BMW X5

camperfan

Kilometervreter
ik ben nog niet zo overtuigd. ik vind het het wel erg veel plaatwerk aan de zijkant en de hele auto erg zwaar er uit zien. in de link staat ook een vergelijking met de x5 van nu.
burlappcar-bmw-1.webp
burlappcar-bmw-2.webp
burlappcar-bmw-3.webp
burlappcar-bmw-4.webp

Ik zie een dwarsstreep op het dak in de 3e foto van @KERO_WOLF. Zou deze nieuwe X5 dan wél een schuifdak krijgen? Zowel de i3, i5, iX hebben allemaal zo'n stomme glasplaat die niet open kan. Ik zou graag BMW blijven rijden als mijn 530e G30 aan vervanging toe is maar wil wel een dak dat open kan (en beugel handgrepen is eigenlijk ook een voorwaarde). Bij veel merken is dat niet meer mogelijk. Bij de Duitse merken kan bij de elektrische modellen alleen de Q6 (en Q4) of Macan geleverd worden met een te openen dak.

Zou dat nou kosten besparen qua plaatwerk, om zo'n raar hendeltje te maken als deuropener, ipv gewoon in het portier verwerken?

Voor de rest: De X5 heeft wat mij betreft flinke schoenen te vullen. Lukt vooralsnog niet, qua design dan.

• Leuk
Waarderingen: R107
De zijkant vind ik er zelf nog het mooist uitzien. De X in de koplampen hoeft voor mij niet zo. Achterzijde erg druk en die nieuwe generatie stuurtjes krijg ik echt de kriebels van. Meh, word er niet wild van zeg maar.

Zou dat nou kosten besparen qua plaatwerk, om zo'n raar hendeltje te maken als deuropener, i
waarschijnlijk wel. VW had pas een test laten zien of die stomme verzonken deurklinken nou echt een betere cw waarde laten zien ivm traditionele deurklinken en dat blijkt niet zo te zijn. Nul verschil. Dan blijft goedkoper over.

verder van buiten best aardig, maar die afschuwelijk lelijke tablets, kan dat nou echt niet normaal? eerst dat diagonale ding, zo van hihi we doen wat grappigs, en dan iemand anders die roept dat ze hebben gezien dat concurrenten ook een tablet voor passagiers inbouwen, en dan een handyman er nog even snel wat bij knutselt.

• Leuk
Waarderingen: R107
Verheug me al op de “Back to Basics” rubriek van Jan Lemkes waar hij de uitrusting elke zaterdagochtend van een nieuw model fileert als deze X5 aan de beurt is.

En op de configurator zodat we hier op het forum ”onze” X5 naar smaak (of wansmaak) kunnen samenstellen ;)

Mehh, vind het geen verbetering...

Weer een SUV met zo'n veel te lage kentekenplaat achter, en die koplampen doen mij een beetje denken aan een bepaalde social media app :whistle:

Ik zie een dwarsstreep op het dak in de 3e foto van @KERO_WOLF. Zou deze nieuwe X5 dan wél een schuifdak krijgen? Zowel de i3, i5, iX hebben allemaal zo'n stomme glasplaat die niet open kan. Ik zou graag BMW blijven rijden als mijn 530e G30 aan vervanging toe is maar wil wel een dak dat open kan (en beugel handgrepen is eigenlijk ook een voorwaarde). Bij veel merken is dat niet meer mogelijk. Bij de Duitse merken kan bij de elektrische modellen alleen de Q6 (en Q4) of Macan geleverd worden met een te openen dak.
Misschien dan toch ooit eens naar een X5 gaan kijken:

citaat uit het nieuwsbericht op AW:

Wat gelukkig wel mag blijven, is het panoramische schuif-kanteldak. Het dak van deze X5 kan dus echt open en daarmee wijkt deze auto af van de 5-serie, X3, iX3 en eigenlijk alle andere recent geïntroduceerde BMW’s.

Maar ja, dat lelijke stuurwiel, het parallelogram scherm, de ongetwijfeld gebruiksonvriendelijke deurgrepen, de hoge vanaf prijs (wellicht later gunstiger met kleinere batterij) maakt dat een Q6 toch een stuk bereikbaarder zal zijn......

Laatst bewerkt:
275383589

Maar gelukkig kan het dak nog steeds open!
275383522
Waarom toch die deurhandels. Wie zit hier op te wachten?

En weet iemand waarom moderne schuif kantel daken over het dak heen gaan ipv eronder ? Het oogt wat minder stabiel maar heb 0 kennis van fysica van zo’n dak.

Ik vind eronder geschoven wel stuk mooier

Ze zijn te groot om eronder te gaan (breed) meen ik

Die deurhendels zijn echt balen.. maar schuifdak is een heeeeele grote plus!

*gaat maar eens om extra leasebudget vragen

Edit:

Ik lees 105k en 2800kg.

Mijn gunst. 2800kg.

