AI Fotowedstrijd #93 - De sportversie die nooit kwam

Kloser

Wegverkenner

Welkom bij AI Fotowedstrijd #93 -

AI Fotowedstrijd #93 - De sportversie die nooit kwam​

Veel modellen kregen vroeger een sportieve topuitvoering: GTI, Type R, ST, RS, OPC, M, AMG, R, VXR, Turbo... noem maar op.
Maar er zijn ook genoeg auto's waarbij je altijd hebt gedacht: "Hier had eigenlijk óók een sportieve uitvoering van moeten bestaan."

Denk aan een Ford Ka ST, Renault Modus RS, Peugeot 807 GTi, Volvo V90 R of een Volkswagen Polo R.

De opdracht:​

Ontwerp een geloofwaardige fabrieks-sportversie van een model dat nooit zo'n uitvoering heeft gekregen.

De vereisten:​

• De auto moet gebaseerd zijn op een bestaand productiemodel.
  • De gekozen sportuitvoering heeft nooit officieel bestaan. Wel mag je een uitvoering 'overtreffen' door bijvoorbeeld een VW Up! R uit te brengen die boven de GTI staat.
  • Gebruik een naam die past bij het merk (GTI, ST, RS, OPC, Type R, R, AMG, M, Cupra, enz.).
  • Laat de auto eruitzien alsof hij écht door de fabrikant gebouwd had kunnen zijn.

Doelgroep:
De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale afbeeldingen / kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.

Regels:

• De winnaar van de vorige keer bepaalt de opdracht en geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht.
  • Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host (zoals imgbb of postimages.org). Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
  • Geef bij je inzending aan welke AI-tool je hebt gebruikt.
  • Een inzending mag zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
  • Na afloop (WOE 20h) maakt de wedstrijdleiding een OER, waarna er gestemd kan worden tot VRIJ 20h.
  • Het is de bedoeling dat het OER in ieder geval binnen redelijke tijd wordt geplaatst. Mocht de opdrachtbedenker niet precies weten hoe dit werkt, of mocht er sprake zijn van tijdgebrek, dan is het belangrijk dat dit op tijd wordt aangegeven. Er is immers altijd wel iemand bereid om het over te nemen.
  • Stemmen: de deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
  • Het is de bedoeling dat als je meedoet, je ook meestemt.
  • Het is wel toegestaan om te stemmen, ook al heb je geen inzending geplaatst.
  • Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. - Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
  • In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
  • De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 dit mag doen. Als de winnaar zich niet (op tijd) meldt, gaat de beurt naar de nummer 2.
  • Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
  • Winnaars die vervolgens de wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
  • De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels (rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

Vorige wedstrijden:

