Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nico GTR zei:In bergachtig gebied tank ik overigens ook 98 terwijl mijn blok daar niks aan heeft. De iets grotere marge van veiligheid in combinatie met een volledig mengsel van benzine in plaats van de E7 die wij aan de pomp krijgen is dat voor mij de reden om het te doen. In NL echter.....daar houd ik het prijsverschil in mijn zak.Of het wel of niet zinloos is mag iedereen voor zichzelf uitmaken wat mij betreft.
Nico GTR zei:Maar een barst zou wel helpen het hele proces te versnellen omdat het dan moet.![]()
Bossinkje zei:Een barstje kan er heel snel in hoor. Breng maar langs.![]()
![]()
Nico GTR zei:Of het baat heeft of niet is niet de vraag wat mij betreft. 98 heeft een hogere beveiliging voor pingelen, dat wil zeggen de snelheid van het vlamfront word zo hoog dat er plaatselijke explosies gaan plaatsvinden. En das niet goed!
Pingelen komt voor op momenten dat er teveel kracht word gevraagd van de motor maar er te weinig toeren worden gemaakt. Of op het moment dat de timing te vroeg staat.
Meestal met een motor die op 98 draait kan het ook niet al teveel kwaad om 95 te tanken maar die zal dan geen vol vermogen leveren.
In bergachtig gebied tank ik overigens ook 98 terwijl mijn blok daar niks aan heeft. De iets grotere marge van veiligheid in combinatie met een volledig mengsel van benzine in plaats van de E7 die wij aan de pomp krijgen is dat voor mij de reden om het te doen. In NL echter.....daar houd ik het prijsverschil in mijn zak.Of het wel of niet zinloos is mag iedereen voor zichzelf uitmaken wat mij betreft.
Nieuwe voorruit, man ik ben jaloers. Ik wil als geheimpje wel vertellen dat ik bezig ben met een studiegenoot om alles zelf te gaan doen.Maar een barst zou wel helpen het hele proces te versnellen omdat het dan moet.
![]()
Bossinkje zei:Ik heb tot nu toe bij bijna elke auto wel eens 98 getankt, maar ik merk geen verschil. Dus dan hou ik ook liever rekening met mijn bankrekening.Daarnaast vind ik het aanbod van 98 hier in het Oosten nog flink tegenvallen.
Bofkont zei:Ah heerlijk een verse voorruit
Luxe gebeuren daar bij car glass tegenwoordig zeg.
Bleuz zei:Enne... alles zelf doen, bedoel je de voorruit vervangen? Da's een heel karwei! Lijkt me wel een hele ervaring, en wellicht kun je daarmee ook flink wat besparen. Dankzij de dekking van mijn verzekering hoefde ik gelukkig niets te betalen, maar uit nieuwsgierigheid heb ik eens gevraagd wat dit grapje me anders zou hebben gekost. Dat was anders wel een bon geweest van iets meer dan 500 euro*, ik ben benieuwd hoeveel je zou kunnen besparen door het zelf te doen.
Nico GTR zei:Ja.
Valt mee toch? Je slaat de oude eruit, maakt de randen schoon, primer erop, nieuwe kit, nieuwe ruit er goed in drukken op de juiste plaats, laten drogen en daarna alles weer opbouwen.Niet te snel gaan rijden enzo.
Maar ja.....ik heb geen verzekering daarvoor, 500 euro vind ik dan wel weer direct erg duur. Ik houd voor zelf doen rekening met 200 euro, waarbij er nog wat gereedschap inzit ook. Ruit rond de 150 tot 200 voor een OEM kwaliteit Pilkington. Nieuwe achteruitkijkspiegel en sierstrips. Het is dat je het niet hoeft te betalen anders was ik ook nooit naar Carglass gegaan.![]()
BleuZ NL zei:Bossinkje zei:Ik heb tot nu toe bij bijna elke auto wel eens 98 getankt, maar ik merk geen verschil. Dus dan hou ik ook liever rekening met mijn bankrekening.Daarnaast vind ik het aanbod van 98 hier in het Oosten nog flink tegenvallen.
Gelukkig woon ik bij de Belgische grens, dus ik tank altijd bij onze zuiderburen. Scheelt me al snel 20 cent per liter! :T
Brent® zei:En hoe bevalt het nu zonder de krassen in de ruit?![]()
Gewoon Dirk zei:Net voor het eerst je topic ontdekt. Nette 206cc heb je daar! Op de een of andere manier heb ik dit altijd al wel een geinig concept gevonden. Voordelen van open rijden gecombineerd met de voordelen van een vast dak. De 206 is daarbij nog een van de meer geslaagde modellen ook vind ik.
