BMW 4 Serie / i4 | Nieuw: facelift 2024 p.7

Op BMW.nl nu met een simpele configurator te bekijken in verschillende kleuren.
Gave kleuren als groen en rood mogelijk. Tof, vraag me af wanneer de ICE modellen deze keuze krijgen

Joop 5528328 zei:
MCW zei:
Is een scherm echt zoveel goedkoper?

Nee, dat is een fabeltje. Bedacht door wat forummees die denken de waarheid in pacht te hebben;)

Nou, dan geef ik je bij deze de gelegenheid om hier jouw licht over te laten schijnen. Vertel eens hoe dit zit.

2022-bmw-m440i-xdrive-gran-coupe-exterior.jpg

2022-bmw-430i-gran-coupe-exterior.jpg

2022-bmw-430i-gran-coupe-interior.jpg

M440i: https://www.netcarshow.com/bmw/2022-m440i_xdrive_gran_coupe/
430i: https://www.netcarshow.com/bmw/2022-4-series_gran_coupe/

Oogt bijna meer als een opvolger van de 3 Serie Gran Turismo dan de 4 Serie Gran Coupé. Ik vind de vormgeving niet heel sportief meer. Op zich geen lelijke auto, maar wel duidelijk minder mooi dan zijn voorganger wat mij betreft.

Vind de basisversie stuk mooier/rustiger. Wel tof dat BMW opvallende kleuren levert. Hier met wat opties:

BW0XahV.png

6CnRRQ9.png

Niet echt mooie wielen voor de i4/4 GC helaas

Die donker rode kleur vind ik mooi! Doet me denken aan Calypso rood van vroeger.
Brooklyn grau lijkt me ook mooi.

Zelf ben ik wel geinteresseerd in de i4, Hopelijk kan ik die tzt eens in het echt bekijken.

Om eerlijk te zijn een beetje jammer dat de normale 4 niet gelijk dat i4 dashboard krijgt..... wie had dat gedacht.

Voor mij in groen, met alu lijsten en grote wielen graag.

SZ1RqWY.jpg

MCW zei:
Vind de basisversie stuk mooier/rustiger.

Veruit!
Ik vind de achterbumper van de andere versies nog afschuwelijker dan de voorzijde. Geen idee wat BMW hiermee wilt bereiken.

funf zei:
Ja, die i4 is ook netjes. En elektrisch. Ben wel benieuwd hoe dat rijdt.

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar.
Zelf rijd ik naast de 330i sinds kort ook (zakelijk) een Tesla Model 3 Longe Range AWD. En die elektrische aandrijving vind ik toch wel erg lekker rijden: heerlijk soepel, stil en natuurlijk super krachtig. En het principe van thuis opladen (icm zonnepanelen) vind ik ook mooi.
Mijn 3 touring met de aandijrflijn van de Model 3 lijkt me wel wat. Een i4 komt dan een eind in de buurt. ;)

Hij is nu een tijdje uit en...het begint te wennen.. . Mooi vind ik de grille nog altijd niet (de rest van de auto overigens wél) en als ik het dashboard van mijn f32 lci in ogenschouw neem kan ik niet zeggen dat dit er echt 'moderner' of 'beter' uitziet voor mijn gevoel. (ik heb de digitale meters) Eerder anders ''gestyled'. Dat gezegd hebbende zullen iDrive en gebruiksgemak ongetwijfeld weer een sprong gemaakt hebben. Er zullen wel altijd voor- en tegenstanders van deze 'nieuwe huisstijl' blijven, net als destijds bij Bangle. G22 is in ieder geval allesbehalve saai, getuige alle verschillende reacties.

Over smaak valt niet te twisten... maar ik vind het interieur van de nieuwste 3 en 4-serie een forse vooruitgang t.o.v. de eerdere generatie...

Overigens: de prijslijst van de i4 is inmiddels beschikbaar op BMW.nl.

http://www.youtube.com/watch?v=8PPnuy0AYZ8

Best mooie auto. Rijdt natuurlijk ook weer super (al voel je het hoge gewicht wel als je echt de grenzen opzoekt) en die hoge middentunnel achter is een beetje jammer. De 500 km haalt ie niet maar welke EV haalt wel zijn opgegeven waardes?

Zo zie je goed het verschil tussen toen en nu: de E46 M3 CSL was een dik ding dat vrij subtiel anders was dan de M3. Anno 2022 moet het met splitters, rare plastic dingen in de grille, kleurtjes en stickers.

Wat een droefenis :cry: Waarom moet het nou zo'n straatlegale DTM-racer zijn, jammer dat BMW ook zo toegeeft aan dit soort trends...

