BMW X5 (G05) - Configuratie

De Dude

Petrolhead
Leuk nieuw thema!

Wie mijn pagina volgt weet dat ik al een tijdje zit te dubben.. Ik ben een 5 serie man (of nou ja E segment man) en het liefst een touring, maar:
1. De huidige 5-serie touring kan me niet bekoren
2. De G31 (vorige generatie) is na de LCI zeer slecht beschikbaar qua kleur + motorisatie (540i, geen zwart/grijs zowel interieur/exterieur en comfort stoelen)
3. Dat hoge heeft toch wel wat..

Dus ja. Ik kijk steeds meer naar een X5. Geen nieuwe, dat kan ik niet betalen. Eentje met de kop eraf rond de EUR 50k.

En ja qua kleuren móet het voor mij groen worden met bruin interieur. En dan het liefst individual Oxford Grun icm Tartufo individual volleder en papelmasser. Verder comfort+ en travel pack maakt het geheel erg compleet. Dat de raamomlijsting nog chroom is, is een mooie bijkomstigheid.

Wel zou ik die chroomlijst voor in de bumper laten wrappen in Oxford Grun.

Schermafbeelding-2026-06-04-170240.png

Schermafbeelding-2026-06-04-170304.png

Schermafbeelding-2026-06-04-170322.png

Schermafbeelding-2026-06-04-170348.png

Schermafbeelding-2026-06-04-170211.png

Laatst bewerkt:
Ja ik moet die nog kijken. Ik weet wel dat de X5 best wat kinderziektes had met terugroepacties op lekkende daken, koplampen enz.

Zeker niet voor zo'n apparaat - zie eens naar het BPM-bedrag en als De Dude zijn config nog kan omzetten naar een gewone ICE of diesel eens vergelijken wat het dan geeft.
Een kleine A-segmenter betaalt een veelvoud van die 833€

Groen en bruin is zo’n combi die bijna automatisch mijn brein tevreden stelt, net als blauw met cremewit of rood met antraciet. Kan bijna niet misgaan
Wij begrijpen elkaar! Ik vind die witte individual bekleding die ook @AsconaGT heeft schitterend. Maar heb nu zelf ook al crème wit dus ja :p.

Mooi groen is niet lelijk, zeker niet voor een boswachter :ROFLMAO:

De nieuwe x5 zal ongetwijfeld een lelijk ding worden met datzelfde mislukte dash als een 7

Nee maar ik bedoel relatief - een mx5 kost al 55k. Dan is 131k voor een full spec dikke x5 ‘maar’ 2.5x zo duur. Factor 4 lijkt me logischer. Een 320i kost ook al snel 60/70k. Met deze specs dus <2x voor een x5.
Is natuurlijk ook de BPM.. een 40i komt 25k bovenop

Hoezo. Het is toch enorm logisch dat je voor een 2,500kg SUV met een benzine verbruik van 1 op 12 en een accu-tje die m voor ±90 km helpt, minder BPM betaalt dan een Yaris.
Tja wie wil er nou een Yaris als je voor minder BPM een X5 kunt rijden, die keuze lijkt mij makkelijk gemaakt ;)

Ja wat ben je voor een X5 45e/50e kwijt? Ik betaal nu 115 per maand in Zuid Holland voor de 535i en die is 1,900 kg.
Teveel..vijf en een half per kwartaal. Maar het verschil met de benzine uitvoering is 86€ per kwartaal, dat is minder dan een volle tank bij deze prijzen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Teveel..vijf en een half per kwartaal. Maar het verschil met de benzine uitvoering is 86€ per kwartaal, dat is minder dan een volle tank bij deze prijzen :rolleyes:

Taffes. De ix3 kost me 365 en de v6 395 ongeveer. 550 is gewoon dik 2 ruggen t jaar. Volgens mij betaalde ik nog minder voor de 535d..

Het is de laatste jaren ook akelig hard omhoog gegaan, heb even teruggezocht wat ik int begin (2022) voor de Q7 (ook geen lichte broeder) betaalde. Dat was 356€ per kwartaal, nu zit een 40i in dezelfde gewichtsklasse en die zou 470€ kosten. In vier jaar tijd meer dan 100€ erbij.

Hoe sommige economen bij de uitspraak komen dat de gestegen lonen de inflatie teniet doen weet ik niet, maar voor mijn begroting gaat dat iig echt niet op.

