AI Fotowedstrijd #82 - De moderne Coupé // Zadelsnuiver pakt de eerste plaats!

OER gemaakt door SVF (zonder quotes werkt beter)

Alle 20(!) coupé's op een rijtje:

Grozz

Pjotr

S J 1001

Zonder BMW met Skoda

SVF

Twix

Pink Panther

D E N N I S

Niseko

Harry Cabrio

Guus Leferink

929V6

Zadelsnuiver

Alfista

Gullwing

der Magistrat

Knap Zuur

Jay DoubleYou

MarcusF1

Roadracer

Stemmen kan tot vrijdag 22 mei 20:00 Succes!

1. Zonder BMW, dit is naar mijn idee de perfecte uitvoering van een oud model in een nieuw jasje. Geen opgewarmd lijk met nieuwe koplampen en bumpers maar een echt compleet nieuwe auto en toch direct herkenbaar als de VW SP2.

2. Grozz, van alle inzendingen is dit denk ik degene waarvan de grootste kans bestaat dat 'ie daadwerkelijk gebouwd zou worden. Het is ook gewoon een heel sterk ontwerp en de 508 leent zich prima om "gecoupéficeerd" te worden.

3. Harry Cabrio, blij dat je de Bagheera weer terug hebt gezet want deze verdient echt punten. Ik had wel graag de achterkant en het interieur ook willen zien. Net als de inzending van zonder BMW een hele goede nieuwe twist op een oud ontwerp.

Eervolle vermelding voor de Lancia van Jay DoubleYou, knap hoe je het nieuwe front hebt weten toe te passen (y)

1. Gullwing - “Batman is back in Gotham City”.
2. Zadelsnuiver - zet er gewoon een Ferrari badge op, veel mooier dan het meeste van hun huidige gamma. Of noem em Dino en met een minder exuberant / megalomaan prijskaartje.
3. Harry Cabrio - ik heb een weke plek voor die sympathieke underdog Franse 2+1 zitter, erg mooie reïncarnatie!

Maar hiermee doe je dus de andere deelnemers aan deze fijne wedstrijd eigenlijk tekort, er zaten nog prachtige en/of originele zaken bij (y)

Hoewel het de voor mij perfecte wedstrijd is (wat zeg ik: ik heb hem zelf bedacht:p) en met meer dan genoeg inspiratie heb ik het deze keer niet zo serieus genomen en ik snap heel goed dat mijn inzending (nog) geen punten krijgt, maar ik heb me wel vermaakt!:D

Lastig kiezen weer:

1 Grozz: schitterend tijdloos model en een waardige opvolger voor de 406 coupé!
2 Zadelsnuiver: ik had hem liever in een wat feller kleurtje gezien maar neemt niet weg dat het een prachtig model is!
3 D E N N I S: het zijaanzicht oogt wat Tesla-achtig en persoonlijk had ik er denk ik een moderne Toyota-neus op gezet maar desondanks een leuk model!

Laatst bewerkt:
1. Jay DoubleYou - heeft Stellantis je al gebeld, opdat je daar in één keer het hele concern redt met deze beauty?
2. Pink Panther - modern en retro, ik ben fan! de kleurstelling is ook prachtig!
3. Twix - (onverprutste) Calibra's zijn toch wel een guilty pleasure van me, deze is ook erg goed gelukt!

Zoals gewoonlijk moeilijk om te kiezen! Het OER ziet er vele malen beter uit dan het huidige straatbeeld, dus werk aan de winkel voor alle auto-ontwerpers. Mijn top drie, zonder de rest tekort te willen doen:

1. Zadelsnuiver: deze vind ik beter geslaagd dan het origineel!
2. Pjotr: origineel thema en geloofwaardig en gedetailleerd uitgewerkt. Wie heeft eigenlijk de merkrechten op 'Wartburg'?
3. Grozz: deze moet er gewoon komen! Kijk, Peugeot, zo ontwerp je een stijlvolle auto!

1. D E N N I S
  2. Pink Panther
  3. Zadelsnuiver
Maar eigenlijk is alles coupé goed, misschien alleen de Mercedes een beetje misplaatst want ik zie gewoon ieder model huidige Mercedes coupé er in, wat moet ik zien dat het een retro/reincarnatie model maakt? :unsure:

Ik had ook nog een hopeloze poging gedaan tot een coupé/3-deurs shooting break van mijn huidige auto maar dat zal ik jullie niet aan doen "Audi RS wielkasten" werkte daarop ook zeker niet goed.. :ROFLMAO:

Maar eigenlijk is alles coupé goed, misschien alleen de Mercedes een beetje misplaatst want ik zie gewoon ieder model huidige Mercedes coupé er in, wat moet ik zien dat het een retro/reincarnatie model maakt? :unsure:
Ik heb die ingezonden. Ja, je hebt een punt, het opzet was de iconische 560SEC van de “126” generatie te laten herleven in de huidige Mercedes coupé lineup zonder hem tot Maybach om te dopen wat ik eerst probeerde - mijn prompt zat dus niet goed genoeg in elkaar.