001: Het refrein - Marleen
002: Starman - Zadelsnuiver
003: Auto van de toekomst - Gullwing
004: Auto voor een beroep - 2CV Lover
005: Het stripverhaal - Marleen
006: Een beetje gezelligheid - Gullwing
007: Even wat warmers - Rudyke
008: Er op uit - Niseko
009: Een persoonlijke kerstkaart van een autoliefhebber - 929V6
010: Het Nieuwe jaar inluiden - D.E.N.N.I.S.
011: De snelweg bij nacht - Rudyke
012: De garage - RONR
013: Je familieauto-herinnering - 929V6
014: De auto als oase van rust - RONR
015: Jouw automotive multitool - Zadelsnuiver
016: Mad Max - Marleen
016b: De banner (tussenopdracht) - D.E.N.N.I,S
017: Het vroege voorjaar! - Joost Boers
018. De auto voor een lange afstandsreis - Marleen
019. De auto als kunstwerk - 929V6
020. Het theorie-oefenboek - Gullwing
021. 90s AutoStyle Challenge - RonR
022. De advertentie - Niseko
023. Dé redders van Maserati! - Jay DoubleYou
024. Centro Stile di.. - Zadelsnuiver
025. 4+2 - RONR
026. Stel dat die het was geworden? - RONR
027. Nieuwe Paus, nieuwe ride - Zadelsnuiver
028. Iets aan de haak - 929V6
029. Op de sportieve toer - Jay DoubleYou
030. Het hulpverleningsvoertuig! - Geuzert
031. Ander tijdperk - JL86
032. Back to the Future - D.E.N.N.I.S.
033. Getekend... - Okmoi
034: Klimaatbestendig Voertuig van de Toekomst - StenilsoN
035: AI Fotowedstrijd #35: De nieuwe koets - Gullwing
036: AI Fotowedstrijd #36: Film & Serie Editie - 929V6
037: Beestachtige auto's - RONR
038: Het perfecte plaatje - Zadelsnuiver
039: Art Deco - Jay DoubleYou
040: Barnfind! - Pink Panther
041: Made in Russia - D.E.N.N.I.S.
042: „Het Refrein Revisited“ - 929V6
043: Om op te vreten! - Zadelsnuiver
044: Helemaal kaal- Pink Panther
045: Bomvol! - RONR
046: Auto's in strips - Zadelsnuiver
047: Help Jaguar uit de brand! - Zadelsnuiver
048: At the drive-in - Zadelsnuiver
049: De vrijetijdsauto - 2CV Lover
050: Frankenstein's Garage - 2CV Lover
051: De Godin - Pink Panther
052: Das Beste oder Nichts - zonder BMW met Skoda
053: Het Zwitsers zakmes - Gullwing
054: De Hobby camper - ex-aequo 2CV Lover en Niseko
055: De teletijdmachine, Urban Mobility in 2040 - Roadracer
056: Een auto met landstypische stijl, afgebeeld in het thuisland - 2CV Lover
057: Sinterklaas vs Santa Claus - D.E.N.N.I.S.
058: Lowriders and Special Paint - RonR
059: Speelgoedauto Revival - Roadracer
059b: Ontwerp een nieuwe banner - 2CV Lover
060: De aflevering van je nieuwe auto - Gullwint!
061: De Droomgarage – Waar staat jouw creatie gestald? - Gullwint!
062: De Mars Commute - RONR
063: Breaking news! - ex aequo Zadelsnuiver en Harry Cabrio
064: Wat als…? - Jay DoubleYou
065: Ouderwets wordt weer nieuwerwets - Alfista
066: De Trumpmobiel - Twix
067: De varianten - Alfista
068: The Love Machine - Jay W
069: Breng de sedans & stations terug - SJ 1001
070: De ultieme cabrio - 929V6
071: Spreekwoorden en gezegden - 929V6
072: De auto in de hoofdrol, maar uit een andere tijd - Twix
073: Bussie (of MPV) komt zo! - 929V6
074: In Paassferen - SVF
075: De compacte stadsauto - Zadelsnuiver
076: AI Fotowedstrijd #76: Brand Shift - Gullwing
077: EV's vanaf nul opnieuw uitgevonden: ex aequo Zadelsnuiver & S J 1001
078: Need for speed: shadowline: Harry Cabrio
079: The return of the ... - Alfista
080: Pikes Peak – Grozz
081: De Europese kei-car - SVF
082: De moderne Coupé - Zadelsnuiver
083 : FIAT comeback - Superformer
084 : Ferrari Luce - Pink Panther
085 : Coachbuild - Jay Double You
086 : Revival - Pjotr
087 : Betaalbare Coachbuilt Cabrio - D.E.N.N.I.S.
088 : Pimp My Van - MarcusF1
089 : Homologatie en Strassenversionen – Grozz
090 : Instant Herritrage - SVF
091 : De Vergeten Facelift - Twix
092 : Het missende model - Rudyke

Inzenden kan tot woensdag 5 augustus 2026 om 20.00 uur
Stemmen kan tot vrijdag 7 augustus 2026 om 20.00 uur

Een bijzondere Engelse RS versie uit de jaren 70 gemaakt met ChatGPT, Gemini (interieur) en een beetje Grok

BVTNzPe

Eerste versie gemaakt met ChatGPT:
HCnUrfJ

Een dikke Williams uitvoering van mijn eigen Clio 4 Estate:
5NAs3XE

8f3PQLS

Eh4DpVv

8V2bdjn

Laatst bewerkt:
Schitterend idee, dat niemand dit de voorbije 92 wedstrijden heeft bedacht, zalige opdracht (y)
Ik voorspel veel inzendingen, het record staat nu op 23, komaan, kunnen we overtreffen!!

