PauseBreak
Kilometervreter
Meteen kopen, blok is nooit koud geweest.150.000 of zo dacht ik (in 3 jaar tijd).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Meteen kopen, blok is nooit koud geweest.150.000 of zo dacht ik (in 3 jaar tijd).
ja dat heeft Joep van carrec dus ook gedaan. was ook zijn redenatie.Meteen kopen, blok is nooit koud geweest.
Ik vind wat jij zelf hebt juist véél mooier dan de LCI, juist omdat de LCI (bijna) niet meer samen te stellen is in configuraties als die van jou. Je ziet bij de LCI al dat 80% rondrijdt in een donkere kleur, met getint glas, zwarte nieren en dito raamlijsten + dakrails (zie ook exemplaar Joep). Qua configuratie was bij de LCI al veel niet meer mogelijk schijnbaar. Zowel bij Audi als bij BMW zie je bij de nieuwste A6 en 5-serie dat een S-line pakket en M-pakket überhaupt niet te bestellen zijn met aluminium dakrails, raamlijsten en niet-zwarte logo's viel mij laatst op toen ik met een collega voor hem met de configurator aan het spelen was.
Ik gebruik zelf de 3M VHB tapes (zijn verkrijgbaar in verschillende diktes) voor mijn dashcam, deze blijven goed zitten. Probleem is dat ze ook lastig te verwijderen zijn. Gebruik dan remmenreiniger om de sticker te verwijderen, mocht dat nodig zijn.
- ga nog een afspraak maken bij de garage waar ik hem heb gekocht voor wat garantie dingetjes. De active grille werkt niet goed. Met uitlezen staan er ook foutcodes in. Is een gekend probleem. Heb geen storingslampjes of meldingen en brengt de koeling niet in gevaar, maar wil dat wel opgelost hebben. Net als de hardy schijf en het panoramadak maakt na mijn beleving iets te veel geluid. Probeer wat na mijn vakantie in augustus te plannen
Active grille vind ik wel een dingetje hoor. Die opent bij mij toch vrij regelmatig heb ik het idee.
Dat zal de auto niet doen als het niet nodig is. Ik denk dat ook met een dichte grille de ventilator capaciteit genoeg heeft om in de meeste gevallen de auto voldoende te koelen, maar ideaal lijkt het mij niet.
Jawel. Althans, bij zowel de Ford als Mégane ging er een OEM ruit in. Wat ik heb begrepen van autotaalglas hangt het af van de verzekeraar. Sommige maatschappijen proberen hier wat geld te schrapen en dan krijg je inderdaad geen OEM ruit. Eventueel kan je het ook via je BMW dealer laten lopen voor iets meer zekerheid.Mijn verzekering vergoed bij de 2 bekende ketens, maar die zullen wel geen OEM ruit er in zetten of wel?
Jawel. Althans, bij zowel de Ford als Mégane ging er een OEM ruit in. Wat ik heb begrepen van autotaalglas hangt het af van de verzekeraar. Sommige maatschappijen proberen hier wat geld te schrapen en dan krijg je inderdaad geen OEM ruit. Eventueel kan je het ook via je BMW dealer laten lopen voor iets meer zekerheid.
hmm vorig jaar had ik offerte van 900 en dat was hele motorkap en bumper. Wel zwartOok langs een schadehersteller geweest voor de steenslag op de bumper en onderste 10 cm motorkap. Om een idee te hebben. vroegen 968 euro.
Hoe bevalt de tuning?
hmm vorig jaar had ik offerte van 900 en dat was hele motorkap en bumper. Wel zwart. Moet het nog doen.
Als je dan uiteindelijk toch besluit het te doen zou ik gezien de kosten en de gevoeligheid ook maar meteen laten ppf'en dan.Eens hoor, maar heb het wel eens vaker gezegd, mijn auto zit meer dan alleen 'een beetje' steenslag op. ding vreet stenen lijkt het. Vrijwel alle 5-series met M-sport bumpers hebben er last van. Ik hoorde Joep van Carrec er ook al over bij zijn nieuwe aanwinst.
Mijn mercedes C-klasse had met 2 ton op de klok nog niet eens de helft daarvan. Maar we moeten thuis met het dak ook nog wat doen (dakshingles er af, dakpannen plaatsen) en wat andere zaken die geld kosten. Dus heb maar besloten het te laten voor wat het is.
Heel eerlijk, dit soort dingen doen andere merken echt beter. Wat je aangeeft van die LKA herken ik uit de Skoda's en ID.3. Plus, ook als het systeem het even niet snapt (je gaat bijv. van enkelstrooks naar meerstrooks met een stukje geen markering) dan wil de auto zich ergens plaatsen en doet dat echt bijzonder plotseling en abrupt.wat irritaties van moderne auto's.