Ik snapte 'm wel Niseko; een meer luxe, krachtigere uitvoering van de huidige CLE zonder dat het een AMG-achtige of over-the-top Maybach zou worden. De uitvoering was ook heel geslaagd alleen waren er simpelweg (naar mijn idee) betere inzendingen (y) wat denk ik ook niet meehelpt is dat de afbeelding wat klein oogt daar je vier foto's in één frame hebt gebruikt.

Laatst bewerkt:
Deze van de 20 zijn mijn favoriete, Harry Cabrio, Zadelsnuiver, Grozz en Zonder BMW met Skoda. Waarbij ik vrijwel alle andere te kort doe, alleen de Mercedes en Bova Futura konden me minder bekoren.

Jullie weten dat ik, vrijwel altijd, de kleur meeweeg in mijn beoordeling.

1. Zadelsnuiver > kleur is top
2. Zonder BMW met Skoda > kleur is top
3. Harry Cabrio > in een topkleur wellicht de 1e plaats gehad (en met alle leuke kleuren van het origineel was er genoeg om als inspiratie te dienen).

Grozz, wat had ik de ingezonden foto graag anders belicht gezien, want de kleur kan best mooi zijn. Zeker bij Stellantis, waar best veel modellen kleurrijk te bestellen zijn, had ik dat hier ook graag gezien.

Laatst bewerkt:

(…)
Grozz, wat had ik de ingezonden foto graag anders belicht gezien, want de kleur kan best mooi zijn. Zeker bij Stellantis, waar best veel modellen kleurrijk te bestellen zijn, had ik dat hier ook graag gezien.

Qua “andere belichting” had ik ook deze nog… maar vond het persoonlijk niet beter.

Maar: ik ben kleurenblind (not kidding.. ) dus zie waarschijnlijk niet wat jij ziet en v.v.

Laatst bewerkt:
Deze van de 20 zijn mijn favoriete, Harry Cabrio, Zadelsnuiver, Grozz en Zonder BMW met Skoda. Waarbij ik vrijwel alle andere te kort doe, alleen de Mercedes en Bova Futura konden me minder bekoren.

OK, OK, OK, de emmer der vernedering, ik heb het intussen wel al door hoor dat mijn inzending op niks trekt :ROFLMAO:.
Maar echt wel naar een Mercedes correcte kleur gezocht. Maar dat is dan de enige verdienste zowat :).

Zou iemand vanavond de stemmen kunnen tellen? Ik kom daar vanavond niet aan toe denk ik.

Net thuis van de judo - geen idee wat de uitslag is / zal zijn behalve 1 ding: ik heb weer 0 punten gehaald en stel bij deze het officieuze record van @JL86 scherper qua opeenvolgende brilscores! :ROFLMAO:
:ROFLMAO: no worries, ik had een beetje hetzelfde als Knap Zuur: "ik zie gewoon ieder model huidige Mercedes coupé er in".

Het is dus gewoon gebrek aan autokennis o.a. van mijn kant dat jouw ontwerp zo weinig waardering kreeg ; )

Goedenmorgen! Ik heb AI even voor jullie aan het werk gezet en ik mag @Zadelsnuiver feliciteren met het schiiterende resultaat en een overtuigende eerste plaats! Hieronder de uitslag.

Gemini-Generated-Image-srpvcpsrpvcpsrpv.png

Hier is de uitgebreide tabel met de positieverdeling voor elke naam:
PositieNaamTotaal Punten1e Plaats2e Plaats3e Plaats
1Zadelsnuiver35871
2Harry Cabrio26337
3Jay DoubleYou16431
4Grozz12142
5Zonder BMW met Skoda8123
5Pjotr8121
7Pink Panther6031
8D E N N I S5111
8Guus Leferink5110
10Twix4101
11Gullwing3100
11der magistrat3100
13MarcusF11001

Alvast een goed Pinksterweekeinde allemaal & ik kijk uit naar de nieuwe editie!

Laatst bewerkt:
Hey leuk! Iedereen bedankt voor de stemmen en SVF bedankt voor een hele leuke wedstrijd (y) roadracer ook bedankt voor die geweldige afbeelding en het tellen uiteraard :)

Ik ga proberen de nieuwe wedstrijd zsm online te zetten.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd @Zadelsnuiver !
(Je zou ook van mij punten hebben gekregen als je die andere versie uit de algemene ai ontwerpen thread had gepost: want hoewel deze een schitterend ontwerp is, vond ik het geen “fiat coupé” - de andere duidelijk wel)

Op naar de volgende!

Handmatig of met AI?
Even lezen, ik had in de eerste zin vermeld dat ik ai aan het werk had gezet. Ik heb wel de posts opgeschoond van al te veel afleiding om de kans op een goede uitslag in één keer het grootst te houden.

Even lezen, ik had in de eerste zin vermeld dat ik ai aan het werk had gezet. Ik heb wel de posts opgeschoond van al te veel afleiding om de kans op een goede uitslag in één keer het grootst te houden.
Ik wist niet zeker of je ook het tellen door AI had laten doen of alleen het plaatje van het podium.

Terug
Bovenaan