Zie hier de Tata Nano R, voorzien van het driecilinderblokje van de Maruti 800 maar dan met een dubbele Turbo die het vermogen op 80 pk brengt en i.c.m. het lage gewicht een topsnelheid van een kleine 200 km/h mogelijk maakt. De kleur "hearing aid beige" is een knipoog naar de oorverdovende herrie die het wagentje produceert.

55437046921_49cf9885e6_o.png

DAF 33 Marathon, waarbij met wat aanpassingen aan de carburateur en het inlaattraject 35 DIN pk uit het tweecilindertje wordt geperst, terwijl dat bij de normale 33 slechts 28 pk bedraagt. Daarmee wordt, mits de agenda het toelaat, een topsnelheid van 120 km/h denkbaar in plaats van de schamele 112 km/h waarmee een standaard 33 ooit is geklokt.

55436110818_09b5d980c9_o.png

Nooit helemaal begrepen waarom Daihatsu een Turbo-versie uitbracht van de YRV en niet van de Sirion:

55434006107_1f61123747_o.png

Gemini

Laatst bewerkt:
Mijn eerste auto was al best vlot, maar hoe zou het zijn als daar een sportversie van bestond? Dit is de Daihatsu Applause GTti!

5a2f187d-15a7-420b-b010-7800cf875622.jpg

Gemaakt met Gemini. Misschien pas ik 'm nog wat aan in de loop van de week...
Edit: iets aangepast, ik krijg het helaas niet voor elkaar om de knipperlichten uit de koplampen te halen...

Ook nog een foto van de achterkant, maar ook daar krijgt Gemini de lampen niet zoals ik ze hebben wil.

038a0cb6-175b-4e38-b2a7-b8a77df1f512.jpg

Laatst bewerkt:
In oktober vorig jaar was ik al eens aan de slag gegaan met een sportieve versie van de VW ID.3, en dit idee verder uitgewerkt.
VW heeft in april dit jaar de ID.3 Neo geïntroduceerd, en er gaan geruchten dat er nu ook een GTI versie gaat komen. En een GTI is natuurlijk altijd leuk, maar waarom niet gelijk een stapje verder gaan en Porsche betrekken bij de ontwikkeling?

Chat-GPT-Image-Aug-1-2026-04-23-04-PM.png

Door de bemoeienis van Porsche wordt niet alleen het uiterlijk van de ID.3 onder handen genomen, ook de prestaties worden daadwerkelijk naar een hoger plan getild. Zo weten de Porsche ingenieurs een 109 pk sterke elektromotor op de vooras te monteren, zodat de nieuwe GTI een heuse AWD setup krijgt. Op de achteras vinden we de vertrouwde 326 pk sterke motor uit de GTX en zo is het totale systeemvermogen opgewaardeerd naar 425 pk. Ook het onderstel en de remmen worden aangepakt door het befaamde merk uit Stuttgart en zo staat er opeens een ID.3 die alle malaise tijdens de opstart van het model in een oogwenk doen vergeten en vergeven.

Laatst bewerkt:
Audi A2 RS Quattro (2002)

In de hoogtijdagen van Ferdinand Piëch stond technische ambitie vaak boven commerciële logica. De A2 bewees dat met zijn aluminium Space Frame. Een RS-uitvoering zou naadloos in die filosofie hebben gepast.

Voor dit concept is uitsluitend gebruikgemaakt van techniek die destijds al binnen de Audi- en Volkswagen Groep beschikbaar was.

