BMW X5 (G05) - Configuratie

75km is heel knap, buurman gaf aan 50-60km te halen met zn 45 dus zeker 50% meer met de 50.

Ik haal trouwens 350km dus nog ff wat meer :p
Ligt eraan wat je rijd, twee dagen twee kids op verschillende tijden van school halen en op en neer naar zwemles houd het bij 50/60 ook wel op, maar dan haal ik met de A4 de 1:17 ook echt niet.

BMW X5
cosySec

Vrij logisch dat de 50 net weer wat verder komt dan de 45. Heb een enkele rit 75 km al een keer puur elektrisch gered dus ik ben dr best content mee, zeker als ik kijk dat de Q7 van hetzelfde jaar tussen de 40-50km range uitkwam. Vandaar dat ik benieuwd ben op welke ervaring het geen deuk in pakje van Piet gebaseerd is.
Ik vind op elektra het vermogen te laag voor een auto van 2.400+kg. In een 530e is het ding is niet snel maar tot 50-60 km/h nog enigszins acceptabel. Dezelfde elektromotor in een 45e lijkt me helemaal een drama voor het tempo.
0-50 is nog wel te doen, maar daarboven wordt het tráág.

Ik vind op elektra het vermogen te laag voor een auto van 2.400+kg. In een 530e is het ding is niet snel maar tot 50-60 km/h nog enigszins acceptabel. Dezelfde elektromotor in een 45e lijkt me helemaal een drama voor het tempo.

Ah, dank voor je duiding!

Klopt deels, in E mode moet je idd niet snel willen optrekken, al is mijn gevoel tot nu toe dat dat stukje wel vrij specifiek bij vanuit stilstand zit.

afremmen, uitrollen en dan in de bocht weer ‘gas’ geven gaat niet anders dan wat ik van andere auto’s gewend ben.

Zelf vind ik dat geen probleem. Op de E motor rij ik zelf in een hele andere mindset dan als ik de sportmodus aan heb. Maar probeer idd niet met de gedachte electro->vol koppel, ik trek even snel op te rijden, daar istie niet voor bedoelt.

ik moet zeggen dat ik het met de 530e ook ‘genoeg’ vond om prima mee te komen met het verkeer, maar het voelde wel compleet nutteloos om dan met een benzinemotor erbij te rijden - en andersom dus ook wanneer de batterij leeg was. Het is idd een andere mindset maar vond niet dat ik in EV mode een BMW reed.

ik moet zeggen dat ik het met de 530e ook ‘genoeg’ vond om prima mee te komen met het verkeer, maar het voelde wel compleet nutteloos om dan met een benzinemotor erbij te rijden - en andersom dus ook wanneer de batterij leeg was. Het is idd een andere mindset maar vond niet dat ik in EV mode een BMW reed.
Snap ik, hoe lagen de vermogens in verhouding bij die 530?

De e motor is hier een kwart van wat de b58 heeft, dan weet je al dat het utopie is daar veel van te verwachten

Dan zul je em zien ook.

Als geld geen rol zou spelen doe mij de M60i M sport pro maar. Vind dit toch een mooier front dan de X5M

Naast blauw lijkt het me ontzettend gaaf om deze machine in fris rood te hebben staan. Waarbij het wit/zwarte two tone interieur toch wat sportiviteit toevoegt aan de imho gedistingeerde buitenkant. Uiteraard voorzien van het één en ander aan opties. Innovation pack, Exclusive pack. Zonneschermpjes achter voor het nageslacht en all weather vloer en koffermatten.

Nu nog een bedrijf beginnen wat me op jaarbasis genoeg oplevert om dit speeltje te kunnen rijden :rolleyes:

X5-MB.jpg

Maledives Blue. Topkleurtje. Mora Metallic zou ook gaaf zijn.
Geen M5, want ik wil per se comfortstoelen. En op zich is 500+pk best oké.

Alleen hebben we geen 45e meer maar de 50e en is het vermogen van 83 naar 145kw gegaan.

X5-MB.jpg

Maledives Blue. Topkleurtje. Mora Metallic zou ook gaaf zijn.
Geen M5, want ik wil per se comfortstoelen. En op zich is 500+pk best oké.
Heb je op de X5M niet die M sport stoelen die op dezelfde manier te configureren zijn als de comfort stoelen? Dus met die knik in het midden? De M5 had dat wel weet ik en bij het uitloop model van de G31 boden ze dat ook aan in Non-M5. Je ziet veel Alpina B5 GT’s nu met die stoelen.

Dat had de perfecte stoel geweest denk ik voor @MACHINER

Schitterende kleur combi trouwens !!

Alleen hebben we geen 45e meer maar de 50e en is het vermogen van 83 naar 145kw gegaan.
Klopt. Daar is het meer acceptabel. Maar daar is het bedieningsgemak weer achteruit gehold door de nieuwe versie iDrive :p
Heb je op de X5M niet die M sport stoelen die op dezelfde manier te configureren zijn als de comfort stoelen? Dus met die knik in het midden? De M5 had dat wel weet ik en bij het uitloop model van de G31 boden ze dat ook aan in Non-M5. Je ziet veel Alpina B5 GT’s nu met die stoelen.

Schitterende kleur combi trouwens !!
Jawel, maar het schijnt dat die stoelen bij de schouders echt niet lekker zitten als je wat groter bent. Dus daarom voor mij liever de standaardstoelen.
Overigens twijfelde ik nog over de diesel. Dat lijkt me ook een prima combi in een X5.

Hmm, mijn probleem met de M sport zat met name in de hoge stugge zijwangen van de zitting. Geen idee of er nog ergens een tussenversie van zou zijn?

cosySec
cosySec

cosySec

Ik ben normaliter erg van kleur maar ben in dit geval voor een subtiele Individual kleur gegaan die meestal in combinatie met M pakket wordt besteld maar wat mij betreft beter uitkomt zonder M-pakket en met veel chroom: Lime Rock Grey met Elfenbeinweiss interieur en Esche Flowing Grey inleg. Jammer dat er geen licht stuurwiel besteld kan worden. Dan was ie af, wat mij betreft :).

Andere fraaie Individual kleuren: Orinoco en Petrol Mica. Tech Violet staat ook erg mooi op een X5.

Terug
Bovenaan