Arno's nieuwe Honda Civic

Nog even met een laatste lekkere drift afscheid nemen van achterwielaandrijving waarschijnlijk. Ook heel benieuwd naar de opvolger. Die krijgt het moeilijk, een Dreier is nauwelijks te evenaren.

Nou je gelooft het niet maar ik stond vanochtend bijna stil met de BMW. Een jaar lang probleemloos gereden en ik wil weg om mijn nieuwe auto op te halen, koelvloeistof niveau te laag! Twee liter gekocht en bijgevuld. Heb niet eerder gepeild dus weet ook niet hoe vol hij zat bij aankoop maar heb nergens lekkage kunnen bespeuren. Oorspronkelijk had ik voor vandaag de terugroepactie van de BMW gepland. De ironie.

Vervolgens met geknepen billen richting Amersfoort. Zonder storingen aangekomen gelukkig. Heb het bij binnenkomst gelijk vermeld, vind ik wel zo netjes. En daar stond ie dan, onder een rood kleed...

20260116-113110-2.jpg

Een nieuwe Honda Civic :cool: Kristian had het gelijk goed natuurlijk haha. Ik was in eerste instantie wezen kijken voor een blauwe maar vind die nieuwe kleur niet mooi in het echt. Het rijden beviel wel goed, fijne wagen. Alleen het bandengeluid viel tegen, typisch Japans denk ik dan. Nu zijn die Michelins ook niet de meest stille dus wellicht te verhelpen met andere banden en of extra isolatie. Heb al 17 inch winterset liggen, moet alleen nog gemonteerd worden.

Maar ja, de kleur viel dus tegen. Echter stond er ook een witte in de showroom en die vond ik gelijk mooi. Alleen was het een Advance met lederen bekleding en panorama dak en dat hoeft niet meer van mij. Open dak maak ik te weinig gebruik van en heb toch liever stof. En bij Honda kun je geen opties aanvinken dus kom je bij de Sport uit. En nu bleek dat ze nog een witte achter hadden staan, deze was bedoeld voor de lease maar de klant had afgezegd want er zat geen extra spoiler pakket op. Laat ik dat nou net niet willen. Gewoon standaard is al strak genoeg. Wel zit er een extra lichtpakket op voor het interieur. Dus na even twijfelen toch besloten de auto te kopen. Andere leuke kleuren behalve rood zijn er toch niet.

Altijd al eens nieuw willen hebben. Eerste eigenaar, geen schades, lelijke gebruikerssporen en verborgen verleden. Je weet wat je hebt.

Ik heb nog geen mooie foto's kunnen maken maar vind deze wel leuk. Bij mn tante voor de deur.

20260116-160612.jpg

Dankje, het is misschien wel de minst verstandige periode om een nieuwe auto te kopen maar voor dit bedrag is het mijn inziens gewoon de beste keus. Keek eerst rond de 30K en kwam bij een Jazz of Yaris Cross uit maar dacht nee daar ga ik spijt van krijgen. Corolla hatchback naar gekeken maar die zijn duurder dan een vergelijkbare Civic en dan heb je een minder praktische auto. Vandaar deze keuze en als je dan ook nog eens iets bijzonders rijdt omdat het model hier zo slecht verkoopt maakt hem alleen maar specialer vind ik. Helpt ook niet dat ik een voorliefde heb met Honda.

Gefeliciteerd met de Honda. Dit merk verdiend meer support maar de fabriek maakt het niet makkelijk, zo te lezen.

Hyundai gaat een stukje beter, dus ze hebben ruimte tekort daar in Amersfoort waardoor je dus tussen de Koreanen je nieuwe bolide mag onthullen.. :confused:

Enfin, benieuwd of jouw inruiler nog de oversteek naar de Ruimtevaart gaat maken of zal ie daar niet (meer) door de selectie komen? Ze kunnen het ook op ruimtegebrek 'gooien' want bij de BMW wordt flink verbouwd in de showroom, zag ik van de week.

Gefeliciteerd met de Honda. Dit merk verdiend meer support maar de fabriek maakt het niet makkelijk, zo te lezen.

Hyundai gaat een stukje beter, dus ze hebben ruimte tekort daar in Amersfoort waardoor je dus tussen de Koreanen je nieuwe bolide mag onthullen.. :confused:

Enfin, benieuwd of jouw inruiler nog de oversteek naar de Ruimtevaart gaat maken of zal ie daar niet (meer) door de selectie komen? Ze kunnen het ook op ruimtegebrek 'gooien' want bij de BMW wordt flink verbouwd in de showroom, zag ik van de week.

Ik heb er niet echt op gelet of aan gestoord, heb een aantal jaar terug al eerder een auto bij hun ingeruild dus voor mij ziet het er nog hetzelfde uit haha. Weet niet wat ze met de BMW gaan doen. Ik ga in ieder geval naar Honda Assen voor het onderhoud.

Ik vond de BMW erg mooi maar dit is veel specialer. Had deze zelf ook bijna gekozen, ware het niet dat ik de auto destijds nergens kon bekijken laat staan testrijden.

Heel veel plezier ermee!

Mooie auto! Degelijk, zuinig en je rijdt er niet alledaags bij, goede keuze. Ik heb er een keer in gezeten en verbaasde mij over de fijne zitpositie, komt ook mede doordat het geen hoog model is denk ik.

Kijk eens aan, leuke keuze! Veel veilige kilometers gewenst. Ik ben benieuwd naar meer foto's, ik ken dit model eigenlijk niet zo goed.

