Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/37037/alle-prijzen-van-alfa-romeo-giulia[size=x-large]ALLE PRIJZEN VAN ALFA ROMEO GIULIA[/size]
INSTAPPEN VANAF 39.450 EURO. Na jarenlange spanning trok Alfa Romeo alweer in juni vorig jaar het doek van de Giulia. Vandaag weten we welke bedragen de Italianen voor hun nieuwe D-segmenter willen ontvangen. Om maar met de deur in huis te vallen: de Giulia staat in juni - een jaar na zijn aanvankelijke presentatie - in de showrooms vanaf 39.450 euro. Voor dat geld rijd je de 200 pk sterke 2.0 T, standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De luxueuzer aangeklede 2.0 T Super heeft een prijskaartje van 40.950 euro. Wie meer benzinekracht wenst, is direct aangewezen op de 2.9 V6 Quadrifoglio met 510 pk. Deze powersedan - met handgeschakelde zesbak - staat voor 107.950 euro in de orderboeken. Later komt de Q-versie ook beschikbaar met automaat.
Dieselen kan met de 136 pk sterke 2.2 Eco Business met handgeschakelde zesbak. Deze heeft een vanafprijs van 39.950 euro en komt dankzij zijn CO2-uitstoot van 105 gram per kilometer in aanmerking voor 21% bijtelling. De Super-uitvoering mag mee vanaf 41.450 euro. De 2.2 dieselmotor is er ook met 150 en 180 pk. De 150 pk sterke variant mag mee vanaf 40.450 euro. Wel moet je het dan met 25 procent bijtelling doen. De 2.2 Super met 150 pk - eveneens met handgeschakelde zesbak - kost 41.950 euro. Alfa Romeo heeft de 150 pk sterke variant ook als Eco in de aanbieding. Deze 'zakelijke spaarversie' komt wel weer in aanmerking voor 21 procent bijtelling. Hij kost eveneens 40.450 euro. De Super 41.950 euro.
Wie de 150 pk sterke 2.2 diesel met achttrapsautomaat wil, moet minimaal 42.650 euro neertellen. De Super kost met automaat 44.150 euro. Dan is er de 180 pk sterke 2.2, alleen als Super en als Eco Business/Eco Business Super te krijgen. Zijn vanafprijs ligt op 43.750 euro, dan moet je het met de handgeschakelde versie doen. Liever een automaat? Reken dan op 45.950 euro. De Eco Business en Eco Business Super - eveneens met automaat - kosten respectievelijk 42.950 en 44.450 euro. Dit tweetal is opnieuw goed voor 21 procent bijtelling.
MWH zei:@D-C: Waarom zou de 136pk-variant interessant zijn voor België?
Kristian zei:Ik koop een Alfa omdat ik van sportief rijden houdt, maar de benzinemotor is alleen gekoppeld aan een automaat. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten, hoe goed zo'n automaat wellicht ook is.
Tussen 100 en 101 KW zit een verschil in BIV van 400 euro. Dat lijkt mij niet de moeite voor een nieuwe auto. En de verkeersbelasting, die in heel België op fiscale PK’s is gebaseerd scheelt ook niet echt veel. En de bijtelling is gebaseerd op CO2 uitstoot. Lijkt mij niet de reden om een motor met 100 kw speciaal voor de Belgische markt uit te brengen.D-C zei:MWH zei:@D-C: Waarom zou de 136pk-variant interessant zijn voor België?
De lagere BIV op basis van het aantal kW's geldt kennelijk alleen voor Brussel en Wallonië. Het viel me eerder op dat er in de Belgische prijslijsten vaak 100 kW/136 pk en 120 kW/163 pk-uitvoeringen worden geleverd van bijvoorbeeld 150 pk en 170 pk diesels.
iDS zei:Bovenstaande klopt niet meer: de autofiscaliteit is in Vlaanderen helemaal op de uitstoot gebaseerd, fiscale PKs worden m.i. nog wel in Brussel en Wallonië gehanteerd. De hoogte van de verzekeringspremie is nog wel op het vermogen gebaseerd.
