AI Fotowedstrijd #95 – De Bijzondere Accessoire // KoffieEnKoppel wint // Pink Panther mag de volgende wedstrijd organiseren

• Onderwerp starter Onderwerp starter SVF
  • Startdatum Startdatum
Alle 18 inzendingen op een rijtje:

Grozz

Niseko

SVF

Zadelsnuiver

superformer

der Magistrat

Twix

S J 1001

Pat f50276
1d7639dd-7140-4062-b34c-5cb8a76cd28c.png

929V6

D E N N I S

Banpei

Roy 5252937

Pink Panther

Zonder BMW met Skoda

Gullwing

Harry Cabrio

KoffieEnKoppel

Stemmen kan tot vrijdag 21 augustus 20:00 Succes!

1. D E N N I S, ik vind dit wel een goed idee, maar zou zelf een drone-paraplu gebruikt hebben.

2. Pink Panther, ook dit is een heel goed idee, alleen hopen dat je geen panne krijgt want 140 liter op de motorkap.

3. Koffieenkoppel, dit gaat geheid werkelijkheid worden, ik zou alvast een patent aanvragen.

Ik heb gekozen voor de grappige ideeën die toch ergens nog een béétje realistisch zijn en iets zeggen over het merk waarin ze zijn gemonteerd:

1 929v6 Currywursthalter
2 Pink Panther Land Rover CCS
3 SVF Kunstgebittenhouder

Het idee is niet nieuw...

pickups_main_IMG_2559_100120.jpg
Ha, klopt, daar komt het ook vandaan. Ik ging voor realisme: wat bestaat al, maar is nog geen OEM-optie en kan voor zo’n ‘outdoor’-merk in de marketing gezet worden.
(Verkeer passeren over het spoor was dan weer vooral mijn flauwe invulling.)

Ha, klopt, daar komt het ook vandaan. Ik ging voor realisme: wat bestaat al, maar is nog geen OEM-optie en kan voor zo’n ‘outdoor’-merk in de marketing gezet worden.
(Verkeer passeren over het spoor was dan weer vooral mijn flauwe invulling.)
Overigens dacht ik ooit gelezen te hebben dat Ford de speciale assen niet meer zou leveren. Maar dat kon ik nergens meer vinden.

929v6 - Deze moet je gewoon hebben in elke Duitse auto! :LOL:
Gullwing - Waarom op een kluitje op het strand liggen als je dat ook in je truckbed kan?
DENNIS - Hoe onzinnig dit klinkt, ik weet zeker dat er genoeg Maybach eigenaren die hiervoor zouden willen betalen!

Ik had me voorgenomen om serieuze ontwerpen te kiezen in mijn top 3. maar dat gaat lastig worden. :)

1. KoffieEnKoppel > heeft hij ook gezichtsherkenning voor parkeerwachters en die altijd gezellige handhavers :p
2. Twix > zie daar wel iets in
3. Gullwing > golfslagbad inbegrepen?

De uitslag, met een nieuwkomer die er meteen met de winst van doordoor lijkt te gaan:

1 met 16 punten KoffieEnKoppel
2 met 15 punten Pink Panther
3 met 13 punten 929V6

4 met 12 punten Gullwing
5 met 10 punten DENNIS
6 met 9 punten Zadelsnuiver
6 met 9 punten Zonder BMW met Skoda
8 met 7 punten Twix
9 met 5 punten superformer
9 met 5 punten Banpei
11 met 3 punten Grozz
12 met 2 punten Pat f50276
13 met 1 punt SVF
13 met 1 punt SJ 1001

De rest nul punten

Echter heeft KoffieEnKoppel zelf helaas niet gestemd waardoor volgens de regels de winst automatisch naar de volgende en in dit geval dus naar Pink Panther gaat! Jammer dus voor KoffieEnKoppel maar zo zijn de regels maar in elk geval welkom en hopelijk doe je volgende keer weer mee! (en stem je dan uiteraard zelf ook)

Verder iedereen weer bedankt voor de leuke en vooral ook lachwekkende inzendingen en Pink Panther gefeliciteerd natuurlijk! (y)

4NThCEv

Succes met het organiseren van #96

Laatst bewerkt:
Klopt niet - de Occasion dudes hebben deze regel wel, hier bestaat die niet, herlees ze even aub @SVF . Er is gewoon een suggestie om te stemmen wat logisch is, geen harde eis.

Winnaar is dus @KoffieEnKoppel!

Felicitaties voor de winnaar, volgende keer even om denken om ook te stemmen!

Dat laatste geldt wat mij betreft ook voor forummers die bij deze wedstrijd wel dit topic hebben bezocht om likes aan inzendingen uit te delen maar niet hebben gestemd (als ik naar mijn eigen inzending kijk zijn dat @wouter5 , @Pietzoveel en @Liefhebber van Lexus maar ook vaste deelnemers @K Bouter en @Jay Double You!).

