Bestaan er voor weinig geld nog goede 4 traps automaten?

Mijn advies: kijk eens naar een Saab 9-3 2.0i met viertraps automaat van bouwjaar 1998-2000. Onverwoestbare motor, ijzersterke automaat (Toyota/Aisin), enorme bak laadruimte en ruim voorhanden onder de 2000 euro. En het is nog een leuke, comfortabele auto ook. Bij aankoop wel letten op roest,vooral bij de bovenste veerschotels achter en de bovenste bevestigingspunten van de schokdempers achter (even in de wielkasten loeren). Succes!

Wel groot, maar ik kocht zelf 2 jaar geleden een Toyota Avensis (Diesel) voor 3200 euro. Heel fijn rijdende auto en om de kilometers maak ik me persoonlijk bij Toyota niet druk. Hoe de automaten zijn kan ik je niet uit ervaring vertellen. https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...s-wagon-2-0-vvti-linea-sol-automaat-airco-cru

edit: niet een mooie auto natuurlijk, maar ik woon in Zuid-Frankrijk en hier rijdt iedereen met butsen en deuken rond. Boeie!
Uiterlijk is iets wat ons ook niet interesseert inderdaad. Zolang het maar geen roest is.

Ik heb me er altijd over verbaasd hoeveel je in een Suzuki Wagon R+ kunt verstouwen (of de vergelijkbare Opel). Een koelkast kun je er zo rechtop in zetten! De viertrapsautomaat reed prettig in combinatie met de 1,3 motor, met 75pk kwam je vlot weg en inhalen was ook geen probleem, maar lange ritten met 130 zijn lawaaiig. De auto die ik destijds over heb genomen van mijn moeder komt uit 2000 en rijdt nog steeds , geen noemenswaardige roest en onderhoud , wegenbelasting en verzekering zijn goedkoop. Hier in 't Gaasterland rijden er nog vrij veel , zowel Suzuki's als Opeltjes, sommige zien er nog heel netjes uit. Prijzen vallen wel mee en het zijn meestal geen auto's waar heel hoge kilometrage mee is gereden. Verbruik zo rond 1 op 14. Zie verder mijn uitgebreide bespreking bij mijn profiel: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/suzuki-wagon-r-1-3-gl-2000/ Ook de opvolger is een auto waar je eens naar zou kunnen kijken maar is waarschijnlijk stuk duurder .

Als je gewoon vervoer zoekt en het mag niet te duur zijn dan zou ik eerder naar zo'n Agila kijken dan naar een D-segment Saab of Toyota, zeker gezien de vaste lasten.

Ik zit heel erg hard te denken aan een hyundai matrix. Ik ga proberen mijn Citroen c3 te verkopen. Wat denken jullie dat een reële prijs is? Citroen c3 uit 2004 1.4i exclusive volautomaat met 74980km op de teller. Cruise control, climate control, parkeersensoren, electrisch schuifdak met zonneschermen, originele flexiplaten voor kofferbak, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. Ondershoudsboekje met stempels tot 59.000km. ziet er nog netjes uit alleen wat krasjes op de achterbumper. Het enige is dat de automaat soms in noodloop gaat.

Ik zit heel erg hard te denken aan een hyundai matrix. Ik ga proberen mijn Citroen c3 te verkopen. Wat denken jullie dat een reële prijs is? Citroen c3 uit 2004 1.4i exclusive volautomaat met 74980km op de teller. Cruise control, climate control, parkeersensoren, electrisch schuifdak met zonneschermen, originele flexiplaten voor kofferbak, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. Ondershoudsboekje met stempels tot 59.000km. ziet er nog netjes uit alleen wat krasjes op de achterbumper. Het enige is dat de automaat soms in noodloop gaat.

Het ENIGE?

Lijkt mij een wezenlijk onderdeel van de auto. Ik heb dat enkele keren met de Picasso meegemaakt, wordt je niet vrolijk van. Met 22 jaar oud en een kapotte bak is het meer wat een gek ervoor geeft.
Proberen kan altijd natuurlijk.