Wellicht voor de hoofdruimte, Dude?

Ik vind de auto eigenlijk nog best meevallen. Vreemd dat de koplampen een soort van rijdende reclame voor X zijn (het logo is bijna identiek [edit zoals mijn frituurvoorganger ook al aangaf]), maar ik vind deze X5 net wat minder lomp dan de laatste paar generaties (die ik wel een heel erg hoog patjepeeërgehalte vond hebben).

• Leuk
Waarderingen: EBL
Ik lees 105k en 2800kg.

Mijn gunst. 2800kg.
105K voor een iX5 60 valt mij reuze mee. En een trekgewicht van 2700kg. :cool:

Ik ben benieuwd naar een foto waarbij iemand zo slim is geweest om de schuine streepjes uit te zetten in de koplamp, zodat het geen x meer is. Want dat vind ik echt dé grote afknapper van deze X5.:sick:
Verder prachtige auto!

Op zich wel weer een sterk staaltje, maar voor mij wordt het toch allemaal wat te veel plastiek en tsjingeltsjangel. Geef mij maar de huidige X5... Misschien zeg ik dat binnen x-aantal jaar ook wel weer over wat dan de nieuwe zal worden natuurlijk.

toch wel aparte strategie.er is een x3 en een ix3 die verschillend zijn en de nieuwe i3 is ook anders dan de 3serie die nog moet komen. maar de x5 en ix5 zijn dan wel weer dezelfde autos.

De gelimiteerde BMW Skytop van 0,5 mln € op basis van de M8 had toch ook dit soort deurhendels?

Ach ja, het zal allemaal wel. Als ik zie hoeveel X5s er rondrijden - vooral de e modellen - zal deze ook vlot verkopen. Het valt dan wel op dat de oudere modellen heel snel uit het straatbeeld verdwijnen.

Ze zijn te groot om eronder te gaan (breed) meen ik

Die deurhendels zijn echt balen.. maar schuifdak is een heeeeele grote plus!

*gaat maar eens om extra leasebudget vragen

Edit:

Ik lees 105k en 2800kg.

Mijn gunst. 2800kg.
Je moet er wat voor over hebben :)

Ik zou 300 meer dan nu niet appreciëren denk ik

Volgens mij ziet de iX3 er wat dat betreft veel meer in balans uit en de (i)X5t teveel als een afgeleide daarvan, maar gaat ongetwijfeld weer goed verkopen.

verkopen de x5'nog zo goed dan? Ik zie ze lang niet meer zo veel als vroeger, iedereen lijkt een range rover of cayenne te hebben. Voor mn gevoel zie ik nog vaker een bentayga dan een x5

verkopen de x5'nog zo goed dan? Ik zie ze lang niet meer zo veel als vroeger, iedereen lijkt een range rover of cayenne te hebben. Voor mn gevoel zie ik nog vaker een bentayga dan een x5
Volgens mij is de X5 echt een verkoopknaller en zie ze heel veel hier. AI zegt:
BMW X5
≈ 38.000 – 42.000 per jaar
→ Sterkste in Europa, domineert Duitsland, NL, BE, Scandinavië.

Mercedes GLE
≈ 30.000 – 34.000 per jaar
→ Nummer twee, vooral sterk in Duitsland en Frankrijk.

Audi Q7
≈ 18.000 – 22.000 per jaar
→ Duidelijk lager; Q8 pakt een deel van dezelfde doelgroep.

Ligt misschien aan de locatie?

Hier in de straat staan er al 3 (45e/50e) en ik woon in een simpele arbeiderswijk. Zie ze echt overal..

Je struikelt over die dingen in NL idd. Dé auto voor de ondernemer of Zzp-ert die zichzelf beetje serieus neemt (en terecht)

ik ben 2 dagen per jaar in NL. Heb altijd wel het idee dat je bmw in NL redelijk veel ziet.

kan ook zijn dat die dingen me gewoon niet opvallen, het is allemaal suv tegenwoordig, 20 jaar geleden viel een ML of x5 nog echt op

ik ben 2 dagen per jaar in NL. Heb altijd wel het idee dat je bmw in NL redelijk veel ziet.

kan ook zijn dat die dingen me gewoon niet opvallen, het is allemaal suv tegenwoordig, 20 jaar geleden viel een ML of x5 nog echt op
Je kunt ook gewoon zeggen dat je het dan niet goed hebt gezien. Een X5 valt echt nog wel op in het verkeer, ook tegenwoordig. ;)

De gelimiteerde BMW Skytop van 0,5 mln € op basis van de M8 had toch ook dit soort deurhendels?
Wat dichter bij huis en minder exclusief: de Ford Mustang Mach-E ook.

Ik wacht met mijn oordeel totdat ik er eentje in het echt zie. Ik weet het nog niet. De nieuwe desgintaal is wel een verbetering tov wat er de laatste jaren is getekend.

Terug
Bovenaan