Belangrijkste kenmerken
  • Geïntegreerde, 25 mm verbrede wielkasten.
  • RS-specifieke voor- en achterbumper met extra koelluchtopeningen.
  • Diepere sideskirts, subtiele dakspoiler en geïntegreerde diffusor.
  • Subtiel gebruik van carbon.
  • 18-inch Audi Sport velgen met bredere spoorbreedte.
  • Verlaagd sportonderstel.
  • Groter remsysteem.
  • Aluminium Audi Space Frame volledig behouden.
  • Leverbaar in:
    • Papaya Orange
    • Nogaro Blue Pearl Effect
    • Imola Yellow.
Techniek
  • 1.8T 20V turbo uit TT Quattro
  • 225 pk / 280 Nm.
  • Permanente quattro-aandrijving.
  • 6-versnellingsbak.
Prestaties
  • Leeggewicht: ca. 1.180 kg.
  • 0-100 km/u: 5,9 seconden.
  • Topsnelheid: 240km/u
Geen restomod of moderne reinterpretatie, maar een geloofwaardige fabrieksevolutie die perfect had kunnen aansluiten naast de TT en S3. De aluminium A2 was zijn tijd ver vooruit; een RS-uitvoering had dat imago compleet gemaakt.

De vraag is niet óf Audi dit had kúnnen bouwen, maar waarom ze het nooit hebben gedaan.

Papaya Orange
QWGWkfV

Nogaro Blue Pearl Effect

BckghTK

Imola Yellow:
88krXbk

Audi A2 RS Quattro Plus (2003)

Audi weet al jaren elk gaatje in de markt te vullen. Met meerprijzen die soms elke vorm van realiteit te boven gaan, maar klanten zijn blijkbaar bereid om dat te betalen.

Dus toen besloten werd dat de productie A2 in 2005 zou stoppen, werd ook besloten om nog 1x iets bijzonders te bouwen. Met meteen al de facelift achterlichten, nog 10mm bredere spatborden, de 240pk motor die ook in de Seat Leon geleverd is en daarmee een onbegrensde top van 252km/h.

Lichter in gewicht door speciale stoelen, een lichtgewicht accu en lichtgewicht sportuitlaat.

Gebouwd in een oplage van 333 stuks en deze A2 gaat exclusief ook in Japan verkocht worden, hij wordt daar op de Tokio motorshow geïntroduceerd. Gewoon linksgestuurd, wat daar een statussymbool is.

En in het wit als introductie kleur. Wit is in de zero’s bezig met een revival.

Voor Europa worden er 245 gebouwd:
  • Ibis White – 120
  • Nogaro Blue – 60
  • Imola Yellow – 40
  • Avus Silver – 25 > meerprijs € 5.800!
Japan (88) > de 8 is in Japan een geluksgetal.
  • Ibis White – 48 > wit heeft in Japan een bijzondere betekenis: reinheid en waarheid
  • Nogaro Blue – 20
  • Imola Yellow – 20
5goVaUc

KyScyGa

Alles ChatGTP, laatste ook Gemini

Laatst bewerkt:
Schitterend idee, dat niemand dit de voorbije 92 wedstrijden heeft bedacht, zalige opdracht (y)
Ik voorspel veel inzendingen, het record staat nu op 23, komaan, kunnen we overtreffen!!
Meer inzendingen komen jouw kansen nu niet meteen ten goede.