Ik zou proberen 'm te verkopen via wijkopenautos oid. Snel, geen gedoe. Heb ik zelf gedaan met een auto met kappote koppakking en aircopomp.

2000 € is natuurlijk wel beperkt - goede optie is Ford Fiesta model 2001-2008 met de 1600 motor en de 4 traps Aisin warner automaat (niet de 1400 met de gerobotiseerde)

Het ENIGE?

Lijkt mij een wezenlijk onderdeel van de auto. Ik heb dat enkele keren met de Picasso meegemaakt, wordt je niet vrolijk van. Met 22 jaar oud en een kapotte bak is het meer wat een gek ervoor geeft.
Proberen kan altijd natuurlijk.
Ik bedoelde ook meer voor de handelaren en opkopers die het interessant vinden om het snel zelf te maken. En dan weer aardig verkopen

Wij hebben een Ignis. Allez ja, mijn partner heeft een Ignis.
Het is tegelijk een enorm handige voor zijn compacte lengte @kubusvorm maar ook bijzonder kleine auto, ik twijfel echt of die aan de noden en wensen van Gerrald zal voldoen qua ruimte. Als haar kinderen wisselen naar hun papa zit die auto tot de nok volgepropt. Heeft wel Isofix achter en airco. Heeft wel wat meer gekost dan 2K.
Suzuki’s zijn goed / betrouwbaar en dus gegeerd…

Wij hebben een Ignis. Allez ja, mijn partner heeft een Ignis.
Het is tegelijk een enorm handige voor zijn compacte lengte @kubusvorm maar ook bijzonder kleine auto, ik twijfel echt of die aan de noden en wensen van Gerrald zal voldoen qua ruimte. Als haar kinderen wisselen naar hun papa zit die auto tot de nok volgepropt. Heeft wel Isofix achter en airco. Heeft wel wat meer gekost dan 2K.
Suzuki’s zijn goed / betrouwbaar en dus gegeerd…
Ik heb zo'n Ignis in 2017 nieuw gekocht. 1 van de eerste nieuwe modellen die destijds werd afgeleverd. In de dik 40 jaar dat ik mijn rijbewijs heb is dat met afstand de kwalitatief slechtste auto die ik ooit in bezit heb gehad. Na 21 maanden verkocht na 26 (!) tussentijdse garagebezoeken. De AGS automaat is helemaal een drama.

Als je gewoon vervoer zoekt en het mag niet te duur zijn dan zou ik eerder naar zo'n Agila kijken dan naar een D-segment Saab of Toyota, zeker gezien de vaste lasten.
Met name een automaat wordt een uitdaging voor rond de €2.000, dan blijft het denk ik bij kijken. Een wagin r is dan een beter idee

We willen als die er nog is een proefrit gaan rijden in de volgende hyundai matrix.
Deze staat bij ons in Dronten. We hebben al stiekem eens gekeken en daar waar we heel tevreden mee. Zouden wat hulp van schoon mama kunnen krijgen. https://www.flevomobiel.nl/1589/1/1/details.aspx?zoek=1&t=Automaat&pt=2900
Kia Carens 2.0 Cvvt 5-ZIT AUT 2009 Grijs
Zie omschrijving
https://link.marktplaats.nl/m241830...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Als je hulp van je schoonmoeder krijgt

Ik heb zo'n Ignis in 2017 nieuw gekocht. 1 van de eerste nieuwe modellen die destijds werd afgeleverd. In de dik 40 jaar dat ik mijn rijbewijs heb is dat met afstand de kwalitatief slechtste auto die ik ooit in bezit heb gehad. Na 21 maanden verkocht na 26 (!) tussentijdse garagebezoeken. De AGS automaat is helemaal een drama.
Ik denk dat hier het oude model ignis getipt wordt en niet het 2016-2020 model

Hoi dat kwam uit op 800 euro ex btw
Dan zijn we er toch uit? De helft van je budget en de C3 is verder een prima auto lees ik. Alleen die automaat was het probleem, dat is door Autrans opgelost.

