Wouter82
Moderator
Nieuwe Audi A5: bekende naam, nieuwe auto - AutoWeek
De Audi A4 is volledig vernieuwd en wordt overgeheveld naar...
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Persoonlijk ervaar ik geen meerwaarde in het kunnen openen van het dak, het is meer de daglichttoetreding die ik eraan waardeer.Zo te zien worden bij Audi (net als bij BMW) ook geen schuifdaken meer geleverd…
Dan is het wel vreemd dat een 5-Serie in de VS of Canada gewoon met schuifdak wordt geleverd. Sterker nog, daar is het zelfs standaard.Ik sprak een verkoper van BMW, die gaf aan dat et vooral door China komt, daar schijnt geen behoefte te zijn aan schuifdaken en daar gaat nu eenmaal een aanzienlijk deel van de Duitse premium auto's naar toe. Wat er van waar is weet ik niet.
er zit zoveel aan een moderne auto wat kapot kan gaan, dan lijkt mij een schuifdak het minste van de problemen. Enige reden zal zijn dat het voor hun goedkoper te produceren is, lijkt mijNatuurlijk kan er op den duur meer kapot gaan aan een schuifdak, maar schuifdaken kunnen ook heel deugdelijk en probleemloos zijn
Dat zou kunnen, maar bij een premium merk mag dat juist nooit de reden zijn.er zit zoveel aan een moderne auto wat kapot kan gaan, dan lijkt mij een schuifdak het minste van de problemen. Enige reden zal zijn dat het voor hun goedkoper te produceren is, lijkt mij
Ja, inderdaad, is ook zo. Dat was ik even vergeten. Niet echt geloofwaardig verhaal van de verkoper dus.Dan is het wel vreemd dat een 5-Serie in de VS of Canada gewoon met schuifdak wordt geleverd. Sterker nog, daar is het zelfs standaard.
Het beeldscherm aan passagierskant is bij de Q6 een optie, zal hier ook wel zo zijn. Dus geen struikelblok.Een beeldscherm over de gehele breedte van het interieur?? De 5-d Sedan zit achterin redelijk krap volgens AW. Zo mooi qua design als de vroegere A4 Avant of de Ex A5 mocht het blijkbaar ook niet worden.
Moderator
Dat is nu toch heel vaak benoemd? De even nummers worden EV's, de oneven brandstof.Verdwijnt de naam A4 nu compleet?
Uitrustingsniveaus en extra’s verschillen per markt. Neem bijvoorbeeld de nieuwe Honda Jazz. Deze is in China wel leverbaar met een elektrisch bediend schuif-/kanteldak, maar op de Nederlandse markt niet. Reden daarvoor is dat de auto dan zwaarder zou zijn (ca. 100 kg), meer uitstoot produceert en dus duurder (te duur) wordt voor de Nederlandse markt vanwege de extra BPM die erbij komt.Ja, inderdaad, is ook zo. Dat was ik even vergeten. Niet echt geloofwaardig verhaal van de verkoper dus.
Zolang er nog zoveel onopgeloste zaken zijn met BEV mbt laadinfra etc. is het juist belachelijk om ICE te benadelen!Mooie stap van de Belgische overheid. En werkt beter dan hier. ICE benadelen ipv BEV bevoordelen klinkt mij ook wat eerlijker naar alle privé rijders (al is een middenweg het mooist).
Tsja, zolang elektrische auto's duurder zijn dan ICE modellen wordt eigenlijk iedereen benadeeld...Mooie stap van de Belgische overheid. En werkt beter dan hier. ICE benadelen ipv BEV bevoordelen klinkt mij ook wat eerlijker naar alle privé rijders (al is een middenweg het mooist).
Ik zou toch maar voor dat 3de scherm kiezen.Met jullie beiden ben ik het eens. De basisvelgen zien eruit alsof ze achter wieldoppen horen (maar dan wel twee nepuitlaten), en zonder derde scherm heb je een loze glimmende plaat voor je neus lijkt het? Wat een armoe.
Rustig MCW, uit alleen je plaatjes werd het mij ook niet meteen duidelijk, vooral omdat die van het interieur nogal donker is. De tekst van Marleen verklaarde het voor mij beter.Marleen, spuit 11. Dat is toch precies wat ik laat zien en zeg?![]()
Moderator
| Motorversie | Vermogen | Transmissie | Uitvoering | Vanafprijs | |
| A5 Limousine | 35 TFSI | 150 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Pro Line | €54.990 |
| A5 Limousine | 35 TFSI | 150 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Advanced Edition | €60.990 |
| A5 Limousine | 35 TFSI | 150 pk | S Tronic (7 versnellingen) | S Edition | €63.990 |
| A5 Limousine | 35 TFSI | 150 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Edition One | €59.990 |
| A5 Limousine | 40 TFSI | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Pro Line | €60.990 |
| A5 Limousine | 40 TFSI | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Advanced Edition | €66.990 |
| A5 Limousine | 40 TFSI | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | S Edition | €69.990 |
| A5 Limousine | 40 TFSI Quattro | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Pro Line | €64.990 |
| A5 Limousine | 40 TFSI Quattro | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Advanced Edition | €70.990 |
| A5 Limousine | 40 TFSI Quattro | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | S Edition | €73.990 |
| A5 Avant | 35 TFSI | 150 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Pro Line | €57.990 |
| A5 Avant | 35 TFSI | 150 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Advanced Edition | €62.990 |
| A5 Avant | 35 TFSI | 150 pk | S Tronic (7 versnellingen) | S Edition | €65.990 |
| A5 Avant | 35 TFSI | 150 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Edition One | €61.990 |
| A5 Avant | 40 TFSI | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Pro Line | €63.990 |
| A5 Avant | 40 TFSI | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Advanced Edition | €68.990 |
| A5 Avant | 40 TFSI | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | S Edition | €71.990 |
| A5 Avant | 40 TFSI Quattro | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Pro Line | €68.990 |
| A5 Avant | 40 TFSI Quattro | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | Advanced Edition | €73.990 |
| A5 Avant | 40 TFSI Quattro | 204 pk | S Tronic (7 versnellingen) | S Edition | €76.990 |
lenouvelautomobiliste.fr