BleuZ NL zei:Zoals met alle andere nieuwe spullen wil ik die ruit zo lang mogelijk krasvrij houden, ondanks dat krasjes uiteindelijk natuurlijk niet te voorkomen zijn. Ik heb in ieder geval wel zo'n ijsdeken-achtig iets aangeschaft, dan hoef ik alleen maar de zij- en achterruit tekrassenkrabben![]()
Nico GTR zei:Hoe meer van dat soort dingen je tegenkomt hoe vaker je jezelf afvraagt of de verkoper dit wist. En dat beinvloed vaak je gedachte van de prijs. Niet direct wetende wat je hebt betaald, maar bij mijn auto werkte dat het eerste halfjaar wel zo.![]()
BleuZ NL zei:Mijn insteek is dan ook dat ik de auto stukje bij beetje wat netter maak dan 'ie al was, en daar haal ik ook plezier uit![]()
BleuZ NL zei:We hadden geen brug, maar met een industriële heftruck met lange draagarmen krijg je 'm ook omhoog!
s velthuis zei:BleuZ NL zei:We hadden geen brug, maar met een industriële heftruck met lange draagarmen krijg je 'm ook omhoog!
Lijkt me niet heel veilig, of valt dat mee? Is zo'n heftruck beveiligd tegen zakken?
Nico GTR zei:Hoe meer van dat soort dingen je tegenkomt hoe vaker je jezelf afvraagt of de verkoper dit wist. En dat beinvloed vaak je gedachte van de prijs. Niet direct wetende wat je hebt betaald, maar bij mijn auto werkte dat het eerste halfjaar wel zo.![]()
Elco zei:Ik vind het bijna grappig, die manier om de uitlaat 'passend' te krijgen. Gelukkig ben je er nu vanaf en kun je weer jaren vooruit zonder irritante geluiden. Hoe vind je de Quatracs trouwens?
Nico GTR zei:(tipje)
Velgenreiniger Monello non-ferro
Voordeelbundel
Ai een boete is altijd jammer, gelukkig is t geen snelheid.![]()
Zevens zei:Zo die staat wel goed hinderlijk inderdaadKan gebeuren door de sneeuw.
Ik weet niet of ze überhaupt bestaan voor de cc, maar zouden phase 2 achterlichten niet beter staan? Ik vind de phase 1 achterlichten erg lelijk altijd. Of die van een 206+ zelfs? Staan op de hatchback wel erg goed.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Wat ook een zeer goede velgenreiniger is, is deze van Sonax: https://www.carclean.nl/product/Sonax/Xtreme_Velgenreiniger_500ml_02302000_100382
Even spuiten en de velg is weer als nieuw.
Brent® zei:Je mag ook gewoon eerlijk toegeven dat je hem zo had geparkeerd om schades te voorkomen!Wat kost het geintje?
Durashift zei:Je kan in jouw regio op zoek gaan naar een doe het zelf garage. Kan je een reguliere garagebrug huren.
Toevallig heb ik dit gisteren nog gedaan, € 15,30 per uur koste mij dat.
Ze zijn niet dik gezaaid maar misschien heb je geluk dat er één dichtbij zit.
Wat betreft de heftruck.. tja, onorthodoxe methode.
Het is natuurlijk niet de manier.. al denk ik dat als het systeem op druk blijft, neerploffen niet direct aan de orde zal zijn.
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt en de laatste tijd toch weleens zo'n ding bediend, met een plateau en gewicht (+/- 300 kg) erop.
s velthuis zei:Op jouw foto's van de ingezaagde chassisversteviging is ook al te zien hoe ze lopen en gemonteerd zijn. Lijkt me geen rocketscience, niet gevraagd wat er allemaal moet gebeuren dat ze inschatten dat er drie uur voor nodig is?
j.ko zei:Pas toch maar op met een heftruck...
Op Marktplaats staat een Alfa GTV met schade te koop. Drie keer raden wat daar mee gebeurd is: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1123038219-alfa-romeo-gtv-3-0-v6-24v-red-style-bj-1997.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
Beter inderdaad om een DHZ-garage te zoeken in de buurt, vaak kun je daar voor ongeveer 15 euro per uur wel terecht.
Nico GTR zei:In Eindhoven is een doe het zelf garage BleuZ!![]()