Nou dat gaat een zoekertje op Autoscout24 instellen worden. Mooie combinatie. Hoop voor je dat iemand snel van zijn X5 in deze specs af wilt..

De X5 van Joep had wel een aardige berg aan eigenaardigheden, waar ik persoonlijk ook wel mijn vraagtekens had bij het feit dat Joep geen enkele check heeft gedaan voorafgaand aan de koop. Had ik bij Joep die toch redelijk een controlfreak is op dit vlak (en terecht) en als geen ander weet dat dealers er ook maar wat graag de kantjes vanaf lopen wel verwacht.

Wij begrijpen elkaar! Ik vind die witte individual bekleding die ook @AsconaGT heeft schitterend. Maar heb nu zelf ook al crème wit dus ja :p.

ja ik snap jou configuratie helemaal. exact deze had ook zomaar mijn keuze kunnen zijn (y) dat groene heb ik echt nog nooit gezien op een X5. ik zie ze eigenlijk altijd in het zwart, met M-sport pakket en zwarte raamomlijsting.

Ik had een paar maanden geleden ook nog een aantal X5jes in mn favorieten staan voordat ik de GLE kocht en je hebt er wel een paar mooie tussen zitten met een soort van groen, maar wel altijd met zwart interieur.

Ik vind hem zo wel heel erg netjes, eerlijk gezegd!

Zo nog beter maar is de LCI en tevens een dieseltje.

Die eerste is inderdaad heel mooi, maar een kleurtje op het leder had het wel afgemaakt.. zo saai dat zwart!!

Ja klopt maar is bij gebruikte autos natuurlijk heel erg lastig om voor elkaar te krijgen!

De X5 van Joep had wel een aardige berg aan eigenaardigheden, waar ik persoonlijk ook wel mijn vraagtekens had bij het feit dat Joep geen enkele check heeft gedaan voorafgaand aan de koop. Had ik bij Joep die toch redelijk een controlfreak is op dit vlak (en terecht) en als geen ander weet dat dealers er ook maar wat graag de kantjes vanaf lopen wel verwacht.
Zonder problemen worden de filmpjes natuurlijk niet zo interessant en dus lijkt ook Joep andere YouTubers achterna te gaan met "gezochte" content.

Edit: nu ik er over nadenk. Ik had een behoorlijk kanaal kunnen vullen met onze X5...

Zonder problemen worden de filmpjes natuurlijk niet zo interessant en dus lijkt ook Joep andere YouTubers achterna te gaan met "gezochte" content.
Eens en dat gevoel bekruipt mij ook een beetje na het zien van het filmpje.

Edit: nu ik er over nadenk. Ik had een behoorlijk kanaal kunnen vullen met onze X5...
Dat is ook wel een wat beruchtere serie tov de huidige. De hele F-reeks heeft wel typische dingen gehad en natuurlijk zeker de begin hybride modellen bij BMW.

Ja ach had het bedrijfstechnisch sterker gevonden als hij naar een BMW-dealer was gegaan, daar de auto op de brug had gezet en de kijker mooi had kunnen confronteren met alle gebreken die hij wel, maar de dealer niet kon vinden. Nu laat hij zien dat "zelfs" Carrec een mooie miskoop voor je kan begaan en zelf ook in alle redflags trapt.

Die x5 van Joep was natuurlijk ‘voor de views’
Mja, zoveel views haalt dat niet.
Dat hij bvb. die nog goede motorsteunen wil vernieuwen 'voor het nieuw' & geen garantieclaim gaat doen, kan ik begrijpen, maar er is geen enkele particulier die dat doet. Voor Joep is dat quasi 'gratis' in zijn eigen werkplaats.

Maar een elektrische koffer die niet werkt, banden die van geen kanten kloppen (terwijl xdrive daar gevoelig aan is) en zo nog wat van die zaken waarvan ik dacht; tja als dit al Premium Selection is... wordt nog een pittig garantieverhaal met die Duitse dealer die hij met naam en toenaam noemt.
Hadden ze geweten dat het een professional is dat ze liever aan iemand anders hadden verkocht was mijn bedenking op het einde.

