Advies gevraagd: Peugeot e-2008 bj2022

Marisely

Startmotor
Ik heb een een elektrisch Peugeot 2008 op het oog bj 2022. Kost net iets meer dan 14k en heeft 80.000 km gelopen.
Ik lees echter zoveel ellende over de pure tech motor. Ergens anders heb ik gelezen dat de problemen daarmee met name de modellen tot 2020 betreft.
Is dit een redelijk bedrag en is deze auto inderdaad zo onbetrouwbaar als dat er gezegd wordt?
Ik heb een alternatief op het oog, Nissan juke uit 2020 met 105k op de loper. Benzine motor. Die kost echter ruim 17k.

Kan iemand hierin adviseren?

"Een PureTech motor is een type benzinemotor ontwikkeld door Peugeot, Citroën en DS Automobiles (voorheen PSA Group, nu allemaal onderdeel van Stellantis)."

Die zit niet in een elektrische Peugeot!

"Een PureTech motor is een type benzinemotor ontwikkeld door Peugeot, Citroën en DS Automobiles (voorheen PSA Group, nu allemaal onderdeel van Stellantis)."

Die zit niet in een elektrische Peugeot!

Dankje wel voor de correctie.
De vraag of dit dan een nette auto is, blijft.

De Peugeot zit overigens in Surhuisterveen.
Ik kom zelf uit Rotterdam. Best ver dus.
Hoe kan ik zo snel mogelijk een aankoopkeuring laten doen voordat ik erheen ga. Iemand tips? Het liefst uiterlijk woensdagochtend want ik zit nu al zonder auto.
De Peugeot dealer heeft pas vanaf 6 november weer plek.

Ik zie er 1 te koop staan en die kost bijna 15k. Geef iets meer uit en ze staan te koop in Den Haag

Wat is iets meer?
Een automaat is voor mij een must. De goedkoopste kost dan bijna 17k. Ik vind 2000-2500 euro niet weinig.
Ik heb hem nu toch maar gekocht zonder de aankoopkeuring. Alleen een nieuwe apk die 2 jaar geldig is. De verkoper gaf dat als alternatief aan maar hij was ook gewoon bereid om de auto te laten keuren voor aankoop.
Aangezien ik nu zonder auto zit heb ik maar de apk gedaan.
Heb ik nu een groot risico genomen?

Is de auto die je op het oog hebt nu een elektrische of 1 met de 1.2 Puretech?

Edit, ik denk dat het om deze gaat

Vrij basic uitvoering met het kleine navi scherm en analoge tellers. Verder ken ik deze auto's niet echt.. Lijkt me erg goedkoop voor bouwjaar en kilometers

Laatst bewerkt:
Is de auto die je op het oog hebt nu een elektrische of 1 met de 1.2 Puretech?

Edit, ik denk dat het om deze gaat

Vrij basic uitvoering met het kleine navi scherm en analoge tellers. Verder ken ik deze auto's niet echt.. Lijkt me erg goedkoop voor bouwjaar en kilometers
Ow dat van de analoge tellers had ik niet eens gezien. Ik dacht juist dat het een wat betere uitvoering was vanwege de lederen bekleding. Al het andere wat ik voorbij zag komen had namelijk stoffen bekleding

Ow dat van de analoge tellers had ik niet eens gezien. Ik dacht juist dat het een wat betere uitvoering was vanwege de lederen bekleding. Al het andere wat ik voorbij zag komen had namelijk stoffen bekleding

Dit leer is overigens kunstleer / nepleer, of zoals de marketingjongens het graag noemen; vegan leer. verder is het een vrij kale uitvoering, ik vermoed een active-pack gezien het ontbreken van dakrails, waarschijnlijk ook geen achteruitrij camera of keyless entry, maar de meest essentiële zit er wel op en daar is de prijs dan toch ook naar toch?

