As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Vind er maar eens eentje inderdaad, laat staan te koop. Ik weet nog dat ik in de jaren ‘90 een aantal Nederlandse autojaarboeken had waar ZIL ook instond bedenk ik me nu.
Vorig jaar stonden er 3 te koop in de Classic Remise in Duitsland. Wie weet blijven er paar in Duitsland en komen die ooit eens naar OMMMA.

Zullke staats-limousines zijn altijd zeldzaam gebleven. Het verhaal gaat omdat Poetin zo'n grote haat aan Gorbatsjov heeft, dat hij daarom weigerde om in een ZIL gereden te worden, het merk daarom om zeep heeft geholpen en nu dus de Aurus als staats Limousine heeft bedacht.

De stationcar is trouwens aangepast door RAF, uit Riga. Die maakten ook erg toffe busjes.

EN ja inderdaad , was het niet de Autovisie? Daar stonden ook wat meer exotischere modellen in meen ik.

EN ja inderdaad , was het niet de Autovisie? Daar stonden ook wat meer exotischere modellen in meen ik.
Klopt. Al durfde ik de naam hier niet te noemen. :ROFLMAO:

Leuke info over ZIL. Vond ook verschillende oude links met ZIL’s/ZILLEN(?) die een jaar of 10/12 geleden te koop stonden. Uiteraard geen advertentie of andere vergelijkbare info.

Er is trouwens een hele boeiende documentaire over ZIL, en het leven in de hedendaagse fabriek.

Het is denk ZIL of meerder ZIL's ? Onder de liefhebbers is het natuurlijk een heilige graal, NAAST overigens de zogenaamde invalide wagentjes.

In Riga zag ik de vooranger, een ЗиЛ 111G

En deze ЗИЛ-111Д stond in een mooi museum in Polen.

Voor mij zijn dit soort auto's wel echt de mooiste dingen uit het Oostblok, als ik dat zie, dan wordt ik bijna hyper. De fryske boy heeft nog een blauwe arm van toen we oude GAZ en ZiS zagen.
Wat een apparaat die Zil. Ik heb er een aantal miniaturen van in mijn vrij grote Oost Europa collectie maar ik kan je vertellen dat het ook de zwaarste zijn
Ja hier ook, ik denk dat we dezelfde hebben he?

Ik zag nog een leuk oud stukje over Polonez en leuke accessoires:
Caro Polonaise – achterkant

Polonez Caro met accessoires – van de spoiler tot de Dromader-kofferbak | "Motor" nr. 50 uit 1992​

Zbigniew D. Springer

In nummer 50 van het tijdschrift "Motor" uit 1992 stond een overzicht van de extra's en accessoires die beschikbaar waren voor de Polonez Caro. De lijst was misschien niet zo uitgebreid als voor moderne auto's, maar bevatte wel een aantal interessante opties. Zo waren er bijvoorbeeld stoelhoezen, elektronische brandstofinjectie en een katalysator.

De standaard Polonez is alleen op papier verkrijgbaar. De goedkoopste versie die op de markt verkrijgbaar is, kost tussen de 89 en 91 miljoen PLN. Dezelfde auto met alle opties die FSO aanbiedt, kost meer dan 130 miljoen PLN. Dit geldt ook voor de Caro met benzinemotor: de goedkoopste dieselversie kost meer dan 135 miljoen PLN, en met opties kan de prijs oplopen tot 160 miljoen PLN.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/p...wiecej-plusow-plusa-motor-nr-31-1997,aid,3368
Laten we ons concentreren op het 1500/1600-model, aangezien dat het instapmodel en het populairste is. Wat kun je er nog meer mee uitrusten voor die 40 miljoen zloty?
Laten we beginnen met de lak. Overal ter wereld kost metallic lak een extra bedrag. Fiat rekent bijvoorbeeld een vast bedrag van ongeveer 250 dollar. De metallic lak van de Caro kost 5,5 miljoen PLN extra. Er zijn ook standaard lakken in aantrekkelijke kleuren verkrijgbaar: marineblauw (190.000 PLN), bordeauxrood (490.000 PLN) en rood (520.000 PLN), een kleur die in andere delen van de wereld niet zo gangbaar is.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/s...w-polonezow-i-fso-125p-motor-12-1987,aid,2933
Voor slechts 3 miljoen zloty kunnen we een schuifdak, ook wel een panoramadak genoemd, aanschaffen. Dit is de prijs van de goedkoopste optie, terwijl de duurste, inclusief montagekosten, ongeveer 7 miljoen zloty kost en elektrisch bediend wordt. Schuifdaken zouden eigenlijk af fabriek in Polonez-auto's gemonteerd moeten worden, omdat deze auto's een slechte ventilatie hebben. Elke keer dat de zijramen openstaan, ontstaat er een wervelwind in het interieur. Een schuifdak zorgt echter voor een uitstekende ventilatie van het interieur zonder het risico op oorontstekingen of sinusinfecties. Ik raad deze optie ten zeerste aan aan alle eigenaren van Żerań-auto's. Schuifdaken kunnen bij alle officiële dealers worden gemonteerd en de service duurt slechts een paar uur.

Polonez-caro-1992-zonnedak achteraan
Het kanteldak is een bijzonder nuttige toevoeging aan de Polonez.
Ook het alarmsysteem in combinatie met centrale vergrendeling voor alle deuren is het vermelden waard. Dit is echter een zeer dure optie: 9.100.000 PLN inclusief installatie. Een alarmsysteem voor een patrouillewagen kost al zo'n 4 miljoen PLN. Een alarm, centrale vergrendeling en elektrische ramen voor de voorste zijruiten kosten samen bijna 15 miljoen PLN. Uiteraard kunt u ook kiezen voor alleen elektrische ramen voor 6,5 miljoen PLN.

Sommige autodealers bieden voertuigmarkeringen aan voor ongeveer 300.000 PLN. Ik raad aan hiervan gebruik te maken. Gemarkeerde auto's zijn minder aantrekkelijk voor dieven. Bovendien eisen verzekeringsmaatschappijen alarmen of markeringen op nieuwe auto's die ze verzekeren.
De Caro heeft, net als alle Polonez-modellen, dakgoten, waardoor standaard dakdragers passen. Deze zijn echter niet noodzakelijk, aangezien de neerklapbare achterbank het vervoer van zelfs lange voorwerpen mogelijk maakt. Trekhaak voor de Caro vereist echter een speciaal ontwerp. De fabriek staat de montage toe van trekhaken waarvoor geen extra gaten in de bodemplaat geboord hoeven te worden. Deze zijn verkrijgbaar voor ongeveer 400.000 PLN.

polonaise-caro-1992-rear-plastic-box-dromedary
Een erg handige plastic koffer voor kleine onderdelen, extra gereedschap en olie. Hij past aan de rechterkant van de kofferbak. Prijs: 380.000 PLN.

De Caro is al enkele weken gespot met een geperforeerde spoiler (PLN 350.000) gemonteerd aan de rand van de achterklep. Deze spoiler verbetert de aerodynamica op geen enkele manier, maar verfraait wel de achterkant door deze hoger te plaatsen en meer te laten lijken op hedendaagse modellen.
polonaise-caro-1992-achterspoiler
Een achterspoiler en zorgvuldig uitgekozen zijstickers tillen de achterkant van de auto optisch omhoog en geven hem een opvallender uiterlijk. Spaakwielen van aluminium kosten 6.150.000 PLN extra. De exportversie van de Caro zal Vision heten en liefhebbers kunnen een sticker op de achterstijl aanvragen.

Het grootste nadeel van de Polonez met standaard brandstof is de onbetrouwbaarheid van sommige motoronderdelen: de carburateur, het ontstekingssysteem, de elektronische module en de bobine. Voor 14 miljoen zloty extra krijgt u elektronische brandstofinjectie (ook wel bekend als Abimex, naar het Nederlandse bedrijf dat het injectiesysteem ontwikkelde), wat de prestaties van de Caro-motor aanzienlijk zou moeten verbeteren.
Wie milieuvriendelijk wil rijden, kan kiezen voor een katalysator, wat de prijs van de auto met 4,5 miljoen zloty verhoogt. Uiteraard moeten we niet vergeten dat alle Polonez-modellen die momenteel geproduceerd worden, ongeacht of ze een katalysator hebben of niet, op loodvrije benzine kunnen en moeten rijden.
En dat zijn waarschijnlijk alle belangrijke accessoires. Er zijn ook stoelhoezen verkrijgbaar voor prijzen tussen de 380.000 en 450.000 PLN, wielsloten voor ongeveer 150.000-170.000 PLN, rubberen matten voor 200.000 PLN en windgeleiders voor 175.000 PLN. Oh, en let op met de hoezen. Die voor de Caro moeten aangepast worden aan de gedeelde achterbank.
polonaise-caro-1992-achterkuip
Windgeleiders vervangen een schuifdak niet, maar ze zijn wel goedkoper – ongeveer 300.000 PLN inclusief installatie.

De meeste optionele uitrusting van de Caro is alleen verkrijgbaar bij dealers en officiële servicecentra. Winkels hebben een zeer beperkt assortiment en benzinestations bieden vrijwel niets aan.
Tekst en foto's: Zbigniew D. Skoczek; "Motor" nr. 50/1992

Motornummer 50 uit 1992 - omslag

Laatst bewerkt:
Ga je nu op zoek naar die spoiler en de windgeleiders? :p Bijzonder trouwens! Een Pools autoblad met een Oostenrijkse Astra? :unsure:
Haha, die windgeleiders zijn niet moeilijk te verkrijgen hoor. Die spoiler is wel leuk, maar ik vind die bak voor de kofferbak heel tof, maar dat is niet meer te verkrijgen vrees ik.

Die velgen vind ik trouwens het meest toffe op een Polonez.

Nog een tof plaatje van de grote reis:
55166855159_d58d017f90_b.jpg

Dit is bij Baikonur Cosmodrome in Kazachstan. Het is het oudste en grootste werkende kosmodroom (ruimtehaven) ter wereld, het is in gebruik sinds 1955.

Haha, die windgeleiders zijn niet moeilijk te verkrijgen hoor. Die spoiler is wel leuk, maar ik vind die bak voor de kofferbak heel tof, maar dat is niet meer te verkrijgen vrees ik.

Die velgen vind ik trouwens het meest toffe op een Polonez.
Die spoiler trok mijn aandacht ook inderdaad. Mooi ding. Geen vrienden in Polen die wat kunnen speuren voor je?

Die spoiler trok mijn aandacht ook inderdaad. Mooi ding. Geen vrienden in Polen die wat kunnen speuren voor je?
Hm ja , ik ben ook lid van verschillende Facebook-groepen, daar komt soms wel wat voorbij. (ook de windgeleiders) .

Ik weet nog niet of ik de Polonez wil tunen, ik wil eigenlijk vooral zo'n "schapenvacht" , zodat de bekleding goed blijft. Dat is namelijk niet meer te verkrijgen.

Nog een leuk stukje over de grote reis:

Meer dan 10.000 kilometer achter zich! De expeditie van Thailand naar Polen is in Kazachstan aangekomen.​

Toegevoegd:2026-03-26, 19:30Auteur: Redactie Reacties: 1

Auteur van de foto's: privéarchief
Deelnemers aan de bijzondere expeditie "Van Thailand naar Polen", waaronder vertegenwoordigers van het WENA Automotive Museum, hebben al meer dan 10.000 kilometer afgelegd. Momenteel doorkruisen de reizigers Kazachstan en hun avontuur wint steeds meer aan tempo.
whatsapp-image-20260326-at-19.27.04.webp

Ze besloten de mijlpaal op een unieke manier te vieren. "We hebben de gelegenheid herdacht met Kazachse cognac en onze auto's kregen waar ze het meest van houden: afgestelde carburateurs", melden ze op hun sociale media.
China bleek een van de meest uitdagende etappes van de expeditie tot nu toe. Zoals de deelnemers benadrukken, is het land in staat bezoekers op bijna elk moment te verrassen – zowel qua omvang als in alledaagse situaties.
De taalbarrière was een flinke uitdaging, maar het belette ons niet om contact te leggen met de lokale bevolking. Dankzij gebarentaal konden we zelfs een ongebruikelijk probleem oplossen: een gebroken spiegel in een Fiat werd vervangen door een spiegel die… van een scooter afkomstig was.

De reizigers waren ook onder de indruk van de wegeninfrastructuur – China beschikt over ongeveer 180.000 kilometer aan snelwegen. Er waren ook spectaculaire uitzichten en plotselinge weersveranderingen op een hoogte van meer dan 4000 meter, waarbij de omstandigheden snel omsloegen in winterse omstandigheden. Ondanks de leeftijd van de voertuigen hebben de deelnemers aan de expeditie geen reden tot grote bezorgdheid. Pechgevallen komen wel eens voor, maar tot nu toe zijn die allemaal snel verholpen.
De laatste storing deed zich voor in Kazachstan: een waterpomp moest worden vervangen. Gelukkig werd het probleem snel opgelost en kan de reis worden voortgezet. De voertuigen die de deelnemers gebruiken, wekken enorm veel belangstelling, met name de klassieke Polski Fiat 125p trekt de aandacht.
whatsapp-image-20260326-at-19.27.03.webp

"Onze Polski Fiat 125p trekt hier veel belangstelling. Elke keer als we op een parkeerplaats stoppen, komen mensen naar ons toe. Ze vragen naar de auto, maken foto's en willen meer weten over Polen," zegt Tomasz Jurczak.
Op deze manier beleven reizigers niet alleen hun avontuur, maar promoten ze ook Polen en Oława aan de andere kant van de wereld – en moedigen ze mensen direct aan om onze websites te bezoeken. De expeditieroute voert ook langs plaatsen van uitzonderlijke historische betekenis. Een daarvan is de космодром Baikonur – de oudste en grootste operationele ruimtehaven ter wereld, in gebruik sinds 1955. Het was vanaf hier dat Mirosław Hermaszewski de ruimte in werd gelanceerd. "Het is een ongelooflijk gevoel om op de plek te zijn vanwaar de eerste Pool de ruimte in werd gelanceerd en geschiedenis schreef", benadrukken de deelnemers aan de expeditie.
Een reis door Kazachstan betekent ook ontmoetingen met de lokale fauna en ongewone verkeerssituaties. Kamelen zijn een van de symbolen van het land – er zijn er wel 280.000 tot 300.000, en op de wegen… hebben ze voorrang. Sneeuw, woestijnlandschappen en dieren die je onderweg tegenkomt, maken elke dag tot een nieuwe ervaring.
whatsapp-image-20260228-at-06.57.33.webp

Hoewel de reizigers al meer dan 10.000 kilometer hebben afgelegd, ligt er nog een enorme uitdaging voor hen. Oława is nog ruim 8.000 kilometer verwijderd. Eén ding is zeker: deze expeditie belooft nu al een buitengewoon verhaal te worden, vol avontuur, uitdagingen en de promotie van een lokale passie voor autorijden op wereldniveau. We blijven de voortgang van het team uit Oława en hun "grote Fiat" volgen.

In de jaren 90, heeft blijkbaar de Camel Trophy Warschau aangedaan. Ter ere van dat heeft Taxi-bedrijf MPT een heel vloot "Camel Taxi's" gehad. Ze reden zo waarschijnlijk tussen 1995 en 1997 rond.
55172774131_f327f2d39f_c.jpg

Veel is er niet over te vinden, iemand zijn vader reed hier in, maar hij heeft een paar toffe foto's gevonden.
55172774121_e503f83ae0_z.jpg

55171871572_8f25b5e8e6_z.jpg

Op deze promotie-foto is ook te zien dat ze een paar Tempra's hadden.

Op deze foto van Phototrans is er eentje in actie te zien:
55172937998_dc8da560b9_b.jpg

Vandaag hebben we meegereden met de Oost-Europese rondrit. Georganiseerd door bekenden van ons.

55175902815_665f0fb87b_b.jpg

Zoals altijd, is de Trabant de meest voorkomende auto.

55175672093_ee54eef40a_b.jpg

55175902325_a1e76ae584_b.jpg

55174609787_269ee63fa2_b.jpg

Stiekem was ie wel vies, maar zo valt het niet zo op.

55174610537_8b5b0cf802_b.jpg

Fotomomentje onderweg!

55174610362_95778b94b0_b.jpg

Onderweg even lekker lunchen

55175755499_fe1e850767_b.jpg

En weer bijna thuis!

Mooie rit, mooi weer, kortom een geslaagde dag!

Vrijdag hebben we een leuk en makkelijk klusje gedaan, de mistlampen vervangen:
55187767380_80251f2772_b.jpg

55187767370_682c9a6bc2_b.jpg

Van zo..

55186482717_6718ca000f_b.jpg

Naar zo.. Ik vind het echt heel tof staan, en ik was dan ook blij dat vriend Adrian die voor me op de kop heeft getikt.
Ook deze lampen zijn origineel, je had (blijkbaar) verschillende mistlampen.

Gisteren de FSO ook (eindelijk weer) een poetsbeurt gegeven, want dat was hard nodig.
55187525843_312584ffff_b.jpg

55187525833_5ed344a134_b.jpg

Ik had op OMMMA een oude DDR-parkeerschijf gekocht, die heb ik ook "gemonteerd".

55187626604_1b3996da2f_b.jpg

Daarna gingen we het grote werk doen, poetsen!

55187375221_5b292ba01c_b.jpg

Ook hadden we een dingetje gekocht om de oude nummerplaten te monteren, dat gaf een 7 qua resultaat. Wel mooi is het lijnzaad op de bumpers.

55187525818_3957c00420_b.jpg

Hij lijkt wel nieuw..

55187767325_c3b372b36b_b.jpg

Nu met mooie glimmende bumpers steken de dorpels wel wat af, maar dat is net als de kachel een klusje voor later...

55186482697_ed4eaab977_b.jpg

En mocht de Polonez weer in de garage een nachtje slapen...

Want op zondag, eerste Paasdag, was het traditie om te gaan kijken bij USA-Rolde. Hoewel de meeste auto's Amerikaans zijn, ben je ook welkom met een ander auto.

55190028612_70f4794949_b.jpg

En zo togen we met 2 rode auto's, nouja eerste een blauwe en rode..

55191313715_a793a197a8_b.jpg

Het kamp was weer klaar...

Ik ben dit weekend bij mijn ouders, en was de kabel vergeten voor de camera, dus ik heb alleen de telefoonfoto's.
55190910351_54838991fc_b.jpg

We waren niet de enige met "oostblok-kitch" , ook een toffe Volga was er!

Zeer geslaagde middag, het was mooi weer, lekker in het zonnetje , gezellig gekletst met forumvriend @A3 White die deze foto maakte:

55187983417_5cf15cae90_w.jpg

Polonez had veel fans, Naast de "wat is dit" en "gekke kentekens zeg" waren er ook weer de "oh wat leuk, die zie je nooit meer en de "och zo'n ding had (dinges) ook." Leuk dat die woorden dan ook komen van mensen die niet perse verstand van auto's hebben.

Zo, die staat er weer netjes bij! Kentekenplaat achter even recht hangen en dan is het helemaal top!

Die klemmetjes voor de kentekenplaat moet je even zwart maken, dan vallen ze veel minder op.
En als je toch met de zwarte hammerite aan het werk bent, neem dan de dorpels ook even mee! Bodyschutz erop en dan zwarte hammerite. Heb dat destijds bij de 924 ook zo gedaan.

Dat poetsen knapt ie wel van op. Wel goed in de was gezet zodat ie zo blijft?

Zo, die staat er weer netjes bij! Kentekenplaat achter even recht hangen en dan is het helemaal top!
Ja daar moet ik even naar kijken inderdaad , die heb ik losmaakt toen ik dat klemmetje er aan haakte.

Die klemmetjes voor de kentekenplaat moet je even zwart maken, dan vallen ze veel minder op.
En als je toch met de zwarte hammerite aan het werk bent, neem dan de dorpels ook even mee! Bodyschutz erop en dan zwarte hammerite. Heb dat destijds bij de 924 ook zo gedaan.

Dat poetsen knapt ie wel van op. Wel goed in de was gezet zodat ie zo blijft?
Ja daar dacht ik ook aan ja!

De dorpels staken nu inderdaad ineens flink af ja, we waren iets te laat klaar om dat ook nog te doen. Mijn enkel zei inmiddels “stoppen met deze poppenkast, zitten” en mijn vader mag niet te veel op de knieën bij de auto.

Maar onze lieve vriend Marc bood het ook al aan om met even te helpen.

FSO glimt nu. Plan is wel om dit jaar te polijsten , dan kunnen we daarna ook wat plekjes aanplakken. Her en der zitten stukjes waar de lak weg is, en uiteraard ook wat roest. Maar het valt allemaal mee.

Mooi project na Engeland , en nadat ik met Ruud heb afgesproken. Nog altijd bedankt voor “de contact bemiddeling” @Barri

De grote reis loopt op het einde:

Van Thailand naar Oława. De finale van deze bijzondere reis is aanstaande zaterdag!​

Toegevoegd:2026-04-08, 19:50Auteur: Redactie Reacties: 0

Auteur van de foto's: WENA Museum
De expeditie "Van Thailand naar Polen" nadert de beslissende fase. De deelnemers aan deze unieke reis, die al duizenden kilometers door Azië en Europa hebben afgelegd, zijn zojuist de Europese Unie binnengekomen. Woensdagmiddag staken drie teams de grens met Bulgarije over, waarmee de laatste paspoortcontrole achter de rug is. Nu staat hen het laatste, rechte stuk van de reis naar Polen te wachten.

Na 43 dagen reizen en maar liefst 17.000 kilometer te hebben afgelegd , staat de finale van dit buitengewone avontuur gepland voor zaterdag 11 april. Op die dag zullen de deelnemers het land binnenrijden in drie klassieke Poolse auto's die helemaal vanuit Thailand zijn gekomen.
De eerste stop in Polen staat gepland voor 10:00 uur in Zabełkowo, vlak na de grensovergang naar Tsjechië, waar een bijeenkomst zal plaatsvinden in restaurant Retro. Om 14:00 uur arriveren de teams in Oława, waar de expeditie op een bijzondere manier zal eindigen.
Er is een welkomstbijeenkomst gepland voor inwoners en iedereen die geïnteresseerd is in het Wena Automotive Museum. Dit is een unieke gelegenheid om auto's die de halve wereld over zijn gereisd van dichtbij te bekijken, met de deelnemers te praten en de sfeer van deze bijzondere reis te ervaren.
De organisatoren nodigen iedereen – zowel inwoners van Oława als uit de omgeving – uit om de reizigers te verwelkomen. Dit evenement zal ongetwijfeld de lokale geschiedenis ingaan als een van de meest unieke en inspirerende auto-avonturen.

Het lijkt er op dat je op tijd afscheid hebt genomen van de Yp. Beetje summiere advertentie met maar 1 foto. En wat zou die oplossing zijn? Vooruit rijden?
Nou inderdaad, we waren er ook een beetje bang voor inderdaad. Dat de automaatbak het zou begeven, bij ons ging het nog goed, maar toch.

De CVT-bak kun je wel spoelen, en anders eerst de olie-vervangen. Dat hadden we wel al eens gedaan.

De Lancia was wel een leuke/fijne auto, ik vind het wel jammer om te lezen, maar we hebben hem niet voor niets weggedaan. We waren er op den duur wel zat van, van de ondoorgrondelijke Italiaanse techniek.

En natuurlijk maakt der FSO alles goed, wat een fijne auto is dat. Zondag reed mijn moeder ook mee, die heeft nooit in de Lancia iets gezien, maar de FSO vind ze leuk, ook de mensen in andere Oostblokwagens zij veel leuker dan de Lancia wereld.

Nog mooier: magneetjes achter op de 'showplaat' en metalen plaatjes achter de echte kentekenplaat (of andersom).

De Polonez staat er netjes bij, echt eer van je werk op deze manier!

Nog mooier: magneetjes achter op de 'showplaat' en metalen plaatjes achter de echte kentekenplaat (of andersom).

De Polonez staat er netjes bij, echt eer van je werk op deze manier!
Dankje! Ja hij is er echt van opgeknapt, En dat van de klemmetjes/magneten is ook een idee.

Zondag eerst maar eens de Rovee aanpakken, gelukkig ga ik dit met een jonge god doen, ons @Marc 827 3500 dus.

Ik heb nog een paar toffe foto's van de grote reis:
Vanmorgen in Hongarije:
55199368378_6d400f229a_b.jpg

Een welkomstcomité in ook 125p's!
55199623665_62dabdb864_b.jpg

Daarna kwam de grens van Tsjechië in zicht:
55199368413_fd82c60d39_b.jpg

55199623655_4bcf116bda_b.jpg

En dan de laatste nacht in Tsjechië, morgen vroeg gaan ze de grens over, en rond een uur of 14 worden ze bij het musuem verwacht in Oława.

Stiekem had ik best wel een vluchtje willen boeken , maar ja dat is ook weer zo wat natuurlijk. Wel tof dat zonder amper (grote) problemen de hele reis zo is afgelegd. Misschien is een FSO toch niet zo slecht ;)

Laatst bewerkt:
Vandaag samen met @Marc 827 3500 bezig geweest en ook de Streetwise glimt weer als een gek.

55203264591_168e88811d_b.jpg

Ideaal zo'n wasser ehm wasplek naast het huis!

55203661480_cec5dfc5d5_b.jpg

Daarna was en poetsen en stofzuigen!

55202368327_2c7882ff0c_b.jpg

Hij glimt al bijna net zo als de oudere Rovers!

55203661525_f1fb68d9ec_b.jpg

Het resultaat!

55203661495_24ef7cfeed_b.jpg

En dan mag ie nog 3 dagen overdekt wachten, en dan gaan we donderdag morgen heel vroeg naar Engeland, voor zaterdag weer naar The Pride of Longbridge.

Echt zin in, zeker ook om met mijn vader een trip te doen, en dat in het weekend Leon, Marc en Thomas met zijn vader er ook bij zijn. Wordt heel erg leuk, en ook het weer schijnt goed te worden, ook heel fijn!

Mooi poetsresultaat! Ben nu al benieuwd naar de fotoverslagen. Veel plezier daar en het is Engeland: het weer is onvoorspelbaar. Maar goede vooruitzichten zijn mooi meegenomen.

Terug
Bovenaan