Gefeliciteerd met de Civic. Mooie en fijne auto. Waarbij de vorige generatie een wat wild ontwerp had valt deze veel rustiger op het netvlies. Denk dat dit model in de toekomst wordt neergezet als "tijdloos".

Al drie generaties Civic in de familie. Zijn er nog meer generaties aanwezig?

Ik vind het wel een fraai model, interieur ziet er ook mooi uit! Een geheel nieuwe auto kopen lijkt mij ook een hele mooie ervaring.

Pfoh die vorige Civic van je! Wat een gaaf model is dat toch. En met die wielen, op het randje, helemaal af!

Zo’n Civic coupé herinner ik me er meer van op het forum. Anton had een zwarte en had Kristian niet zo’n zelfde rode?

Pfoh die vorige Civic van je! Wat een gaaf model is dat toch. En met die wielen, op het randje, helemaal af!
Meningen verschillen, ik vind dat model echt lelijk. Maar de witte die hij nu heeft, die vind ik wel mooi. Alleen wil mijn wederhelft geen Honda. Ja, motor misschien.

Gefeliciteerd met de Civic! Mooie auto. Ben wel benieuwd naar vergelijking met de BMW. Zelf kijk ik ook weleens naar een ander merk maar meestal vallen andere auto’s me toch wat tegen. Civic schijnt wel een fijn rijdende auto te zijn.

Je eerste Civic vind ik wel nog een stukje mooier. Zelf in 2009 een nieuwe 1.8 Sport Silverstone gekocht. Wat was dat een geweldig mooie auto. Helaas vielen de vering/demping en vooral de bouwkwaliteit enorm tegen. Daarvoor twee Civic’s van de 6e generatie gehad, die waren echt veel beter gebouwd. Hatchback uit Japan en Coupe uit VS. Generaties daarna kwamen uit Swindon, dat was geen succes. Huidige komt volgens mij ook weer uit Japan.

Ja, Engeland zitten ze niet meer. De achtste generatie reed opzich prima en was een ruimte wonder maar de bouwkwaliteit liet inderdaad te wensen over. Lichtunits die niet strak zitten, deurgrepen die kapot gaan... Deze komt weer uit Japan gelukkig.

Als ik de auto met de BMW vergelijk dan zijn ze beide even comfortabeler, op bandengeluid na dan. Stoelen zitten fijn maar heb de ideale positie nog niet gevonden. De motor en 'versnellingsbak' van de Civic zijn lekker en voel je niet. Echt trappen heb ik nog niet gedaan maar de auto is net zo vlot heb ik het idee. Geluidsinstallatie is meer dan prima. Alleen de kofferklep openen gaat nog best zwaar. Ik was bang de normale cruise control te gaan missen maar de acc werkt gewoon goed, niet zenuwachtig. Enige wat ik mis is de koelvloeistof temperatuur.

Ik vind de nieuwe neus op deze foto's een stuk beter dan die in het persmateriaal (y)

Maar de hamvraag: Zit je nu wèl lekker?

Ondergewaardeerde auto die Civic, schitterende auto! Ik heb een jaar of 3 geleden bijna op het punt gestaan om het vorige model te kopen, gefeliciteerd en veel plezier er mee!

Prachtige auto!

Mijn broer heeft toevallig eind vorig jaar een Civic (pre-facelift) gekocht.
Ik moest er zelf even aan wennen, maar wat een prachtige en fijne auto. Zie ze (helaas) maar zelden rijden!

Heel veel plezier met deze mooie Honda!

En die winterbanden gaan heel goed staan denk ik :)

Thanks, ze zitten er al onder maar heb nog geen mooie foto kunnen maken. De Blizzaks rijden top maar 17 inch met dikke wang oogt dan weer een stuk kleiner. Wil nog zwarte moeren of doppen plaatsen. De Civic zie je heel weinig inderdaad, ik zit op de vrachtwaggel door heel Europa en zelfs dan zijn er dagen dat je ze niet ziet.

Even een fototje

20260215-124208.jpg

Simpele dopjes geplaatst, sluiten niet helemaal aan maar dat krijg je met dat universele spul. Nu ik er een tijdje mee rij zijn er twee dingen die mij een beetje tegenvallen. De tank is echt klein, bij 30 liter krijg je een melding en het verbruik ligt bij mij rond de 1 op 16 dus dat is tegen de 500km weer tanken. Als de auto nat is en je doet het raam open dan druppelt het naar binnen... ik hoop dat te verhelpen door windschermpjes te plaatsen, heb echte Mugen Powers besteld :cool: Ook doet de ruitenwisservloeistof met sproeien het zijraam lelijk vertroebelen dus wellicht twee vliegen in één klap.

Staat er mooi bij zo! Ik zag toevallig gisteren nog dit model Civic, vind de neus erg fraai. Sowieso is het iets bijzonders omdat je ze weinig ziet. Met die tankinhoud is idd wel vervelend, benieuwd naar de windschermpjes.

Hoeveel staat er inmiddels op de klok?

Velgen staan hem goed! Zou zelf ook nog Honda naafdopjes plaatsen. Tank is inderdaad wel klein, nog kleiner als van mijn 320e dus zelfs.
Maar bevalt dus verder goed dus.

1 op 16 valt me wel tegen! Veel korte ritjes? Of zou dat bij dit hybridesysteem niet uit moeten maken?

Ik rij voornamelijk snel en buitenwegen, knal 130 over de afsluitdijk :p Dan doet de motor eigenlijk continu meedraaien, bij lagere snelheden en in de bebouwde kom rijdt ie juist zuiniger door het hybride systeem.

Terug
Bovenaan