Overhaast snel een auto kopen lijkt mij nooit een goed idee overigens, op de boordlader na (zit verlengde garantie / coulance op) zijn het geen verkeerde auto's. Mijn schoonzus heeft hem 3 jaar gehad, was wel blij dat ze hem weer kon inleveren, maar dat had met name met de beperkte actieradius te maken en niet met de auto zelf , die heeft het 3 jaar probleemloos gedaan

Hopelijk zijn er voldoende laadpunten beschikbaar en heb je al een laadpas aangevraagd?

Heb ik nu een groot risico genomen?

grootste risico die je hebt genomen dat je een auto hebt gekocht die helemaal niet bij jou past. niet fijn vind rijden, niet lekker uit komt met actieradius. geen of niet laadpunten, of heb je (een mogelijkheid tot) een eigen laadpaal?
Je moet ook zomaar het stuurtje en bediening van de auto fijn vinden (vind ik in de E-2008 echt niet prettig).

de auto zelf is niets mis mee voor dit geld. rij je niet al te veel kilometers en kun je op eigen plek laden of heb je in de straat altijd voldoende laadplek en vind je de auto fijn rijden, hecht je niet al te veel aan de infotainment, dan kan dit een prima keuze zijn. neem aan dat je wel een jaartje (bovag) garantie hebt?

ik zou zelf eerder (als het elektrisch moet zijn) voor de technisch exact gelijke mokka gaan. voor het zelfde geld meer luxe (en niet dat gekke stuurtje) ;) zoiets

Laatst bewerkt:
Wat is iets meer?
Een automaat is voor mij een must. De goedkoopste kost dan bijna 17k. Ik vind 2000-2500 euro niet weinig.
Ik heb hem nu toch maar gekocht zonder de aankoopkeuring.
Wat heb je nu eigenlijk gekocht?
Je begint over een EV, maar vermeld een Puretech motor en nu praat je over een automaat? Is het nu wel of niet een EV? Beetje warrig allemaal.

Dit leer is overigens kunstleer / nepleer, of zoals de marketingjongens het graag noemen; vegan leer. verder is het een vrij kale uitvoering, ik vermoed een active-pack gezien het ontbreken van dakrails, waarschijnlijk ook geen achteruitrij camera of keyless entry, maar de meest essentiële zit er wel op en daar is de prijs dan toch ook naar toch?

Overhaast snel een auto kopen lijkt mij nooit een goed idee overigens, op de boordlader na (zit verlengde garantie / coulance op) zijn het geen verkeerde auto's. Mijn schoonzus heeft hem 3 jaar gehad, was wel blij dat ze hem weer kon inleveren, maar dat had met name met de beperkte actieradius te maken en niet met de auto zelf , die heeft het 3 jaar probleemloos gedaan

Het is inderdaad de active pack volgens mij.
Keyless entry zit er bij. Ik kon zo even niet terugvinden of het ook een achteruitrijcamera heeft. Parkeersensoren stond er wel bij. Volgens Google zou er een achteruitrijcamera zijn maar dat weet ik niet zeker.

Je hebt helemaal gelijk dat overhaast een auto kopen niet goed is. Nadat ik de deal sloot dacht zelf ook oeiii :sneaky:

grootste risico die je hebt genomen dat je een auto hebt gekocht die helemaal niet bij jou past. niet fijn vind rijden, niet lekker uit komt met actieradius. geen of niet laadpunten, of heb je (een mogelijkheid tot) een eigen laadpaal?
Je moet ook zomaar het stuurtje en bediening van de auto fijn vinden (vind ik in de E-2008 echt niet prettig).

de auto zelf is niets mis mee voor dit geld. rij je niet al te veel kilometers en kun je op eigen plek laden of heb je in de straat altijd voldoende laadplek en vind je de auto fijn rijden, hecht je niet al te veel aan de infotainment, dan kan dit een prima keuze zijn. neem aan dat je wel een jaartje (bovag) garantie hebt?

