Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Die nieuwe i3 ziet er weinig inspirerend uit.
ja echt.Echt?
Tja die heeft toch ook vier wielen en zijspiegelsEcht?
![]()
MB 300SL heeft duidelijk uiteengezet waarom.Tja die heeft toch ook vier wielen en zijspiegels
Uiterlijk, interieur, rijeigenschappen, 6-cilinders. Langzaamaan verdwijnt dat allemaal. Sommigen zeggen dat sommige Mazfa-modellen een BMW-gevoel geven.En niet alleen een herkenbaar uiterlijk, ook qua interieur was het altijd herkenbaar als bmw. Nu zijn het een paar schermpjes met standaard navi en spotify, stuur en that's it.
Van de week een eerste review van i3 gezien, van een youtuber die met de i3 Neue klasse heeft mogen rijden tijdens winterstests (wel nog volledig afgeplakt).Alle ingrediënten zijn zichtbaar om de excellente E46 te evenaren. Ik ben benieuwd.
NB De iX3 is een enorm succes. Geen verrassing als BMW eindelijk luistert naar kritiek.
Klopt helemaal. Maar het voordeel is dat wanneer je wél des BMW's rijdt, je nog steeds 500km aan bereik overhoudt. Dat is prima en komt voor mij beter in de buurt bij wat acceptabel/handig is voor snelle vakantieritten.Hoe moet je rijstijl zijn om 120 W/km te verbruiken, 900 km achter elkaar? Dan hoef je geen BMW te nemen.
Hoe moet je rijstijl zijn om 120 W/km te verbruiken, 900 km achter elkaar? Dan hoef je geen BMW te nemen.
Ik denk dat je ondertussen wel zou weten dat de WLTP berekend wordt bij een gemiddelde snelheid van 46 km/hHoe moet je rijstijl zijn om 120 W/km te verbruiken, 900 km achter elkaar? Dan hoef je geen BMW te nemen.
Infotainment en interieur zijn wat mij betreft perfect, is de reden waarom ik voor een i5 gekozen heb. Ik verkies dit interieur echt wel boven dat van mijn vorige 5-serie... Ik heb wel de ge-update, waarbij enkele aanpassingen in het interieur zijn doorgevoerd (na mei 2025). Nu moet ik wel toegeven dat ik 5 jaar met een Tesla gereden heb, dus dat heeft mijn oordeel waarschijnlijk ook wel wat beïnvloed.Die nieuwe iX3 scoort vooralsnog hoge ogen ja. Ik moet nog wat tests gaan kijken, maar als ze nu het infotainment goed op orde hebben en de stoelen ook, kan 't in de toekomst een interessante keuze zijn.
Idem voor een i3. Hopelijk gaat de i5 uiteindelijk ook die kant op - en dan met fatsoenlijk interieur en exterieur want dat is nu om te janken.
Het is wettelijk verplicht om die range aan te geven. BMW geeft wel in reclamefolders wel vaak een meer realistisch bereik op. Freude am fahren is voor mij niet op de autosnelweg rijden aan 130 km/h. Wanneer ik volgend week-end naar mijn tante in de Ardennen rijdt, zal ik de laatste 40 km wel Freude am fahren ervaren, zonder daar > 100 km/h voor te moeten rijden...Dat het een mooie auto zal worden die efficient met z'n energie om kan gaan is mij wel duidelijk.... Maar 900 km adverteren met een "gemiddelde" van 46 km/u, dan ben je bijna 20 uur onderweg om die afstand af te leggen. Had niet verwacht dat BMW met deze waardeloze marketingstrategie mee zou gaan. Eerder meer Freude am fahren, gewoon lekker opschieten en iedere 500 km even bij laden.
Ah, ok, dat model kende ik niet. Leek me ook al sterk dat de nieuwe i3 daar zomaar in het wild rond zou rijden ;-)Ja dat is de huidige Chinese versie van de i3.