@Niseko,
Als bij de regels staat dat het de bedoeling is om te stemmen, is dat ook een regel. En dus geen suggestie.

Eens met 929V6, het is weldegelijk een regel. Ik stel voor dat de volgende organisator deze regel wat anders verwoord zodat er geen ambiguïteit over kan bestaan.

Klopt niet - de Occasion dudes hebben deze regel wel, hier bestaat die niet, herlees ze even aub @SVF . Er is gewoon een suggestie om te stemmen wat logisch is, geen harde eis.

Winnaar is dus KoffieEnKoppel!

Bij de vaste spelregels staat:

• Het is de bedoeling dat als je meedoet, je ook meestemt.

Er staat inderdaad niets over consequenties bij het niet stemmen maar persoonlijk lijkt het me wel redelijk om in dit geval, zeker met slechts 1 punt verschil, de nummer 2 tot winnaar uit te roepen. Maar goed ik heb de regels niet bedacht maar dacht dat het hier hetzelfde was als bij de occasionwedstrijden. Overigens vind ik niet dat je helemaal niet kunt winnen als je niet stemt, maar je hebt dan een voordeel van maximaal 3 punten die je dan eventueel in mindering zou kunnen brengen.

Lastig, maar ik betwijfel overigens ook of KoffieEnKoppel op tijd de nieuwe wedstijd zal starten: laatst actief woensdag om 19:46

Ik denk dat we het voor nu zo moeten afspreken dat KoffieEnKoppel de winnaar blijft van deze wedstrijd, dat heet ie immers verdiend met zijn inzending, maar de nummer twee wel de nieuwe wedstrijd mag organiseren.

Prima, dan pas ik de topictitel even aan.

Bij de vaste spelregels staat:

Er staat inderdaad niets over consequenties bij het niet stemmen maar persoonlijk lijkt het me wel redelijk om in dit geval, zeker met slechts 1 punt verschil, de nummer 2 tot winnaar uit te roepen, maar goed ik heb de regels niet bedacht maar dacht dat het hier hetzelfde was als bij de occasionwedstrijden. Overigens vind ik niet dat je helemaal niet kunt winnen als je niet stemt, maar je hebt dan een voordeel van maximaal 3 punten die je dan eventueel in mindering zou kunnen brengen.

Lastig, maar ik betwijfel overigens ook of KoffieEnKoppel op tijd de nieuwe wedstijd zal starten: laatst actief woensdag om 19:46
De belangrijkste reden waarom ik die regel erbij heb gezet, was omdat er toen, in het begin, nog maar weinig deelnemers en dus stemmers waren.

Maar in de regels staat ook dat er over elke regel gediscussieerd mag worden. Ook mogen regels aangepast worden als we dat nodig achten.

Maar, en dit als laatste voor dit moment, deze regel is nogal losjes opgesteld en dan dus op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. En dan heeft de huidige wedstrijdleiding de mogelijkheid om die interpretatie te maken.

En ja, ik weet dat ik nu mijn vorige post tegenspreek.

Laatst bewerkt:
Eens met 929V6, het is weldegelijk een regel. Ik stel voor dat de volgende organisator deze regel wat anders verwoord zodat er geen ambiguïteit over kan bestaan.

"Het is de bedoeling" gaat uit van een intentie, dat is niet hetzelfde als "een eis".
OF de regels voor de volgende wedstrijden aanpassen. OF niet. Dat zal DENNIS wel uitmaken als bedenker.
IMHO is dat verplicht stemmen trouwens onzin, maar dat is een persoonlijke mening. Net als andere forummers aanspreken op het feit dat ze je post mooi / creatief vinden maar zelf niet deelnemen - msschn doen ze dat in de toekomst wel? Er zijn best wat nieuwe deelnemers de voorbije 10 wedstrijden.

IMHO is dat verplicht stemmen trouwens onzin, maar dat is een persoonlijke mening.

Het is uiteraard maar een spelletje, en winnen is leuk maar wel op een sportieve manier. Dat is mijn mening. Als je veel tijd en moeite steekt om mee te doen en het maken van een inzending dan is het een kleine moeite om ook even te stemmen! Hiermee suggereer ik niet dat iemand die niet stemt (zeker als die net nieuw is) dat doet om (on)sportieve reden. Er kunnen veel factoren een rol spelen.

Terechte reactie @SVF maar als de winnaar zich al 2d niet aangemeld heeft, mag je ervan uitgaan dat die zich niet bezig houdt met al dan niet tactisch stemmen om dit potje te winnen.

