AI Fotowedstrijd #91 - De Vergeten Facelift // Twix heeft gewonnen!

Als beloofd wat updates over de stats van de AI wedstrijden 1 -> 90 – ik heb niet alles qua data maar wel veel. Er waren 1.243 inzendingen in totaal, 65 inzenders en 26 verschillende winnaars.

MVPs na 90 wedstrijden :

Zadelsnuiver11 wins
RONR en 929V69 wins

Meeste 2de plaatsen : Zonder BMW (10), Zadelsnuiver (8), Niseko (7)

Meeste 3de plaatsen : DENNIS (11), Zadelsnuiver (9), RONR (8)

Engines :

Gebruikte AI Engines volg ik sedert wedstrijd 31, met die nuance dat niet iedereen de Engine heeft vermeld :
  • Gemini : 76,6 %
  • ChatGPT : 15,1 %
  • Copilot : 6%
  • Rest (Grok, Sora, Canva etc.) : verwaarloosbaar

De ludieke Wisselbekers :

De ‘Nulpunter’ is een wedstrijdje ontstaan toen JL86 en ikzelf echt tig wedstrijden op rij 0 punten scoorden – voorlopig staat ie in CH

“Der Magistratale” is een nieuwe wisselbeker die het aantal deelnames afzet t.o.v. het aantal niet-wins – die staat momenteel in de USA ;)

Echt knap bijgehouden Niseko, leuk om te zien al die gegevens. Ik zou zelf nooit gedacht hebben dat ik de meeste overwinningen op mijn conto mag schrijven, en ik ben er zeker van dat ik binnenkort wel ingehaald ga worden want de kwaliteit van de inzendingen stijgt echt elke week. Maar meedoen is sowieso leuker dan winnen, en daarmee ontzettend veel dank aan D E N N I S voor het bedenken van deze wedstrijden (y)

Alle 21 inzendingen op een rijtje:

929V6

Niseko

S J 1001

Twix

Pjotr

K Bouter

SVF

superformer

Grozz

Jay DoubleYou

Gullwing

JL86

D E N N I S

Zonder BMW met Skoda

Zadelsnuiver

Kristian2

MarcusF1

Harry Cabrio

der Magistrat

Alfista

Roadracer

Stemmen kan tot vrijdag 24 juli 20:00 Succes!

1. MarcusF1 Mercedes-Benz CLC, ik dacht echt dat dit een bestaande auto was. En toen zag ik je bestaande auto, en dacht, "knap gemaakt!"
2. 929V6 Volvo 66, heel tof en realistisch bedacht!
3. Alfista Alfa-Romeo Stelvio, gaaf gedaan zeg. Ook heel realistisch gedaan,

1. 929V6 - Volvo 66: geweldig, die mini-240!
2. Pjotr - Wartburg 1.3 NewLine (1991): wat een leuk ding; helaas is de geschiedenis iets anders gelopen,
3. Twix - Ford Scorpio: een stuk beter dan de face'lift' die Ford 'm gaf. En een stuk vorstelijker dan het model waarin Beatrix rondreed.

• Leuk
Waarderingen: Twix
Als beloofd wat updates over de stats van de AI wedstrijden 1 -> 90 – ik heb niet alles qua data maar wel veel. Er waren 1.243 inzendingen in totaal, 65 inzenders en 26 verschillende winnaars.

MVPs na 90 wedstrijden :

Zadelsnuiver11 wins
RONR en 929V69 wins

Meeste 2de plaatsen : Zonder BMW (10), Zadelsnuiver (8), Niseko (7)

Meeste 3de plaatsen : DENNIS (11), Zadelsnuiver (9), RONR (8)

Engines :

Gebruikte AI Engines volg ik sedert wedstrijd 31, met die nuance dat niet iedereen de Engine heeft vermeld :
  • Gemini : 76,6 %
  • ChatGPT : 15,1 %
  • Copilot : 6%
  • Rest (Grok, Sora, Canva etc.) : verwaarloosbaar

De ludieke Wisselbekers :

De ‘Nulpunter’ is een wedstrijdje ontstaan toen JL86 en ikzelf echt tig wedstrijden op rij 0 punten scoorden – voorlopig staat ie in CH

“Der Magistratale” is een nieuwe wisselbeker die het aantal deelnames afzet t.o.v. het aantal niet-wins – die staat momenteel in de USA ;)
Het lijkt mij ook interessant om te weten wat het totaal aantal punten is die iedereen gekregen heeft. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Heb je dat ook bij gehouden?

Nee, ik heb dat 'framework' (met een groot woord) uitgewerkt ten tijde van wedstijd 35 of zo. Nu zou ik het iets anders aanpakken wetende wat ik nu weet. Ik hou dus enkel de podia bij, wie heeft ingezonden bij welke wedstrijd en de gebruikte Engines als die vermeld zijn, echter zonder koppeling aan de inzender. 15-20% vermeldt dat overigens niet ondanks dat het in de spelregels wordt gevraagd.

Gemini is makkelijk door dat beeldmerk rechtsonder, de overige Engines hebben dat niet. Zo kan ik ook geen koppeling leggen tussen welke AI Engine afbeelding welke wedstrijd heeft gewonnen.

Ik gebruik over het algemeen altijd meer dan één AI tool voor een afbeelding, dus in zulke gevallen is het ook lastig om te benoemen welke ik dan uiteindelijk in de inzending zou moeten plaatsen.

Vanaf mijn vakantie adres de uitslag. Niet zo mooi met plaatjes en tabellen zoals anderen dat doen maar wel met een duidelijke winnaar en de felicitaties aan:

1 Twix met 25 punten
2 Harry Cabrio 18 punten

3 929V6 14 punten
4 Roadracer 12 punten
4 Zadelsnuiver 12 punten
6 Pjotr 7 punten
6 SVF 7 punten
6 marcusF1 7 punten
6 Afista 7 punten
10 Kristain2 6 punten
11 superformer 4 punten
11 Zonder BMW Skoda met 4 punten
13 K Bouter 3 punten
13 JL86 3 punten
15 Grozz 1 punt
15 Jay DoubleYou 1 punt

De rest 0 punten. Twix gefeliciteerd en iedereen bedankt voor de mooie inzendingen! (y)

Kijk eens aan! Ik heb alleen één probleempje nu. Ik kan pas morgenavond een nieuwe wedstrijd openen.

Ik heb echter wel een idee voor een wedstrijd: "Het missende model". Soms slaan fabrikanten een generatie over. In mijn idee voor de wedstrijd wordt deze hiaat ingevuld.

Dus als er een vrijwilliger is...

Ik vind het ook prima als @Harry Cabrio een heel eigen wedstrijd opent.

Proficiat Twix!

Dus wij - de nulpunters - 16 tot en met 21 zijn niet eens het vermelden waard? Het is weer proper zulle ;)

• Leuk
Waarderingen: Twix
Kijk eens aan! Ik heb alleen één probleempje nu. Ik kan pas morgenavond een nieuwe wedstrijd openen.

Ik heb echter wel een idee voor een wedstrijd: "Het missende model". Soms slaan fabrikanten een generatie over. In mijn idee voor de wedstrijd wordt deze hiaat ingevuld.

Dus als er een vrijwilliger is...

Ik vind het ook prima als @Harry Cabrio een heel eigen wedstrijd opent.
Wat mij betreft geen probleem als de wedstrijd pas morgenavond online staat.

Vanaf mijn mobiel even snel een wedstrijd online gezet.

Zal de link naar deze wedstrijd nog toevoegen later.

Terug
Bovenaan