Houd je de andere helft van je budget voor nog wat andere reparaties en kan je ondertussen een beetje doorsparen. Hoef je schone moe ook niet te belasten.

Als de Citroën C3 na reparatie van de automaat gewoon weer een goede auto is dan zou ik daar eerder voor kiezen. Auto’s met automaat in deze prijsklasse hebben vaak achterstallig onderhoud.

Het bedrijf in Dronten waar de Hyundai Matrix staat heeft veel keus, en biedt auto’s aan voor een scherpe prijs. Je kunt er heel goed slagen.
Ze doen alleen weinig aan een auto, dat is niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden.

Jouw C3 wordt door een handelaar ook voor 2500 euro verkocht.... met een andere auto is het net een loterij. Kans op de iets goeds is minimaal

Ik zou ook de automaat laten maken en dan doorsparen en wat fatsoenlijks kopen. Voor je budget koop je de ellende van een ander.
Klopt. Nu geef ik toe dat het een éénmalige exercitie was, maar ik heb ook voor weinig budget (zo'n € 2500 in 2010) een auto gekocht omdat ik voor een nieuwe baan een auto nodig had en mijn leaseauto in moest leveren bij de vorige baan.

Gelukkig kreeg ik een goed (beter) salaris, want in de eerste drie maanden was ik nog een keer het aanschafbedrag kwijt aan reparaties die de vorige eigenaar had laten zitten. Daarna nauwelijks meer problemen gehad, maar je moet het wel op kunnen hoesten.

En €2500 in 2010 was meer waard dan €2000 nu. Dat maakt verder niets uit, maar het blijft in de prijsrange prijsschieten.

Kan heel wisselend zijn inderdaad. Eerste auto, Saxo, meen voor €1750 gekocht. Wel van een liefhebber en weinig mee gehad. Daarna een Focus, rond €3000 meen ik, 10 maanden gehad, enkel ellende. Bij de dealer ingeruild voor een veel duurdere (€7.500), nooit ellende... het kan verkeren.

Eens met de reacties hierboven: voor dat bedrag zou ik de automaatbak van de C3 ook laten maken en voorlopig gewoon doorrijden. Koop je met jouw budget een andere auto, loop je ook weer risico binnen afzienbare tijd kosten voor je kiezen te krijgen..

De C3 is verkocht aan een opkoper. Ik weet ook niet hoe ik denk door de zware hagel laatst. Maar ik kwam er achter net voor de verkoop dat er een flinke ster in de voorruit is gekomen onderaan het raam in het midden en die heeft een barst doorgetrokken naar de bestuurderskant en in de hoek schuin doorgetrokken naar de zijkant. (Ivm open knie operatie sinds april niet meer in de auto gezeten en gereden) gelukkig bleef het verkoop bedrag het zelfde. Wij willen echt ivm de opvouwbare scootmobiel en kinderwagen die moet met dagjes uit echt een stukje groter. Vandaar de interesse in de matrix met de verschuifbare bank is extra ruimte te creeren. En in de wegenbelasting en verzekering is die ook nog goed te doen ten opzichte van de C3 we hebben vandaag een proefrit gereden van een uur. Dat ging heel goed. Rijdt fijn schakelde goed. Geen bonken of stoten etc. Distributieriem en waterpomp zouden voor verkoop vervangen worden.

Veel plezier met de Matrix, ik neem aan dat jij 'm gekocht hebt. Staat als verkocht op de site.

Leuk! Dat exemplaar had ik hier al gelinkt maar was inderdaad boven budget. Fijn dat dat toch gelukt is!

Veel plezier met de Matrix, ik neem aan dat jij 'm gekocht hebt. Staat als verkocht op de site.
Dank jullie wel en het is vandaag afgerond. Waarschijnlijk eind juli klaar. Dan zit de nieuwe distributie erin. En de 12v aansluiting in de kofferbak moet dan gemaakt zijn.
Verder worden alle vloeistoffen nog gecontroleerd en bijgevuld of vernieuwd waar nodig. Dus nog eventjes geduld.

• Leuk
Waarderingen: ak2
Terug
Bovenaan