Ik heb al 60+ wedstrijden meegedaan en heb echt al zeer vaak de indruk gekregen bij een opdracht of nu dit soort gedoe over een uitslag dat "begrijpend lezen" (iets waarop ik echt énorm hamer bij de kinderen hier thuis) in NL toch net iets anders wordt onderwezen dan in BE. Zeker niet ten kwade van NL bedoeld voor alle duidelijkheid!

Net als andere forummers aanspreken op het feit dat ze je post mooi / creatief vinden maar zelf niet deelnemen - msschn doen ze dat in de toekomst wel?
Ik heb nergens gevraagd om deelname, maar stemmen (wat imo niet hetzelfde is als deelnemen) zou ik toch wel sympathiek vinden. Het moet ook niet zo zijn dat niet-deelnemers zich bezwaard voelen om te stemmen omdat ze zelf niets hebben ingezonden.

Tja, dat dacht ik ook maar goed S J 1001…

Omdat jullie hier toch zo van de “wedstrijdregeltjes” zijn, nu dan is 2/3de al gediskwalificeerd wegens het niet vermelden van de AI Engine want dat staat er namelijk ook in.

@929V6

Dat was ik ook van plan eigenlijk ;) Want ik lig soms dubbel van de inzendingen.
Zou graag zelf eens mee doen maar heb nul ervaring met ai. Wie weet komt dat nog eens...

Welkom bij AI Fotowedstrijd #95

AI Fotowedstrijd #95 – De Bijzondere Accessoire

Het idee voor deze wedstrijd ontstond toen ik laatst achter een Opel Corsa reed met zo’n uitschuifbare fietsendrager in de achterbumper. Volgens mij heeft deze bijzondere accesoire nooit navolging gekregen. Maar er zijn meer voorbeelden van bijzondere accessoires zoals bv paraplu's in de portieren van Rolls Royce en Skoda en het bloemenvaasje in de VW Kever.

De opdracht:​

Verzin een bijzondere geniale, absurde of juist heel voor de hand liggende, maar nooit geleverde, accessoire op of in een auto die uiteraard duidelijk zichtbaar is op de door jou met AI gegenereerde afbeelding, al dan niet passend / stereo-typerend voor het merk of type. Origineel af fabriek of aftermarket Aliexpress etc. Wie weet kijken er ingenieurs mee in dit topic en wordt jouw idee misschien wel werkelijkheid!;)

Doelgroep:
De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale afbeeldingen / kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.

Regels:

• De winnaar van de vorige keer bepaalt de opdracht en geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht.
  • Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host (zoals imgbb of postimages.org). Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
  • Geef bij je inzending aan welke AI-tool je hebt gebruikt.
  • Een inzending mag zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
  • Na afloop (WOE 20h) maakt de wedstrijdleiding een OER, waarna er gestemd kan worden tot VRIJ 20h.
  • Het is de bedoeling dat het OER in ieder geval binnen redelijke tijd wordt geplaatst. Mocht de opdrachtbedenker niet precies weten hoe dit werkt, of mocht er sprake zijn van tijdgebrek, dan is het belangrijk dat dit op tijd wordt aangegeven. Er is immers altijd wel iemand bereid om het over te nemen.
  • Stemmen: de deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
  • Het is wel toegestaan om te stemmen, ook al heb je geen inzending geplaatst.
  • Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. - Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
  • In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
  • De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 dit mag doen. Als de winnaar zich niet (op tijd) meldt, gaat de beurt naar de nummer 2.
  • Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
  • Winnaars die vervolgens de wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
  • De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels (rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

Vorige wedstrijden:

