M
MCW
Guest
....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sport Leicht zei:Geen eigen topic voor de i4? Pas dan op z’n minst de topic-titel aan....
MCW zei:Sport Leicht zei:Geen eigen topic voor de i4? Pas dan op z’n minst de topic-titel aan....
Lezen is ook een kunst heEn ik kan toch niet iemand ander z'n topictitel aanpassen of wel soms? Denk eens na voor je wat typt.
Wouter82 zei:Ik vind hem wel wat hoog overkomen, alsof die toch ook nog de 3 GT moet vervangen.
Moderator
MCW zei:Ziet er gewoon raar uit, zeker icm de koelgaten onderin de bumper. Ook die aerodynamische flapjes op de achterbumper vind ik storend. Als Tesla een relatief normaal uitziende 3 en S kan ontwerpen, waarom moet BMW dan weer zo spastisch doen?
MCW zei:Ik vind het er zo wel goed uitzien. Omdat er geen 3 GT meer komt hebben ze denk ik wel een compromis moeten sluiten. De grille vind ik qua idee niet zo vreselijk maar de uitvoering wel. Ziet er gewoon raar uit, zeker icm de koelgaten onderin de bumper. Ook die aerodynamische flapjes op de achterbumper vind ik storend. Als Tesla een relatief normaal uitziende 3 en S kan ontwerpen, waarom moet BMW dan weer zo spastisch doen?
Moderator
Twix zei:Een model ontwerpen bij BMW is ook vrij ondankbaar werk. De typische stijlelementen die een BMW maken tot een BMW, zoals de nieren en de Hoffmeisterknik, kunnen heel beklemmend werken voor nieuwe ontwerpen. Als je een ontwerp echter te lang evolueert mis je vroeg of laat de boot. Het wordt dan teveel van hetzelfde.
Moderator
DagDromer zei:Hoop wel dat functies als 'scherm uit' nog mogelijk is. Vooral bij nachtelijke ritten is het erg prettig als je backlit schermen uit kan schakelen, veel rustiger voor de ogen.
Wouter82 zei:DagDromer zei:Hoop wel dat functies als 'scherm uit' nog mogelijk is. Vooral bij nachtelijke ritten is het erg prettig als je backlit schermen uit kan schakelen, veel rustiger voor de ogen.
Ik heb dat onder sneltoets 1 ingesteld en is het eerste wat ik indruk als de motor loopt
Op de scoopfoto's van de nieuwe 2-serie AT is geen iDrive-controller te zien, dus ik vrees dat die ook geen lang leven meer beschoren is![]()
Alweer een usp down the drain...Wouter82 zei:Op de scoopfoto's van de nieuwe 2-serie AT is geen iDrive-controller te zien, dus ik vrees dat die ook geen lang leven meer beschoren is![]()
DeeTwee zei:Alweer een usp down the drain...Wouter82 zei:Op de scoopfoto's van de nieuwe 2-serie AT is geen iDrive-controller te zien, dus ik vrees dat die ook geen lang leven meer beschoren is![]()
Dat is waarschijnlijk een van de argumenten voor BMW zelf om er vanaf te zien, maar niet richting de klant natuurlijk. De klant verliest een stuk ergonomie.Twix zei:DeeTwee zei:Alweer een usp down the drain...Wouter82 zei:Op de scoopfoto's van de nieuwe 2-serie AT is geen iDrive-controller te zien, dus ik vrees dat die ook geen lang leven meer beschoren is![]()
Aan de andere kant: De i-drive kan ook belemmerend werken bij het ontwerpen van een infotainment systeem.
Dat betwijfel ik. Dan zal de teneur eerder zijn om mbv AI en spraakbediening te compenseren voor het verlies van de iDrive-knop. De fysieke knop moet en zal immers d o o d .Sport Leicht zei:Als de vernieuwde systemen straks niet naar tevredenheid blijken te functioneren dan zullen er vast weer aanpassingen komen in de richting van hoe het was, uiteindelijk is de klant koning.
Goedkope instapmodellen hebben ze niet bij BMW/Mini. En een Granny Tourer lijkt me niet per se een auto voor "jongeren"... Maar hoe dan ook, BMW is een merk waar je wat meer van mag verwachten, ook in de meer betaalbare segmenten. Bijvoorbeeld meer doordachte bediening. Touchscreenbediening hadden de instappers sowieso al, maar er was ook altijd nog de draai-drukknop voor de mensen daar de voorkeur aan geven. Door dat soort dingen weg te halen kalft de me(e)r(k)waarde steeds verder af.Gullwing zei:Tja, ouderen hebben het liefst een keyboard met muis, jongeren hebben liever een touchscreen, althans dat is mijn ervaring. Daarom zal eerst de goedkopere instap modellen (voor jongeren) de ouderwetse techniek verdwijnen,
Gullwing zei:Tja, ouderen hebben het liefst een keyboard met muis, jongeren hebben liever een touchscreen, althans dat is mijn ervaring. Daarom zal eerst de goedkopere instap modellen (voor jongeren) de ouderwetse techniek verdwijnen,
Gullwing zei:Tja, ouderen hebben het liefst een keyboard met muis, jongeren hebben liever een touchscreen, althans dat is mijn ervaring. Daarom zal eerst de goedkopere instap modellen (voor jongeren) de ouderwetse techniek verdwijnen,
Daarom zit de iDrive-knop er ook nog in, althans als we Gullwings redenering volgen.MCW zei:Gullwing zei:Tja, ouderen hebben het liefst een keyboard met muis, jongeren hebben liever een touchscreen, althans dat is mijn ervaring. Daarom zal eerst de goedkopere instap modellen (voor jongeren) de ouderwetse techniek verdwijnen,
De i4 vind ik geen goedkopere instapmodel (voor jongen)...
Oh op die fiets. Tsja, ergens van hetzelfde laken een pak hoor. Als ik BMW was zou ik ook doen alsof de doelgroep dit zo wil, en dat het eigenlijk een verbetering is. Maar BMW was juist bezig om bedieningsconcepten te combineren, voor ieder wat wils. Dus wat mij betreft is het gewoon kostenbesparing als die fysieke knoppen dan toch wijken. En de interieurontwerper wordt er misschien heel blij van, dat weet ik niet.MCW zei:Ohja sorry zat aan climate control te denken![]()