Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Niet gek, een 206CC. Ik vind dat ook nog steeds een leuk model, ondanks dat ik hetero ben :T
Moderator
Bofkont zei:Zo hey een zeer waardige opvolger, ben altijd al een fan geweest van de 206CC
Met deze mooie dagen mis ik toch echt wel mijn SLK.
Hier ga je echt veel plezier van beleven, heerlijke motor ook.
Nico GTR zei:Qua ruimte geen stap vooruit maar voor de rest! Leuke keuze en gefeliciteerd alvast. Hopelijk word de schadeuitkering snel uitgekeerd en is het niet al te weinig.
Ook al een beetje over je verdriet van de 306 heen?
Gijs571 zei:Echt eeuwig zonde van de 306, man! Balen dat het verhaal van je eerste auto zo moet eindigen.
Wel veel plezier gewenst met je nieuwe leeuwtje! Ziet er zo op de foto's netjes uit.![]()
MG ZR 160 zei:deze vraag maar omdat ik nergens het antwoord kan vinden:
- Sommige 206jes hebben een veel grotere grille (de zwarte muil onder de bumper) dan andere. Eerst dacht ik dat dit 3/5 deurs gebonden was maar dat is niet zo. Ook voor / na facelift maakt geen verschil, beide varianten komen voor. De CC lijkt altijd de grote variant te hebben, inclusief honingraat en metalen randje, zoals op de foto hier stukje boven (de GTi heeft dit ook altijd zo). Maar wat bepaalt dit nu verder precies?
MG ZR 160 zei:Leuk, een Peugeot fan! Je hebt je wellicht wat verdiept in het uiterlijk van je CC, dus daarom stel ik deze vraag maar omdat ik nergens het antwoord kan vinden:
- Sommige 206jes hebben een veel grotere grille (de zwarte muil onder de bumper) dan andere. Eerst dacht ik dat dit 3/5 deurs gebonden was maar dat is niet zo. Ook voor / na facelift maakt geen verschil, beide varianten komen voor. De CC lijkt altijd de grote variant te hebben, inclusief honingraat en metalen randje, zoals op de foto hier stukje boven (de GTi heeft dit ook altijd zo). Maar wat bepaalt dit nu verder precies?
EDIT: Ik zie nu in de fipo dat jouwe wel de grote grille heeft, maar weer zonder honingraatje en metalen randje.
BleuZ NL zei:MG ZR 160 zei:Leuk, een Peugeot fan! Je hebt je wellicht wat verdiept in het uiterlijk van je CC, dus daarom stel ik deze vraag maar omdat ik nergens het antwoord kan vinden:
EDIT: Ik zie nu in de fipo dat jouwe wel de grote grille heeft, maar weer zonder honingraatje en metalen randje.
Scherp opgemerkt! Dat was me eigenlijk nog niet opgevallen, maar nu je het zegt lijkt daar zeker verschil in te zitten.
Zoals Giletti het uitlegt klinkt het erg logisch, dan zal de grotere grille wel horen bij de wat sportievere modellen.
Nu ik kom er ook achter dat het schaalmodel dat ik heb gekocht niet klopt! Daar zit namelijk de kleine grille op
![]()
speedtouch zei:Volgens mij is de'grote' grille vanaf 2003, maar ik kan verkeerd zijn.
Moderator
Barri zei:De 206 had inderdaad vanaf introductie in basis twee soorten bumpers: die met een kleine grille en die met een grote grille. Die laatste inderdaad voor de XS, GTI, RC, etcetera.
De CC had niet altijd de grotere grille, maar de CC bumper was toch anders dan de basis-bumper, herinner ik mij. Ik dacht dat de CC als 1.6 (in bepaalde uitvoeringen) wel de kleine grille had, maar de vouwen onder de mistlampen zijn wat meer aangezet, een beetje in lijn met de bumper met grote grille.
206 CC met kleine grille: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1081207718-peugeot-206-1-6-16v-cc-aut-2002-grijs.html>
Bofkont zei:Wat een prachtige foto's!! dat moet echt heerlijk zijn geweest.
Wat is Nederland dan toch maar een saai land eigenlijk.
Brent® zei:Leuke 206 CC ook, mijn vriendin heeft er ook ooit 1 gehad, qua power vond ze hem geweldig, maar de auto gaf wel enigszins veel problemen, dus heeft ze ook maar "slechts" een jaar in rond gereden. Voordeel van die auto was wel dat het de ijsbreker was tussen ons, dus hij had zeker zijn voordeel.![]()
schumi1986 zei:Die tellerkap doet mij denken aan mijn oude 206 RC, wat een waanzinnig leuke auto was dat zeg, gekocht met slechts 42000 km op de teller en helaas maar 1 jaartje ingereden omdat ik moest overstappen naar een diesel
Tijdens woon werk verkeer kwam ik elke dag op de snelweg een blauwe 206 RC tegen (ik had een zwarte) elke dag reden we dan achter elkaar aan over de snelweg, die 2 auto's trokken toen de tijd best veel bekijks![]()
BleuZ NL zei:schumi1986 zei:Die tellerkap doet mij denken aan mijn oude 206 RC, wat een waanzinnig leuke auto was dat zeg, gekocht met slechts 42000 km op de teller en helaas maar 1 jaartje ingereden omdat ik moest overstappen naar een diesel
Tijdens woon werk verkeer kwam ik elke dag op de snelweg een blauwe 206 RC tegen (ik had een zwarte) elke dag reden we dan achter elkaar aan over de snelweg, die 2 auto's trokken toen de tijd best veel bekijks![]()
Nu ik een dag in de 206 heb kunnen rijden geloof ik je volkomen! Wat is dát lekker rijden, zeg. Alleen jammer dat het zo snel ging, na een dag had ik er al een kwart tank doorheen gehaaldMaar dat motorgeluid is – vooral met het dak open – echt verslavend, zo leuk. Ik moet me telkens inhouden hem niet té hoog in de toeren te jagen, haha. En dan te bedenken dat zo'n RC nog een heel stuk lichter is dan mijn cc...