ik zou zelf eerder (als het elektrisch moet zijn) voor de technisch exact gelijke mokka gaan. voor het zelfde geld meer luxe (en niet dat gekke stuurtje) ;) zoiets

Ik heb geen eigen laadpaal. Bij mij in de straat zijn er 2 normale laadpalen en er is ook een snellader om de hoek. In de omgeving zijn er veel meer maar deze zijn in ieder geval voor de deur of op 1-2minuten loopafstand.
Op het werk inde parkeergarage staan er ook een aantal.

volgens de prijslijst is een achteruit rij camera pas vanaf alure. maar kan natuurlijk altijd als losse optie gekozen zijn net zoals de lederen bekleding. maar zoals gezegd, het is geen verkeerde auto, maar het is wel de vraag of elektrisch rijden met en niet al te grote accu wel past bij jou situatie .

Je hebt de auto dus helemaal niet gezien en weet ook niet wat er precies op en aan zit?
Bijzondere move...

Het lijkt voor een E-2008 niet duur, maar zoals gezegd waarschijnlijk ook een kale uitvoering en ook zonder garantie?

Waarom zoveel geld uitgeven en niet eens een proefritje maken?
oh oh, dat is vragen om problemen, als die niet bevalt, kost het een klap met geld als je er weer vanaf wil.

Wel even zorgen dat je een laadpas hebt als je de auto ophaalt. Van Surhuisterveen naar Rotterdam is best een stuk en je weet niet of de auto helemaal opgeladen is als je hem ophaalt.

Wel even zorgen dat je een laadpas hebt als je de auto ophaalt. Van Surhuisterveen naar Rotterdam is best een stuk en je weet niet of de auto helemaal opgeladen is als je hem ophaalt.

zou dan ook zeker vragen of ze de auto in volledig geladen toestand willen afleveren. maar idd zeker alvast een laadpas regelen

Waarom zoveel geld uitgeven en niet eens een proefritje maken?
oh oh, dat is vragen om problemen, als die niet bevalt, kost het een klap met geld als je er weer vanaf wil.

Ik ga sowieso eerst een proefrit maken met de auto en alles goed bekijken. Ik heb nog niet betaald.

Dit type auto ken ik uiteraard wel, in de zin van dat ik in mijn zoektocht er al een aantal bekeken heb en erin heb gezeten. Maar deze specifieke van deze verkoper nog niet.

zou dan ook zeker vragen of ze de auto in volledig geladen toestand willen afleveren. maar idd zeker alvast een laadpas regelen

Ik heb een laadpaal besteld.
Volgens mij zal ik ook dat je ook zonder laadpaal bij de meeste kunt laden. Met zo’n qr code wat er op de laadpaal zit. Maar goed, voor de zekerheid heb ik er tog een aangevraagd bij TAP.

Bij Fastned kun je vaak ook met een betaalpas laden. Betaal je € 40,- en wat je niet gebruikt krijg je later teruggestort!

Ik ga sowieso eerst een proefrit maken met de auto en alles goed bekijken. Ik heb nog niet betaald.

Dit type auto ken ik uiteraard wel, in de zin van dat ik in mijn zoektocht er al een aantal bekeken heb en erin heb gezeten. Maar deze specifieke van deze verkoper nog niet.

Heb je ook al eens gereden met een elektrische 2008, of sowieso een elektrische auto? Want ik zou niet alleen voor een proefrit helemaal naar Surhuisterveen rijden, dat kan je ook dichter bij huis doen. Bevalt een e-2008, dan kan je op zoek naar een exemplaar wat verder bij je past.

De verwarring hier is dat je schreef dat je hem al gekocht hebt...
Ik weet niet hoe bindend de overeenkomst is die je nu hebt met de verkoper.
Check echt heel goed of alles er op zit wat je belangrijk vindt aan opties. Achteraf alsnog wat toevoegen is bij Peugeot niet makkelijk.