001: Het refrein - Marleen
002: Starman - Zadelsnuiver
003: Auto van de toekomst - Gullwing
004: Auto voor een beroep - 2CV Lover
005: Het stripverhaal - Marleen
006: Een beetje gezelligheid - Gullwing
007: Even wat warmers - Rudyke
008: Er op uit - Niseko
009: Een persoonlijke kerstkaart van een autoliefhebber - 929V6
010: Het Nieuwe jaar inluiden - D.E.N.N.I.S.
011: De snelweg bij nacht - Rudyke
012: De garage - RONR
013: Je familieauto-herinnering - 929V6
014: De auto als oase van rust - RONR
015: Jouw automotive multitool - Zadelsnuiver
016: Mad Max - Marleen
016b: De banner (tussenopdracht) - D.E.N.N.I,S
017: Het vroege voorjaar! - Joost Boers
018. De auto voor een lange afstandsreis - Marleen
019. De auto als kunstwerk - 929V6
020. Het theorie-oefenboek - Gullwing
021. 90s AutoStyle Challenge - RonR
022. De advertentie - Niseko
023. Dé redders van Maserati! - Jay DoubleYou
024. Centro Stile di.. - Zadelsnuiver
025. 4+2 - RONR
026. Stel dat die het was geworden? - RONR
027. Nieuwe Paus, nieuwe ride - Zadelsnuiver
028. Iets aan de haak - 929V6
029. Op de sportieve toer - Jay DoubleYou
030. Het hulpverleningsvoertuig! - Geuzert
031. Ander tijdperk - JL86
032. Back to the Future - D.E.N.N.I.S.
033. Getekend... - Okmoi
034: Klimaatbestendig Voertuig van de Toekomst - StenilsoN
035: AI Fotowedstrijd #35: De nieuwe koets - Gullwing
036: AI Fotowedstrijd #36: Film & Serie Editie - 929V6
037: Beestachtige auto's - RONR
038: Het perfecte plaatje - Zadelsnuiver
039: Art Deco - Jay DoubleYou
040: Barnfind! - Pink Panther
041: Made in Russia - D.E.N.N.I.S.
042: „Het Refrein Revisited“ - 929V6
043: Om op te vreten! - Zadelsnuiver
044: Helemaal kaal- Pink Panther
045: Bomvol! - RONR
046: Auto's in strips - Zadelsnuiver
047: Help Jaguar uit de brand! - Zadelsnuiver
048: At the drive-in - Zadelsnuiver
049: De vrijetijdsauto - 2CV Lover
050: Frankenstein's Garage - 2CV Lover
051: De Godin - Pink Panther
052: Das Beste oder Nichts - zonder BMW met Skoda
053: Het Zwitsers zakmes - Gullwing
054: De Hobby camper - ex-aequo 2CV Lover en Niseko
055: De teletijdmachine, Urban Mobility in 2040 - Roadracer
056: Een auto met landstypische stijl, afgebeeld in het thuisland - 2CV Lover
057: Sinterklaas vs Santa Claus - D.E.N.N.I.S.
058: Lowriders and Special Paint - RonR
059: Speelgoedauto Revival - Roadracer
059b: Ontwerp een nieuwe banner - 2CV Lover
060: De aflevering van je nieuwe auto - Gullwint!
061: De Droomgarage – Waar staat jouw creatie gestald? - Gullwint!
062: De Mars Commute - RONR
063: Breaking news! - ex aequo Zadelsnuiver en Harry Cabrio
064: Wat als…? - Jay DoubleYou
065: Ouderwets wordt weer nieuwerwets - Alfista
066: De Trumpmobiel - Twix
067: De varianten - Alfista
068: The Love Machine - Jay W
069: Breng de sedans & stations terug - SJ 1001
070: De ultieme cabrio - 929V6
071: Spreekwoorden en gezegden - 929V6
072: De auto in de hoofdrol, maar uit een andere tijd - Twix
073: Bussie (of MPV) komt zo! - 929V6
074: In Paassferen - SVF
075: De compacte stadsauto - Zadelsnuiver
076: AI Fotowedstrijd #76: Brand Shift - Gullwing
077: EV's vanaf nul opnieuw uitgevonden: ex aequo Zadelsnuiver & S J 1001
078: Need for speed: shadowline: Harry Cabrio
079: The return of the ... - Alfista
080: Pikes Peak – Grozz
081: De Europese kei-car - SVF
082: De moderne Coupé - Zadelsnuiver
083 : FIAT comeback - Superformer
084 : Ferrari Luce - Pink Panther
085 : Coachbuild - Jay Double You
086 : Revival - Pjotr
087 : Betaalbare Coachbuilt Cabrio - D.E.N.N.I.S.
088 : Pimp My Van - MarcusF1
089 : Homologatie en Strassenversionen – Grozz
090 : Instant Herritrage - SVF
091 : De Vergeten Facelift - Twix
092 : Het missende model - Rudyke
093: De sportversie die nooit kwam - Harry Cabrio
094: Onbekend segment - SVF

Inzenden kan tot woensdag 19 augustus 2026 om 20.00 uur
Stemmen kan tot vrijdag 21 augustus 2026 om 20.00 uur

@929V6

Dat was ik ook van plan eigenlijk ;) Want ik lig soms dubbel van de inzendingen.
Zou graag zelf eens mee doen maar heb nul ervaring met ai. Wie weet komt dat nog eens...
Had ik ook niet, maar door deze wedstrijd gebruik ik het steeds vaker

Tklein Belgsken hier is precies de enige die goed en wel wakker is. Amai. Deze wedstrijd #95 staat niet in het overzicht en nu spelen we dus eigenlijk AI wedstrijd #96 die wedstrijd #95 wordt genoemd.
Kan je dit even aanpassen @Pink Panther, mijn AI score model flipte en dreigde ermee te ontsnappen uit mijn AI labo om te gaan hacken ;)

Edit: ere wie ere toekomt, Jay W had hier al op gewezen zag ik toen ik al wat scores in XLS wou steken

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan