As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

@Barri, fijn dat jij en mr PMG zo meedenken trouwens!

Ik moet zo naar de dierenarts, dus dan ga ik de auto even goed inspecteren. EN wat foto's maken. Daarna ga ik ook met mijn vader en de tuinslang nog een keer bezig. En dan gericht op de ruiten.

Ik pak de eerder foto's er nog een keer bij:

qnOHuixl.jpg

Het "water" op de dorpel komt denk ik doordat ik de deur opende, want toen ik aan de rechterkant de deur opende kwam daar ook een plasje.. Hoewel daar water ligt, is het niet zo dat het water daar binnen komt en naar de bodem "stoomt".

Dat klinkt wazig, het deel waar je je voeten neer zet en onder de bestuurders stoel is nat. Het plasje achterin ligt zeg maar wat hoger, als daar te veel water zou liggen en dus naar een lager gebied stromen, dan zou "het randje" ook nat moeten zijn. bijvoorbeeld ook de dorpel. En dat is het achter in niet.

f3Z9KYpl.jpg

Dit is bij de bestuurdersstoel, hier lijkt de zijkant (lees het randje, lees de dorpel) wel wat nat te zijn, het lijkt er ook op dat het vanuit onder de voorstoel naar de achterkant "stroomt'/ gaat.

Ik kreeg terwijl ik dit typ een PM van een forummer, die op een Hyundai-forum iets las. Ik ben even zo lomp om het hier ook neer te zetten. Maar het dik gedrukte lijkt de plek waar het binnen komt:

"Kitnaad onder de dakstrip thv linkerachterzijde/achterklep is open. Hierdoor komt er dus water naar binnen. Deze valt gedeeltelijk bij de linkerachtergordel (achter bekleding) en kabelboom, hierdoor gaat het water langs de kabelboom richting de achterbank om vervolgens onder de voorstoel te komen. Ook gaat het water via het binnenscherm achter richting de kofferbak. "

Dus dit ga ook zo meenemen, in de speurtocht!

To be continued! :)

Hoop dat het water probleem opgelost wordt. De gefacelifte kalos die als aveo door het leven ging is wellicht een betere keuze ivm nieuwer bouwjaar.https://www.autowereld.nl/chevrolet/aveo/1-4-16v-ls-airco-nap-nw-apk-inruil-mogelijk-35638691/details.html

Volgens mij mag een getz 1.6 meer trekken ,waardoor een klap caravan wel kan. Maar volgens mij moet je een 1.6 met een lampje zoeken

1e generatie i20 vragen ze beste prijzen voor

Gerard Kramer klassiekers in Wolvega (géén aandelen) heeft een dealeronderhouden getz te koop. Lijkt wel een mooitje op de foto’s.

Ah Ency, een 1.6 Getz is vrij zeldzaam inderdaad. De laatste Aveo vind ik niet zo mooi om eerlijk te zijn. Ik reed pas nog naast eentje. Maar misschien komt dit ook door de kleur (donkergrijs) .

Die uit jouw link vind ik persoonlijk wel interessant , qua specs ontloopt hij de Getz niet erg. EN ik vind het ook een leuk model. Maar net als bij de Getz facelift, de kont is nog steeds mooi, maar de neus is van mooi en kloppend naar “dat had ik persoonlijk iets anders gedaan .
De i20 is inderdaad duur, de enigen die (voor mij) betaalbaar zijn, hebben ontzettend veel kilometers gereden.

@MR PMG.
oh dat is zeker een leuke Getz, goede kleur ook! Dat bedrijf heeft ook mooie Lada's staan zeg! Het enige nadeel is dat die Getz 3deurs is, dat is echt een no go.

Maar goed, de lekkage.. Zoals gezegd de auto was vrijdag zeiknat, toen ik wegging heb ik eerst de rechterkant geopend, met het idee “Waar is het aan die kant nat, bij de deur”

HuAAAMEl.jpg

Beetje vocht op de bodem, dankzij het openen van de deur. Rubber is droog.

En dan links:

UDrQRJPl.jpg

De rubbers zijn helemaal droog.

dgAe4Mcl.jpg

De auto niet, daar kon je bijna zwemmen.

Toen ben ik naar mijn vader gegaan, en hebben we de tuinslang weer uitgerold, op de ramen , geen extra druppel binnen.. Ook de afwatering lijkt niet de boosdoener te zijn….

Daarna op de kofferklep, of daar iets te ontdekken was. Het leek op den duur als er bij het linker achterlicht wat binnenkwam. Dus daar maar weer op gespoten, mijn vader spuiten, en ik de boel in de gaten houden. Je voelt het al aankomen, weer geen druppel.

Denkend aan de opmerking van de kabelboom, hebben we besloten om de linkerkant leeg te halen.
oMO8nAql.jpg

Q4BJaNtl.jpg

En daar gaat ook de stoel. De vloer, hebben we daarna los gehaald. Die was natuurlijk zeiknat maar nu komt het gekke!

r69yhhml.jpg

Dit is de vloerbedekking. Het opstaande stuk is zeg maar tegen de dorpel aan. Dat voelt nat aan toen het zeg maar vast zit, nu het los is, is de achterkant droog..

Dit moet ik denk ik uitleggen, als het (vele) water daarlangs heeft gestroomd, dan zou dat doorweekt moeten zijn, want bijvoorbeeld de onderkant is zo nat dat het water eruit drupt. En het leek droog aan de achterkant.

Een wijs man zou gillen “Wat isss dit” . Want onder alle rubbers, de hele dorpel, alles is droog. In de kofferbak is ook geen druppel te vinden…

EN toen ineens zag ik dit:
xXDmywll.jpg

Waar de ratel ligt, is het droog, en toen ben ik de andere kant ook gaan voelen, ook droog. De binnenkant van de kachel is ook nat, de rechterkant is kurkdroog…

Zou het water dan toch via die plek de auto binnenkomen? Onder de motorkap gekeken en weer is het daar ook zeiknat.
rBSfwVxl.jpg

Dat is dit stuk, van de bak onder de ruitenwissers, daar is ook wat roestschade. Die hadden we al meegenomen om tzt te vervangen.

hkGOYQJl.jpg

Want hij moest nog even met anti-roest spul behandeld worden.

4Efkeufl.jpg

Hier is te zien dat alles nat is..

jykksK2l.jpg

En het goed verroest is!

RNVu00Ol.jpg

Het is dit deel, en de zijkanten waren katsverrot. Daarna hebben we met een kacheltje de auto gedroogd, kranten erin EN de vloerbedekking omhoog.

idmOHPal.jpg

Op zaterdag heeft het nog weer geregend, echter zijn er nu 2 plekken droog, het deel onder de motorkap EN ook het kachelpijpje.

Phu14RSl.jpg

Dus we hebben besloten om de boel weer in elkaar te zetten.

iaZ3sIkl.jpg

En kan ik morgen weer naar kantoor.

Ik hoop dat dit de boosdoener is, en dat de lekkage nu (eindelijk) is opgelost.

Toen we bezig waren, sprak mijn vader nog met een buurvrouw. “Is die auto al zo oud (2004) ? Wat ziet ie er nog goed uit!” Dat was wel een leuke opsteker!

Ik hoorde dat het lenteweer wordt deze week, ik hoop eigenlijk nog wel op flink wat regen om eerlijk te zijn!

Pfoh wat een klus! Maar het komt dus onder het dashboard vandaan, bij de pedalen ergens? Gek dat het dan zo ver naar achteren nat is.

@Barri.

ahbQ7CMl.jpg

Het komt daar weg (denk ik) dat zit onder de voorstoel, en blaast vanuit daar warme lucht naar de passagiers. Ik wist niet eens van het bestaan daarvan af.

idmOHPal.jpg

Een betere foto, waar het beter te zien is.

Het zou mooi zijn als het probleem nu opgelost is (y) ja, leuke lada’s staan daar bij Kramer. Ik wil daar nog eens gaan kijken :)

Wat 'n klus zeg. Het komt wel aannemelijk over dat je nu de oorzaak te pakken hebt. Heb je in de bestuurdersbak nog kunnen volgen hoe dat pijpje van onder je stoel naar de paravan loopt?

Je had dus een verstopte paravan onder de linker ruitenwisser? Het regent een nacht ofzo.. en de bak stroomt over.. en het water weet 'precies' de kachelpijp te vinden die naar de voetenbak voor de linker achterpassagier loopt. :confused:

Geen nattigheid op het schutbord achter de pedalen?

Hopelijk hebben jullie nu het lek boven en ben je uit de penarie.

Klopt de aveo generatie facelift kalos is puur interessant als je voor zo weinig mogelijk zo nieuw mogelijk wil rijden, ik vond die uit Hoogeveen wel interessant dat het een 1.4 is en redelijk dichtbij voor jouw. De garage zelf weet ik niet of die betrouwbaar is, denk niet dat je er veel van hoeft te verwachten.

Maar laten we hopen dat de lekkage is opgelost.

Ik denk, dat als je een stap moet maken .. een Kia Rio (generatie vanaf 2005, of wellicht eentje van de laatste serie van het model daarvoor). misschien het meeste biedt voor je budget en wensen, als een i20 nog te duur is. ?

0-1e60ea1d-0732-41a7-9cb2-dce3b891d1b1.jpg

https://www.autoweek.nl/occasions/kia/rio/47729486/1-4-m-bition-airco/

(voorbeeldje).

Met de droogte lijkt de lekkage niet meer op te spelen, ik heb wel de auto een keer gewassen en toen was ie ook droog.

Vandaag gebeurde er echter iets minder moois. Onderweg naar huis op de afrit van de A28 zie ik ineens in de achteruitkijkspiegel mega veel rook aan de achterkant, op het moment dat ik de auto op de vluchtstrook wil zetten zie ik ook de enorme rook aan de voorkant. Heel even denk ik dat de auto in brand staat EN valt de auto uit. Snel uitgestapt, op de toerit was ook al iemand gestopt en naar me gerend, of de auto in de brand stond.

CIDlbqYl.jpg

Dit was na een minuut ofzo, dit lijkt nog wel "heftig" maar het was eerder bijna brand rook, zoveel rook was er.
Gelukkig geen brand, maar lijkt het er op dat de auto aan de kook was, wel gek want het koelvloeistof heb ik een tijdje terug nog bijgevuld. Toen sprong het lampje ineens een keer aan. Omdat ik vorige week mijn ruitenwisservloeistof heb bijgevuld heb ik ook naar het koelvloeistof gekeken, dat was toen ook nog goed. Ook had was de temperatuur bij het uitvallen niet extreem hoog. Het enige wat ik vanmorgen dacht toen ik wegreed is dat het leek dat de riem wat lawaai maakte, ik dacht nog "hmm de distributieriem piept toch alleen maar." Maar dat geluid was ook vrij snel weg.

IOBfSlbl.jpg

Aangezien ik natuurlijk geen pechhulp heb voor de woonplaats, mijn vader gebeld of hij kon afslepen. gelukkig stond ik veilig op de afrit. Het viel me op dat onder de motorkap de boel nat was en de koelvloeistoftank helemaal leeg is. EN de voorkant van de radiator is ook vies. Gelukkig is het olie gewoon schoon en geen drab.

pOEqIFIl.jpg

Gelukkig is het huis van mijn ouders niet ver, maar is het wel vervelend rijden zo.

Erin gaat vanavond een blik werpen ernaar , wel jammer want eigenlijk zou hij vanavond onder de Y10 de trekhaak die ik pre-corona had gekocht monteren, zodat we met vouwwagen naar Bockhorn kunnen als daar het oldtimer weekend is.

Het is even afwachten wat Erin zegt, en duimen dat het meevalt.... Anders ben ik heel erg bang dat er een eind aan een tijdperk gaat komen.

De jaren beginnen wel te tellen voor die auto. Maar wellicht kan hij weer even door met een nieuwe radiateur of iets dergelijks.

Daar kwam net het nieuws...

De radiator/teur is kapot, wellicht veroorzaakt door de koppakking die ook kapot is. En als het tegenzit komt er nog een kapotte kop overheen.

Ik moet rekenen op (minstens) 500-600 euro met misschien wel 700 of meer.

Links denk ik doen, we hebben wel wat vernieuwd (niet dik veel maar toch) en de basis is goed. Dat zegt Erin ook.

Rechts denk ik, als ik de koppakking vervang en er komt meer achterweg, dan moet dat ook. Tel daar een kilometerstand van bijna 240k bij, en dat het een roestgevoelige auto is. Bekende bood me al een exportprijs aan. (die niet mega verkeerd was)

Uiteraard komt dit op het meest onhandige moment, en is mijn budget niet extreem hoog.

De Yarissen en i20's die nu te koop staan(en wat nieuwer zijn) hebben enorm veel kilometers gereden, dus vallen eigenlijk af voor me.

In de vijver waar ik in kijk zit je tussen de Daewoo's, C3's die niet best zijn. En dan komt er 1 vriend weer boven drijven, een Rover 25/Streetwise. En gemiddeld zijn die niets slechter dan de andere auto's (mits goed onderhouden natuurlijk) .

Dus ik ga nu heel erg hard plussen en minnen, want er staan 2 mooie Rovers met redelijk weinig KM's te koop, en het lastige is ook dat ik toch een band heb met de Getz. Dus ik wil "hem" niet zomaar opgeven (en dat voor duffe Koreaan)

^^^die blauwe Streetwise uit Kampen?

https://www.facebook.com/marketplace/item/713792416451329/

Geen geld, als het een eerlijke auto betreft.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Is de lekkage echt zo erg geweest? Je schreef zelf dat er geen sprake was van een warmloper. Je was toch ook vrij rap gestopt nadat je de rook zag?

Druktest is natuurlijk lastig uit te voeren met een kapotte radiateur.. maar CO2 test wel kunnen doen om eventueel koppakking uit te sluiten?

Lastig ja.. probeer de emotie te dempen.. als je 'm voor 700 euro de export in kunt krijgen, is dat de rationele keuze, denk ik.
Met een Rover bouw je ook wel (weer) een band op. (y)

Jammer dat dit gebeurd is. Echter ook betrouwbare auto's kunnen stuk.

Omdat de Getz zo goed bevalt zou ik gaan voor een late Getz uit 2008 of 2009. Al snel 100.000 km minder op de teller en je weet dat je dan ook weer enkele jaren vooruit kunt. In de tussentijd kun je mooi sparen voor wat nieuwers.

Een C3 zou ik niet doen. Ik heb genoeg ellende meegemaakt met Clio's en 206-jes en 207entjes om voor altijd genezen te zijn van Franse auto's. Hoe mooi ze ook soms vormgegeven zijn.

^^^ deze generatie Rio had ik ook al geopperd, voor de pech met de koeling..

Volgens mij moet een eventuele opvolger wel 5 deuren hebben.. én een trekhaak. ;)

Jouw eerste blauwe yp had toch ook een koppakking probleem….houden de Getz Peter, lekker laten maken, kop door Erin de radiator kan je zelf met je vader.

SVF zei:
Een paar mogelijke opvolgers:
Nadeel is dat je dan niet weet of je over 20dkm wéér aan de beurt bent. Ik zou zelf neigen naar de huidige Getz repareren, €600 koopt je geen nieuwe auto.

Zoals bekende mensen zouden zeggen, “het was een rollercoaster gister”.

Ik had een reactie gemaakt op Durashift, de is in mijn “haast” niet geplaatst zie ik.

@ Durashift,
Dat is ook een mooie. Die staat al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang te koop en switcht volgens mij van verkoper naar verkoper.
Ik heb nu een "gewone" blauwe 25 op het oog EN deze:
LQ0L2w6.jpg

91.000 gereden, in de buurt sinds 2009 in ons land (min puntje misschien) maar slechts 1 eigenaar gehad.

Qua Getz:
Erin heeft hem bij zijn werk (garage) staan. De radiator is kapot, door een gat of lek. Hierdoor is de koppakking kapot, geknapt . En wellicht is hierdoor de kop ook kapot gegaan, maar dat weten we alleen als we hem repareren gaan.
Bij mijn Ypsilon (en ook bij mijn vader zijn oude 45) hebben we ook koppakkingen gehad, bij de Rover bouwde het zich op. Op den duur elke half uur water erbij doen om zo thuis te komen (niet gelukt) en bij de Ypsilon was er ook amper rook, maar daar was ook een piepen geluid van de waterpomp.
Ik ben eigenlijk meteen gestopt, nouja, ik reed afrit op en keek dus in de achteruitkijkspiegel en zag ineens rook, in een seconde keek ik voor en zag enorm veel rook EN ben toen meteen stil gegaan, nouja de auto viel uit.
Er was dus werkelijk waar geen eerdere aanwijzing, dat vertelde ik Erin ook, Brandende lampjes vallen me op... Een paar maanden terug ging tijdens een bocht ineens het koelvloeistoflampje aan (paar secondes) waarschijnlijk was er toen wat te weinig in, na dat branden goed opgelet, ging het niet meer aan, langzamer (en met de kachel aan) naar huis gereden, meteen vloeistof er in gedaan. En ook warmer worden zou me dus opvallen.

Erin zei zelf ook al, het is wel gek, want de smurrie aan de voorkant van de radiator is bijzonder, en ook wat er EN hoe het gebeurd is. Vandaar ook dat hij bang is dat het niet alleen de koppakking en de radiator blijft.

Goed, ik ga dit weekend eens goed nadenken hoe en wat. Ik had nog contact met mijn vader over de Streetwise die ik gezien had, en hem leek dit ook een hele mooie. Maar eerlijk is eerlijk, we hadden beide een beetje een “te mooi om waar te zijn gevoel” erbij.

En ook eventueel denken als er wel een andere auto nodig is, een soort shortlist maken. Wat staat er te koop, wat is wat, en beetje rust creëren.

Nouja eigenlijk heb ik die al Getz/i20, KIA Rio, Toyota Yaris links en rechts een Rover 25/Streetwise.

Lastig hoor! Maarja, als de export een mooi bedrag biedt is dit wellicht het moment voor een stap.
Zo'n Kia Rio heb ik in 2005 eens gereden: prima auto. Yaris vind ik ook leuk, maar dan pas vanaf de tweede generatie.
Ben benieuwd wat het gaat worden.

Ik ga verder, want toen werd het heel spannend!

Ik had mooie Streetwise gezien, en zelfs m'n vader was meteen enthousiast. Dus ik ging eerst met hem wikken en wegen, contact opnemen met vriend Thomas over zwakke punten van een Streetwise, met Erin SMS-en. Besloten mijn vader en ik te bellen, of we de auto konden bezichtigen.

Hij stond in Hogeveen, dus niet al te ver. Omdat ik inmiddels al 2x keer te laat was met een klap-caravan, dacht ik laat ik dit keer kijken. Kijken kost niets. De verkoper was super enthousiast, super mooie auto, heel erg netjes liefhebbers auto. Misschien wel een plekje, maar het is ook geen nieuwe auto.

Eigenlijk gingen we vooral kijken of het echt zo'n mooie is. Ik achtte de kans niet zo groot om eerlijk te zijn, maar goed.

Het bedrijf was een handelaar, netjes alle auto's stonden op een afgesloten terrein en waren open. De Rover zag ik al meteen staan, zijn blauwe kleur glom tegemoet.
De eerste blikken die we konden werpen, waren meteen al genoeg, er was geen woord gelogen..

Er zit een beetje steenslag op de motorkap, en 1 achterdeur heeft een inimini winkelwagen deukje. verder NIETS, zelfs geen velgen die stoeprandjes hebben gezien.
"Heren hij is open hoor, jullie hadden gebeld he? Ik pak snel de sleutels!"

52075795445_3e9ccc0c97_c.jpg

De kofferbak heeft misschien nog nooit bagage gehad.

52075795500_4c92759d36_c.jpg

Mijn vader en ik zijn waarschijnlijk de eerste mensen die achterin hebben gezeten

EN dan de voorkant:
52074267472_287c13426a_c.jpg

De auto heeft 91.000 gereden, en is uit 2006 (nouja toen op kenteken gezet, Rover is in 2005 failliet gegaan natuurlijk) en is 2009 naar NL gekomen. Hij is altijd bij 1 eigenaar geweest, tot eind maart, toen kwam ie hier. De auto was volgens de verkoper van liefhebber, en had hem als 2e auto/liefhebbers auto. Alle beurten/riemen etc zijn gedaan.

De verkoper was overtuigd hoe mooi de auto is, dat ie de airco heeft gedaan, EN de centrale computer heeft vervangen, samen met het raammechanisme links. Daar had ie zelfs een sloper voor gekocht.

Zonder wat te zeggen werden de testrit-platen op de auto gedaan, en mochten we een ritje maken.

52075540544_ca552aef69_c.jpg

52074267597_0b8f9d7e62_c.jpg

Mijn vader, die best bedenkelijk is, werd enthousiast, deze auto is net zo mooi als dat zijn 45 is.

Ik wil de kofferbak openen, maar dit wil ineens niet meer, dat was wel een domper. Daarna gaan we plussen en minnen, de auto rijdt goed, ziet er FANTASTISCH uit, liefhebber lijkt te kloppen. 1 eigenaar ook.

Min is het ontbreken van onderhoudshistorie, en ook de kofferklep die neit meer open wil. EN natuurlijk de trekhaak die mist.

We gaan terug en lopen eerst over het terrein, daar staan meer 2000-3000 auto's, geen enkele is zo mooi als de Streetwise, de Sloop-Streetwise heeft een trekhaak zien we.
Dan maken we een praatje met de verkoper, dat kofferbak niet open wil, daar schrikken ze van, toen de computer vervangen was, hebben ze de mooiere afstandsbediening erbij gedaan voor het inlezen, echter is die ietwat defect, de knop van de klep werkt niet en daarom is de klep niet te bedienen.

En dat klopt wel, daardoor merkte ook dat het verhaal wat ze zeiden klopt. "Dit is geen gewone auto, hier komen alleen liefhebbers op af. Daarom wilden we dat ie perfect is. Daarom hebben we zelfs de sloper erbij gekocht. "
52075797355_f9fe0fa63e_c.jpg

Snel werd duidelijk, van de prijs kon niets af, en dat was jammer, maar ook prima, de auto is prachtig en ook de prijs is al erg mooi. EN zo kocht ik ineens een nieuwe auto, het klokje uit de sloper hebben we meegekregen, en ook de afstandsbediening. De trekhaak halen ze voor ze hem wegbrengen er ook af.

Ik kon de auto meteen meenemen! Dit was even slikken, niet verwacht, stiekem te snel ook (ik heb natuurlijk een band met de Hundee)

Maar het is goed, helaas een handelaar, dus niet veel later was dit het beeld:
52075315183_81ff3fd09d_c.jpg

Op de snelweg reed ie goed, wat zitten de stoelen goed, wat fijn is het zonnedakje!
52075314896_e96f316c4a_c.jpg

En zo stonden de broeders bij mijn ouders!

Links ben ik megablij, een mooiere auto kan niet, rechts denk ik aan Gesha, mijn trouwe vriend en voelt dit als verraad. Links gaat winnen, maar ik besef me nu wel dat ik wel stiekem van mijn suffe Koreaan hou.

Wat een wijze Rover! Logisch dat je de Getz gaat missen maar dat duurt vast niet lang met zo'n mooie Streetwise onder de bips :) veel plezier ermee (y)

Dat is snel gegaan zeg. Geweldig leuke auto!(y) Hopelijk heb je hier lang plezier van en kun je de Getz snel uit je hoofd zetten. Mijn onderbuik gevoel zegt dat je beter met een boog om deze Rovers heen kunt lopen maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben. Jij hebt via je ouders in elk geval wel ervaring met het merk en de laatste generaties totdat het merk failliet ging schijnen zo slecht nog niet te zijn. Als ze met Honda motoren waren geleverd dan had ik er zeer waarschijnlijk al lang een gehad.

Mooi man, goede keuze denk ik. Lekker fris kleurtje, dat blauw. Mooi interieur.

Maar, je weer dus niet of deze Rover de juiste koppakking heeft (met de stalen centreerpennen ipv kunststof, was het toch?).

Enfin, jullie hebben het juiste adres voor Rover onderhoud al wel, dus dat moet wel goed gaan in de toekomst.

Nog even met de kat een afscheidsrondje doen om de Getz?

Heel gaaf ding! Hopen dat je er net zoveel plezier mee gaat hebben als met de Getz! Die mag je een schouderklopje geven en dan mag ie in een ander land een tweede leven in.

Ik had nooit zoveel met deze Rovers, maar nu jaren later begin ik ze steeds waarderen. Die 45 is een plaatje, maar ook deze Streetwise ziet er goed uit en daar ga je vast veel plezier aan beleven.

Zo,ik heb even bijgelezen. Had al een tijdje niet gekeken in dit topic.

Ik was de avonturen met betrekking tot de lekkage nog aan het lezen en dacht terug aan mijn oude Hyundai Scoupe. Daarvan lekte iets van het kofferdeksel. Ik had echter geen zin om alles los te haken en heb toen 2 gaatjes geboord in de onderkant van de klep, zodat er geen water in bleef staan.

Ik wou ook nog reageren dat je de Getz niet meer moest laten repareren. Daar is hij eigenlijk te oud voor...

Maar goed, dat was allemaal niet nodig. Je hebt een mooie auto gekocht. Gewoon lekker gaan genieten. Zowel links als rechts :D

Ondanks de band die je met een auto opbouwt, is het slechts een vergankelijk ding.

Dat is even spannend zo.

De band met de Getz was duidelijk. Maar je eerdere twijfels zo nu en dan en de toch gewoon doorgaande veroudering en slijtage maken dat een afscheidsmoment toch ooit zou komen. Het is immers wel de auto die je nodig hebt, niet een oldtimer die je gewoon kan laten staan als die er een dag geen zin in heeft of er een forse reparatie aankomt. Dat een koppakking dan de doorslaggevende reden is snap ik dan ook helemaal.

Een Rover Streetwise is dan ook wel weer een heel erg leuke keuze. En wat staat deze er inderdaad mooi bij! En met hoe jij thuis bent in de Rovers en in het wereldje is zo'n auto met soms toch ook een beetje eigenaardigheden ook gewoon goed te gebruiken. En mooi op tijd toegeslagen met de aankoop. Gefeliciteerd!

De kleur maakt deze auto, maar hij ziet er in elk geval op de foto's ook wel erg strak uit. Gefeliciteerd, ik hoop dat je nu weer zorgeloos kunt rijden!

Wordt de trekhaak van de sloper er nog onder geschroefd?

Zo, ik reageer ook even. Ik lees nog steeds mee hoor in sommige topics, ondanks dat ik zelf verder vrij inactief ben op het forum :)

Heel jammer om te lezen dat er een einde is gekomen aan het Getz tijdperk. Ik heb hem nog in het echt mogen aanschouwen, die herinnering zal ik koesteren :p
De Rover ziet er echt leuk uit. Ik heb zelf vrijwel geen kennis van het merk Rover maar aangezien jij die wel hebt ga ik er vanuit dat je een weloverwogen keuze hebt gemaakt.

Veel leuke en plezierige kilometers toegewenst! (y)

Wat een mooie aankoop! Ik heb ook wel een beetje een zwak voor de Streetwise. Dat is toch een van de beter gelukte urban onroaders. Een leuke kleur is toch wel erg belangrijk bij een auto, een vlotte kleur zoals deze blauwtint doet de auto een stuk frisser ogen. Hopelijk weert de auto zich de komende jaren kranig!

Wel jammer dat er (bijna) een einde is gekomen aan het Getz-tijdperk. Ik denk dat je wel kunt stellen dat je er het maximale uitgehaald hebt. Alle problemen konden tot nu toe worden opgelost, maar nu zijn die een brug te ver (of kostbaar navenant dagwaarde) gebleken.

Je kunt de Streetwise zelfs nog aanpassen naar een MG3 SW, de naam waaronder de auto in China zijn leven voortzette. Moet je dat aanpassen willen? Nee.

W020160524535078532471.jpg

Ik had nog twee foto's van de Heitrover, drie weken terug bij het Autotron. Er zat een fryske boy achter het stuur, de eigenaar zat achterin, maar de zoon van de eigenaar bleek spoorloos.

Het is jammer van de Getz, maar die heeft het kranig volgehouden. Op een bepaald moment is het klaar. Als hij verder in nieuwstaat was geweest dan maak je misschien andere keuzes, maar gezien de historie met roest e.d. in het verleden is het denk ik een goede zet geweest het besluit te nemen een andere wagen aan te schaffen. En, zeg nu zelf, zo'n Streetwise is ook wel heel erg gaaf!

Terug
Bovenaan