Even wat cijfers beste Twix ter lering, uitlachen en vermaak ;) :

Twix : 52 deelnames / 2 wins / 2x 2de / 1x 3de - 5 podia
Niseko : 77 deelnames / 3 wins / 7x 2de / 3x 3de - 13 podia

Wat meer je best doen zal je kansen echt ten goede komen :ROFLMAO:

Valt best mee. Ik update dat maar telkens per 10 afgelopen wedstrijden @Twix, werkt handiger & sneller voor mij. Ik zit dus nu t.e.m. wedstrijd 90...
Je hebt de wedstrijden 66 en 72 gewonnen en dus ook nr 91 maar die heb ik nog niet meegenomen, dat komt pas als we aan wedstrijd 101 beginnen. Je kan me op papier nog bijbenen qua aantal podia maar dan zal je als gezegd wat meer je best moeten doen hé :p

De CityRover is wel een zwarte bladzijde uit de Rovergeschiedenis. Het was eigenlijk niets anders dan een Tata Indica met een Roverbadge. Slechts 1 jaar verkocht en ook nog geen 10.000 keer. Ietsje meer dan een Streetwise, er waren ook plannen om de auto in Nederland te verkopen. maar ja toen viel MG-Rover om.

Dit jaar is het 25 jaar gelden dat de MG ZED's (de MG versies van de 25, 45 & 75) zijn verschenen, een mooie afronding naar beneden zou dan de MG CityRover zijn, misschien ZP genoemd of ZQ.

Zie hier de MG CityRover 140 VVC

55437351194_79d9d99415_b.jpg

55437569105_8f9e3cb092_b.jpg

En omdat natuurlijk iedereen de originele CityRover vergeten is:

(FIAT)Abarth Multipla 1000 SP

55435934214_a5db29f538_b.jpg

55436213315_75c438f309_b.jpg

55435927813_378ea90553_b.jpg

1. Kleur: Klassiek 'Rood Corsa' met een contrasterend wit dak en witte spiegelkappen.
  2. Bodykit: Een verlaagd sportonderstel en een agressieve bodykit met grotere koelopeningen in de voorbumper, verbrede wielkasten en sideskirts.
  3. Striping: De iconische Martini Racing-strepen lopen over de motorkap en het dak.
  4. Velgen: Witte, 17-inch multi-spaaks Abarth 'Esseesse'-velgen.
  5. Details: Grote Abarth-schorpioenlogo's op de flanken en de neus. Op de achterklep en het dashboard prijkt de aanduiding "Multipla Abarth 1.4 T-Jet". De uitlaat is een dubbele, centrale sportuitlaat.
Gemaakt door Gemini.

Laatst bewerkt:
Valt best mee. Ik update dat maar telkens per 10 afgelopen wedstrijden @Twix, werkt handiger & sneller voor mij. Ik zit dus nu t.e.m. wedstrijd 90...
Je hebt de wedstrijden 66 en 72 gewonnen en dus ook nr 91 maar die heb ik nog niet meegenomen, dat komt pas als we aan wedstrijd 101 beginnen. Je kan me op papier nog bijbenen qua aantal podia maar dan zal je als gezegd wat meer je best moeten doen hé :p
Ik zal het proberen!

@Pjotr , je bent me voor :LOL:

Mijn toevoeging zou dan we de bekende chauffeur met zak over z'n hoofd zijn geweest.
Ik heb nog een idee, ik zal morgen Gemini nog eens aanslingeren, ik wil eigenlijk nog iets met Rover doen, een BRM of MG versie, dan geef ik de Multipla aan jou :)

Laatst bewerkt:
Fiat barchetta Abarth, 1e poging, Gemini, in de volksmond ook wel genoemd:

Abarchetta

Dit is wat Gemini erover te melden heeft:

Het is fascinerend om te speculeren hoe een Fiat Barchetta in een Abarth-versie eruit had kunnen zien. Hoewel er nooit een officiële Abarth-variant van de Barchetta is geproduceerd, kunnen we ons baseren op de designtaal van Abarth in de jaren 90 en vroege 2000s, gecombineerd met de karakteristieken van de Barchetta.