Had de jouwe ook die mooie vijfspaaks velgen? Dat is echt een killer combo, vind ik!
![]()
Vandaag heb ik de 206 cc dus mogen ophalen. Yes! :T Het was gelukkig nog lekker zonnig en redelijk warm, dus ik heb meteen met het dak omlaag kunnen rijden. Toen ik thuis kwam heb ik meteen de kunststoffen tellerkap vervangen door de nieuwe lederen, en dat ziet er al een stuk beter uit vind ik. Ik ben wel aan het twijfelen of ik de tellerplaat nog ga vervangen, de wit/zilveren tellerplaat vind ik zeker niet verkeerd staan bij het zilveren exterieur. Dat zie ik later nog wel.
Verder heb ik 'm eens goed gewassen, om de auto ook wat beter te leren kennen en om al een idee te krijgen van hoe de lak er uit ziet. Er zit flink wat steenslag op de voorkant (en zelfs op de A-stijl), blijkbaar heeft ten minste één vorige eigenaar erg dicht op zijn voorgangers gereden. Natuurlijk blijft het een 12 jaar oude auto, maar gelukkig is er wel wat aan die steenslag te doen.
Het rechterachterraam is ook best wel hevig bekrast; het is me vandaag een paar keer gebeurd dat dat ook blijft steken bij het dicht doen, dus ik gok dat er iets van vuil o.i.d. in dat mechanisme zit waardoor het raam vastloopt en flink beschadigd wordt. Daar moet zeker eens naar gekeken worden.
Verder zag ik ook een sterretje in de voorruit, en niet zo'n kleine. Binnenkort ook maar eens bij Carglass gaan informeren wat me dat gaat kosten – ik ben nu WA verzekerd, maar achteraf gezien is het wellicht handig om 'm hiervoor toch Beperkt Casco te verzekeren (als dat überhaupt mogelijk is; dat gaat mijn tussenpersoon nu uitzoeken).
Verder rijdt 'ie geweldig goed (en snel! Wat een verschil met de 306). Ik moet denk ik wel echt mijn best gaan doen om wat zuiniger te rijden – hetzelfde verbruik als met de 306 gaat 'm sowieso niet worden, helaas, maar daar krijg je natuurlijk een stuk meer rijplezier voor in de plaats.
Omdat ik het meerendeel van de dag bezig ben geweest met rijden en niet zoveel met foto's maken, hier alvast wat snelle foto's. Betere komen later!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bofkont zei:Heerlijk bezig, maar heb je het leder wel eerst goed schoongemaakt??
Anders heeft het voeden weinig effect, je smeert dan het vuil er extra diep in.
Echt schoon leder is een beetje mat, de glans die je vaak ziet is pure vervuiling.
Reinigen met groene zeep is op natuurlijke basis, borstel van zacht paardenhaar goed inboenen, en dan met een droge katoenendoek het vuil weer afnemen.
Meermaals herhalen moet je vaak bij wat oudere auto's, daarna goed drogen en dan pas voeden.
Of een goede ledercleaner kopen.
https://www.carclean.nl/product/Autoglym/Leather_Cleaner_500ml_10642_100135
https://www.carclean.nl/product/Carclean_nl/Interieur_borstel_Paardenhaar_85_590_101232
Jacob106xs zei:Wat een beauty Bleuz! Hoe rijdt dat nou?
RRL zei:Prachtige 206 Bluez! Ondanks dat de 206 ondertussen behoorlijk op leeftijd begint te raken blijven ze fris ogen, tijdloos ontwerp.
Bij het zien van de foto's denk ik met weemoed terug aan de fijne 20.000 km die ik in 5 maanden met een 1.4 HDi SW af heb gelegd. Geen bommetje zoals jouw 2.0 16v, maar alsnog een heerlijke kilometervreter. In het kleurtje Rouge Lucifer met meegespoten stootstrips en aluminium dakrails was hij nog goed te pruimen, ondanks de wieldoppen.
Een vriend van mij had tegelijkertijd een hatchback met de 1.6 16v. Heerlijk klinkend blokje dat er om vroeg om de leeuw eens goed op zijn staart te trappen. Met 110 pk ging dat in zo'n licht karretje al als de brandweer, volgens mij sleurt die 2.0 16v bij jou er dan nóg lekkerder aan.
Veel plezier er mee!