MCW 41
Petrolhead
Vandaag met de Born gereden. Had qua EV's alleen ervaringen met Tesla Model 3, S en X en de MG ZS pre-facelift en na facelift. Vond het allemaal wel goed rijden, EV's lijken in dat opzicht allemaal wel wat op elkaar. Besturing was lekker direct, daardoor wel wat nerveus op snelweg. Wel vond ik de auto vrij stug. Vond de hoek van mijn benen voorin niet prettig (heb ook wel erg lange benen en ben al niet klein), kreeg er best last van. Voor iets onder de 40.000 km vond ik interieur wel een afknapper. Heb nu zelf die sliders en haptische knoppen mogen ervaren en beiden zijn niet fijn. Op de tast doen zit er niet in en ik vind die haptische knoppen op video's altijd goedkoop overkomen en in het echt ook. Zo'n heel 'paneel' wat meebeweegt geeft een goedkoop gevoel. Vond het hele interieur trouwens wel ok maar niet bijna 40.000 euro waard. Zeker niet de middentunnel, kon ook uit een A of B-segment auto komen. De MX-30 vind ik niet mooi, beperkte range en niet praktisch maar dat interieur is echt van een compleet ander niveau.
Stond 330km op de boordcomputer terwijl de auto vol was. De MG ZS LR komt verder en is goedkoper en daar oogt het interieur net wat beter. Vind het uiterlijk van de Cupra (muv overdreven achterbumper) wel geslaagd. Doe mij maar de Megane E-Tech.