste papierwerk is klaar, officieel alleenstaand en co-ouderschap en ook de bank is inmiddels akkoord met de financiering van de gehele toko + uitkoop ex-partner. Lang leve de overstap ruim twee jaar terug naar een andere werkgever en daarbij bedongen voorwaarden. Anders was het onbetaalbaar geworden. Al is het ook nu even minderen in de maand, de huizenprijzen zijn ook hier fors gestegen en daarmee de uitkoop...

De GT mis ik zo nu en dan nog wel eens, uiteraard nu het zomerseizoen eraan komt. Caravan uit de stalling halen en straks naar de camping is toch even wat geregel. Jammer dat de Electric maar 900kg mag trekken. Meer kan ie met gemak aan, maar anders schroefde ik er volgende week nog een trekhaak onder als de lease er akkoord mee is. Volgende EV moet dus minimaal 1300kg trekgewicht hebben. Wat zou zo'n A390 mogen trekken? :cool:

Vandaag deze nog maar even geschoten. Blijft toch leuk zo'n R5, maar niet praktisch als hoofd / enige auto.
5tWr4Lp.jpeg

Wat een gedoe. Hopelijk vind je een manier om je er zo goed mogelijk doorheen te slaan. En de 5: Nu een paar keer gezien, maar geel met zwart dak blijft mijn favoriete kleur.

Jammer dat het gaat, maar zo gaat het. Sterkte daarmee, over een poosje is alles mooier en tot die tijd gewoon maar doorgaan.

Goed om een bericht te lezen, en dat alles er redelijk snel door heen is gegaan. De meiden voorop, veilig en plezierig thuis bieden.

Vervelende situatie zeg. Hopelijk breken er nu betere tijden aan voor jou en de kinderen . Fijn dat je wel kunt blijven wonen.
Kun je de Megane niet omruilen voor een ouderwetse Estate met benzinemotor?

Er is een knoop doorgehakt. Met daarna voor beide een nieuwe start. Daarvoor is het vaak vervelend en ingewikkeld. Ik weet niet wat lastiger is voor kinderen, een huis met ouders die elkaar negeren of ruzie maken of 2 huizen waar liefde is.

Blij dat je alles nu hebt kunnen afwerken! En nu werken aan een nieuwe (door) start. Mooi inderdaad die 5, in donkerblauw/ aubergine is hij trouwens ook goed om te zien.

Vervelende tijd, gelukkig kun je in je huidige woning blijven. Hopelijk gaat het nu beter.

Je ziet dat caravan bouwers steeds meer letten op het gewicht.
Bijvoorbeeld een LMC E: dero, Sterckeman 366 of Caravalair 366, of een compacte caravan van Trigano kan de Renault Megane prima trekken.
En anders kun je natuurlijk een auto lenen of huren.

Dank allen. De boel weer op de rit hebben gaat nog een tijdje duren, want het is vooral de stilte in huis wat wennen is. Geweldige week gehad met de jonge dames, maar sinds einde middag zijn ze weer een weekje bij hun moeder.
Inmiddels de was weer klaar, huis schoon, boodschappen gedaan dus ga morgen Meggie maar eens verwennen met een klei/wax-rondje. Komende week Veendam, Groningen en Brussel op het programma staan. Mooi wat kilometers te maken dus.

M.b.t. de auto voor de caravan.
De Captur van mijn ouders heb ik gestrikt begin juli om de caravan op de camping in de achterhoek neer te zetten. De EV gaat meteen mee. Heb ik meteen wat opbouw-hulp.
Enige dingetje is het ophalen van de caravan uit de stalling, dan zijn de oudjes incl. Captur (net als nu) nog in Zuid Frankrijk. Maar ook dat komt goed.

Onhandig is het wel, een auto zonder trekhaak / genoeg trekgewicht. Komt in de toekomst vast een oplossing voor.

Vervelende situatie zeg. Hopelijk breken er nu betere tijden aan voor jou en de kinderen . Fijn dat je wel kunt blijven wonen.
Kun je de Megane niet omruilen voor een ouderwetse Estate met benzinemotor?
Nope, EV plicht hier qua lease. En daarmaast wil ik EV blijven rijden. Kan hooguit switchen naar een andere, maar met deels 16% bijtelling is Meggie juist interessant.

Directe collega heeft een Kia Ceed station en als we niet tegelijk op vakantie zijn zouden we drie weken kunnen wisselen. Maar hmm, nee vind ik ook niet wat.

Dit jaar sowieso dicht bij huis. Daarna zien we wel. Zuid Frankrijk, Italië staan sowieso op het programma ipv weer Kroatië ;)

Stuur even een berichtje wanneer je in Groningen bent, probeer ik thuis te werken doen we even een koffietje, en als het later is gooien we de BBQ aan

Stuur even een berichtje wanneer je in Groningen bent, probeer ik thuis te werken doen we even een koffietje, en als het later is gooien we de BBQ aan
In plaats van een BBQ werd het zelf opgemaakte pizza, maar het ritje in de geweldige C3 staat me het meest bij Gert ;-). Dank nogmaals voor de enorme gastvrijheid van je gezin.