Varkenssnuit en een uitgezakte kont van een baviaan. Triest, terwijl de algemene lijn van deze wagen zo'n potentieel heeft.

Wouter82 zei:
Wat een droefenis :cry: Waarom moet het nou zo'n straatlegale DTM-racer zijn, jammer dat BMW ook zo toegeeft aan dit soort trends...
Wat wij van achter onze toetsenbord vinden is niet heel belangrijk, de klant wil dit blijkbaar en zij betalen.

Frits79 zei:
Wouter82 zei:
Wat wij van achter onze toetsenbord vinden is niet heel belangrijk, de klant wil dit blijkbaar en zij betalen.
En nou? Mag Wouter m niet meer lelijk vinden? Of wie dan ook? Slotje op het topic dan maar, of gelijk op het hele forum? Doet er allemaal toch niet toe immers.

DeeTwee zei:
Frits79 zei:
Wouter82 zei:
En nou? Mag Wouter m niet meer lelijk vinden? Of wie dan ook? Slotje op het topic dan maar, of gelijk op het hele forum? Doet er allemaal toch niet toe immers.
Hij mag vinden wat hij wil, maar hij vraagt waarom BMW mee doet met trends, nou simpel omdat de klant dat wilt en wat Wouter vind is voor BMW niet belangrijk.

Frits79 zei:
DeeTwee zei:
Frits79 zei:
Wouter82 zei:
Hij mag vinden wat hij wil, maar hij vraagt waarom BMW mee doet met trends, nou simpel omdat de klant dat wilt en wat Wouter vind is voor BMW niet belangrijk.

Aan andere trends geeft BMW niet toe (dedicated EV's) dus dat hier ook niet gehoeven. En omdat Audi en Mercedes precies hetzelfde doen met compleet over-the-top-aangeklede sportuitvoeringen, had BMW zich ook kunnen onderscheiden door het als enige beschaafd te houden. Maar dat is slechts mijn zinloze mening.

Wouter82 zei:
Frits79 zei:
DeeTwee zei:
Frits79 zei:
Wouter82 zei:

Aan andere trends geeft BMW niet toe (dedicated EV's) dus dat hier ook niet gehoeven. En omdat Audi en Mercedes precies hetzelfde doen met compleet over-the-top-aangeklede sportuitvoeringen, had BMW zich ook kunnen onderscheiden door het als enige beschaafd te houden. Maar dat is slechts mijn zinloze mening.
BMW heeft ook al een dedicated EV, de IX staat op een eigen platform en ja de I3 was dat al voor dat het hele woord bestond.
Maar wat wij van trends vinden is niet heel belangrijk, de fabrikant die wil maar 1 ding en dat is winst maken, dat wij het dan mooi of niet mooi vinden is niet belangrijk zolang de kopers het maar kopen en daar gaat het om.
Ook ik ben geen voorstander van trends, de doorlopende lichtbalk die heel veel merken hebben vind ik lelijk en ook de veel te grote schermen in het interieur vind ik vreselijk.

Frits79 zei:
Wouter82 zei:
Er is blijkbaar één klant, die betaalt, wie 'betalen' er dan nog mee, BMW?
Trouwens zoveel klanten heb ik nog niet opgemerkt voor deze wagen. Tot nu toe heeft er één exemplaar mijn zicht bezoedeld, gelukkig maar één.

iDS zei:
Frits79 zei:
Wouter82 zei:
Trouwens zoveel klanten heb ik nog niet opgemerkt voor deze wagen. Tot nu toe heeft er één exemplaar mijn zicht bezoedeld, gelukkig maar één.
Heb zelf al 5x een M4 gezien op NL kenteken en ik vind ze prachtig

Frits79 zei:
iDS zei:
Frits79 zei:
Wouter82 zei:

Misschien begin ik gewoon een ouwe lul te worden. Nieuwe Ferrari's of McLarens doen mij ook helemaal niks.

Frits79 zei:
iDS zei:
Frits79 zei:
Wouter82 zei:
Zo'n geel kenteken is dan ook een prachtige aanvulling op het ontwerp en dat je hem prachtig vindt: niemand is perfect :)

De bevertandengrille werkt mijns inziens beter op de M4 dan op de normale 4. Bij de M4/M3 is de grille geïntegreerd in het geheel, de vouwen in de motorkap monden erin uit. De reguliere uitvoeringen van de 4 en de 3 hebben een opgeplakte plastic plaat als grille (plastic snor bij de 3, bevertandenplaat bij de 4). Dat ziet er goedkoop uit, het lijkt haast een afterthought.