Dat is ook wel een wat beruchtere serie tov de huidige. De hele F-reeks heeft wel typische dingen gehad en natuurlijk zeker de begin hybride modellen bij BMW.
Klopt zeker. Het ging mij meer om het feit dat ik er een YouTube-serie van het kunnen maken. Maar goed, dat had ook niemand geloofd...
Overigens heb ik die periode bijna verwerkt.

Een auto voor masochisten, vat ik zo goed samen, geregeld eens stevig genieten van een goede kastijding (BMW-factuur)?
Ik mag Maandag weer. Eerste offerte is EUR 2,400 en dat is als ze niks weten te vinden bovenop het onderhoud (remschijven, blokken, reactiearmen, oliefilterhuispakking en beurt) :D

Een auto voor masochisten, vat ik zo goed samen, geregeld eens stevig genieten van een goede kastijding (BMW-factuur)?
Ik zou het eerder als een soort flagellatie omschrijven, je ondergaat de pijniging weliswaar vrijwillig, maar geniet er niet van

Ik mag Maandag weer. Eerste offerte is EUR 2,400 en dat is als ze niks weten te vinden bovenop het onderhoud (remschijven, blokken, reactiearmen, oliefilterhuispakking en beurt) :D

Had je vorig jaar niet 5k aan kosten oid?

[stiekem toch blij met die EV BMW op dit soort momenten]

Voor max 50k denk ik dat je op een 45e uitkomt ipv een 50e, oftewel een pré LCI. Die heeft wat mij betreft wel een veel mooier dashboard dan de LCI.

Wil je er nog over praten :D Het was wel een hele mooie auto en als die reed , reed het zalig toch? :)
Het was echt een prachtige auto en reed echt super. Dat ding reed zo soepel, echt niet normaal. Hoge snelheden waren geen probleem.

Wij hadden een ongelooflijk goede garantie, dus geen klagen qua geld. Goed beschouwd reden we vrij goedkoop in nieuwe BMWs.

Voor max 50k denk ik dat je op een 45e uitkomt ipv een 50e, oftewel een pré LCI. Die heeft wat mij betreft wel een veel mooier dashboard dan de LCI.
Volgens mij wil je eigenlijk de elektromotor van de 50e ivm bereik en vermogen, maar verder de 45e voor het interieur.
Die 45e rijdt puur elektrisch nog geen deuk in een pakje boter.

En die X5 van Joep: die was ook wel behoorlijk goedkoop voor zo'n jong exemplaar. En dit is inderdaad ook gewoon voor content. Hij had vast minder gebreken verwacht, maar alle waar is naar z'n geld.
En die dealer heeft wel slordig werk verricht. Niet eens een opgeladen accu bij vertrek is wel echt karig. Mijn auto stond er indertijd bij de dealer piekfijn bij. Gewoon nog in de showroom te shinen. Dubbel afgetankt, helemaal mooi.

Kun je ook toelichten wat je daarmee bedoeld?

Net als m’n pre facelift 530e, 9kwh accu, in de winter 26km en in de zomer 35. Die 45e doet t wel beter maar de 50e haalt 80-85km in de praktijk volgens mn buurman (die zn witte 45e heeft ingeruild op een donkergrijze 50e)

Net als m’n pre facelift 530e, 9kwh accu, in de winter 26km en in de zomer 35. Die 45e doet t wel beter maar de 50e haalt 80-85km in de praktijk volgens mn buurman (die zn witte 45e heeft ingeruild op een donkergrijze 50e)
Vrij logisch dat de 50 net weer wat verder komt dan de 45. Heb een enkele rit 75 km al een keer puur elektrisch gered dus ik ben dr best content mee, zeker als ik kijk dat de Q7 van hetzelfde jaar tussen de 40-50km range uitkwam. Vandaar dat ik benieuwd ben op welke ervaring het geen deuk in pakje van Piet gebaseerd is.

Vrij logisch dat de 50 net weer wat verder komt dan de 45. Heb een enkele rit 75 km al een keer puur elektrisch gered dus ik ben dr best content mee, zeker als ik kijk dat de Q7 van hetzelfde jaar tussen de 40-50km range uitkwam. Vandaar dat ik benieuwd ben op welke ervaring het geen deuk in pakje van Piet gebaseerd is.
75km is heel knap, buurman gaf aan 50-60km te halen met zn 45 dus zeker 50% meer met de 50.

Ik haal trouwens 350km dus nog ff wat meer :p

Terug
Bovenaan