Hier zijn enkele elementen die waarschijnlijk te zien zouden zijn geweest op een Fiat Barchetta Abarth:

1. Sportievere Carrosserie:
    • Agressievere Bumpers: De voor- en achterbumpers zouden aanzienlijk sportiever zijn vormgegeven, met grotere luchtinlaten en wellicht een geïntegreerde frontsplitter.
    • Breder Spoor: Een breder spoor en bredere wielkasten zouden de auto een stoerdere, meer geplante uitstraling geven.
    • Zijskirts: Specifieke zijskirts zouden de aerodynamica verbeteren en de sportieve look versterken.
    • Achterspoiler of Diffuser: Een subtiele achterspoiler of een functionele achterdiffuser zou niet misstaan.
  2. Abarth-specifieke Details:
    • Abarth-logo's: Natuurlijk zouden de iconische Abarth-schorpioenlogo's prominent aanwezig zijn op de grille, de achterkant, de zijschermen en de wielnaafkappen.
    • Rood/Gele Accentkleuren: Abarth staat bekend om zijn gebruik van rood en geel. Deze kleuren zouden terugkomen in details zoals de remklauwen, striping of spiegelkappen.
    • Speciale Velgen: Unieke, lichtmetalen velgen in Abarth-design zouden de Barchetta sieren.
  3. Verbeterde Prestaties:
    • Krachtigere Motor: Een Abarth-versie zou ongetwijfeld een krachtigere motor krijgen. Denk hierbij aan een getunede versie van de bestaande 1.8L 16V motor, wellicht met een turbocharger of verbeterde inlaat- en uitlaatsystemen.
    • Sportuitlaat: Een sportiever klinkende uitlaat met grotere eindpijpen zou standaard zijn.
    • Verbeterde Wielophanging en Remmen: De ophanging zou stugger en lager zijn voor een betere wegligging, en de remmen zouden groter en krachtiger zijn.
  4. Sportiever Interieur:
    • Sportstoelen: Betere zijdelingse steun in de stoelen met wellicht Abarth-logo's in de hoofdsteunen.
    • Sportstuur: Een sportiever vormgegeven stuurwiel met geperforeerd leer en rode stiksels.
    • Aluminium Pedalen: Pedalen met rubberen inzetstukken voor meer grip.
    • Abarth-specifieke Instrumenten: Een instrumentenpaneel met Abarth-branding en rode details.

Deze had natuurlijk zomaar in de vorige wedstrijd kunnen passen als missend model tussen de barchetta en de 124 Spider Abarth...

Gemini-Generated-Image-a9h5ffa9h5ffa9h5.png
Gemini-Generated-Image-4ph37f4ph37f4ph3.png

1. Aandrijflijn & Prestaties​

• Motor: 2.0-liter 4-cilinder Turbo (rechtstreeks uit de Renault Mégane R.S.)
  • Vermogen: 275 pk (202 kW) @ 6.000 tpm
  • Koppel: 360 Nm @ 2.400 - 4.500 tpm
  • Transmissie: Handgeschakelde 6-bak (met optionele 7-traps EDC-automaat met dubbele koppeling)
  • Aandrijving: Permanente vierwielaandrijving (4WD) met elektronisch sperdifferentieel
  • 0 - 100 km/u: 5,6 seconden
  • Topsnelheid: 235 km/u (begrensd)

2. Chassis & Remmen​

• Onderstel: 30 mm verlaagd sportonderstel met stijvere veren en adaptieve schokdempers (R.S. Hydraulic Compression Stops).
  • Remmen vóór: Brembo remklauwen met 4 zuigers en 340 mm geventileerde schijven.
  • Remmen achter: 300 mm schijfremmen.
  • Wielen & Banden: 19-inch lichtmetalen velgen op 235/45 R19 Michelin Pilot Sport 4-banden.
  • Uitlaat: Speciaal R.S. roestvrijstalen uitlaatsysteem met actieve kleppen voor een diepe roffel.

3. Afmetingen & Gewicht​

• L x B x H: 4.341 mm x 1.840 mm (40 mm breder door de spatbordverbreders) x 1.595 mm
  • Rijklaar gewicht: 1.380 kg (opvallend licht voor een vierwielaangedreven sport-SUV)
  • Gewichtsverdeling: 60% vóór / 40% achter

4. Interieur & Features​

• Stoelen: Recaro-kuipstoelen bekleed met alcantara en rode R.S.-stiksels.
  • Stuurwiel: Sportstuur met leder/alcantara en een rode 12-uur markering.
  • R.S. Drive: Selecteerbare rijmodi (Normal, Sport, en Race met een uitschakelbaar ESP).
  • Telemetry Display: 'R.S. Monitor' op het infotainmentscherm voor laptimes, G-krachten en turbodruk.

