Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
verlichting2 zei:Maar de staat is werkelijk subliem. Het is een turbo en ook nog eens in een gelimiteerde uitvoering. Deze prijs begrijp ik als de kilometerstand laag zou zijn geweest. Nu is deze 178.000. Bij 60.000 kilometer? Prima prijs. Nu toch te duur.
Zadelsnuiver zei:Ik vind het toch wel heel gaaf, maar voor dat geld moet je wel nét die ene liefhebber vinden. Is dit overigens dezelfde motor als in de Uno Turbo?
Nico GTR zei:verlichting2 zei:Maar de staat is werkelijk subliem. Het is een turbo en ook nog eens in een gelimiteerde uitvoering. Deze prijs begrijp ik als de kilometerstand laag zou zijn geweest. Nu is deze 178.000. Bij 60.000 kilometer? Prima prijs. Nu toch te duur.
Tsja...bepaald de kilometerstand de waarde en de staat??
Hij is tenminste gebruikt, mensen hebben hem gezien en de eigenaar heeft ervan genoten. Als je het koopt heb je geen rem om er niet mee te rijden, hij staat toch al bijna op de 200.000 dus geniet ervan (mits je uiteraard enkele slijtagedelen op voorraad hebt)
En dan nummer 2...kun je het kopen? Ja hier is er 1, wat is die waard? De oud ijzer prijs. Dus het is wat de gek ervoor geeft. 14.000 euro voor een (op het oog) zeer fraai exemplaar van een rete zeldzame auto. Als je toch liefhebber bent van kleine, snelle wagentjes....en ook nog Autobianchi of Lancia...tsjah.
Ik spreek voor mezelf als ik zeg ja ik ga dat er nooit aan uitgeven, maar ik kan ook begrijpen dat er mensen zijn die het wel ervoor over hebben. Ik weet ook dat er best enkele rakkers in de Lancia clubs zitten met serieus geld. Dus ik denk dat die het er wel voor gaat krijgen.

Peter O zei:@ Marc,
die Lada is tof he? Ze hebben letterlijk het 4 cilinder blok van de Samara doorgezaagd om zo een 2 cilinder te hebben.
De Oka zou de aloude ZAZ moeten vervangen en is een samenwerking van meerdere merken. Van Lada maar ook van truckbouwer KamAZ en van SeAZ . Die laatste zorgde bij de ZAZ al voor gehandicapten uitvoeringen en dat deden ze bij de Oka oko. Je moet dan denken aan automaten voor mensen met 1 been, zonder benen. Voor iemand met 1 arm, ga zo maar door. Je hebt ook een soort bestel Oka, een rally Oka EN er is een elektrische Oka, die zelfs in Amerika is geleverd.
De Oka was een van de goedkoopste auto's in de Sovjet-Unie. Hij werd ook bedacht als moderne auto voor de massa motorisatie. In 1981 bedacht door Lada (VAZ) en SeAZ, in 1985 werd het openbaar gemaakt en in 1986 kwam de auto op de markt. Een ruime auto voor 4 personen voor een lage prijs. De aloude 2101 (de oer lada) kostte toen 7000 Roebel, de Oka slechts 3500.
Ik heb een tijd lang een weblog gevolgd van 2 jongens die vanuit Siberië meen ik, naar Marokko zijn gereden. In een Oka...