Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Elco zei:Ik had me nog niet gerealiseerd dat de stand zo laag is/was. Best bijzonder voor een 306!
BleuZ NL zei:......Daarna houdt het op, waarschijnlijk is 'ie toen naar de tweede eigenaar gegaan en vond die dat niet zo belangrijk.
Moderator
j.ko zei:... maar zitten alle bevestigingspunten er ook nog aan? ... Maar eerst je auto maar eens terug in NL zien te krijgen.
Altai zei:Oei, dat was een klapper. Eerst denk je nog die € 200 voor de remreparatie is een goede investering geweest en dan komt de klap van achteren.
Ik hoop dat jullie er geen problemen aan overhouden. Wel erg sneu voor je eerste auto.
BleuZ NL zei:(..) een Land Rover met sleepinstallatie (?) achterop de Peugeot gereden, waardoor de hele achterkant in elkaar zit. @#$%^# zooi.
(..)
Elco zei:(...) Maar je eigen auto TL gereden zien worden lijkt mij, buiten menselijk leed, één van de ergst mogelijke gebeurtenissen.
Voor degene die denkt dat deze wagen weer klaar kan voor weinig vergist zich lelijk.
Pjötr zei:(..) Uiteindelijk bleek de auto zo krom als een hoepel, en was zelfs de ophanging beschadigd.. En als je beter keek, zag je dat links 1 cm tussen de kofferbak en achterlamp had, en rechts bijna 5 cm.
Pjötr zei:Vergis je niet op de kracht die een auto verduren krijgt, als er iemand op botst.
Bofkont zei:(..)
Financieel is het absoluut niet rendabel deze wagen meer te herstellen.
Durashift zei:Het is dus vooral de vraag of een schadeexpert de auto op technisch total loss beoordeelt.
Economisch is dat hoe dan ook wel het geval, lijkt mij.
speedtouch zei:Ik vind er hier een 306 met nog maar 25.000 km op de teller, helaas nogal boven jouw budget, en .... je moet er van houden:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/306/31175383
Nico GTR zei:Ik zou geen 307 nemen, niet alleen vanwege de wegenbelasting, brandstofverbruik en verzekering.
Ook omdat het nou niet de meest fantastische peugeot ooit is. Maar een nieuwe 306 is natuurlijk wel leuk. Wellicht een rode kopen en je motor overhangen ofzo....maar ja enkel als je dat zelf kunt.
En wat denk je van deze groene Sedan?
Deze 3-deurs hatch mag dan wel heeel erg netjes zijn.
Elco zei:@ Nico,
Die blauwgroenige hatch ziet er niet uit: op de plaatjes zie ik al flinke schades rondom. Een sedan is geinig, maar ziet er wel erg bedaagd uit.
Of ik na een TL weer eenzelfde auto zou kopen, durf ik niet te zeggen. De ene zal toch nooit de andere zijn, tenzij je voor een heel andere uitvoering gaat (bijvoorbeeld Cabriolet of GTi). Toch begrijp ik wel dat je voor een 306 geen echte alternatieven kunt vinden: dat geldt voor mij evenzo.
j.ko zei:Ik zou ook eerder een 306 zoeken dan een 307. Uiteraard is dat persoonlijk, maar ik vind een 306 veel mooier dan de wat plompe 307. Ik vind na een korte zoekactie deze:
https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/peugeot/306-xr/1770034
![]()
Moet met een beetje goede wil wel voor 2 mille mee te krijgen zijn, heeft een lage kilometerstand (logisch volgens RDW), APK tot mei 2017 en is qua motor en uitrusting hetzelfde als de jouwe.
EDIT: het is wel een driedeurs, jij hebt een vijfdeurs. Ik weet niet of die achterportieren van belang zijn voor je?
Pjötr zei:Oh, kon jij hem wel schorsen? Bij mijn verzekering kon dat niet (volgens hun) omdat de auto op een terrein stond, en daar beschadigd kon raken ..... (ik moest dus ook de verzekering doorbetalen)
Is het zeker dat ie terug naar Nederland komt? Omdat ie in Frankrijk staat, en 306 misschien daar nog iets (meer) oplevert. Ik geloof dat ze mijn Ypsilon meteen naar mijn melding in een soort database hadden gezet, en een bergingsbedrijf uit ons land had hem "gekocht". Maar omdat het zomer is/was, reden ze niet dagelijks om het wrak te halen. In eerste instantie zou de auto ook in Frankrijk gesloopt worden.
Hou echt rekening met lange afwikkeling, schade aan de auto gaat volgens mij nog redelijk snel, dat bedrag had ik binnen 3 maand, maar voor de rest, ik ben nu 3 jaar verder, na een half jaar werd een bedrag voor mijn kosten gevraagd, dat voorschot werd me dan na nog bijna een half jaar akkoord gezegd, en toen duurde het nog een jaar, voordat ik het had...
Gelukkig heb jij alleen materiële schade, nogmaals succes!