Meggie verdient inmiddels wat extra liefde, maar gezien de drukte met andere dingen moet hij nog even wachten. Veendam / Groningen en een dag Brussel vorige week waren wel goed voor de zakelijke kilometers. Bijna 70.000 km op het klokje staan wat uiteindelijk mee valt in 2 jaar en 3 maanden. Wel bijna op de helft bedenk ik me net van het contract qua tijd. Héél stiekem, in het licht van een caravan kunnen trekken, ook al eens Carbase gefilterd op EV's met wat hoger trekgewicht, afdoende range, etc. Dan ook nog betaalbaar en er blijft nog niet heel veel keus over...

Maar laten we vooral nog maar niet over een opvolger beginnen. Geeft alleen maar pagina-vulling ;-)

Nou, met nog anderhalf jaar (afgerond) aan resterende duur kan ik me voorstellen dat je zo nu en dan eens gaat proefrijden ;)

Met zo'n dik budget valt er voor jou sowieso genoeg te configureren Rembrandt ;-)
Hier toevallig een mail van HR dat de leaseregeling juist wordt aangescherpt. EV was sowieso al verplicht per 1-1-2025, maar daarnaast mag de luxe eigen bijdrage niet meer over 60 maanden worden uitgesmeerd, maar over de standaard 36. I.c.m. een niet heel ruim leasebudget wordt het dus allemaal wat prijziger. Volle bak 22% bijtelling, en daar gaat je netto maandelijkse storting ;-)
Maar, Meggie mag de 5 jaar vol maken, dus ik heb gelukkig nog even. Beetje rondklikken kan natuurlijk wel altijd. Er schijnt van de Scenic nog een sterkere versie te komen. Eigenlijk wil ik niet inleveren op acceleratie (7,3), maar wel meer ruimte, hoger trekgewicht, en goede looks. Google-integratie is briljant.

Maar goed, t.z.t. is er vast nog veel meer keuze op de markt. Meteen het bruggetje dan maar naar het gebrek aan trekgewicht, en überhaupt een trekhaak, op Meggie EV. Vandaar wilde ik de caravan uit de stalling hebben. Gezien de Captur II nog met de ouders in Zuid-Frankrijk is, en de Talisman Estate Te200 van mijn jongere broer (nog) geen trekhaak heeft werd auto nummer twee, een Clio II 1.6-16v geslachtofferd. Ruim 2 ton op de klok, loopt feilloos, eerste koppeling nog ... ... ...

Nee hoor, niks aan de hand. Vooruit, op papier mag de Clio II 1200kg trekken, en op papier mag de caravan 1280kg wegen (ooit teruggekeurd door vorige eigenaar). Maar zo uit de stalling zal ie niet meer dan 1100 kg wegen. Kortom, ging prima voor dat kleine ritje:

bc4yFrC.jpeg

En zo staat huis 2 van mezelf (paar maanden terug al overgeschreven), nu bij huis 1 welke sinds vrijdagochtend van mezelf is. En de financierende bank ;-)

DuGFOJY.jpeg

Fijn, maar ook even confronterend om weer in de caravan te zijn, wetende dat ik nu alleen aan de lat sta om alles erin te stoppen wat mee moet voor een geweldige zomervakantie. Ach, het went vanzelf. ;)

Daarnaast, wanneer de kinderen drie weken naar Kroatië zijn met de ex en haar ouders, nog een roadtrip aan het plannen met de EV. Luxemburg, Vogezen, Reims, Ardennen. Lekker simpel met een tentje, gasbrandertje, twee stoelen, een tafeltje, etc. Back to basics. Alleen dat laden nog eens goed uitpluizen, want waar hier op elke straathoek een laadpaal staat, is daar in Noord-Frankrijk / Zuid België zéker geen sprake van...

I.c.m. een niet heel ruim leasebudget wordt het dus allemaal wat prijziger.
Mocht je ooit iets anders overwegen, stuur maar een DM. Dan draag ik je wel voor bij mijn werkgever. Erg goede arbeidsvoorwaarden en een leuke club mensen.

lleen dat laden nog eens goed uitpluizen, want waar hier op elke straathoek een laadpaal staat, is daar in Noord-Frankrijk / Zuid België zéker geen sprake van...
Hebben ze het daar niet meer gecombineerd met de grotere supermarkten/hypermarchés? Viel me althans op toen ik een tijd terug daar in de buurt was. Bij bijna iedere hypermarché stonden ook snelladers van het eigen merk. Geen idee of ze ook goed werkten.

Ik zie het al: je gaat zo’n Clio kopen en laat de caravan nog 80kg terug keuren!
Voor even uit de stalling halen lijkt het me prima. Voor een lange vakantierit zou ik het niet doen.
Auto is gewoon te licht voor een 1200kg caravan.

Dan zou ik het eerder aandurven om de Megane ervoor te zetten…….maar dat mag niet.
Blijf het gek vinden, die lage trekgewichten van de huidige elektrische auto’s.
Ik hoop voor jou dat dat de komende tijd nog gaat veranderen.

Blijf het gek vinden, die lage trekgewichten van de huidige elektrische auto’s.
Is aardig afhankelijk van merk, model en modeljaar soms. De BYD Sealion 7 die ik in bestelling heb staan mag 1500kg trekken. Dat is voldoende. ID.7 GTX mag inmiddels 1400kg trekken, ook voldoende. Renault blijft wat achter.

Als ik het zo lees zit die ID-7 er bij Adinsx niet echt in qua budget.
Voorlopig is het hogere trekgewicht nog voorbehouden aan de topversies met AWD (VW, Kia) en dan heb je dure auto’s met overbodige (vierwiel-)techniek en vermogen.

Terug
Bovenaan