Als je al getekend hebt dan maakt het niet uit of je wel of niet betaald hebt.

De actieradius van deze auto is niet best. Een bekend euvel van dit type motor-accu combinatie. In de winter haal je gemiddeld 200 km. Ik hoop dat dit voldoende voor je is.

De Peugeot E 2008 is een prettige auto,
mijn broer heeft het lage broertje een E 208 uit 2022 is er erg tevreden over.
Ze zijn ook efficiënter, en hebben een groter bereik dan de eerste exemplaren.

In 2022 gebruikte Peugeot nog een boordlader van de fabrikant Mahle, die kunnen wel eens kapot gaan. Dan wil die alleen nog laden bij de snellader.
Er zit nu wel een garantie op van 4 jaar.

Interessant, als je een deal sluit maar met de opmerking dat je eerst nog een proefrit wilt maken is volgens mij ook een overeenkomst. Ongeacht of de proefrit bevalt of niet, zolang de verkoper je maar een proefrit laat maken dan zit je eraan vast.

Edit: grammar.

Laatst bewerkt:
De Peugeot E 2008 is een prettige auto,
mijn broer heeft het lage broertje een E 208 uit 2022 is er erg tevreden over.
Ze zijn ook efficiënter, en hebben een groter bereik dan de eerste exemplaren.

In 2022 gebruikte Peugeot nog een boordlader van de fabrikant Mahle, die kunnen wel eens kapot gaan. Dan wil die alleen nog laden bij de snellader.
Er zit nu wel een garantie op van 4 jaar.
De hier getoonde 2008 is nog met de accu can 50kwh. En helaas, daar zie ik geen positieve reacties over het bereik. Dat het een prettige auto is geloof ik direct.

De Peugeot E 2008 model 2022 heeft door het toepassen van een warmtepomp, andere banden en aanpassingen in de transmissie ongeveer 25 km meer bereik dan eerdere versies.
Het bereik wat je in de praktijk haalt is sterk afhankelijk van het gebruik , de snelheid, temperatuur en rijstijl, zoals bij elke auto. Als ik kijk naar ons gebruik dan zal het bereik voor de meeste ritten ruim voldoende zijn.

Gekocht op afstand bij een groothandel, is 20-10-2025 voorzien van een nieuwe APK en gisteren op naam gesteld.
Ze zal er best tevreden mee zijn, en zoniet dan horen we het binnenkort vast wel hier.

Goedemorgen allemaal,

Ik heb de auto opgehaald en het rijdt echt fantastisch. Iemand anders benoemde dat het stuur wat kleiner is, ik vind het kleinere stuur juist prettig. Ik ben zelf maar 1.60m en heb hierdoor beter zicht op de weg.

Ik moest vooral wennen aan het feit dat dit een automaat is en ik altijd handgeschakelde auto’s heb gehad. Maar dat went redelijk snel na een dag of twee rijden.

De auto rijdt veel soepeler en ‘makkelijker’ dan mijn vorige.

Enigste minpunt is het bereik – dat is ca 200km bij een accu van 80-85%. Dat zorgde voor nogal wat stress op de terugweg maar uiteindelijk is het na veel gedoe gelukt om aan de snellader langs de snelweg eventjes op te laden en weer op tijd terug in rotterdam te zijn.

Voor het dagelijks en normaal gebruik zal dit veel minder een issue zijn. Ik rij gemiddeld rond de 400-500km per week, dus dat wordt 2-3x per week opladen. Op het werk kan ik mijn auto in de garage opladen. Dat zou het makkelijkste zijn, maar in de straat bij mij thuis zijn er ook een aantal openbare laadpalen beschikbaar dus ook dat is prima te doen. De tarieven variëren van 0.39 – 0.50 per Kwh.