Was een leaseauto dan geen optie of is het een bewuste keuze om zelf een auto te kopen?komende paar dagen redelijk wat zakelijke km maken in het buitenland. Sommigen weten dat ik vaak vlieg, maar nu een keer 'in de buurt'. Kon wel met de BMW, maar als je hem in de prak rijd of er gebeurd wat dan is dat wel jou probleem. Mag ook een huurauto nemen en dan word alles gedekt, dus voor het laatste maar gegaan.
zou eerst een octavia worden, toen een A5 sedan, maar vandaag een passat. Dikke prima natuurlijk, maar... wat een stap terug ten opzichte van zijn voorganger. Ja het ziet er moderner uit met groot scherm en de nodige plingels voor de verplichte veiligheidssystemen. Maar de afwerking is echt een tandje minder. Waar vroeger VW echt wel de benchmark was qua afwerking in interieur als niet-premieum merk is dat nu helemaal weg. goedkope knoppen, harde plastics, grafisch is het allemaal net niet. (misschien uitvoerings afhankelijk?) rumoerig (misschien door de banden).
het rijd verder prima, niets bijzonders, hij is wel lekker ruim. ondanks qua uiterlijk wat goedkoop zitten er wel fijne stoelen in, zelf met massage, en zo op het eerste oog lekker zuinig. Prima huurauto, dat zeker.
ohja, zo in het zwart gaat het nog wel, maar zeker de voorkant met enorme overhang met bolle blik vind ik hem ook niet mooi
Ik woon in een iets warmer klimaat en de meeste auto's hebben hier geen problemen mee. Sterker nog, de meeste Duitse auto's die wij hier hebben zijn uitgerust met een cold weather climate package. Die trekken 40 graden in file zonder problemen.Ik vind het echter wel echt ondermaats dat in een moderne D-segmenter de airco de temperatuur van 39 graden niet trekt.
Mag dan voor West-Europa best aan de hoge kant zijn, die auto rijdt ook in warmere oorden. Airco mag er ook z'n best voor doen, maar moet het wel koel krijgen naar mijn mening.
Het gaat niet om de piepjes en assistentiesystemen maar om de implementatie en werking daarvan. Daarin loopt VW Groep achter ten opzichte van andere Europese merken, maar ook de Aziatische merken. Althans, dat is tot op heden mijn ervaring met een aantal modellen van VW en Skoda. Al heb ik nog niet met de ID.7 gereden waarvan hierboven wordt gezegd dat het daar beter is.Al die piepjes en assistenten kun je een auto/merk niet aanrekenen, dat is vanuit de EU zo opgelegd.
Moderator
Ik woon in een iets warmer klimaat en de meeste auto's hebben hier geen problemen mee. Sterker nog, de meeste Duitse auto's die wij hier hebben zijn uitgerust met een cold weather climate package. Die trekken 40 graden in file zonder problemen.
Ik had pas een nieuwe Fabia mee en daarbij kon je via een knop op het stuur direct bepalen welke systemen aan of uit moeten staan. Dit weekend reed ik een ID4 en daarbij is dat veel omslachtiger. Een paar tikken en swipes op het scherm. Dat kost echt meer (en teveel) tijd en aandacht.
Voor zover ik weet houdt het in dat je verwarmde stoelen en stuurwiel hebt. Tenminste, daar ging ik gemakshalve altijd vanuit.ik kan die ook 'activeren' met bimmercode. niet gedaan onder het mom van, geen idee wat het is. Maar wat houd dat concreet in? Is dat echt iets alleen in de software?
Als mijn auto de hele dag in de zon heeft gestaan zet ik hem soms eerst even op MAX. Dan gaat de temperatuur op LO, blower op maximaal en de recirculatie aan.Tjah de passat hadden we het eerste uur op 'Lo' staan, dan gaat hij continu maximaal blazen. Toen op 17 graden gezet , blaast hij nog flink maar een tandje minder. Toen bleef het aangenaam in de auto maar echt koel zeker niet. zat ook geen getint glas in, zwarte auto. Ach, stoorde mij er niet zo aan.
Dat is altijd fijn. Geeft voldoeninghalve zandbak heb ik er uit geveegd. staat er weer spik en span bij![]()
Waar ik mij op had verkeken is dat die stoelen best wat harder zijn. Toen ik in een F11 stapte zonder ventilatie , maar met dezelfde type stoelen , dacht ik wow. Wat zit dit comfortabelerWij hebben nog nooit geventileerde stoelen gehad op een BMW
Waar ik mij op had verkeken is dat die stoelen best wat harder zijn. Toen ik in een F11 stapte zonder ventilatie , maar met dezelfde type stoelen , dacht ik wow. Wat zit dit comfortabeler
Zou dat het verschil zijn dat ik bij ons ook merk.. Dat zou heel goed kunnen. Zal er een volgende keer eens op letten als we de auto van te voren goed hebben voorklimatiseren en hij goed koud is of de stoelen dan beter werken dan wanneer we gewoon in een hete auto zijn gestapt.Ik vind het wel erg prettig , al werkt het minder als de auto echt warm is terwijl je het dan juist wilt. Het zuigt lucht onder de stoel weg en ja als dat warm is…
Inderdaad, dat filter rookt 2 pakjes per dag lijkt het wel. Goed dat je die even vervangen hebt.
Waarom wacht je met het vervangen van de ruitenwissers tot het najaar? Warmte slecht voor de rubbers? Ik doe ze juist na de winter omdat je wel eens met de rubbers langs het bevroren ijs gaat. Heb dan het gevoel dat het dan sneller kapot gaat. Wel benieuwd naar ieders inzicht/voorkeur.