BMW Z4

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Zonder M Sport bumpers:

K9wNo7p.png

TuatqnG.png

XNr9HmQ.png

fqLigOm.png

Verkeersdrempel was zeker te hoog, nu zijn ze een stuk bumper kwijt...

Het blijft een drama die bumperontwerpen bij BMW, daar moet dringend iemand zijn ontwerperszitje vrijmaken.

BMW is echt van het padje af met de laatste modellen. Groteske en erg geforceerd aandoende vormgeving.

Tsja, als je hem in het zwart kiest ziet het er misschien nog min of meer acceptabel uit. :} En anders toch maar met M-pakket, al vind ik hem ook dan niet erg geslaagd...

Nederlandse prijzen:
sDrive20iA € 52.214
sDrive30iA € 55.844
M40iA € 78.011
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-kost-de-bmw-z4/

Als je deze prijzen bekijkt en vergelijkt weet je ook gelijk in welke richting je moet kijken voor de M340i. De 20i en 30i zijn rond de 3 a 4k duurder dan hun varianten van de 3 serie. M340i vanaf 75k?

Ondanks -of dankzij?- het doodsaaie zwart vind ik zo'n Z4 in deze uitvoering toch wel een verdomd begeerlijk karretje heur!

https://www.youtube.com/watch?v=9Bw01qPOL8s

KadettRT zei:
Als je deze prijzen bekijkt en vergelijkt weet je ook gelijk in welke richting je moet kijken voor de M340i. De 20i en 30i zijn rond de 3 a 4k duurder dan hun varianten van de 3 serie. M340i vanaf 75k?

Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Ligt er ook een beetje aan hoeveel marge BMW zelf wil hebben.*-)

Faceliftje

2023-bmw-z4.jpg

2023-bmw-z4.jpg

2023-bmw-z4.jpg

2023-bmw-z4.jpg

2023-bmw-z4.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/bmw/2023-z4/

Configureren kan hier: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configure/G29

Voor facelift:
IH43tzI.png

Na facelift:
B6ZtIfW.png

M40i
1EwHr4y.png

2025-bmw-z4-m40i-with-six-speed-manual-3.jpg

2025-bmw-z4-m40i-with-six-speed-manual-8.jpg

2025-bmw-z4-m40i-with-six-speed-manual-12.jpg

2025-bmw-z4-m40i-with-six-speed-manual-21.jpg

A few aesthetic tweaks can help you identify the manual Z4. The roadster comes standard with BMW's Shadowline trim that adds black accents to the side mirror caps, badges, and rear fender flaps. The brake calipers are red. Plus, there are two model-exclusive colors: San Remo Green metallic and BMW Individual Frozen Deep Green metallic, which costs $2,950.

Inside, five shades of Vernasca leather upholstery are available. A cabin with Cognac brown hides, black piping, and high-gloss trim is exclusive to the manual-equipped Z4.

Altijd leuk met handbak, maar ik zou hem niet verkiezen boven de geweldige 8-traps automaat (met schakelflippers) die een stuk goedkoper is en bovendien nipt sneller. Dan voelt kiezen voor de handbak toch een beetje als jezelf voor de gek houden.

Heel fraai kleurtje groen trouwens!

Ik heb mijn M40i nu 2 jaar, en kijkende naar het huidige aanbod dan heb ik daar niets op afgeschreven. En nu ze binnenkort niet meer gemaakt worden zal daar vast niet veel in veranderen. Ik hoop nog heel lang te kunnen genieten van mijn Z4, een fantastische auto met een hoge fun-factor. Maar blijkbaar mag het niet meer, genieten van plezierritten in een fijn gemotoriseerde auto…

De reden lijkt me duidelijk: er passen geen grotere nieren op, zoals tegenwoordig verplicht bij iedere nieuwe BMW. Als de pannenkoek die dat bedacht heeft vertrokken is zal er hopelijk wel een opvolger komen.

De 'final edition' mogen ze houden van mij, Frozen Deep Green vind ik wel een fraaie kleur maar dan liever met het cognac interieur zoals hier (verder) boven.

Weer een cabrio zonder opvolging aan het einde van haar carriere?

Ik snap het niet. Waarom zijn leuke auto's tegenwoordig zo weinig in trek? Waarom waren er zo lang veel meer coupe's en cabrio's? Zo zonde.. hoop dat ze wel met een opvolger komen.

Zal wel iets met de ontwikkelingskosten te maken hebben en productiekosten in kleinere aantallen.... Tel daarbij op dat het allemaal meer, sneller en beter moet en je begrijpt waarom Lomax en Burton bestaansrecht hebben.

Toch nog een kortstondig vervolg op de laatste generatie Z4

LINK

Terug
Bovenaan