Verders is de auto APK gekeurd voor de komende 2 jaar en zijn alle onderhoudsbeurten gedaan volgens schema. de volgende onderhoudsbeurt zal begin volgend jaar moeten zijn gezien de km stand en de km die ik gemiddeld afleg.

Veel plezier met de auto. Over de range. Ik heb zelf een EV met een range die nog wat lager is dan die van jou. In praktijk levert dat geen enkel probleem op. Het is even wennen, maar dat komt best goed. De mensen met de grootste range anxiety zijn meestal de mensen die geen EV rijden.

Veel plezier met de auto. Over de range. Ik heb zelf een EV met een range die nog wat lager is dan die van jou. In praktijk levert dat geen enkel probleem op. Het is even wennen, maar dat komt best goed. De mensen met de grootste range anxiety zijn meestal de mensen die geen EV rijden.
Dat hangt toch ook wel erg af van hoe je de auto wil gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld geen zin om elke rit naar mijn familie in het westen een stop te moeten maken om te laden. 200 km zou voor mij te weinig zijn. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar toch ;)

On topic, fijn dat de auto goed bevalt, veel rijplezier!

Dat hangt toch ook wel erg af van hoe je de auto wil gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld geen zin om elke rit naar mijn familie in het westen een stop te moeten maken om te laden. 200 km zou voor mij te weinig zijn. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar toch ;)

On topic, fijn dat de auto goed bevalt, veel rijplezier!
Het is helemaal waar dat het bij je gebruik moet passen, maar vaak worden de problemen groter gemaakt dan ze zijn. Het is echt niet het einde van de wereld om onderweg een keer bij een snellader te moeten stoppen om net genoeg bij te laden om thuis te komen. Gebeurt mij ook (sporadisch, meestal laadt ik op plaats van bestemming) en als het gebeurt kost me dat nooit meer dan 10 tot 15 minuten. Je hoeft hem niet volledig vol te laden. Op vakantie naar Zuid Frankrijk is natuurlijk een ander verhaal, dat is niet aan te bevelen in een EV met kleine range.

Het is helemaal waar dat het bij je gebruik moet passen, maar vaak worden de problemen groter gemaakt dan ze zijn. Het is echt niet het einde van de wereld om onderweg een keer bij een snellader te moeten stoppen om net genoeg bij te laden om thuis te komen. Gebeurt mij ook (sporadisch, meestal laadt ik op plaats van bestemming) en als het gebeurt kost me dat nooit meer dan 10 tot 15 minuten. Je hoeft hem niet volledig vol te laden. Op vakantie naar Zuid Frankrijk is natuurlijk een ander verhaal, dat is niet aan te bevelen in een EV met kleine range.
Inmiddels rijd ik 5 jaar EV en zeker geen enorme afstanden maar ben toch blij dat ik minstens 300 km range heb. Bewust een auto kopen met 200 km range terwijl je 500 km per week rijdt, zoals TS doet vind ik dapper, maar ook gewoon armoe. Een 2008 is een verder een prima auto.

Inmiddels rijd ik 5 jaar EV en zeker geen enorme afstanden maar ben toch blij dat ik minstens 300 km range heb. Bewust een auto kopen met 200 km range terwijl je 500 km per week rijdt, zoals TS doet vind ik dapper, maar ook gewoon armoe. Een 2008 is een verder een prima auto.
Armoe vind ik een beetje een rare/minderwaardige term in jouw reactie. Je hebt het over 500 km per week. Dat is gemiddeld 70 km per dag, woon-werk en prive/recreatief gecombineerd. Waarom zou een actieradius van 200 km dan niet voldoen? Daarnaast kun je niet in iemands portomonnee kijken. Ieder heeft zijn eigen budget en smaak. Misschien zijn bepaalde modellen niet betaalbaar, misschien zijn andere modellen met meer rijbereik niet mooi of comfortabel genoeg waardoor dat model afvalt. Er zijn veel persoonlijke argumenten te bedenken in ieder geval...

Terug
Bovenaan