Tot voor kort was de verkeersbelasting echter in heel België op het vermogen gebaseerd waarbij een grote sprong in de premie zat op 101 kW. Daarom waren veel wagens (zoals de mijne met een motor leverbaar die 100 kW leverde, terwijl dat in het buitenland lichtjes hoger lag (103 kW voor de PSA HDi bv.)
Daarnaast was er in het verleden ook een BTW-sprong bij 163 pk: dan kwam er bovenop de 25% BTW nog een luxebelasting van 8%. Of dat later in een sprong in de verkeersbelasting is vertaald, weet ik niet. Wagens met een vermogen van 163 pk stonden echter tot voor kort in de catalogi van de meeste werken.
Dat die wagens dan speciaal voor België moeten ontworpen worden, is natuurlijk flauwekul in het digitale tijdsperk: da's gewoon ergens een regeling in de motorsturing (die al dan niet met wat gesjoemel gepaard gaat). De kosten-baten lijken alleszins in het voordeel van de specifieke vermogensvariant uit te draaien.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:En dan krijg je standaard(!):
Cruise Control
Dual zone Automatic climate control
Lane Departure Warning
Licht/Regen-sensor
Connect 6.5 “ infotainment (Radio/DAB/Bluetooth/AUX)
Hallo concurrentie....![]()
cirKel zei:(...) zal onder meer kunnen worden ingezet om donororganen te transporteren of bij een hartfalen snel met een defibrillator ter plaatse te zijn (...)
Delta 1 zei:Afstandsradar mocht ook wat discreter zijn.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Delta 1 zei:Afstandsradar mocht ook wat discreter zijn.
Interieur wordt ontwikkeld door het bedrijf dat ook het interieur voor de nieuwste S klasse heeft ontwikkeld. Reken dus maar op een nieuwe maatstaf, net als de S klasse destijds.
P. Klieder zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Delta 1 zei:Afstandsradar mocht ook wat discreter zijn.
Interieur wordt ontwikkeld door het bedrijf dat ook het interieur voor de nieuwste S klasse heeft ontwikkeld. Reken dus maar op een nieuwe maatstaf, net als de S klasse destijds.
Ah, dat is nu ineens wel belangrijk?
P. Klieder zei:Als het om Duitse auto's gaat wordt vaak neerbuigend gezwets over "knuffel dashboards"... Nu wordt het aangehaald als een belangrijk onderwerp. Amusant.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:P. Klieder zei:Als het om Duitse auto's gaat wordt vaak neerbuigend gezwets over "knuffel dashboards"... Nu wordt het aangehaald als een belangrijk onderwerp. Amusant.
Het is maar net hoe jij het als subjectieve nono het wilt lezen. Hoe staat het met je zuurtegraad trouwens vandaag?
P. Klieder zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:P. Klieder zei:Als het om Duitse auto's gaat wordt vaak neerbuigend gezwets over "knuffel dashboards"... Nu wordt het aangehaald als een belangrijk onderwerp. Amusant.
Het is maar net hoe jij het als subjectieve nono het wilt lezen. Hoe staat het met je zuurtegraad trouwens vandaag?
Wel een melding waard lijkt me.
P. Klieder zei:Speel je nou weer op de man? Nog een melding dan maar?
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik ga er niet meer op reageren.![]()
Moderator
En neem er een voorbeeld aan, zou ik zeggen...P. Klieder zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik ga er niet meer op reageren.![]()
Verstandig van je.![]()
Barri zei:En neem er een voorbeeld aan, zou ik zeggen...P. Klieder zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik ga er niet meer op reageren.![]()
Verstandig van je.![]()
Roder zei:Nice! Buiten het prachtige uiterlijk nog een goede reden om er een aan te schaffen. Fijn voor Alfa Romeo, niks staat succes in de weg![]()
Thiago zei:Roder zei:Nice! Buiten het prachtige uiterlijk nog een goede reden om er een aan te schaffen. Fijn voor Alfa Romeo, niks staat succes in de weg![]()
Ook div. Franse en Duitse reviews zijn gunstig voor de Giulia.
daviee zei:Ik heb 'm al lang bij de Mazda dealer zien staan.