Ik twijfel nog of ik mijn inzending zo laat want voor een Williams uitvoering is het misschien toch een klein beetje te uitbundig. Hoewel ik het stiekem ook wel weer gaaf vind en het leuke van AI natuurlijk om er een beetje je eigen draai aan te geven. Ik heb nog genoeg ideeën in elk geval.

Die obsessie voor de Fiat Multi-vlaai heb ik ook wel en eigenlijk bij bijna alle wedstrijden wel het eerste waar ik aan denk, maar die heb ik al een aantal keren gebruikt / misbruikt...

Ik twijfel nog of ik mijn inzending zo laat want voor een Williams uitvoering is het misschien toch een klein beetje te uitbundig. Hoewel ik het stiekem ook wel weer gaaf vind en het leuke van AI natuurlijk om er een beetje je eigen draai aan te geven. Ik heb nog genoeg ideeën in elk geval.
In het huidige modebeeld vind ik de Williams goed passen hoor.

Doen jullie ook foto's uploaden om AI te helpen? Ik merkte dat Gemini er wel moeite mee had, ik wou iets op basis van een W123 maken, kreeg de hele tijd een W124.

Ik snap dat Gemini de CityRover niet kent, die wordt zelfs in Engeland bijna gehaat, maar ik kreeg de hele tijd een Rover 25. En een 3deurs Daewoo Nexia kent Gemini ook niet.

Doen jullie ook foto's uploaden om AI te helpen? Ik merkte dat Gemini er wel moeite mee had, ik wou iets op basis van een W123 maken, kreeg de hele tijd een W124.

Ik snap dat Gemini de CityRover niet kent, die wordt zelfs in Engeland bijna gehaat, maar ik kreeg de hele tijd een Rover 25. En een 3deurs Daewoo Nexia kent Gemini ook niet.
Ja vaak wel maar inderdaad maakt Gemini er soms een heel ander model van. In het geval van de Reliant Robin bleef hij weigeren om er een 3 wieler van te maken zelfs als ik daar zeer nadrukkelijk om vroeg! In het wijzigen van perspectief of veranderen van de omgeving is Gemini soms ook zeer eigenwijs en wijk ik vaak uit naar Grok of ChatGPT

Ik doe dat soms met wisselend succes. Het probleem is dat AI een auto soms verkeerd herkent en op die manier verder gaat.

Voorbeeld? Onze Camry. AI herkent dat als een nieuwe Camry, maakt een beschrijving ervan en vervolgens gebruikt hij een vorig model Camry in de afbeeldingen. Ik debk dat dit gedeeltelijk komt doordat het een taalmodel is.

Ik kreeg bij de Sirion ook steeds de tweede generatie, terwijl ik zelfs de modelcode M100 erbij opgegeven had en Gemini net deed of het dat begrepen had. Pas toen ik vroeg om opnieuw te beginnen en de bouwperiode van de eerste generatie erbij opgaf, kwam er eindelijk een creatie op basis van de eerste generatie tevoorschijn.

De CityRover kun je misschien krijgen door te vragen naar een Tata Indica met Rover-badges... Wat me verdorie weer op een idee brengt: inzending gewijzigd.

Laatst bewerkt:
Hum, zal maar geen grappen maken over het favoriete automerk van kranige 70+ Nederlanders zeker?
Al een geluk voor Twix dat het geen Camry is.

Hum, zal maar geen grappen maken over het favoriete automerk van kranige 70+ Nederlanders zeker?
Al een geluk voor Twix dat het geen Camry is.

Ai ai ai.

Terug
Bovenaan