Engineer2
Asfaltkampioen
Geluid bij wegrijden? Dat is mijn reden geweest. Maar goed, ik rijd dan ook in een generatie auto uit deze tijd:
Ik was het dus eigenlijk al 'vergeten' dat ik dit dus ook destijds heb gedaan. Was de 'kloenk' na wegrijden na enkele dagen aanschaf eigenlijk wel zat. Bij openen en sluiten moet ik 'm wel horen, dat is tot daar aan toe.
Misschien was het gewenning.. maar ik voorzie ook geen car-jacking issue.
Doelt u op onderstaande tekst?
![]()
Welkom bij Volkswagen klantenservice!
support.volkswagen.nl
Laatste keer, want je communicatie is onduidelijk. Daardoor raken ook professionals in de war. Ook het Belgisch diagnosebedrijf is duidelijk in de war geraakt met hun verhaal over Aziatische VWs.
1. Was het bij jou duidelijk bij aankoop dat je een uit Portugal afkomstige auto gekocht hebt?
2. Heb jij die tekst op de website van VW Nederland gezien en vooraf besproken met de leverende VW dealer in NL?
De tekst op de website slaat op NL geleverde VWs. Niet meer of minder.
Je had bij aankoop kunnen onderhandelen met de VW garage dat je deze functie uitgeschakeld wilt hebben. Die hadden dan het of kunnen beloven (en dan moeten nakomen, of je een andere auto moeten aanbieden) of kunnen vertellen dat dit voor een auto uit Portugal niet werkt.
Enkel wanneer jij dacht dat je een NL auto kocht kan je nu nog met die tekst van VW Nederland naar de dealer stappen en eisen stellen.
De leverende dealer kan het dus niet oplossen op jouw verzoek, maar jouw verzoek kwam pas na de aankoop. De dealer heeft nog een poging gedaan als nazorg. Vanaf hier heb je alleen nog een optie om voorzichtig te onderhandelen over het kostenloos/beperkte kosten ruilen naar een andere auto, of op eigen kosten proberen een firma te vinden die dit kan aanpassen (maar met mogelijke consequenties voor garantie en de kans dat het met elke SW update weer opnieuw moet).
Het verhaal is niet ingewikkelder dan dit.