BMW 3.0 CSL

2023-bmw-3.0-csl.jpg

2023-bmw-3.0-csl.jpg

2023-bmw-3.0-csl.jpg

2023-bmw-3.0-csl.jpg

2023-bmw-3.0-csl.jpg

2023-bmw-3.0-csl.jpg

2023-bmw-3.0-csl.jpg

2023-bmw-3.0-csl.jpg

Painted in Alpine White Uni with the traditional M graphics, the new 3.0 CSL uses the most powerful inline-six engine ever installed by the Bavarians. The twin-turbo 3.0-liter is rated at 553 hp (412 kW) and 550 Nm (404 lb-ft). Interestingly, the torque figure is actually down by a significant 100 Nm (74 lb-ft) compared to the M4 Competition and M4 CSL. That's likely because the ultra-exclusive special edition uses a six-speed manual gearbox that can't handle the full torque.

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/photo/6972254/2023-bmw-30-csl/

In de basis een mooi ontwerp, maar door de verhoudingen van de basis (M4) helaas niet meer dan een karikatuur. Jammer. Wel eindelijk een BMW die niet lelijk is:)

Ik begrijp dat het stickergeweld een hommage is, maar evengoed hadden die van mij achterwege mogen blijven. Verder een heerlijke auto(y)

Ik vind de neus (sharknose) juist prachtig! Hopelijk plakt BMW die bij de facelift ook op de 4-Serie.

Geweldige auto, en mooi dat de legendarische 3.0 CSL hiermee nieuw leven in wordt geblazen (y).

Timo zei:
Gaaf ding hoor! En gelukkig zonder hazetanden. Maar toch... snel photoshopje - met een normale grille had ie nog beter gesmoeld.

Ja beter!
Ik ben geen fan van de konijnen-tanden-grille en ik hou er wel van dat iets ingetogener is.

Even een zijstapje: dit is een shopimpressie van AutoZeitung van de volgende 3-serie. Neusje gebaseerd op de concept i-Vision Circular.
DIT zou ik echt heul tof vinden. Een andere interpretatie van de nieren, een moderne verwijzing naar de dubbele koplampen. Grijpt heel mooi terug op de E30. Want eigenlijk is het na de E30 mis gegaan (kan me de reacties op het glas over de dubbele koplampen op de E36 nog wel herinneren)

Dan ben ik “heul” blij dat Passchier het niet voor het zeggen heeft op de ontwerpafdeling van BMW ;), met zo’n Chinees ogend ding kan het merk toch echt niet aankomen.
Niet dat BMW de laatste paar jaar heel veel moois heeft laten zien (modellen als de iX, XM en de nieuwe (i)7 kunnen mij maar matig bekoren), maar deze 3.0 CSL vind ik echt top. Ik hoop echt dat de sharknose-achtige neus bij meer modellen wordt toegepast, met dit front zou de 4-Serie of de M3 er wat mij betreft in één klap gelikt uitzien (y)

MB 300SL zei:
Dan ben ik “heul” blij dat Passchier het niet voor het zeggen heeft op de ontwerpafdeling van BMW ;), met zo’n Chinees ogend ding kan het merk toch echt niet aankomen.
Niet dat BMW de laatste paar jaar heel veel moois heeft laten zien (modellen als de iX, XM en de nieuwe (i)7 kunnen mij maar matig bekoren), maar deze 3.0 CSL vind ik echt top. Ik hoop echt dat de sharknose-achtige neus bij meer modellen wordt toegepast, met dit front zou de 4-Serie of de M3 er wat mij betreft in één klap gelikt uitzien (y)

Wees niet alleen blij dat JP het niet voor het zeggen heeft, maar er is hier niemand op het AWforum die (gelukkig) ook maar iets te zeggen heeft op een ontwerpafdeling. Heel leuke meningen hier, maar niemand die hier ook maar enigszins verstand heeft van auto design, het is wat het is…

Passchier zei:
Even een zijstapje: dit is een shopimpressie van AutoZeitung van de volgende 3-serie. Neusje gebaseerd op de concept i-Vision Circular.
DIT zou ik echt heul tof vinden. Een andere interpretatie van de nieren, een moderne verwijzing naar de dubbele koplampen. Grijpt heel mooi terug op de E30. Want eigenlijk is het na de E30 mis gegaan (kan me de reacties op het glas over de dubbele koplampen op de E36 nog wel herinneren)

Dit doet me meer denken aan een Fisker Karma.

Terug
Bovenaan